X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 930

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Het is in NRW momenteel iets minder drastisch, al blijft het complexe materie. De nieuwste 2G+ regel is deelstaat-gebonden, bepaald door de graad van het aantal bezette IC-bedden (meen ik te hebben gelezen).

    In Baden-Württemberg met o.a. EP, Rulantica en Europabad Karlsruhe momenteel dagelijks geopend, geldt voor een dagbezoek sinds kort de 2G+. Dat geeft je nog 3 opties als volwassene: 1. full vax + booster (vanaf datum boosterprik) 2. full vax (na 2 weken) + neg. test en 3. genezen (1 tot 6 mnd na posit. PCR) + neg. test. Die neg. test kan een PCR zijn van max. 48 uur of een officiële antigentest van max. 24 uur.

    Min-12-jarigen die naar een Duitse school gaan, moeten in normale schoolweken - waar ze tot 3 keer per week met een soort lolly-uitstrijkje getest worden - en aansluitende weekends enkel een leeftijdsbewijs of schoolbewijs kunnen voorleggen voor horeca en entertainment. Mogelijk moet deze groep in de lokale kerstvakantie wel een neg. test kunnen voorleggen, dat was al het geval in de minder strenge voorbije Herfstvakantie. Ook voor buitenlandse kinderen lijkt het dat EP geen test vraagt, maar dat staat haaks op wat geldt voor horeca in heel Duitsland. Mijn jongste zoon (11) moest zich begin november laten testen en nog wel tegen betaling (€ 13 voor een antigen bij een apotheek in NRW). Die test was toen goed voor twee overnachtingen, twee pretparken, twee waterparken en een Ikea-resto binnen de 48 uur.

    Ik schrijf hierboven ’dagbezoek’ want meerdaagse bezoeken met maar één test zullen quasi onmogelijk zijn als je weet dat PCR’s gauw 24 op het resultaat laten wachten. Bovendien gelden voor overnachtingen en resto’s minstens dezelfde (deelstaat-)regels. Hou ook nog rekening met de verplichte online inreis-registratie naar geheel Duitsland in geval van een verblijf langer dan 24 uur. Deze nationale regel werd recent aangescherpt, voorheen lag de limiet op een bezoek van 48 uur. Iedereen moet bij die registratie een quarantaineverblijf opgeven waar je ... 10 dagen gaat verblijven. Wie een vax-attest (gewoon en volledig) of genezen-attest mee uploadt bij de registratie, zou uit quarantaineplicht ontheven worden, maar wel pas na de registratie en dus na het vermelden van je quarantaineadres. Wel een beetje raar als je dan het adres van pakweg Bell Rock of Ling Bao opgeeft, niet? Ongevaxte en niet-genezen kinderen moeten trouwens minstens 5 dagen in quarantaine, een negatieve test voor of meteen het na inreizen volstaat niet. Deze Duitse inreis-regels gelden voor ’hoogrisico-gebieden’, dat betekent momenteel inreizen vanuit quasi heel Europa.

    Meer on topic: mijn oudste zoon was vorige vrijdag in PHL. Daar was dus nog geen 2G+regel in voege, hoewel hij zelf enkele dagen ervoor al werd ’geboosterd’. Taron en FLY reden bij momenten maar met één trein, maar dat was dus omwille van de on-drukte. Al denk ik dat de terugval van bezoekers bij EP nog dramatischer zal zijn dan bij PHL, zolang PHL geen 2G+ moet eisen. Niet alle Duitse pretpark-liefhebbers zullen zich gauw-gauw laten testen voor elk dagje uit, al zijn de testcentra nu terug meer toegankelijk dan in de nazomer en wat anti-gen betreft gratis voor Duitse gevaccineerden en voor Duitse minderjarigen. Buitenlanders moeten in principe betalen of zich in eigen land laten testen ... of in eigen land blijven, lees ik tussen de regels.

    H. Temming wist het al in 1982: ”Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Duitsland. Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng.”
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-12-21 om 13:57.

  2. #2

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten

    In Baden-Württemberg met o.a. EP, Rulantica en Europabad Karlsruhe momenteel dagelijks geopend, geldt voor een dagbezoek sinds kort de 2G+. Dat geeft je nog 3 opties als volwassene: 1. full vax + booster (vanaf datum boosterprik) 2. full vax (na 2 weken) + neg. test en 3. genezen (1 tot 6 mnd na posit. PCR) + neg. test. Die neg. test kan een PCR zijn van max. 48 uur of een officiële antigentest van max. 24 uur.

    Min-12-jarigen die naar een Duitse school gaan, moeten in normale schoolweken - waar ze tot 3 keer per week met een soort lolly-uitstrijkje getest worden - en aansluitende weekends enkel een leeftijdsbewijs of schoolbewijs kunnen voorleggen voor horeca en entertainment. Mogelijk moet deze groep in de lokale kerstvakantie wel een neg. test kunnen voorleggen, dat was al het geval in de minder strenge voorbije Herfstvakantie. Ook voor buitenlandse kinderen lijkt het dat EP geen test vraagt, maar dat staat haaks op wat geldt voor horeca in heel Duitsland. Mijn jongste zoon (11) moest zich begin november laten testen en nog wel tegen betaling (€ 13 voor een antigen bij een apotheek in NRW). Die test was toen goed voor twee overnachtingen, twee pretparken, twee waterparken en een Ikea-resto binnen de 48 uur.

    Ik schrijf hierboven ’dagbezoek’ want meerdaagse bezoeken met maar één test zullen quasi onmogelijk zijn als je weet dat PCR’s gauw 24 op het resultaat laten wachten. Bovendien gelden voor overnachtingen en resto’s minstens dezelfde (deelstaat-)regels. Hou ook nog rekening met de verplichte online inreis-registratie naar geheel Duitsland in geval van een verblijf langer dan 24 uur. Deze nationale regel werd recent aangescherpt, voorheen lag de limiet op een bezoek van 48 uur. Iedereen moet bij die registratie een quarantaineverblijf opgeven waar je ... 10 dagen gaat verblijven. Wie een vax-attest (gewoon en volledig) of genezen-attest mee uploadt bij de registratie, zou uit quarantaineplicht ontheven worden, maar wel pas na de registratie en dus na het vermelden van je quarantaineadres. Wel een beetje raar als je dan het adres van pakweg Bell Rock of Ling Bao opgeeft, niet? Ongevaxte en niet-genezen kinderen moeten trouwens minstens 5 dagen in quarantaine, een negatieve test voor of meteen het na inreizen volstaat niet. Deze Duitse inreis-regels gelden voor ’hoogrisico-gebieden’, dat betekent momenteel inreizen vanuit quasi heel Europa.
    Ik was van donderdag tot gisteren in EP en nergens waren er problemen.
    Wij hebben gewoon het anreise formulier ingevuld, inclusief ons hotel in Saarbrücken onderweg op woensdagavond en ons EP hotel van donderdag tot zondag. Vaccinatiebewijs toegevoegd en de aanvraag was direct goedgekeurd.
    Bij het inchecken in Santa Isabel in EP op donderdag kregen we voor de 4 dagen een bandje, elke dag een andere kleur, om de parken, hotels en horeca te betreden.
    Toen ik vrijdagavond via een vriendin een bericht kreeg dat de 2G+ inging op zondag ben ik direct naar de receptie van het hotel gegaan en meer info gevraagd. Wij, die al van donderdag ingecheckt waren, moesten geen extra test laten doen, enkel de nieuw aankomende gasten. En die laatsten mochten gewoon voor het inchecken een antigeen test laten doen op de parking van het hotel en kregen dan bij hun check-in hun bandjes voor de duur van het gereserveerde verblijf.
    Coastercount: 959 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •