X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 17 van de 47 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 927
  1. #321

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Hoe hoog is TOT in DLRP eigenlijk, in aantal meters?
    (Zowel de hoogte van het gebouw als de hoogte die je valt)
    Zonder grof te willen overkomen, maar voor sommige vragen kan je volgens mij écht wel google gebruiken, nee?
    Je vois la vie en des biscuits.

  2. #322

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Eigenschappen
    Topsnelheid 55 km/h
    Maximale hoogte 61 m

    vanop wikipedia.
    En een maximale drop van 40m. De verdieping erboven is trouwens waar de "motoren" staan die voor de versnellingen zorgen in de liftschacht.

  3. #323

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Even een vraagje over Brakesection. Wanneer en hoe kunnen we ons abonnement verlengen? Wordt er weer een rondvraag gestuurd waarin we onze mening kunnen geven over het voorbije jaar?
    Volgende maand zal er weer een enquête verstuurd worden naar onze lezers. Wanneer de abonnementen verlengd zullen kunnen worden, is nog niet beslist, maar dat zal wellicht ergens daarna zijn.
    Zo, de enquête is er, invullen maar!

    http://www.brakesection.be/hey-psst-...je-verklappen/
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #324

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Zo, de enquête is er, invullen maar!

    http://www.brakesection.be/hey-psst-...je-verklappen/
    Voila, ingevuld! Ga vooral door met het schitterende werk!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #325

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Intussen ook ingevuld Ik popel al naar de eerste editie van 2018

  6. #326

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Een vraag naar aanleiding van dit, maar in het topic van deze reactie was deze vraag offtopic dus dan maar hier:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Als er één lanceerachtbaan die naam niet (meer) waard is, dan is het Psyké. Vroeger schoot die vanuit stilstand in één ruk naar de topsnelheid terwijl het nu eerst langzaam voortkabbelen is om daarna een zwakkere lancering te krijgen.
    Is die lancering eigenlijk echt zoveel verzwakt? Ik heb dat nu al een paar keer gelezen, en ik heb Sirocco / Turbine nooit gedaan dus kan niet vergelijken, maar ik deed vorige zomer wel Golden Loop in Gold Reef City en met in het achterhoofd dat de nieuwe lancering van Psyké zwakker wordt genoemd dan de oude, vond ik die van Golden Loop nu niet zoveel krachtiger... Of waren de vliegwiel-shuttle-loops krachtiger dan die met vallend gewicht? (wat ik me wel kan voorstellen: een vliegwiel dat reeds ronddraait waarop de trein inhaakt versus een gewicht dat nog moet beginnen vallen lijkt me wel een verschil te kunnen geven in hoe bruusk de versnelling start). Golden Loop vertrok en accelereerde naar mijn gevoel gewoon zoals Psyké dat doet (met als verschil dat die dus wel nog vanuit stilstand vertrekt uiteraard).

  7. #327

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Een vraag naar aanleiding van dit, maar in het topic van deze reactie was deze vraag offtopic dus dan maar hier:



    Is die lancering eigenlijk echt zoveel verzwakt? Ik heb dat nu al een paar keer gelezen, en ik heb Sirocco / Turbine nooit gedaan dus kan niet vergelijken, maar ik deed vorige zomer wel Golden Loop in Gold Reef City en met in het achterhoofd dat de nieuwe lancering van Psyké zwakker wordt genoemd dan de oude, vond ik die van Golden Loop nu niet zoveel krachtiger... Of waren de vliegwiel-shuttle-loops krachtiger dan die met vallend gewicht? (wat ik me wel kan voorstellen: een vliegwiel dat reeds ronddraait waarop de trein inhaakt versus een gewicht dat nog moet beginnen vallen lijkt me wel een verschil te kunnen geven in hoe bruusk de versnelling start). Golden Loop vertrok en accelereerde naar mijn gevoel gewoon zoals Psyké dat doet (met als verschil dat die dus wel nog vanuit stilstand vertrekt uiteraard).
    Boris is een beetje pessimistisch vind ik. Oke de lancering vertrekt niet meer vanuit stilstand, wat een verlies aan kracht veroorzaakt, maar zo zwak zou ik ze ook niet noemen.

  8. #328

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik vind de lancering van Psyke ook echt niet zwak. Vanuit stilstand vertrekken was inderdaad wel leuker en krachtiger, maar in de toestand zoals ze is vind ik het ook heel wijs. En nog altijd beter dit dan helemaal geen Psyke meer. Ik ken zwakkere launches.

  9. #329

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb nog nooit een Schwarzkopf met vliegwiellancering gedaan en kan dus niet echt antwoorden op je vraag, maar die ene vliegwiellancering die ik wel heb gedaan - op een kleine Zamperla Motorbike of all coasters - vond ik eigenlijk wel verassend krachtig.

    Mij lijkt het dat de plotse start gewoon krachtiger aanvoelde, en niet per se krachtiger was. Bovendien veranderd je blik op zo'n dingen met ouder worden en meer ervaring hebben ook natuurlijk. Zelfs de kracht van lanceringen komt best vaak neer op eigen mening heb ik de indruk.

  10. #330

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De lancering onder Turbine was echt wel stukken heviger dan de huidige. De lancering nu voelt veel geleidelijker aan, bij de vorige zat je direct op hoge snelheid en werd op het laatste nog wat bijgetrokken. De huidige lancering doet mij quasi niets meer, op misschien de eerste 2 ritjes na elke seizoensstop na. Turbine was keer op keer kriebels in de buik.

  11. #331

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De huidige lancering van Psyké Underground kun je amper nog vergelijken met die van de Turbine. Je bent tegenwoordig al in de helft van de lanceerstrook vooraleer je wat op snelheid komt. Al moet ik zeggen dat een PU op halve kracht nog steeds een unieke ervaring is qua track.

  12. #332

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Weet iemand hoe dit type van attractie heet? Het lijkt wel wat op een Rainbow, maar heeft twee evenwijdige draaiarmen.
    (Mocht het de zoektocht naar een antwoord vereenvoudigen: dit is Space Riders op de carnavalskermis van Leuven)



    Ik moet helaas opbiechten dat dit model - of iets soortgelijks - één van de drie meest 'spectaculaire' attracties is die ik tot en met mijn eerste middelbaar ooit heb gedaan. De andere twee waren Luna Loop (Zoete Waters Oud-Heverlee) en Bidule (septemberfoor Leuven). Eigenlijk vraag ik me af hoe het is om als lagereschoolkind een echt grote achtbaan te doen, maar dat zal ik dus zelf helaas nooit weten
    Once you sit back, you never go back.

  13. #333

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik denk dat de meeste fans dit een Lambada noemen.

  14. #334

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het wordt soms ook nog een wip genoemd, maar dis is meer in Nederland volgens mij.

  15. #335

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dat zijn veel reacties op de vraag over Psyké, bedankt. Klinkt dus in de lijn met wat ik vermoedde, en fysisch lijkt het me ook logisch - wat ik hieruit opmaak: een magnetische lancering blijft over de hele lijn even krachtig (idem voor een vallend gewicht, het gewicht blijft altijd even zwaar en blijft vallen) en de snelheid bouwt geleidelijk op. Dit in tegenstelling tot een vliegwiel dat op volle kracht draait alvorens op de trein in te haken, waarna de trein zeer abrupt versnelt maar omgekeerd dus het vliegwiel vertraagt, wat dus wellicht voor een heel andere versnellingscurve zorgt.

    Dus concreet: als dit klopt, wil dat dus zeggen dat de twee soorten shuttle loops van vroeger ook totaal verschillend waren. Bijzondere vaststelling, ik ging ervan uit dat de ervaring hetzelfde was maar dat het vliegwielmechanisme gewoon compacter en minder lomp was dan dat gewicht... Interessant

    Ik kijk uit naar de shuttle in Attractiepark Rotterdam. Dat zou een vliegwiel worden hé? Als ik daar geraak, heb ik alledrie de soorten gedaan en kan ik hierop terugkomen.

  16. #336

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dat zijn veel reacties op de vraag over Psyké, bedankt. Klinkt dus in de lijn met wat ik vermoedde, en fysisch lijkt het me ook logisch - wat ik hieruit opmaak: een magnetische lancering blijft over de hele lijn even krachtig (idem voor een vallend gewicht, het gewicht blijft altijd even zwaar en blijft vallen) en de snelheid bouwt geleidelijk op. Dit in tegenstelling tot een vliegwiel dat op volle kracht draait alvorens op de trein in te haken, waarna de trein zeer abrupt versnelt maar omgekeerd dus het vliegwiel vertraagt, wat dus wellicht voor een heel andere versnellingscurve zorgt.

    Dus concreet: als dit klopt, wil dat dus zeggen dat de twee soorten shuttle loops van vroeger ook totaal verschillend waren. Bijzondere vaststelling, ik ging ervan uit dat de ervaring hetzelfde was maar dat het vliegwielmechanisme gewoon compacter en minder lomp was dan dat gewicht... Interessant

    Ik kijk uit naar de shuttle in Attractiepark Rotterdam. Dat zou een vliegwiel worden hé? Als ik daar geraak, heb ik alledrie de soorten gedaan en kan ik hierop terugkomen.
    Ik zou net niet zeggen dat een vliegwiel minder compact is dan een vallend gewicht. Het is minder primitief, maar zo weggestopt onder de hoogste spike neemt een vallend gewicht quasi geen plaats in beslag.

  17. #337

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    @Ignace en Nielsje: Bedankt voor het antwoord! Als ik op Youtube 'lambada' zoek dan kom ik inderdaad bij dit soort attractie terecht. Degene die ik lang geleden in Leuven gedaan heb, had stoeltjes die naar voren kantelden helemaal op het einde van de rit (uiteraard wanneer de bak hoog hangt) bij wijze van grote finale. Maar zo'n exemplaar vind ik op Youtube helaas nergens terug.
    Once you sit back, you never go back.

  18. #338

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Weet iemand hoe dit type van attractie heet? Het lijkt wel wat op een Rainbow, maar heeft twee evenwijdige draaiarmen.
    (Mocht het de zoektocht naar een antwoord vereenvoudigen: dit is Space Riders op de carnavalskermis van Leuven)



    Ik moet helaas opbiechten dat dit model - of iets soortgelijks - één van de drie meest 'spectaculaire' attracties is die ik tot en met mijn eerste middelbaar ooit heb gedaan. De andere twee waren Luna Loop (Zoete Waters Oud-Heverlee) en Bidule (septemberfoor Leuven). Eigenlijk vraag ik me af hoe het is om als lagereschoolkind een echt grote achtbaan te doen, maar dat zal ik dus zelf helaas nooit weten
    Is afhankelijk van de bouwer. Doorgaans is dit een 'tripride'. Deze is van de bouwer Killian Attraction en daar heet het attractietype 'Bench'. De attractie is trouwens hier in Leuven in première gegaan.

  19. #339

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Leuke vraag, in Ieper staat er ook elk jaar zo'n ding en ik weet tot op heden niet hoe dat attractietype heet. Het is lang mijn favoriete kermisattractie geweest toen we jonger waren. Mijn broer en ik kochten onze kaartjes altijd per 10 (dat was het goedkoopste) en als we er op het eind van de kermis overhadden, dan waren ze voor volgend jaar. Die in Ieper heet Crazy Dance en wordt door de boxen dikwijls "supersensatie supermachine" genoemd en is onder die naam ook bekend. (Dat allemaal geheel terzijde. )

  20. #340

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Morgen moet ik voor het werk in Leuven zijn. Aansluitend zou ik misschien nog iets willen bezoeken. Iemand tips?

    Zelf had ik al eens gekeken en kwam uit op Arcave of M Museum. De moeite?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •