X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 15 van de 47 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 300 van de 927
  1. #281

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Niet echt een pretparkvraag, maar het is een vraag: wie beheert de Facebookpagina van Brakesection nu Tom dat niet meer doet? De omslagfoto is nog steeds het vierde magazine. Ik verwachtte de nieuwe omslagfoto met de melding dat het nieuwe boekje op de post was al een tijdje, tot het plots uit het niets in de bus zat.

    En ps: rechtsbovenaan staat ook iets wat niet helemaal up-to-date is.


  2. #282

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    volgens mij heeft hij zich bang laten maken door de moeder. Op de kermis durft hij ook niet direct op alles. meestal lukt het hem wel na een paar minder indrukwekkende traktaties (een beetje opbouwen) voor afstand ik ben gewent om ver te rijden dus een 1000 km vanaf Brussel licht zeker in de mogelijkheden (liefst iets minder)
    Hier enkele opties:
    - Toverland, tenzij dat het te dicht is en te bekend bij zijn moeder. Daar heb je eigenlijk alleen maar familiecoasters op dit moment. De ene al wat spannender dan de andere. Er staan genoeg attracties binnen voor een rustig bezoekje voor hem en buiten kan je ook wel wat vinden.
    - Parc Astérix, zelfde hier. OzIris is de spannendste, maar ook een heel aanbod familie attracties. De shows zijn zeker ook de moeite (en meestal kijk ik geen shows en hier was ik onder de indruk).
    - Europa-Park: Er staan hier zodanig veel attracties dat er voor elk wat wils is + veel shows en lekker eten. Hier zou ik beginnen met de kleinere achtbanen (en dat kan echt klein: Ba-a-a-a Express) en zo opbouwen. Euro-Mir ziet er niet zo spectaculair uit buitenaf, maar eens erop voel je het wel. Als hij dat aankan, dan kan je hoger gaan met Wodan.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  3. #283

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    1000km?
    Uiteraard totaal niet haalbaar op 2 dagen. zelfs Europapark op 2 dagen zou ik al niet doen.

  4. #284

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    1000km?
    Uiteraard totaal niet haalbaar op 2 dagen. zelfs Europapark op 2 dagen zou ik al niet doen.
    Waarom niet?
    In het winterseizoen is dit perfect haalbaar.
    Zelfs in de zomer als je niet alle shows bekijkt.

    Niet dat ik het zou aanraden, maar het kan wel

  5. #285

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
    Waarom niet?
    In het winterseizoen is dit perfect haalbaar.
    Zelfs in de zomer als je niet alle shows bekijkt.

    Niet dat ik het zou aanraden, maar het kan wel
    Inderdaad, als introductie op het park is één dag mogelijk. Uiteraard is het veel interessanter om meerdere dagen te gaan maar bon, als de limitaties er zijn... De periode doet ook veel natuurlijk.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #286

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik zou dan Disneyland Parijs aanraden. Familiecoasters met lage drempel en als hij het niet ziet zitten genoeg andere zaken om je bezig te houden... Daarentegen als het hem goed meevalt heb je wel aantal fijne coasters zoals Crush, Space Mountain, Rock & Roller coaster, Big Thunder Mountain, ... om je mee te vermaken.
    Europa park zou ik niet aan beginnen voor maar 1 parkdag en zal zeker niet gezien de lange reistijd, dat zou voor mij een minimum van 4 a 5 dagen moeten zijn incl. reistijd.

  7. #287

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
    Waarom niet?
    In het winterseizoen is dit perfect haalbaar.
    Zelfs in de zomer als je niet alle shows bekijkt.

    Niet dat ik het zou aanraden, maar het kan wel
    heen en terug rijden naar ep + bezoeken op 2 dagen zou ik in elk geval nooit doen.

  8. #288

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Speaking of Europa Park. Wij willen deze al een aantal jaren op de planning zetten maar het komt er nooit van. Oorzaak: dure prijs, lange autorit (dus dagje langer voor uitrekken dan we gewend zijn voor Disneyland en co.). Soit, ik ben toch maar weer eens aan het neuzen geslagen. Die parkhotels worden het dus niet aan 600€ voor 3 nachten Colloseo, iemand hoteltips in de buurt daarzo? Ik was momenteel aan het kijken naar april of begin juni ergens, maar als iemand nog andere tips heeft qua periodes om te gaan dan hoor ik het graag.

  9. #289

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    ik kan er u verschillende geven...

    Ferienwohnung Ina (vakantie woning zeer vriendelijke host) 328€ van Zatedag tot woensdag (4 pers)
    Gästehaus Kempf
    Gästehaus Schmider (rond de 400 € voor 4 man) 3 dagen

    HALLOWEEN Als je daar al geweest zijt. Anders in mei

  10. #290

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    EP 2018

    Wanneer, behalve de logische data (in de week en buiten feestdagen, vakanties en de schoolreis-maand juni):
    - 2e week Belg. Paasvakantie
    - Dag dat DUI een WK-match speelt (wij waren er in 2014 op de vrijdag van DUI - FR: opvallend kalmer dan de dag ervoor). Dankzij het tijdsverschil met de Poetin-staat denk ik dat de meeste matchen in de namiddag of vooravond te zien zullen zijn.
    - Belg. Herfstvakantie. Let op: 1 nov. is wel feestdag in heel DUI en heel die week is er schoolverlof in B-W, BAY en FR maar niet in NRW. Op een vrijdag na 1 nov. 2016 (ook verlof in B-W en BAY maar niet in FR of NRW) was het er opvallend kalm. Horror-freaks arriveerden maar tegen de avond. De spookhuizen bevinden zich op een naastgelegen en apart te betalen terrein, dus niet zoals bij ons of MPG.

    Waar?
    - Helaas is het (goedkopere) Circus-parkhotel er niet meer. We hebben prima ervaring met het camping-resort begin april 2017. Dat lag ook wel aan het warme weer en het weinige volk (eerste week Paasvakantie, enkel voor Belgen!). In combinatie met parktickets kom je dan toch niet zo duur uit voor het verblijf, incl. ontbijt en parking. Wij deden er dan nog altijd een externe nacht vooraf en achteraf bij in de jeugherberg Ortenberg: in een kasteel op een steile heuvel.
    - Dit jaar wagen we in november voor het eerst onze kans vakantiehuis Claude in Binderheim (FR). 3 Nachten / 4 personen: totaalprijs amper 105 € (via Booking). Je moet dan wel telkens de gratis veerboot over de Rijn nemen.

    EP is haast niet anders te bereiken dan met de auto (tenzij in de zomer met Flixbus). Daarom hebben we het steeds gecombineerd met minstens PHL op de heen- of terugweg. Met Hol.P., Europabad Karlsruhe, Walygator en (wel iets verder weg van België) Tripsdrill en Parc du Petit Prince ligt er nog veel prettigs in de omgeving. Om nog maar te zwijgen van de belangrijkste attractie in die omgeving: het Zwarte Woud. Alpine coasters vind je er o.a. in Mehliskopf.

    Een laatste tip: kijk eens naar de bevriende park-voordelen van een Efte-abo. Als je die op en slim moment koopt (niet rond Nieuwjaar) kan je er binnen 12 maanden 2 keer gratis mee naar PHL, EP en Tripsdrill en 40% korting in Hol. P. Viel Spaß!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 08-01-18 om 00:02.

  11. #291

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    EP 2018

    Wanneer, behalve de logische data (in de week en buiten feestdagen, vakanties en de schoolreis-maand juni):
    - 2e week Belg. Paasvakantie
    - Dag dat DUI een WK-match speelt (wij waren er in 2014 op de vrijdag van DUI - FR: opvallend kalmer dan de dag ervoor). Dankzij het tijdsverschil met de Poetin-staat denk ik dat de meeste matchen in de namiddag of vooravond te zien zullen zijn.
    - Belg. Herfstvakantie. Let op: 1 nov. is wel feestdag in heel DUI en heel die week is er schoolverlof in B-W, BAY en FR maar niet in NRW. Op een vrijdag na 1 nov. 2016 (ook verlof in B-W en BAY maar niet in FR of NRW) was het er opvallend kalm. Horror-freaks arriveerden maar tegen de avond. De spookhuizen bevinden zich op een naastgelegen en apart te betalen terrein, dus niet zoals bij ons of MPG.

    Waar?
    - Helaas is het (goedkopere) Circus-parkhotel er niet meer. We hebben prima ervaring met het camping-resort begin april 2017. Dat lag ook wel aan het warme weer en het weinige volk (eerste week Paasvakantie, enkel voor Belgen!). In combinatie met parktickets kom je dan toch niet zo duur uit voor het verblijf, incl. ontbijt en parking. Wij deden er dan nog altijd een externe nacht vooraf en achteraf bij in de jeugherberg Ortenberg: in een kasteel op een steile heuvel.
    - Dit jaar wagen we in november voor het eerst onze kans vakantiehuis Claude in Binderheim (FR). 3 Nachten / 4 personen: totaalprijs amper 105 € (via Booking). Je moet dan wel telkens de gratis veerboot over de Rijn nemen.

    EP is haast niet anders te bereiken dan met de auto (tenzij in de zomer met Flixbus). Daarom hebben we het steeds gecombineerd met minstens PHL op de heen- of terugweg. Met Hol.P., Europabad Karlsruhe, Walygator en (wel iets verder weg van België) Tripsdrill en Parc du Petit Prince ligt er nog veel prettigs in de omgeving. Om nog maar te zwijgen van de belangrijkste attractie in die omgeving: het Zwarte Woud. Alpine coasters vind je er o.a. in Mehliskopf.

    Een laatste tip: kijk eens naar de bevriende park-voordelen van een Efte-abo. Als je die op en slim moment koopt (niet rond Nieuwjaar) kan je er binnen 12 maanden 2 keer gratis mee naar PHL, EP en Tripsdrill en 40% korting in Hol. P. Viel Spaß!
    Op booking staan er heel wat goeie hotels. Ik heb positieve ervaringen met de volgende:
    - Elzpark Apartments: Grote ruime kamers met keuken, zicht op Silver Star vanop de terras en de helft goedkoper dan de EP hotels, op wandel afstand van de hoofdingang.
    - Apartment Country: Zeker goed voor een grote groep. Ook met keuken, boven de supermarket dus handig om 's avonds zelf dingen klaar te maken. Super dicht bij de hotel ingang (goed voor 's avonds).
    - Gästehaus Europa: Een goedkopere optie normaal, proper en vriendelijke mensen. Ook niet zo ver van de supermarkt en hotelingang.

    Heb ook goeie ervaringen met April. Begin juni is het ook niet zo druk (wel school voor de kids natuurlijk, maar als het kan)
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  12. #292

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Wel rekening mee houden als je in april gaat, dat niet alle shows dan al spelen.
    Die in het Globe Theather begint meestal wat later (midden mei ofzo?)

    Qua verblijf: best gewoon eens kijken op booking.com of vergelijkbare site en zelf iets uitzoeken aan je noden en wensen.
    Ik heb daar al in verschillende B&B's/hotels/vakantiehuizen geslapen en had nergens een slechte ervaring.

    Voor de toegangskaarten kan je ook het "omgekeerde" redenen: een abo nemen op EP, en gratis naar de Efteling en Phantasialand.
    Daar bespaar je ook al wat mee!
    3 dagen EP + 1x Efteling + 1x Phantasialand en je hebt al "winst".

  13. #293

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Hebben vorig jaar in Gastehaus Stramka overnacht. Was degelijk en voor weinig geld, op wandelafstand van het park. Was 100 euro per nacht in het hoogseizoen, maar wel voor 3 personen. Ze konden daar ook gratis parking voor het park geven, maar misschien dat meerdere Gastehauser daar dat hebben.

    Ik heb trouwens nog een aantal vouchers voor 15 euro korting op Booking.com. Mag je altijd een PM voor sturen als je dat kan gebruiken.

  14. #294

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Smaken verschillen uiteraard, maar als je toch al heel lang uitkijkt naar enkele dagen EP, zou ik 'all the way' gaan:
    zelf hebben we vorig jaar met 5 personen overnacht in hotel Colosseo tijdens de rustige eerste week van de Belgische paasvakantie.
    3 overnachtingen, inclusief ontbijt en 2 dagen toegang tot EP. (aankomst op dinsdagmiddag, woensdag en donderdag in het park, vrijdagmiddag terug naar huis. Totale prijs was ongeveer 1000 Euro voor 5 personen, dus 200 euro per persoon voor 3 overnachtingen en 2 dagen ingang, wat me niet overdreven leek.
    Het hotel is echt wel een toppertje, zeer mooi ingericht, mooi zwembad erbij (wij hadden geluk met het weer en hebben zelfs al buiten gezwommen in april, en neen, wij zijn geen ijsberen).
    Bovendien hadden we vroeger toegang tot het park en ligt de hoteltoegang aan de achterkant, zodat we 's ochtends al enkele ritten Blue Fire konden meepikken in alle rust.
    Gevolg: die 4 dagen zijn in zijn geheel een fantastische herinnering gebleken. Uiteraard hadden we ook ergens goedkoper kunnen gaan, maar dan was het plaatje niet 'af' geweest.
    Als ik elk jaar naar EP zou rijden, zou ik waarschijnlijk wel een goedkopere optie kiezen, en dit is dus mijn persoonlijke mening, ik heb alle begrip voor de keuze van anderen.

  15. #295

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb eigenlijk nog van geen enkel Gasthaus in Rust negatieve verhalen gehoord. Als je niet bang bent van een beetje avontuur, waarom geen tent meenemen en op de camping van het park slapen? Als je naar Europa-Park gaat vind ik het geen must om in de hotels te slapen (al is dat een heerlijke ervaring!), maar wel vind ik het een must om in Rust te verblijven. Het dorpje is uniek en hoort bij de pretparkervaring: je zou de eerste pretparkfan niet zijn die een avondwandeling rond het park maakt, of een deel skipped met de monorail van het park (dit kan je letterlijk heel de nacht aanvragen als je zegt dat je op de camping logeert). Hoe dan ook kan je een goedkoper overnachting boeken (of de tent rechtzetten ) en vervolgens toch eens een kijkje gaan nemen in de verbluffende hotels: een must!

    Geef Europa-Park zeker eens een kans zou ik zeggen, ook al kost het wat meer!

  16. #296

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Eigenlijk een onnozele vraag, maar kom

    Op het vorig jaar gecrashte forum stond er een grappige onridefoto van de Weerwolf, gemaakt in de gietende regen en met o.a. Ignace die net met gestrekte armen aan het schreeuwen was. Heeft iemand die foto nog? Ik wil hem eigenlijk nog wel eens terugzien
    Once you sit back, you never go back.

  17. #297

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik heb eigenlijk nog van geen enkel Gasthaus in Rust negatieve verhalen gehoord. Als je niet bang bent van een beetje avontuur, waarom geen tent meenemen en op de camping van het park slapen? Als je naar Europa-Park gaat vind ik het geen must om in de hotels te slapen (al is dat een heerlijke ervaring!), maar wel vind ik het een must om in Rust te verblijven. Het dorpje is uniek en hoort bij de pretparkervaring: je zou de eerste pretparkfan niet zijn die een avondwandeling rond het park maakt, of een deel skipped met de monorail van het park (dit kan je letterlijk heel de nacht aanvragen als je zegt dat je op de camping logeert). Hoe dan ook kan je een goedkoper overnachting boeken (of de tent rechtzetten ) en vervolgens toch eens een kijkje gaan nemen in de verbluffende hotels: een must!

    Geef Europa-Park zeker eens een kans zou ik zeggen, ook al kost het wat meer!
    Omdat ik een moeilijk vrouwmens ben dat maar 1 eis stelt aan een accommodatie: privé badkamer. Verder geen moeilijke klant, campings met stacaravan hebben wij in het verleden ook al gedaan net zoals centerparcs en co. maar het enige wat ik absoluut hebben wil is een eigen badkamer. Zo die gedeelde toiletten en douches, god neeje.
    Tent op zich ook prima, maar ik wil mijn eigen toilet en douche ernaast dan héhé.
    Ik lees hier veel mensen die spreken van 3 dagen, maar ik neem aan dat dat dan 3 volledige dagen zijn? Wij hadden in gedachten vrijdag of zaterdag vroeg op rijden en tegen de middag daar zijn en dan maandag of dinsdag terug naar huis in de namiddag ergens. Zou dat voldoende moeten zijn? Wij zijn coasterjunkies, we pikken wel een showtje mee hier en daar maar grote reden om te gaan zijn voor ons toch echt wel de achtbanen. Het zou dus sowieso wel een (verlengd) weekendje worden gezien verlofdagen op het werk nogal schaars zijn bij mij. Nu lees ik nogal vaak dat EP goed overweg kan met drukte en wachtrijen dus fingers crossed dat dat klopt.

  18. #298

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Omdat ik een moeilijk vrouwmens ben dat maar 1 eis stelt aan een accommodatie: privé badkamer. Verder geen moeilijke klant, campings met stacaravan hebben wij in het verleden ook al gedaan net zoals centerparcs en co. maar het enige wat ik absoluut hebben wil is een eigen badkamer. Zo die gedeelde toiletten en douches, god neeje.
    Tent op zich ook prima, maar ik wil mijn eigen toilet en douche ernaast dan héhé.
    Ik lees hier veel mensen die spreken van 3 dagen, maar ik neem aan dat dat dan 3 volledige dagen zijn? Wij hadden in gedachten vrijdag of zaterdag vroeg op rijden en tegen de middag daar zijn en dan maandag of dinsdag terug naar huis in de namiddag ergens. Zou dat voldoende moeten zijn? Wij zijn coasterjunkies, we pikken wel een showtje mee hier en daar maar grote reden om te gaan zijn voor ons toch echt wel de achtbanen. Het zou dus sowieso wel een (verlengd) weekendje worden gezien verlofdagen op het werk nogal schaars zijn bij mij. Nu lees ik nogal vaak dat EP goed overweg kan met drukte en wachtrijen dus fingers crossed dat dat klopt.
    Qua tijd moet dat zeker lukken, zeker als je in de paasvakantie gaat (openingsweekend is ideaal). Vermijd echter de verlengde weekends in mei, die staan erom gekend extreem druk te zijn.

    Ep kan inderdaad zeer goed overweg met drukte en zowel BF, Arthur als Wodan hebben een single riders line die meestal toch wel wat tijd uitspaart (verwacht echter niet hierdoor binnen de tien minuten op een achtbaan te zitten wanneer de reguliere rond het uur hangt - ietsje meer dan de helft van de reguliere rij is een betere gok). Voorts zijn er tal van attracties die geen toppers zijn, maar toch amusant en dat zonder enige rij vanwege het absurd grote aanbod. Ik denk hier aan boottochtjes en randattracties als het Historama.

  19. #299

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Omdat ik een moeilijk vrouwmens ben dat maar 1 eis stelt aan een accommodatie: privé badkamer. Verder geen moeilijke klant, campings met stacaravan hebben wij in het verleden ook al gedaan net zoals centerparcs en co. maar het enige wat ik absoluut hebben wil is een eigen badkamer. Zo die gedeelde toiletten en douches, god neeje.
    Tent op zich ook prima, maar ik wil mijn eigen toilet en douche ernaast dan héhé.
    Ik lees hier veel mensen die spreken van 3 dagen, maar ik neem aan dat dat dan 3 volledige dagen zijn? Wij hadden in gedachten vrijdag of zaterdag vroeg op rijden en tegen de middag daar zijn en dan maandag of dinsdag terug naar huis in de namiddag ergens. Zou dat voldoende moeten zijn? Wij zijn coasterjunkies, we pikken wel een showtje mee hier en daar maar grote reden om te gaan zijn voor ons toch echt wel de achtbanen. Het zou dus sowieso wel een (verlengd) weekendje worden gezien verlofdagen op het werk nogal schaars zijn bij mij. Nu lees ik nogal vaak dat EP goed overweg kan met drukte en wachtrijen dus fingers crossed dat dat klopt.
    EP en wachttijden gaan goed samen, één tip laat arthur de eerste dag links liggen. Verken de eerste dag het park. Ga de tweede dag als eerste naar Arthur... doe de Euro-Mir altijd na 5uur. Ik spreek uit ervaring (ga minstens 2 keer per jaar naar EP)

  20. #300

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Toch nog en vraagje over Disneyland Paris ...

    Op het internet zijn genoeg plattegronden te vinden, maar mijn printer weigert ze leesbaar af te drukken
    Zijn er bij aankomst in het resort ergens gratis plattegronden te krijgen? En hoe is de bewegwijzering in de parken zelf?
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •