In Walibi Belgium heb ik al 2x gehad dat security ons effectief "buitensteekt". Vanaf een gegeven uur gaan ze daar volgens een vast plan met een aantal securitymensen systematisch de paden van achter (CoT en Kondaa) naar voor afstappen en als je ze tegenkomt moet je rechtsomkeert maken en voor ze uit naar de ingang wandelen (en niet slenteren ). Daar kan je nog wel even blijven hangen maar ze willen toch relatief snel die poort sluiten. Nu ben ik er de laatste jaren wel enkel maar op nocturnedagen geweest, ik kan me voorstellen dat ze op gewone dagen wat meer "geduld" hebben. (Niet dat we proberen langer rond te hangen he, de eerste keer was omdat we nog eens de langste route omheen het meer aan het stappen waren om de drukte wat te laten minderen aan de ingang en het heeft ook geen zin om je te haasten om in de file op de parking te gaan staan, dachten we de tweede keer dat ik dit had was ik aan het wachten op iemand van mijn gezelschap die een toilet zocht (ook omwille van verwachte drukte aan de toiletten vooraan het park).

Ik denk dat ze dat in Bellewaerde ook een beetje zo doen, maar daar houden ze je gewoon in de gaten en steken ze je zo niet buiten. Als ze je tegenkomen gaan ze gewoon rustig wat met elkaar staan praten en wachten tot je richting ingang gaat. Mocht je ze proberen voorbijlopen gaan ze je wel aanspreken natuurlijk.

In Hellendoorn zijn wij ook eens eventjes blijven hangen, daar begonnen toen plots parkmedewerkers op hun fiets door het park te snorren en ze zeggen gewoon vriendelijk hallo, en blijven passeren tot je weg bent maar manen je niet aan om weg te gaan. Nu voel je wel aan je ellebogen dat dat wel is wat ze willen natuurlijk.

Dat zijn de 3 parken waar ik me iets dergelijks herinner.