X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 21 van de 47 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 420 van de 927
  1. #401

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    iemand tips om lekker te eten in Phantasialand? Zowel voor snelle hap als voor iets uitgebreider.... Dank bij voorbaat !

  2. #402

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Vers geschept roomijs kost nabij ingang Chiapas amper € 2 voor 2 bollen! Snel hapje: noedels bij de meneem-'Sjinees' tegenover G. Riksha. Maar doorgaans eten we uitgebreider op terugweg in Ikea Heerlen (ook open op zondag). Daarmee verliezen we minder kostbare pret-tijd in PHL.

  3. #403

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    mercikes !

  4. #404

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Heb voor m'n zoon eens een PPT gemaakt over rollercoasters van +/- anderhalf uur. Ik had er videootje in van zo'n antieke steeple-chase-paardencoaster uit de USA. Het hangt er vanaf waar je nadruk op legt: het historische (Napoleon in Rusland), het technische (G-krachten), de marketing, constructeurs, ...
    De PPT mag maar maximum 10 minuten lang zijn, dus heb ik gekozen voor een beetje van alles te doen. Er zit een klein geschiedenis in van achtbanen en pretparken. Verschil pretpark en themapark, pay per ride of één toegangsprijs, verschillende soorten achtbanen, records en coastercount (omdat de leerkracht graag wil weten wat dat is).

  5. #405

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    mercikes !
    Vijgen na pasen: maar je gaat toch nog een keer met je herbezoekkaart dus: Unter den Linden gaf mij zeer degelijke keuken aan zeer schappelijke prijzen. Over Mandschu hoor ik ook vaak de loftrompet schallen voor liefhebbers van de Aziatische keuken. De burgers in Tacana behoren tot je standaard pretparkjunkfood-kost.
    De taverne bij Taron heeft volgens de overleveringen ook mythische keuken, maar dat heb ik zelf nog niet kunnen uittesten. Fantasy is wat mij betreft de blinde vlek in het horeca-aanbod van het park.

  6. #406

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als je met uw Europa-park abonnement naar Phantasialand wilt, ben je dan verplicht om via de Berlijnse ingang te gaan, of kan dat ook aan de kassa's in China Town geregeld worden?

  7. #407

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Este Bekijk Berichten
    Als je met uw Europa-park abonnement naar Phantasialand wilt, ben je dan verplicht om via de Berlijnse ingang te gaan, of kan dat ook aan de kassa's in China Town geregeld worden?
    zoiezo via berlijn ;-)

  8. #408

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    iemand tips om lekker te eten in Phantasialand? Zowel voor snelle hap als voor iets uitgebreider.... Dank bij voorbaat !
    als het snel mag gaan: in Klugheim vind ik de Flammkuchen best lekker: vers gemaakt, net iets anders dan de typische pretparkkost, en ook leuk om te delen met je medebezoekers.

  9. #409

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    De PPT mag maar maximum 10 minuten lang zijn, dus heb ik gekozen voor een beetje van alles te doen. Er zit een klein geschiedenis in van achtbanen en pretparken. Verschil pretpark en themapark, pay per ride of één toegangsprijs, verschillende soorten achtbanen, records en coastercount (omdat de leerkracht graag wil weten wat dat is).
    Mag je achteraf altijd eens posten of sturen, wat mij betreft!

  10. #410

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Now sports, ofte https://www.youtube.com/watch?v=tAGbzeFfR6g

    Als zelfverklaarde kalender-autist zoek ik een Walibi-gaatje met een grote kans op weinig volk. De zomer lijkt me uitgesloten met de mega-verkoop van abo's. Bovendien heb ik geen vettige Quick-passen kunnen versieren. En het park heeft voor ons wel nog iets goed te maken na enkele gesloten top-attracties in de eerste week van april.

    Mijn oog viel op ... zaterdag 23 juni. Het park geeft dan aan open te zijn van 10:00 - 18:00 maar is de daaropvolgende zaterdag wel gesloten/afgehuurd. De beoogde zaterdag valt voor de meeste jongelui wellicht net niet meer in de examenperiode, en de Ramadanners moeten dan al ruim een week niet meer letten op het tijdstip van hun consumpties.

    Maar ... diezelfde zaterdag speelt een rood-gekleed stelletje giga-overbetaalde belasting-ontvluchters een partijtje balleke-trap in één of andere Russische stad. En ik heb die match toch al eens op t.v. gezien ... in 2002! De aftrap zou nu om 15:00 Belgische tijd gegeven worden (bron:https://sport.infonu.nl/voetbal/1217...ivestream.html). Dat lijkt me voor vele landgenoten wellicht te vroeg om nog eerst een half dagje pretpark mee te pikken.

    Heeft iemand ervaring met park-drukte (-kalmte) tijdens zo'n matchen? Ik herinner me een quasi leeg BJL toen Oranje eens Brazilië versloeg, maar dat lijkt me qua park en qua lokale team-interesse toch van een lagere orde. Twee jaar terug dacht ik slim te zijn door tropisch te gaan zwemmen nabij Ulm wanneer die Mannschaft een laatavondmatch speelde. Hadden ze doodleuk het zwembad vervroegd gesloten

    BTW: verkiezingsdag is (ook) een pretpark-topper. Net als ene BDW denk ik met genoegen terug aan 12-10-12: toen hebben we onze enige Walibi-Family-Golden aangeschaft. Ondanks het weinige volk draaiden alle attracties op voldoende toeren. Ik mag hopen dat ze dat ook doen wanneer de Duiveltjes spelen? Of gaan ze dan een groot scherm plaatsen en de attracties stil leggen?

  11. #411

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dat Walibi een groot scherm plaats, zou misschien nog niet eens zo een domme zet zijn de attracties dan sluiten zie ik ze echter nooit doen.

    23 juni is in die ene week tussen de examens en de zomervakantie. Ik verjaar ook gedurende die week en ga elk jaar met een deel vrienden richting Waver om dat te vieren, ondanks dat ik weet dat het extreem druk is. Ik betwijfel dan ook dat er - ondanks de Rode Duivels - veel mensen zullen afhaken. Niet heel het land is een enorme fan van voetbal en zeg nu zelf, wie verkiest er dat boven een dagje pretpark?
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #412

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Eens de 20 gepasseerd is juni naar mijn ervaring ongeacht week of weekend mits wat goed weer een garantie op drukke parken.

  13. #413

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    wie verkiest er dat boven een dagje pretpark?

    Ik, afhankelijk van elke wedstrijd het is en het belang er van Misschien afwachten en hopen dat de Rode Duivels de finale halen?!

  14. #414

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Thx voor de reacties. Maar heeft iemand op het forum Wal. bezocht tijdens Bel.-Irl. op zat. 18/06/16? Dat was ook op een zaterdagnamiddag. Wel nog in de examenperiode en 'maar' een EK.

    Groot scherm in het park lijkt me commercieel wel interessant, maar dan cancel ik terstond m'n gepland bezoekje. Het zijn toch vaak de vaders die mee naar het park 'moeten' als chauffeur en die willen het sportgebeuren niet missen. Ik merkte al meermaals (gerelateerde?) kalmte op Ronde-Van-Vlaanderen- en Paris-Roubaix-dagen in de drie Vlaamse parken. Al trekt Wal. natuurlijk meer jongeren zonder ouders erbij aan, en heeft het beter o.v. voor stedelingen.

  15. #415

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Wij waren er tijdens België-Ierland en het was extreem rustig. Zelfs weerwolf was instappen.

    En het is niet omdat er dan sport is dat je attracties moet stilleggen...Dan kan je dat elk weekend doen lol

  16. #416

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Even ter verduidelijking. Walibi is een bedrijf en speelt in op de verwachte drukte, zoals elk bedrijf. Ik werk in een winkel en wij waren tijdens België - Ierland gewoon open, maar ipv 7 werknemers waren er 3 aanwezig. En die 3 werknemers hebben welgeteld 8 bezoekers over de vloer gekregen tijdens de match en (door het goede weer) 15 erna. Dus 23 bezoekers tussen 15u en 18u30, op een tijdstip dat we normaal ongeveer 200 bezoekers ontvangen. Dan lijkt het me ergens logisch dat bedrijven zich afvragen of het niet beter is om sneller te sluiten of gewoon niet open te doen, het kost alleen maar handenvol geld en je stelt (bijna) niemand teleur...

  17. #417

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik zie Walibi echt niet sluiten die dag hoor (en ik denk niet dat er überhaupt in België ergens een winkel of bedrijf sluit daarvoor). Als ik het daar voor het zeggen had bleef het net langer open en zette ik ook een groot scherm, daar zou nog een commercieel succes van te maken vallen. Maar waarschijnlijk kost het allemaal teveel moeite voor maar 3 wedstrijden .

  18. #418

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Even ter verduidelijking. Walibi is een bedrijf en speelt in op de verwachte drukte, zoals elk bedrijf. Ik werk in een winkel en wij waren tijdens België - Ierland gewoon open, maar ipv 7 werknemers waren er 3 aanwezig. En die 3 werknemers hebben welgeteld 8 bezoekers over de vloer gekregen tijdens de match en (door het goede weer) 15 erna. Dus 23 bezoekers tussen 15u en 18u30, op een tijdstip dat we normaal ongeveer 200 bezoekers ontvangen. Dan lijkt het me ergens logisch dat bedrijven zich afvragen of het niet beter is om sneller te sluiten of gewoon niet open te doen, het kost alleen maar handenvol geld en je stelt (bijna) niemand teleur...
    Ik vind de vergelijking tussen een winkel en een pretpark toch een klein beetje van de pot gerukt eerlijk gezegd je kan perfect zeggen "We gaan wel een uurtje vroeger naar de winkel", het is bovendien iets dat je ongeveer elke week doet. Bij pretparken is dat (bij de doorsnee mensen toch ) niet het geval.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  19. #419

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik vind de vergelijking tussen een winkel en een pretpark toch een klein beetje van de pot gerukt eerlijk gezegd je kan perfect zeggen "We gaan wel een uurtje vroeger naar de winkel", het is bovendien iets dat je ongeveer elke week doet. Bij pretparken is dat (bij de doorsnee mensen toch ) niet het geval.
    Het is te zien welke winkel he De meeste klanten zien wij hooguit 2 of 3 keer per jaar hoor. Ik juich het niet toe (verre van zelfs, maar zo'n dagen zijn heel saai), maar ik heb er wel begrip voor. De kosten blijven hetzelfde maar de opbrengst keldert, waarom dan in godsnaam open houden en/of op volle capaciteit werken? En een groot scherm is bijna geen optie, want naast het grote scherm zelf moet je ook nog geld betalen om dit te mogen uitzenden én je lokt daarmee echt niet de massa om de kosten van dat scherm te kunnen dekken. En bij pretparken is dat ook het geval, zie maar naar de getuigenis van tijdens België - Ierland, toen het park extreem rustig was...

  20. #420

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Het is te zien welke winkel he De meeste klanten zien wij hooguit 2 of 3 keer per jaar hoor. Ik juich het niet toe (verre van zelfs, maar zo'n dagen zijn heel saai), maar ik heb er wel begrip voor. De kosten blijven hetzelfde maar de opbrengst keldert, waarom dan in godsnaam open houden en/of op volle capaciteit werken? En een groot scherm is bijna geen optie, want naast het grote scherm zelf moet je ook nog geld betalen om dit te mogen uitzenden én je lokt daarmee echt niet de massa om de kosten van dat scherm te kunnen dekken. En bij pretparken is dat ook het geval, zie maar naar de getuigenis van tijdens België - Ierland, toen het park extreem rustig was...
    Het ligt er idd aan welke winkel, maar alsnog vind ik het persoonlijk appelen en peren zelf werk ik als vakantiejob in de supermarkt en ken dus ook van die dagen dat het extreem rustig is (Kerstavond en oudjaar bijvoorbeeld), maar de winkel is dan wel gewoon open. En inderdaad, die dagen zijn heel saai.

    Dan nog geloof ik niet dat de invloed zo groot gaat zijn in een pretpark als dat is in een winkel. België-Ierland was op 18 juni, nog midden in de examenperiode. Dan loopt er sowieso geen kat rond in Walibi (dat herinner ik me nog van uit de lagere school). Op 23 juni is dat heel anders, dan wordt het park normaal overspoeld door jongeren die net hun examens achter de rug hebben. Ik denk dat dat dit jaar niet anders zal zijn, zeker niet als de weergoden ons gunstig zijn.

    Als ik die dag niets te doen zou hebben, is de kans groot dat ik ook in Walibi zit. Ik zal het dan zien
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •