Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
Ik val jullie nog even lastig met - hopelijk - mijn laatste vraag over Phantasialand. Als kind heb ik een vrij zware whiplash gehad en ook nu nog ga ik maandelijks naar een osteopaat ivm rugpijn en nekpijn. Tot nu toe heb ik daar in pretparkattracties gelukkig nog nooit echt problemen mee gehad. Achtbanen, vrijevaltorens, staal, hout, het lukt allemaal Maar over Talocan heb ik toch een beetje twijfels, die gaat wel erg vaak overkop in een korte tijd ... is Talocan meer belastend voor rug en nek dan de gemiddelde achtbaan/thrillride of valt het qua belasting best mee? Momenteel is Buzzsaw de enige topspin die ik ooit gedaan heb en die is toch een stuk minder intens denk ik.
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Ik vond die persoonlijk vooral zeer soepel aanvoelen. Buzzsaw is dan een veel groter marteltuig, ook al is de rit bij Talocan intenser.

Enige attractie waarvoor ik je zou waarschuwen is Colorado Adventure. Die vond ik wel pijnlijker aanvoelen.
Talocan valt erg goed mee. De rit is intens, maar helemaal niet ruw. Als je al diverse achtbanen overleeft hebt, overleef je dat zeker ook

Ik ben afgelopen vrijdag nog naar Phantasialand geweest, en vond Colorado Adventure eigenlijk helemaal niet ruw? Soepel is hij inderdaad ook niet, maar ruwer dan Calamity Mine zou ik hem niet noemen.