Ik heb verschillende ervaringen met onweer. Ik ben al eens in Walibi BE en in Walibi NL geweest tijdens een onweer en dan sluit inderdaad letterlijk alles, en gaat ook 80% van de bezoekers naar huis. Als je dan een halfuurtje wacht tot het over is gaat meestal alles weer open en kun je praktisch zonder wachtrij weer verder attracties doen.

Ik was ook eens in Slagharen op een dag waarop onweer voorspeld was, en het park had dat duidelijk niet opgemerkt. Toen de lucht donker begon te worden werden nog gewoon mensen op de kabelbaan gelaten. Alles bleef open tot de zondvloed losbarstte. Wij stonden op dat moment voor de monorail te wachten met het gedacht dat we in de trein konden zitten tijdens de stortbui. (In een niet overdekte wachtrij voor wie het park kent). De trein stond in het station toen de eerste druppels vielen en... We werden er gewoon niet ingelaten, zonder dat dit gezegd werd! Iedereen werd kletsnat geregend in de wachtrij - als ze nu gewoon gezegd hadden dat ze ons er niet zouden inlaten kon men gewoon in het kabelbaanstation gaan schuilen zijn. Dat vond ik toch een kleine schande. Samen met de mensen die kletsnat uit de kabelbaan gehaald werden omdat ze er nog zo lang blijven oplaten waren.

Na het onweer wilden we Gold Rush doen maar de operatoren kregen geen toestemming om deze terug op te starten "omdat er misschien nog een onweer zou kunnen passeren". (terwijl dit niet voorspeld was en hij tot aan het begin van het w?l voorspelde onweer gewoon nog open was).

Conclusie: veel hangt dus van het park af.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
Wildlands is er niet van gekomen wegens het slechte weer....
Da's jammer. Ik bezocht het park dan wel op een warme droge zomerdag, maar weet dat in Wildlands de grootste tropische kas van Europa is en daarbinnen is het weer altijd hetzelfde. Ik vond het daar heel leuk alleszins. Had ik je vraag eerder gezien had ik je zeker aangeraden om sowieso te gaan Er zit een hele mooie rondvaart in, je hebt de vlindertuin, vogels... Ik weet niet of dat nog steeds is maar toen wij er waren was er ook een leuke show met Jungle Jim en je hebt er ook een XXXXL Tiki Trail van waaruit je mooi overzicht over de kas hebt. (Maar ik moet er wel bijzeggen, het is wel zweten om in de temperaturen van die kas zo te klauteren. )