X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 47 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 927
  1. #161

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

    Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

    En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

    Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?
    Once you sit back, you never go back.

  2. #162

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

    Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

    En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

    Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?
    Op je eerste vraag: Disney wijzigt niet zo snel hun onderhoudskalenders. Zeker niet de onderhoudsperiodes tijdens off-season, want die zijn al erg lang op voorhand gepland. Het zou mij ten sterkste verbazen moest dit toch licht afwijken van wat je op de site kan lezen. Disney heeft ook een perfecte klantenservice naar mijn idee, dus aarzel ook niet om ze hierop aan te spreken moesten er gebreken zijn. Je bent vaak snel geholpen en vergoed moest het nodig zijn.

    Over de rijen: alle achtbanen in Disney werken met een greater, dus er word je gezegd waar je moet staan qua zitplaatsen alvorens je aan de poortjes staat. Maar als je in de gewone rij staat, kan het soms al gewoon helpen om vriendelijk te vragen of je ergens specifiek mag zitten. Zeker als er erg weinig volk is, doen ze hier nooit moeilijk over. Dit hangt natuurlijk ook wel een beetje af van welk personeelslid je voor je hebt. Maar 9 kansen op 10, zeker als je maar met twee bent, geven ze je gewoon je voorkeursplekje (toch als het rustig of niet overdreven druk is). Zowel Space, BTM en RnRC zijn frontseat ook best de moeite! Plus: moest je kunnen, moet je vragen bij Tower of Terror voor de voorshow aan de rechtse kant van de gang (alweer, soms heb je ook het geluk dat je net naar daar wordt gestuurd). De liften aan die kant zitten op de gelijkvloers, waarbij de liften toch een stuk dieper vallen (of toch naar mijn gevoel). Test het maar eens uit!

  3. #163

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Een greater, dat systeem ken ik nog niet ... dus ze zeggen waar je moet gaan staan als je een specifieke plaats wil? Of wijzen ze plaatsen toe?
    Once you sit back, you never go back.

  4. #164

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Een greater, dat systeem ken ik nog niet ... dus ze zeggen waar je moet gaan staan als je een specifieke plaats wil? Of wijzen ze plaatsen toe?
    Ze wijzen je plaatsen toe. Achter elk poortje staat een nummer en de greater zegt waar je moet staan. Maar, zoals ik al zei, kan je altijd proberen om te vragen of je toch niet elders kan zitten . Probeer dat wel nooit in een single riders line, dat werkt nooit .

  5. #165

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ze zeggen gewoon waar je moet staan, bijvoorbeeld 'poortje 5', als je liever vooraan of achteraan zit, dan kan je dat aan die greater gewoon vragen. Een nee heb je, en een ja kun je krijgen.
    Bij mijn bezoekjes konden we toch altijd zitten waar we wilden, al dienden we toen soms wel een extra ritje te wachten.

  6. #166

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bedankt voor de tips allemaal! Als jullie nog meer bruikbare ideeën hebben, laat maar komen!

    Mijn vraag i.v.m. de onderhoudskalender ging vooral over de kans dat een onderhoudsperiode alsnog verschoven wordt (zoals Python in de Efteling). Bijvoorbeeld: je wil een bepaalde attractie absoluut doen, plant je reis in een periode dat deze open zal zijn, maar nadat je alles definitief geboekt en betaald hebt besluit men ineens om het onderhoud te verplaatsen waardoor de attractie tijdens jouw verblijf alsnog dicht is. Bestaat daar veel kans op?

    En nu we toch bezig zijn nog een praktische vraag. Bij achtbanen zit ik graag in het achterste 1/3 van de trein. Als je in het station gewoon bij een zelfgekozen poortje mag aanschuiven, dan is er geen enkel probleem. Maar soms worden er plaatsen toegewezen of wordt een hele groep tegelijk het station binnengelaten. In zo'n geval moet je het tactisch aanpakken, uiteraard zonder de regels van het park te overtreden! Bijvoorbeeld: bij Psyké Underground laten ze groepen door en kom je het station binnen langs de frontkant van de trein. Hier moet je voor backseat dus een sprintje trekken, waarbij het handig is om vooraf te weten dat de trein links van jou staat.

    Wat is de beste techniek om backseat te geraken bij Space Mountain en Rock 'n Rollercoaster? En op welke manier kom je het station binnen?
    Lol, was lang aan het typen precies

    De kans dat onderhoud uitloopt of verplaatst wordt bij Disney is over het algemeen heel klein, maar zeg natuurlijk nooit nooit. Tot nu toe heb ik het nog niet meegemaakt. Dus je kan gerust op voorhand boeken. Gelukkig bij ons kan je ver op voorhand zien welke attracties gesloten zullen zijn, voor Disneyland California bijvoorbeeld is dat niet het geval.

    Coasters: Je wordt in Disney altijd voorgesorteerd net voor de poortjes bij de coasters. Elk poortje heeft een nummer op de grond staan en ze zeggen aan welk nummer je moet gaan staan. De kans is dus groot dat je niet op de plaats zit die je wil. Maar: indien je het vriendelijk vraagt, geven ze toch een nummer achteraan als er nog plaats is. Dit is dus zo voor Hyperspace Mountain, Big Thunder Mountain, Indiana Jones (hier zijn de frontseat zitjes het leukst vind ik), Rock 'n' Rollercoaster, Crush's Coaster (maar daar maakt het totaal niet uit gezien je per 4 gaat en ronddraait) en ook RC Racer (ook front seat is leuk).

    Let wel op! Big Thunder Mountain en Hyperspace Mountain hebben een dubbel perron. De rechterzijdes zijn de stations waar mensen met een beperking of een andere bepaalde reden hebben om via de uitgang van de attractie te mogen gaan, ingeladen. Die worden meestal in de achterste zitjes gezet (zeker bij Big Thunder Mountain) en dus kan het zijn dat ze je daar toch niet laten zitten. Bij Hyperspace Mountain kan je de zijde kiezen, bij Big Thunder Mountain enkel wanneer het niet druk is. Wanneer het druk is, is de rechterzijde automatisch voor Fastpass.

    Nog wat tipjes:
    - Doe Big Thunder Mountain en Indiana Jones ook eens in het donker, je zal merken dat ze extra leuk zijn
    - Via Liberty Arcade kan je bijna volledig overdekt doorwandelen tot aan Pirates of the Caribbean dus ideaal om meteen aan de achterkant van het park te zijn. (Traditioneel ga ik het park binnen via deze weg naar Big Thunder Mountain voor een Fastpass en daarna door tot Pirates of Indiana).
    - Indien je de parade wil zien, ideale plaatsen zijn aan de kant van het Bella Notte Restaurant wanneer de parade begint.
    - Fastpass is aangeraden voor Big Thunder Mountain, Star Tours, Tower of Terror, Ratatouille die meestal het drukst zijn.
    - De wachtrijen bij Rock 'n' Rollercoaster gaan omhoog na het uitlopen van de Moteurs! Action! Stuntshow.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  7. #167

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Misschien een domme vraag, maar na jaren geen abo meer te hebben in Plopsaparken, vroeg ik mij af hoe het precies werkt wanneer je vandaag een abonnement neemt. Geldt dit voor een volledig kalenderjaar vanaf vandaag of werkt dit voor het pretparkseizoen van PDP?
    Op de dag van vandaag zijn we vnl geïnteresseerd in de indoorparken voor de kleine, maar PDP volgend voorjaar kan ook al eens plezant zijn.

    Ik heb daar vroeger nooit bij stilgestaan, aangezien ik het abo altijd verlengde in maart/april...

  8. #168

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Dat is gewoon een kalenderjaar geldig vanaf aankoop.

  9. #169

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Dat is gewoon een kalenderjaar geldig vanaf aankoop.
    Thx! Was niet zeker. Om den duur begin je serieus te twijfelen

  10. #170

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?

  11. #171

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?
    Vorig jaar ben ik in die periode naar PHL geweest. Het was een zondag, begin van de herfstvakantie. Het was enorm druk. Je moet rekening houden met de 1+1 actie de ze steeds houden - kom in het voorjaar en kom dan in het najaar gratis terug. Die actie verloopt rond die periode, dus komen heel veel mensen op dat moment nog hun terugkomticket gebruiken.

  12. #172

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Weet er iemand of het druk is in Phantasialand in de weekends van onze herfstvakantie + op 1 nov. Gezien daar geen Halloweenevent is?
    Laatste weekend valt doorgaans erg mee, al heeft NRW dan 2 weken vakantie (23/10-4/11). Veel zal ook afhangen van het weer.

  13. #173

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Op de website van Europa Park staat dat Blue Fire in de winter niet geopend is. Als ik mij goed herinner was dat vroeger toch niet altijd zo?

  14. #174

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Este Bekijk Berichten
    Is er iemand die toevallig weet of de Olympia Looping opnieuw op Winter Wonderland in Londen zal staan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Zijn zeer sterke geruchten over dat die opnieuw gaat. Bovendien zal de Alpine Thriller dit jaar niet meer komen, dus mogelijk komt er ook een nieuwe achtbaan dit jaar. Winterville zou dit jaar ook opnieuw openen, na vorig jaar een sabbatjaar genomen te hebben. Stond ook steeds een Reverchon Wild Mouse en Big Apple.
    Ondertussen is er de bevestiging dat Olympia Looping deze winter terug in Londen staat.

  15. #175

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Este Bekijk Berichten
    Op de website van Europa Park staat dat Blue Fire in de winter niet geopend is. Als ik mij goed herinner was dat vroeger toch niet altijd zo?
    Officieel is hij volgens mij altijd dicht (op het parkplan van vorig jaar staat hij bijvoorbeeld niet ingekleurd), maar als het weer het toelaat, doen ze hem normaal gezien wel open.

  16. #176

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als ik de info op het internet goed begrepen heb, is Disneyland Parijs 365 dagen per jaar open. Klopt dat inderdaad?
    En zijn alle vaste attracties - achtbanen etc - dan ook 365 dagen per jaar open (behalve bij onderhoud uiteraard)?
    Once you sit back, you never go back.

  17. #177

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Als ik de info op het internet goed begrepen heb, is Disneyland Parijs 365 dagen per jaar open. Klopt dat inderdaad?
    En zijn alle vaste attracties - achtbanen etc - dan ook 365 dagen per jaar open (behalve bij onderhoud uiteraard)?
    Le Pays des Contes de Fées & Casey Jr. - Le Petit Train du Cirque zijn normaal gesloten in de winter. Andere buitenattracties kunnen sluiten als het te koud is.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  18. #178

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb hun site intussen wat beter bekeken en misschien moet ik mijn vraag wat nauwkeuriger omschrijven.

    De twee attracties in Disneyland die mij het meest aanspreken zijn Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster. Gelukkig zijn beiden indoor waardoor eventueel slecht weer al een stuk minder invloed zal hebben. Maar dan nog zijn er een paar problemen:

    1) Disney is vrij duur en ik merk nu al dat ook de praktische organisatie (datum vastleggen, alles boeken, etc) een enorm ingewikkeld gedoe zal worden. Met andere woorden: waarschijnlijk zal ik de eerstvolgende tien jaar na mijn bezoek niet meer in dat park geraken.
    2) Om van kortingen te kunnen profiteren, moet je vaak ruim op voorhand boeken.

    Eigenlijk wil ik alleen naar Disneyland gaan als ik 200 % zeker weet dat Hyperspace Mountain en RnRC open zullen zijn! Een onverwachte storing kan altijd, maar ik wil niet op voorhand reserveren en pas na de boeking ontdekken dat één van deze twee attracties toch nog dicht zal zijn op de door mij gekozen datum.

    Groot onderhoud wordt maanden op voorhand aangekondigd, maar voor kortere onderhoudsbeurten kan je op de site blijkbaar niet verder dan 90 dagen vooruit kijken. In combinatie met probleem nummer 2 is dat wel vervelend

    Mijn vraag is dus: Wanneer moet je precies boeken om enerzijds een goede korting te krijgen en anderzijds 200% zeker te zijn van een geopende Hyperspace en RnRC? Moet ik dan wachten tot maximum 90 dagen voor de afreisdatum? Hoe groot is de kans dat er binnen dat 'venster' van 90 dagen nog wijzigingen zijn ivm geopende attracties? Nog andere tips?

    De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

    Alvast bedankt!
    Once you sit back, you never go back.

  19. #179

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Kort vraagje: phantasialand wintertraum.: is het de moeite en hoe valt de drukte mee?

  20. #180

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Kort vraagje: phantasialand wintertraum.: is het de moeite en hoe valt de drukte mee?
    Ik vond het persoonlijk wel de moeite ja. Veel te doen dat er in de zomer niet is, slechts één noemenswaardige attractie dicht (River Quest) en veel plaatsen om op te warmen (ook veel indoor uiteraard). Ik heb het ooit bezocht op een weekdag toen Duitsland school had en er was toen echt bijna niemand in het park.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •