X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 18 van de 47 EersteEerste ... 8161718192028 ... LaatsteLaatste
Resultaten 341 tot 360 van de 927
  1. #341

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De op één na grootste brouwerij van Leuven: http://domusleuven.be/nl/brouwerij/ BTW: er zijn maar twee brouwerijen.
    Ik heb dit ooit in groep bezocht na reservatie. Of je er individueel en zonder aanvraag vooraf binnen kan, weet ik niet.

  2. #342

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als er niets misloopt ga ik over enkele weken samen met een groep andere mensen naar Phantasialand om van de terugkomactie te profiteren. Ik heb enkele vragen over de ticketverkoop:

    1) Zijn er, naast Social Deal, nog andere kortingsacties te vinden? Ik heb geen enkel pretparkabonnement dus daar kan ik zeker geen gebruik van maken.

    2) Als je online een ticket koopt - via de site van PHL of via een externe actie - staat dat dan op naam? Een belangrijke vraag omdat ik zelf niets online kan bestellen, wat betekent dat mijn zus mijn ticket zal moeten aankopen (uiteraard betaal ik haar het geld dan cash terug). Of kan je online ook een ticket kopen voor iemand anders, zoals mijn zus dus zal doen?

    3) Kan je aan de ingang van Phantasialand ook cash aan de kassa betalen om binnen te mogen? Dit zou een goede noodoplossing zijn moest het online kopen van een ticket toch niet lukken.

    Alvast bedankt voor de antwoorden Beetje rare vragen, maar ik ben nog nooit in PHL geweest en online bestellingen lopen bij mij vaak fout af ...
    Once you sit back, you never go back.

  3. #343

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    vragen
    1) google is uw vriend. Ik geloof dat social deal momenteel de enige is.
    2) het enige wat van belang is voor online tickets is de barcode: het maakt niet uit welke naam daar bij staat. Heb je een barcode, kan je binnen. Let wel op: voor je terugkomticket moet je je naam opschrijven en als je dan effectief terugkomt moet daar nog steeds dezelfde naam opstaan.

    3)Ik weet zeker dat je ter plaatse tickets kan kopen, maar ik zou je toch aanraden zoveel mogelijk moeite te steken in een online deal. Aan de kassa is het prijzig.

  4. #344

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Als er niets misloopt ga ik over enkele weken samen met een groep andere mensen naar Phantasialand om van de terugkomactie te profiteren. Ik heb enkele vragen over de ticketverkoop:

    1) Zijn er, naast Social Deal, nog andere kortingsacties te vinden? Ik heb geen enkel pretparkabonnement dus daar kan ik zeker geen gebruik van maken.

    2) Als je online een ticket koopt - via de site van PHL of via een externe actie - staat dat dan op naam? Een belangrijke vraag omdat ik zelf niets online kan bestellen, wat betekent dat mijn zus mijn ticket zal moeten aankopen (uiteraard betaal ik haar het geld dan cash terug). Of kan je online ook een ticket kopen voor iemand anders, zoals mijn zus dus zal doen?

    3) Kan je aan de ingang van Phantasialand ook cash aan de kassa betalen om binnen te mogen? Dit zou een goede noodoplossing zijn moest het online kopen van een ticket toch niet lukken.

    Alvast bedankt voor de antwoorden Beetje rare vragen, maar ik ben nog nooit in PHL geweest en online bestellingen lopen bij mij vaak fout af ...
    http://www.funticket.be/index-nl.aspx - Hier koop ik vaak mijn tickets voor Phl. Vroeger was er wel een grotere korting te verkrijgen, maar met de terugkom active is 42 euro voor twee dagen ook twee keer niks. Site is betrouwbaar en de tickets verschijnen onmiddellijk in je mailbox. Staan vaak allemaal op dezelfde naam maar dat kan geen kwaad. Geen haan die daar naar kraait. Fun tickets is zelf ook heel makkelijk aan te spreken via Facebook als je een foutief ticket hebt besteld (had ik eens voor, dacht dat mijn neefje nog onder de 12 jaar was. Dus niet.) of nog verdere vragen hebt.

    Overal kan je met cash betalen in Phl, net als in praktisch elk ander park. In Europa is cash nog steeds koning, in Amerika betaalt bijna niemand nog met cash (toch uit mijn ervaring). Nu, hoe langer hoe meer worden Europese parken ook meer en meer kart vriendelijk, maar cash betalen zal in deze contreien niet zo snel verdwijnen denk ik .

  5. #345

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb op funticket eens gezocht naar de prijzen, maar momenteel staat er niets omdat PHL nog gesloten is. Weet iemand hoeveel euro goedkoper dit is vergeleken met een ticket aan de kassa van het park zelf?

    Nog een vraag ivm de terugkomactie: Als ik tijdens het eerste bezoek binnenkom met een online ticket dat door mijn zus besteld is en waar haar naam op staat, kan ik dat dan gewoon omruilen voor een nieuw terugkomticket waar ik mijn eigen naam op schrijf? Na enkele negatieve ervaringen in het verleden (niet pretparkgerelateerd) ben ik erg wantrouwig tegenover alles wat met online bestellen te maken heeft
    Once you sit back, you never go back.

  6. #346

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik heb op funticket eens gezocht naar de prijzen, maar momenteel staat er niets omdat PHL nog gesloten is. Weet iemand hoeveel euro goedkoper dit is vergeleken met een ticket aan de kassa van het park zelf?

    Nog een vraag ivm de terugkomactie: Als ik tijdens het eerste bezoek binnenkom met een online ticket dat door mijn zus besteld is en waar haar naam op staat, kan ik dat dan gewoon omruilen voor een nieuw terugkomticket waar ik mijn eigen naam op schrijf? Na enkele negatieve ervaringen in het verleden (niet pretparkgerelateerd) ben ik erg wantrouwig tegenover alles wat met online bestellen te maken heeft
    Staat op de site van funtickets: kassaprijs is 47,5 euro maar dat kan zijn dat dit dit jaar weer duurder wordt (geen idee). Betreffende de terugkomactie: gaat zonder problemen. Het enigste dat je nodig hebt is een geldig ticket, meer niet. Je geeft gewoon je ticket af en krijgt een nieuw ticket waar je je naam moet op invullen. Niemand controleert daar echt wie zijn naam je daar opschrijft naar mijn ervaring en dat boeit ze ook niet. Zolang de naam die er op staat zijn overeenkomt met de naam op jouw identiteitskaart voor je volgende bezoekje is er geen enkel probleem. Tip: ga je terugkomtticket halen aan de hoofdingang van het park in Alt Berlin. Niet veel mensen gaan het daar halen en je staat daar dan bijgevolg ook niet aan te schuiven voor een kaartje.

  7. #347

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Op Pretparken.be vind je zo goed als alle lopende acties, ook voor veel andere pret-, water- en dierenparken

    http://www.pretparken.be/pretparkdea...ntasialand.asp
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  8. #348

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Binnen enkele weken (om precies te zijn: van 7/4 tem 13/4) zijn we voor het eerste in Italië op vakantie vlakbij Gardaland.. We zitten er zo'n 10km vandaan dus ik zou graag een dagje pretpark inplannen. Ik zou sowieso gaan op een weekdag in de hoop van dan de meeste drukte te vermijden, maar zijn er dingen waar ik zeker rekening mee moet houden? Must do's (behalve alle coasters )?

    We hebben 2 kids bij van 3j (+-1m) en 5j (+-1m20), is er voor hen ook wat te doen of kan ik beter het park zonder hen bezoeken? Voor zo ver ik kan zien op de website is er voor kinderen niet echt veel te beleven..

  9. #349

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk Berichten
    Binnen enkele weken (om precies te zijn: van 7/4 tem 13/4) zijn we voor het eerste in Italië op vakantie vlakbij Gardaland.. We zitten er zo'n 10km vandaan dus ik zou graag een dagje pretpark inplannen. Ik zou sowieso gaan op een weekdag in de hoop van dan de meeste drukte te vermijden, maar zijn er dingen waar ik zeker rekening mee moet houden? Must do's (behalve alle coasters )?

    We hebben 2 kids bij van 3j (+-1m) en 5j (+-1m20), is er voor hen ook wat te doen of kan ik beter het park zonder hen bezoeken? Voor zo ver ik kan zien op de website is er voor kinderen niet echt veel te beleven..
    Denk dat dat nog wel meevalt voor kinderen. Er is een kindergebied en Ortobruco is een toffe achtbaan voor kinderen. Maar de nadruk ligt toch wel op achtbanen in het park. Behalve de achtbanen zou ik zeker de rapid river, Fuga da Atlantide (als je die niet als achtbaan meetelt) en I Corsari meepikken. De freefall is kort maar verrassend goed. De boomstammen zijn vrij standaard en weinig boeiend.

  10. #350

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Gardaland off season: vooraf goed de kalender checken!
    Voor de kids: zwemkledij en handdoek meebrengen: er is (was?) een waterspeeltuin.

    Bij de waterattractie Atlantide zijn rugzakken verboden. Dus voor je de wachtrij betreedt: ofwel tas opbergen in een locker (€1 en die ben je kwijt zodra je opent) ofwel je tas onbewaakt achterlaten naast de lockers (niet aan te bevelen). Bij het ondergrondse madhouse in de kinderzone mochten we ook niet binnen met rugzak en was er niet eens een betalende locker.

    De ondergrondse donkervaart Corsari is (was?) een absolute topper. Maar ze zouden die nu aan het verklooien zijn met projecties e.a. Hopelijk schat ik dit fout in. De interactieve schiet-attractie in de Egyptische tempel biedt ook verkoeling, indien nodig. De Pandacoaster moet het meer van z'n decoratie dan van de rit zelve hebben. Toen deze nieuw was, opende de China-zone zelfs in juli pas een uur of later na park-opening. Check ter voorbereiding best regelmatig de online wachttijden, o.a. op Looopings.

    Bij warm weer eens het naburig park Movieland bezoeken (zeker het zwem-deel Caneva). Een boottochtje naar Sirmione is ook een aanrader, net als de roterende kabelbaan in Malcesine.

    Buon viaggio!

  11. #351

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Vraagje uit nieuwsgierigheid: Hoeveel G trekt de looping van Indiana Jones in DLRP eigenlijk? In jullie parkgids vind ik het niet terug en Wikipedia vertrouw ik niet altijd voor dit soort cijfergegevens. Tijdens mijn rit een paar weken geleden had ik de indruk dat het redelijk veel was
    Once you sit back, you never go back.

  12. #352

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Buenos dias,

    Iemand recente ervaring met meervoudige bezoeken in een PR-park buiten Be-Ne-Dui?

    Concreet: de BJL-abo-voorschriften melden sinds één of twee jaar dat je deze parken maar éénmalig gratis kan bezoeken.
    Anno 2015 bestond die restrictie nog niet.
    Toen deden we maar één dag Parque Warner met BJL-abo, en dat was een serieus kastje-muur verhaal.
    Parque Atracciones deden we maar liefst drie keer, dat was telkens gewoon doorlopen aan het hekken, het abo werd nauwelijks bekeken door de jobstudent-poortwachters.

    Dit jaar wil ik dat nog eens overdoen.
    P. Atr. heeft twee ingangen: één aan de parking, handig als je met de Teleferico komt en één nabij de metrohalte en/of als je van de zoo komt.
    Misschien is het wijs om beide ingangen te proberen.

  13. #353

    Re: Artikel de standaard

    als je in de efteling bent en je wilt in symbolica (fast-pass) en je gaat via de app reserveren
    hoe doe je dat dan?

  14. #354

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Vraagje uit nieuwsgierigheid: Hoeveel G trekt de looping van Indiana Jones in DLRP eigenlijk? In jullie parkgids vind ik het niet terug en Wikipedia vertrouw ik niet altijd voor dit soort cijfergegevens. Tijdens mijn rit een paar weken geleden had ik de indruk dat het redelijk veel was
    Hoewel ik het antwoord niet weet kan je een idee krijgen door het zelf te berekenen.
    Eenvoudig gesteld is de G kracht de verhouding van de versnelling van het voorwerp a tot de valversnelling g.

    G = a/g, met g=9.81

    de versnelling a is de middelpuntzoekende versnelling (noodzakelijk voor een cirkelvormige beweging) gegeven door a = v^2/r, v snelheid in m/s, en r de straal van de cirkel in meter, en v^2 is v kwadraat.

    v = (ongeveer) 47km/h = 13m/s (delen door 3.6)
    De hoogte van de looping is een wilde gok, ik neem 8 meter, dus r=4.

    Invullen levert: a = 169/4 = 42.25

    En G = 42.25/9.81 = 4.3

    4.3 is geen slechte gok denk ik...

    (Nota: na de getallen g=9.81 en a=42.25 moet de eenheid van versnelling staan, maar deze heb ik weggelaten)
    Laatst gewijzigd door slimmerik; 23-03-18 om 00:46.

  15. #355

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Deze week gaan wij met school naar London. Dinsadag bezoeken we dan de London Dungeon. Is deze eng of valt het wel mee? Aangezien ik al gehoord heb van anderen. Alvast bedankt.

  16. #356

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Overlaatst was ik in de Efteling en stonden we in de wachtrij van een attractie ons af te vragen hoe ze de wachttijd aanduiden. Weet iemand dit? Is dit gewoon met camera's die kijken vanaf waar de wachtrij stilstaat of zijn er andere systemen hiervoor?

  17. #357

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ooit kreeg ik in Disney (ik denk bij Peter Pan) achteraan in de wachtrij een soort kaartje met allerlei numerieke info erop. Dat moest ik bij het betreden van de attractie aan de operator geven. Dit is dus een tamelijk nauwkeurige maar omslachtige manier.

    Voor het overige denk ik dat het gewoon inschatten is. Bij sommige attracties zoals Taron, DVH en Vogelrok staat haast permanent een personeelslid waar de wachtrij begint. De hoofdbedoeling hiervan lijkt me om te kleine mensen niet toe te laten, maar die lui kunnen ook een goede indicatie geven van de drukte. Al kunnen ze vanaf de ingang moeilijk inschatten hoe vlot de attractie draait, want dat bepaalt natuurlijk ook de wachttijd.

    Als je het park of de attracties een beetje kent, is dat inschatten niet zo moeilijk. Gisteren (eindelijk zonnig, wel nog fris maar tering-pokkedruk in PHL) stond Taron rond de middag op 90 min. Het volk stond tot buiten de ingang: een beetje zoals 's ochtends wanneer de wachtrij nog niet toegankelijk is. Later in de namiddag stond nog steeds 90 min. aangegeven maar kon je doorwandelen tot bijna aan het vierkant binnenplein, waar maar 2/3 van de slangen-rij in gebruik was. Mijn schatting was "50 min. indien geen storing" en alzo geschiedde.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 07-04-18 om 15:35.

  18. #358

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk Berichten
    Deze week gaan wij met school naar London. Dinsadag bezoeken we dan de London Dungeon. Is deze eng of valt het wel mee? Aangezien ik al gehoord heb van anderen. Alvast bedankt.
    Heb dit anno 2003 en 2004 gedaan als leraar, met 16-jarigen (4e middelbaar). Ik vond het minder eng en minder persoonlijk dan de Dungeons in Berlijn (2015) en Hamburg (2016), die ik in gezinsverband bezocht. Of Londen Dungeon ondertussen ook wat enger is weet ik niet. Mogelijk ligt dit ook aan je gezelschap.

    Maar de Londense Dungeon ligt vlakbij andere Merlin-attracties zoals Eye, iets van Shrek en Sealife. Wellicht kan je een combi-ticket kopen en betreft het een relatief kindvriendelijke kerker. Een gelijkaardige combinatie - maar nog niet door mij bezocht - heb je in Blackpool. Ik lees "We recommend that the minimum age for a child to enjoy The Blackpool Tower Dungeon is 8 years, however many children under this age visit and have a great time" terwijl de minimumleeftijd in de Duitse Dungeons 10 jaar is.

    Ik vond London Dungeon enerzijds grappig: Anne Robinson als heks, al kende niemand van mijn leerlingen / collega's deze feekserige presentatrice van The Weakest Link. Anderzijds was het bezoek best informatief over de brand van 1666 en de moorden in de 2e helft van de 19e eeuw. Dit zette me ertoe aan om de Ripper-film 'From Hell' - starring Johnny Depp - te bekijken.

  19. #359

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Mensen die eerder al eens Le Pal en/of Parc des Combes bezocht hebben? Ik zou willen weten of deze twee parken te combineren vallen op één dag, vooral Parc des Combes lijkt me niet echt dagvullend te zijn.

  20. #360

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Met le Pal hebben we met een dag zelfs bijna te weinig tijd gehad en dat was enkele jaren terug, toen stond er minder. Als je het enkel voor de credits doet moet het lukken, maar beide parken zijn leuk genoeg voor een meer uitgebreid bezoek.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •