@Crazy2girlken: Bedankt voor het antwoord! Nu weet ik tenminste dat ik niet in die valkuil mag trappen

En dan nog een algemeen vraagje uit nieuwsgierigheid. Toen ik vorige zomer met mijn ouders en zus naar Bellewaerde ging, stonden we samen naar Boomerang te kijken. Vanaf de grond probeerden we in te schatten hoelang elke rit ongeveer duurde. Mijn zus wou er niet in na haar ervaringen met Cobra en Weerwolf (ik ben als enige van de familie ingestapt). Later heb ik tegen mijn zus gezegd dat Cobra en Boomerang in feite dezelfde banen zijn, maar zij had de indruk dat haar rit in Cobra duidelijk langer duurde dan de ritten die we Boomerang zagen maken.

Eigenlijk verbaasde dat antwoord me niet echt. Als ik zelf in een achtbaan zit, dan lijkt de rit ook voor mij altijd langer te duren dan in werkelijkheid het geval is. Ik merk het vooral als ik youtube-onrides bekijk van banen die ik zelf al gedaan heb. Die filmpjes zijn altijd zo snel afgelopen, in mijn persoonlijke herinneringen schat ik de rit ook altijd langer in.

Nu is mijn vraag: zijn mijn zus en ik de enigen bij wie dat gebeurt? Of komt het wel vaker voor dat passagiers van een achtbaan de ritduur langer ervaren dan in werkelijkheid het geval is?