Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
Ik heb hun site intussen wat beter bekeken en misschien moet ik mijn vraag wat nauwkeuriger omschrijven.

De twee attracties in Disneyland die mij het meest aanspreken zijn Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster. Gelukkig zijn beiden indoor waardoor eventueel slecht weer al een stuk minder invloed zal hebben. Maar dan nog zijn er een paar problemen:

1) Disney is vrij duur en ik merk nu al dat ook de praktische organisatie (datum vastleggen, alles boeken, etc) een enorm ingewikkeld gedoe zal worden. Met andere woorden: waarschijnlijk zal ik de eerstvolgende tien jaar na mijn bezoek niet meer in dat park geraken.
2) Om van kortingen te kunnen profiteren, moet je vaak ruim op voorhand boeken.

Eigenlijk wil ik alleen naar Disneyland gaan als ik 200 % zeker weet dat Hyperspace Mountain en RnRC open zullen zijn! Een onverwachte storing kan altijd, maar ik wil niet op voorhand reserveren en pas na de boeking ontdekken dat één van deze twee attracties toch nog dicht zal zijn op de door mij gekozen datum.

Groot onderhoud wordt maanden op voorhand aangekondigd, maar voor kortere onderhoudsbeurten kan je op de site blijkbaar niet verder dan 90 dagen vooruit kijken. In combinatie met probleem nummer 2 is dat wel vervelend

Mijn vraag is dus: Wanneer moet je precies boeken om enerzijds een goede korting te krijgen en anderzijds 200% zeker te zijn van een geopende Hyperspace en RnRC? Moet ik dan wachten tot maximum 90 dagen voor de afreisdatum? Hoe groot is de kans dat er binnen dat 'venster' van 90 dagen nog wijzigingen zijn ivm geopende attracties? Nog andere tips?

De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

Alvast bedankt!
Je hoeft echt niet zoveel schrik te hebben over het feit dat die twee coasters onverwacht dicht gegooid worden. Het kan natuurlijk altijd, maar heb nog nooit gehad dat ze permanent dicht waren op dagen dat ze niet in de kalender vermeld stonden. Met andere woorden, als ze niet vermeld staan, dan gaan ze er alles aan doen om die banen open te houden. Klein onderhoud wordt trouwens wel vermeld op de kalender, want zo zijn er attracties die maar 4 à 6 dagen dicht zijn. Er is altijd een kleine kans dat er een groot probleem opduikt maar dat is bij alle pretparken en attracties zo dus ja. Om dan 10 jaar te wachten om die reden, is het zeker niet waard want voor hetzelfde geld zijn de banen al weg tegen dan... (Zijnde volledig vernieuwd, ander thema...)

Wat hotels betreft, pak een hotel op Booking dat je kan annuleren tot de dag zelf. Koop je tickets dan één of twee dagen op voorhand via bijvoorbeeld Dreamland en zo kan je vrij kort op de bal spelen indien nodig.

Indien je via het openbaar vervoer van Leuven naar de luchthaven in Zaventem kan, kan je daar voor 13,80 heen en terug naar Rijsel. In Rijsel kan je dan weer voor 30 euro heen en terug naar Disney. Dit zijn wel tickets zonder annuleren, dus die met annuleren vallen ietsje duurder uit. Toch zal het goedkoper dan Brussel zijn volgens mij.

Dus, Azmidiske, het kan best wel goedkoop wetende dat het Disney is. Je kan niet hetzelfde budget verwachten dan voor een Belgisch park uiteraard. Het is echter zijn investering waard, zeker als je er nog nooit geweest bent.