X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 22 van de 47 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Resultaten 421 tot 440 van de 927
  1. #421

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik vind het topic over het draaiende waterglijbaan-rad van Wiegand nergens op het forum. Op meerdere websites lees ik dat de wereldpremière zou gaan naar een Chinees park, gevolgd door Belgien! en Polen: https://www.hersfelder-zeitung.de/he...l-9514645.html http://www.fuldaerzeitung.de/regiona...hina-FB7344272 en https://www.coasterfriends.de/forum/...tml#post249092
    Heb ik iets gemist over de uitbreiding van Aqualibi of de nieuwbouw van Bellewaerde of Plopsaqua?

  2. #422

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Deze attractie komt al sinds de nineties elk jaar naar Leuven Kermis. Thuis noemden wij hem de rode rups omdat de karretjes in de jaren '90 effen rood geschilderd waren. Maar kent iemand de officiële naam van dit attractietype? (Dus niet de naam van dit individuele exemplaar.)

    Once you sit back, you never go back.

  3. #423

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Deze attractie komt al sinds de nineties elk jaar naar Leuven Kermis. Thuis noemden wij hem de rode rups omdat de karretjes in de jaren '90 effen rood geschilderd waren. Maar kent iemand de officiële naam van dit attractietype? (Dus niet de naam van dit individuele exemplaar.)

    Een Bidule . En inderdaad, dat ding staat er echt elk jaar op diezelfde plek. Heerlijk toch, en ook super vriendelijk personeel. Met mijn vorig werk (leefgroepwerking met jongeren met mentale beperking) waren ze altijd heel begaan en hulpvaardig. Zo moet het!

  4. #424

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt voor het antwoord! Nu weet ik dat ik tijdens mijn hele lagereschooltijd welgeteld drie 'spannende' attracties gedaan heb, namelijk een Luna Loop, een Lambada en een Bidule.

    Vervolgens stapte ik als dertienjarige nietsvermoedend in de Bobslee van de Efteling ... maar dat, lieve kinderen, is een ander verhaal
    Once you sit back, you never go back.

  5. #425

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    In mijn bezit zonder overbodige KCal's (merci, 2iememain.be): Quick passen met drie tijdloze vrijgeleiden (zonder Tiki) voor m'n tweede, laatste en wiedergutmachende* bezoek aan Walibi dit jaar (*enkele toppers gesloten of nog niet af begin april). Wie enige ervaring heeft met deze vouchers: advies is zeer welkom.

    Ik lees "Aanmelden in de WAB-shop". Is dat de grote winkel net voorbij de poorten aan je linkerkant? Is deze open voor 10:00? Of kan/moet de pas elders verzilverd worden?

    Is het wijselijk om eerst enkele attracties te doen en daarna de voucher in te ruilen? Dan hoef je die pas niet te verspillen aan reeds gedane attracties of attracties (tijdelijk) buiten bedrijf?

    Openen de attracties meer achteraan later dan de park-opening? Dan loont een sprintje naar achter niet echt, zie de PR-parken.

    Is die gratis Quick pas geldig voor Pulsar? Dat was niet zo in 2016 (en 2017?), meen ik.

    Mijn ondertussen beproefd aanvalsplan is 's ochtends 1. Psyké (eventueel bissen) 2. Pulsar (indien niet gestoord) 3. Flash Back 4. Cot. Daarna begint meestal het echte aanschuif-werk. Maar met Tiki ligt dat nu natuurlijk anders.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-06-18 om 19:06. Reden: links en rechts, alleen in de polletiek snap ik het verschil

  6. #426

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    vorig jaar heb ik die passen ook gebruikt. Winkel is inderdaad rechts als je binnengaat, maar het is daar zeer druk en het tempo was....
    Best eerst je plan van aanval uitvoeren en dan je passen gaan verzilveren. Wij vertrekken ook altijd linksom, via de Cobra etc, 's morgens is er geen kat aan die zijde van het park. Pulsar zat er vorig jaar ook bij. Al blijft het een beetje onwennig om zo'n rij van een uurtje vrolijk voorbij te steken met zo'n pass....

  7. #427

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Eerste attractie die je moet doen is Tiki. Opent om 10u. Met een beetje geluk kun je 2 ritjes doen. Tegen 10.30u is er geen beginnen meer aan. Daarna cot en dan terug naar psyke waar het dan nog altijd rustig is. Cobra tegen 12-13u. De winkel is open voor 10u maar dan is het daar helemaal niet druk. Pulsar zat er altijd bij en nu dus ook.

  8. #428

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De vouchers van Quick kan je inderdaad inruilen aan de winkel links na de inkom. Het duurde bij ons vooral lang omdat men vingerafdrukken moest nemen. Ik veronderstel om te voorkomen dat je meerdere keren die dag een voucher zou gebruiken.
    Pulsar is inderdaad inbegrepen, maar dat Tiki-Waka uitgesloten was was voor mij een verrassing, gezien ik dit nergens kon terugvinden bij de voorwaarden én Tiki-Waka nogal prominent aanwezig is op de voucher.

    Ik zou ook aanraden om meteen Tiki-Waka te gaan doen en dan langs de kant van Psyké de attracties meepikken. Op die manier raak je terug aan de ingang zodat je je voucher kan omruilen rond het middaguur.

  9. #429

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Mijn ondertussen beproefd aanvalsplan is 's ochtends 1. Psyké (eventueel bissen) 2. Pulsar (indien niet gestoord) 3. Flash Back 4. Cot. Daarna begint meestal het echte aanschuif-werk. Maar met Tiki ligt dat nu natuurlijk anders.
    Wanneer zou je gaan? Het aanvalsplan verschilt wel op het moment dat je zou gaan.

  10. #430

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dank voor alle advies hierboven. Ik denk te gaan op een weekdag eind augustus. Een nabije zaterdag waarop de Rode Duivels spelen, werd me ontraden. Aangepast plan: Rush naar Tiki en dan Pulsar als die geen kuren heeft. Daarna nog proberen Psyke en Radja. Dan Quick scoren voor Loup, Cot en bij warm weer Flash, hoewel die 's ochtends al vaker instap-klaar bleek. Dalton, Vampyre en Cobra zijn geen must.

  11. #431

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Dank voor alle advies hierboven. Ik denk te gaan op een weekdag eind augustus. Een nabije zaterdag waarop de Rode Duivels spelen, werd me ontraden. Aangepast plan: Rush naar Tiki en dan Pulsar als die geen kuren heeft. Daarna nog proberen Psyke en Radja. Dan Quick scoren voor Loup, Cot en bij warm weer Flash, hoewel die 's ochtends al vaker instap-klaar bleek. Dalton, Vampyre en Cobra zijn geen must.
    Als het je ontraden werd, raad ik het je weer aan. Weekends in de laatste week van juni zijn echt niet zo druk. Door de week is het heel druk door kinderen die gedaan hebben met school, maar weekends vallen goed mee. Bovendien: de Rode Duivels spelen dan. Ik was ooit in de Efteling toen de Belgen en de Nederlanders WK hadden: er was geen kat! Echt aanrader. Maar goed, alles is ook afhankelijk van het weer.

  12. #432

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Weet iemand of er nog een programma bekend word van de Sommernachtsparty in Europa Park? Ik zou graag willen weten wat er precies allemaal georganiseerd word op deze dag.

  13. #433

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Misschien een rare vraag, over Disneyland Parijs deze keer.

    Ik ben dit jaar in DLRP geweest (beide parken) en ik heb me er zeker geamuseerd. Maar ik vraag me wel af waarom het zo enorm duur is vergeleken met andere parken in België en buurlanden. Dat de meeste attracties heel veel thema en decor hebben gekregen, zal ongetwijfeld een (terechte) rol spelen. Maar sommige andere parken hebben ook vrij veel thema en zijn toch beduidend goedkoper. Waar komt dit verschil vandaan? Moet DLRP veel licensie/copyrigt betalen aan het moederbedrijf? Laten ze hun bezoekers gewoon voor het merk betalen? Of is er nog een andere reden?
    Once you sit back, you never go back.

  14. #434

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    de economische wet van vraag en aanbod, zoals deze voor veel parken geldt. En voor de economisten onder ons zijn dit typische voorbeelden van prijselasticiteit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteit
    Of in mensentaal: hoeveel kun je vragen zodat de mensen blijven komen én blijven betalen....

  15. #435

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik denk dat je bij disney vooral voor het merk en de IP betaald. Ik geloof niet dat een park met hetzelfde attractieaanbod, maar zonder de IP dezelfde hoeveelheden volk zou trekken. Of die meerbetaling dan intern wordt doorversast naar het moederbedrijf lijkt mij op zich niet veel te veranderen aan het feit dat je voor die twee zaken betaald.

  16. #436

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Goh, ik denk dat er meerdere factoren een rol spelen:
    - Enerzijds de vraag en aanbod, waarbij er voor een park à la Disney inderdaad meer rek zit op wat men bereid is te betalen om het park te bezoeken.
    - Anderzijds heb je inderdaad de IP die zeer sterk aanwezig is in het park, waarop ze ook wel wat rechten moeten doorbetalen aan de holding. Deze rechten zijn wel al lager dan vroeger aangezien de holding nu ook het Franse park beheert, maar toch blijven de prijzen nog stijgen.
    - Het entertainmentaanbod is ook groot, met heel wat meet & greets, een duur avondspektakel (waarbij elke avond heel wat vuurwerk wordt afgeschoten), diverse parades en dagelijkse shows.
    - Ook de personeelskost mag je volgens mij niet onderschatten. Waar onze parken dan weer sterker op besparen, zie je in DLRP eerder het omgekeerde met een overdaad aan medewerkers per attractie. Kijk ook eens hoeveel mensen er dagelijks in de parades meelopen.

    Disneyland is inderdaad duur, maar ik denk dat hun kosten ook bij de hoogste van de Europese parken liggen. Dus aan jou de keuze of je hiervoor wilt betalen of een goedkoper (beter) alternatief gaat opzoeken.

  17. #437

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    iemand tips voor korting in Djurs sommerland ?

  18. #438

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Geen vraag over een specifiek park, maar wel over het organiseren van onze hobby:

    Deze lente ben ik voor het eerst naar een pretpark geweest met een groep mensen die ik in eerste instantie via internet had leren kennen. Alles is prima verlopen en ik ben uiteraard van plan om dit in de toekomst nog te doen Maar ik herinner me nog vrij goed de eerste keer dat ik iets gelijkaardigs probeerde. Geen pretpark, maar carpoolen Leuven-Brussel om een rockconcert te kunnen bezoeken.

    Ook al was ik toen al meerderjarig, er is een zware discussie met mijn moeder aan voorafgegaan. Zij interpreteerde dit als "afspreken met mensen die je enkel via internet kent" en dat is iets wat in artikels over veilig internetgebruik altijd heel negatief wordt voorgesteld. Uiteindelijk is mijn afspraak toch nog kunnen doorgaan en het was zo'n succes dat ik zelfs nu nog met die mensen naar concerten ga. Later nogmaals hetzelfde probleem gehad: ik deed mee aan een goed doel dat via Facebook georganiseerd werd, na wat heen- en weer geschrijf besloten we om ook eens in real life te vergaderen. Wederom ambras met mijn moeder om daar naartoe te kunnen gaan, hoewel die vergadering op dat moment echt nodig was. Toen ik later - jaren later - Ladeuze On Ice organiseerde, was ze gelukkig al wat bijgedraaid en kreeg ik geen vervelende commentaren meer

    De meeste forumleden kennen elkaar nu al vrij goed en gaan regelmatig samen naar pretparken. Ook op Facebook zijn er groepen actief die dit soort dingen organiseren. Maar ook voor jullie moet er ooit een eerste keer geweest zijn. Ooit hebben jullie andere forumleden ontmoet terwijl je hen voordien enkel online kende.

    Mijn vraag is dus: hoe hebben jullie die eerste paar trips concreet aangepakt? Mijn trip naar PHL is perfect verlopen, dus ik vraag het gewon uit nieuwsgierigheid.
    Once you sit back, you never go back.

  19. #439

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Mijn eerste trips waren met een collega van het werk, die per toeval ook op dit forum actief was (Punisher). Gaandeweg leerde ik meer en meer mensen kennen die graag parken bezochten, dus spraken we ook met die mensen af en op meerdere trips kwam ik een ex collega van me tegen (Pretparkprutser aka Trista, die aangesloten was bij de Rollercoasterfriends. Met Tristan maakte ik heel wat trips en leerde op die manier ook meerdere rf leden kennen. Zo leerde ik ook Timothy kennen die een fb groepje oprichtte, dat je wel bekend is en zo kwam er aan de gekte geen einde meer, je leert namelijk meer en meer mensen kennen met dezelfde hobby. Vaak zie je dezelfde mensen terug in parken en raak je aan de praat, zodat je vriendengroep enkel maar uitbreid.

  20. #440

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Komend weekend zou ik een bezoek brengen aan Het Smurfenavontuur / Smurf Experience in Brussel, op de Heizel. Heeft iemand dit al bezocht? Is het wat de moeite? Iemand enig idee of er kortingen voor bestaan? Op het eerste zicht heb ik er nog niet veel van gevonden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •