Volgende week ga ik richting Zuid-Frankrijk, naar de streek tussen N?mes en Uz?s om precies te zijn. In de buurt hebben we steden als N?mes, Uz?s, Avignon en Arles. Ik heb al even gekeken wat er zoal in de buurt is, maar de trip is iets vroeger gepland dan verwacht (volgende week i.p.v. begin september), waardoor mijn voorbereiding wat minder is...

In de buurt heb ik ontdekt dat we er het Haribo Museum kunnen ontdekken, net als in N?mes Les Arenes (Romeins amfitheater), Maison Carr? (Romeinse tempel) en Jardin de la Fontaine (park met Romeinse overblijfselen en tempel van Diana, waar ook een water- en muziekschouwspel 's avonds plaatsvindt). In Avignon is er het Palais des Papes en natuurlijk de Pont d'Avignon.

Op vlak van pret-, dieren- en waterparken heb ik ook al een aantal zaken gevonden, maar sowieso staat er ook cultuur naast vertier op de agenda. Parc Spirou en Marineland wil ik zeker bezoeken, want Parc Spirou is heel nieuw en met een mooie uitbreiding dit jaar. Marineland kunnen we dan weer gratis doen met ons Bobbejaanland abonnement, en stiekem wil ik ook wel eens orka's in het echt zien (sorry als ik iemand shockeer!)

Daarnaast kwam ik ook nog waterpark Wave Island tegen, alsook pretparken OK Corral en Magic Park Land. Walibi Rh?nes-Alpes ligt wat verder, maar zou ik bij gelegenheid ook misschien durven meepikken.

Iemand bekend in de regio? Welke zaken zijn must do's of must visits? En welke laat ik beter achterwege? Andere tips of aanvalsplannen zijn ook altijd welkom!