MPG doe je best niet onder 8°C. Dan zijn Bandit en de SLC dicht (kleinzerige mensen zullen dit niet eens betreuren). Wij hadden eind okt. 2018 nog meer pech met daarenboven Star Trek dicht (meerdaags defect), de disk-o en Splat-o-Sphere (windgevoelig ding). Hier lees je hoogst uitzonderlijk een onderdreven artikel, waarin ze maar vier defecten vermelden. https://www.looopings.nl/weblog/1103...-gesloten.html

In MPG kom je gratis binnen met een BJL-of Slagharen-abo. Er zijn vaak ook meerdere -50% acties te vinden. Betaal hier dus geenszins de volle pot! De stuntshow is er wel van degelijk niveau en eigenlijk een must als je het park nog nooit hebt bezocht. Een letterlijke topper is de gyrodrop valtoren. Ik denk niet dat er een exemplaar dichterbij staat bij om het even welke locatie in België of Nederland (kermissen niet meegeteld). Ook niet te missen is de binnencoaster Van Helsing. Omwille van de lage capaciteit is dat vaak onze opener in MPG, een beetje zoals de Winja's in PHL. Het park is kalendermatig minder ruim open dan PHL, dus verstandig een datum selecteren is de boodschap.

Net als PHL kan je vanuit BXL of Antw. op één dag over en weer. Ik heb dat al gedaan, maar da's toch zwaar. Investeer misschien in één overnachting in de buurt, bij voorkeur de nacht voor je parkbezoek (-> vroeg aanwezig). Er valt best wel wat te beleven in de nabije of ruime omgeving: wandelen op de Tetraëder (gratis), een Alpine coaster en iets verderop Oberhausen met een Lego indoor, Sea Life, een subtropisch zwembad en (ooit) Europa's grootste shoppingcenter. Voor de dierenliefhebbers: Zoom Gelsenkirchen en de Zoo van Duisburg. En in augustus: kermis in Herne. En voor de meeste Vlamingen ligt Toverland nog netjes op de heen- of terugweg. Kalkar en de Romeinse site Xanten zijn ook opties.

De combi MPG & PHL heb ik al meerdere keren gedaan. Op weekdagen kan het verkeer dan wel erg druk zijn. Een avondlijke tussenstop kan dan b.v. Aqualand Köln zijn. Je hebt me al door: ik vind het vaak zonde om maar voor één park al die kilometers af te leggen.