X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 10 van de 47 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 927
  1. #181

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik heb hun site intussen wat beter bekeken en misschien moet ik mijn vraag wat nauwkeuriger omschrijven.

    De twee attracties in Disneyland die mij het meest aanspreken zijn Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster. Gelukkig zijn beiden indoor waardoor eventueel slecht weer al een stuk minder invloed zal hebben. Maar dan nog zijn er een paar problemen:

    1) Disney is vrij duur en ik merk nu al dat ook de praktische organisatie (datum vastleggen, alles boeken, etc) een enorm ingewikkeld gedoe zal worden. Met andere woorden: waarschijnlijk zal ik de eerstvolgende tien jaar na mijn bezoek niet meer in dat park geraken.
    2) Om van kortingen te kunnen profiteren, moet je vaak ruim op voorhand boeken.

    Eigenlijk wil ik alleen naar Disneyland gaan als ik 200 % zeker weet dat Hyperspace Mountain en RnRC open zullen zijn! Een onverwachte storing kan altijd, maar ik wil niet op voorhand reserveren en pas na de boeking ontdekken dat één van deze twee attracties toch nog dicht zal zijn op de door mij gekozen datum.

    Groot onderhoud wordt maanden op voorhand aangekondigd, maar voor kortere onderhoudsbeurten kan je op de site blijkbaar niet verder dan 90 dagen vooruit kijken. In combinatie met probleem nummer 2 is dat wel vervelend

    Mijn vraag is dus: Wanneer moet je precies boeken om enerzijds een goede korting te krijgen en anderzijds 200% zeker te zijn van een geopende Hyperspace en RnRC? Moet ik dan wachten tot maximum 90 dagen voor de afreisdatum? Hoe groot is de kans dat er binnen dat 'venster' van 90 dagen nog wijzigingen zijn ivm geopende attracties? Nog andere tips?

    De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

    Alvast bedankt!
    Je hoeft echt niet zoveel schrik te hebben over het feit dat die twee coasters onverwacht dicht gegooid worden. Het kan natuurlijk altijd, maar heb nog nooit gehad dat ze permanent dicht waren op dagen dat ze niet in de kalender vermeld stonden. Met andere woorden, als ze niet vermeld staan, dan gaan ze er alles aan doen om die banen open te houden. Klein onderhoud wordt trouwens wel vermeld op de kalender, want zo zijn er attracties die maar 4 à 6 dagen dicht zijn. Er is altijd een kleine kans dat er een groot probleem opduikt maar dat is bij alle pretparken en attracties zo dus ja. Om dan 10 jaar te wachten om die reden, is het zeker niet waard want voor hetzelfde geld zijn de banen al weg tegen dan... (Zijnde volledig vernieuwd, ander thema...)

    Wat hotels betreft, pak een hotel op Booking dat je kan annuleren tot de dag zelf. Koop je tickets dan één of twee dagen op voorhand via bijvoorbeeld Dreamland en zo kan je vrij kort op de bal spelen indien nodig.

    Indien je via het openbaar vervoer van Leuven naar de luchthaven in Zaventem kan, kan je daar voor 13,80 heen en terug naar Rijsel. In Rijsel kan je dan weer voor 30 euro heen en terug naar Disney. Dit zijn wel tickets zonder annuleren, dus die met annuleren vallen ietsje duurder uit. Toch zal het goedkoper dan Brussel zijn volgens mij.

    Dus, Azmidiske, het kan best wel goedkoop wetende dat het Disney is. Je kan niet hetzelfde budget verwachten dan voor een Belgisch park uiteraard. Het is echter zijn investering waard, zeker als je er nog nooit geweest bent.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  2. #182

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Van Disney verwacht ik zelf ook niet dat het even goedkoop is als een doorsnee park. Zolang de prijs/kwaliteit verhouding OK is, hoor je mij niet klagen

    Ik ben wel blij dat hun onderhoudskalender volgens jullie vrij betrouwbaar is. Dus als ik maximaal 90 dagen op voorhand reserveer, dan kan ik gerust de juiste dagen kiezen en zeker weten dat beide achtbanen open zijn? Een storing kan natuurlijk altijd - dat geldt voor elke baan op aarde - maar mijn ervaring is dat parken zoiets altijd de dag zelf nog proberen te herstellen. Zolang ze mij na het boeken van mijn reis geen 'Pythonneke' aan mijn been lappen, ben ik tevreden!

    Hopelijk zijn er tegen dan nog goede kortingen, maar ik heb al begrepen dat Disney bijna continu kortingsformules in aanbieding heeft
    Once you sit back, you never go back.

  3. #183

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske
    De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

    Alvast bedankt!
    1) Steel een auto, liefst een die volgetankt is
    2) Bedreig een persoon die ermee kan rijden en laat hem naar Disneyland rijden (best Parijs, want Shanghai is wel echt ver rijden)
    3) Breek in in het park ; overdag, want dat valt minder op tussen al die andere, betalende, bezoekers
    4) Overval andere gasten en eis hun toegangstickets
    5) Doe eens zot met je teveel aan tickets en dus dito fastpassen
    6) Verleidt een eenzame rollercoasterfan en slaap met hem op zijn kamer (al dan niet letterlijk samen slapen)
    7) Herhaal stappen 3, 4, 5 en 6 tot je het welletjes vindt. (Hoeft niet dezelfde fan te zijn)
    8) Hopelijk heb je je chauffeur ook meegenomen in het park en de hotelkamer, anders doe je stap 2 opnieuw, maar dan naar Leuven
    9) Vestig je hoop op de Franse politie die waarschijnlijk nog niet op de hoogte is van je daden omdat ze op zoek zijn achter moslimterroristen ipv gestoorde pretparkfans
    10) Indien een van beide attracties toch gesloten was, herhaal alle stappen tot en met 9
    11) Maak er een TR van aub!
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 16-10-17 om 22:25.

  4. #184

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik vond het persoonlijk wel de moeite ja. Veel te doen dat er in de zomer niet is, slechts één noemenswaardige attractie dicht (River Quest) en veel plaatsen om op te warmen (ook veel indoor uiteraard). Ik heb het ooit bezocht op een weekdag toen Duitsland school had en er was toen echt bijna niemand in het park.
    Iemand ervaring in de Kerstvakantie?

  5. #185

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    1) Steel een auto, liefst een die volgetankt is
    2) Bedreig een persoon die ermee kan rijden en laat hem naar Disneyland rijden (best Parijs, want Shanghai is wel echt ver rijden)
    3) Breek in in het park ; overdag, want dat valt minder op tussen al die andere, betalende, bezoekers
    4) Overval andere gasten en eis hun toegangstickets
    5) Doe eens zot met je teveel aan tickets en dus dito fastpassen
    6) Verleidt een eenzame rollercoasterfan en slaap met hem op zijn kamer (al dan niet letterlijk samen slapen)
    7) Herhaal stappen 3, 4, 5 en 6 tot je het welletjes vindt. (Hoeft niet dezelfde fan te zijn)
    8) Hopelijk heb je je chauffeur ook meegenomen in het park en de hotelkamer, anders doe je stap 2 opnieuw, maar dan naar Leuven
    9) Vestig je hoop op de Franse politie die waarschijnlijk nog niet op de hoogte is van je daden omdat ze op zoek zijn achter moslimterroristen ipv gestoorde pretparkfans
    10) Indien een van beide attracties toch gesloten was, herhaal alle stappen tot en met 9
    11) Maak er een TR van aub!


    Hahaha, prachtig!
    Ik ga toch binnen de grenzen van de wet blijven, denk ik. Maar als ik inderdaad in het park geraak, dan wordt stap 11 zeker en vast uitgevoerd!
    Once you sit back, you never go back.

  6. #186

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb een vrij simpel vraagje dat ik zelfs niet zal stellen. Kijk gewoon naar de avatar van dit twitterprofiel.

    https://twitter.com/henk_tillaart

    (voor zij die de naam niet kennen, Henk van den Tillaart was een beruchte Looopings-reageerder. )
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 17-10-17 om 19:49.

  7. #187

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Heeft iemand ervaring met Phantasialand in de winter, i.h.b. begin december? Is het daar dan heel druk of eerder rustig? Wat kan ik verwachten van open/gesloten attracties?

  8. #188

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    Heeft iemand ervaring met Phantasialand in de winter, i.h.b. begin december? Is het daar dan heel druk of eerder rustig? Wat kan ik verwachten van open/gesloten attracties?
    Als je in de week gaat, heel rustig (zo was het bij mij toch). In de weekends waarschijnlijk iets drukker, maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Qua attracties zijn er hoogstwaarschijnlijk slechts twee dicht, River Quest en Wakobato. De rest is normaal gezien altijd open, ook tijdens de winter, zelfs als het vriest.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  9. #189

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Als je in de week gaat, heel rustig (zo was het bij mij toch). In de weekends waarschijnlijk iets drukker, maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Qua attracties zijn er hoogstwaarschijnlijk slechts twee dicht, River Quest en Wakobato. De rest is normaal gezien altijd open, ook tijdens de winter, zelfs als het vriest.
    Ik ga sowieso in het weekend, maar als de week extreem kalm is, zal dat in het weekend ook vermoedelijk wel meevallen.

    Ik hoopte dat te horen i.v.m. de attracties, super!

  10. #190

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    @ Rickie 97 (geboortejaar of IQ?)

    Ik heb puur toevallig dezelfde avatar. Nou ja, toevallig, ik denk dat ook die Henk enige genegenheid voelt voor rollercoasters en we beide zo op hetzelfde fotootje uitkwamen.
    Als iemand kan vertellen of deze coaster (in halve versie, het is duidelijk een spiegelbeeld-verdubbeling) echt bestaat en waar: mijn oprechte appreciatie.

    In een ge-herpost TR over een kerst-kermis in Berlijn heb ik m'n echte naam vermeld en herhaal 'em zo nodig nog eens. Trouwens, ondanks m'n ge-nou lijd ik niet aan het syndroom van Ollander.

    Benjamin.

  11. #191

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    @ Rickie 97 (geboortejaar of IQ?)

    Ik heb puur toevallig dezelfde avatar. Nou ja, toevallig, ik denk dat ook die Henk enige genegenheid voelt voor rollercoasters en we beide zo op hetzelfde fotootje uitkwamen.
    Als iemand kan vertellen of deze coaster (in halve versie, het is duidelijk een spiegelbeeld-verdubbeling) echt bestaat en waar: mijn oprechte appreciatie.

    In een ge-herpost TR over een kerst-kermis in Berlijn heb ik m'n echte naam vermeld en herhaal 'em zo nodig nog eens. Trouwens, ondanks m'n ge-nou lijd ik niet aan het syndroom van Ollander.

    Benjamin.
    Was dat bedoeld als een steek? Geboortejaar.

    Ik weet wel dat jij niet Henk van den Tillaart heet. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat de persoon achter die naam ook niet echt zo heet, het lijkt me eerder een schuilnaam voor een typetje dat door eender wie 'gespeeld' kan worden, als jij het was geweest had ik het toch wel redelijk geniaal gevonden. Maar 't kan inderdaad ook gewoon een echte Henk van den Tillaart zijn.

    (van je avatar had ik altijd het idee dat het een SLC is. Als ik de foto's op rcdb overloop zijn er wel meerdere die die kleur (gehad) hebben, dus welke het dan zou zijn...)

    Anyway, je voornaam wist ik nog niet (of niet meer, dat kan ook. ) Aaangenaam

  12. #192

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    of deze coaster echt bestaat en waar: mijn oprechte appreciatie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dat het een SLC is.
    Dan zijn er twee opties: of je reist de hele wereld af om alle SLC's af te vinken: zodat je 'm zeker gehad hebt. Of je neemt genoegen met een dichtbijgelegen surrogaat. Walibi Belgium bijvoorbeeld. Als het wat meer cachet moet hebben kan je uitwijken naar buurlanden. Zowel Duitsland, Nederland als UK komen in aanmerking. Van het bestaan van SLC's op Frans grondgebied ben ik niet op de hoogte.

  13. #193

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dan zijn er twee opties: of je reist de hele wereld af om alle SLC's af te vinken: zodat je 'm zeker gehad hebt. Of je neemt genoegen met een dichtbijgelegen surrogaat. Walibi Belgium bijvoorbeeld. Als het wat meer cachet moet hebben kan je uitwijken naar buurlanden. Zowel Duitsland, Nederland als UK komen in aanmerking. Van het bestaan van SLC's op Frans grondgebied ben ik niet op de hoogte.
    Op Franse bodem zou ik dan verwijzen naar de inverted boomerang van Bagatelle.

  14. #194

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis

    Indien je via het openbaar vervoer van Leuven naar de luchthaven in Zaventem kan, kan je daar voor 13,80 heen en terug naar Rijsel. In Rijsel kan je dan weer voor 30 euro heen en terug naar Disney. Dit zijn wel tickets zonder annuleren, dus die met annuleren vallen ietsje duurder uit. Toch zal het goedkoper dan Brussel zijn volgens mij.
    Zoals ik al zei en nu nogmaals: brussel-marne la valle start vanaf 29 euro. Dus ik begrijp niet waarom je uren tijdsverlies beter vind dan een paar euros meer neer te tellen. Waarom je naar Zaventem moet snap ik ook niet maar ik vermoed dat je dan een flixbus bedoelt. Dan heb je ook nog eens kans om de aansluiting te missen en bovendien moet je nog een diabolo toeslag betalen als je met de trein naar Zaventem gaat.

  15. #195

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Ik heb hun site intussen wat beter bekeken en misschien moet ik mijn vraag wat nauwkeuriger omschrijven.

    De twee attracties in Disneyland die mij het meest aanspreken zijn Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster. Gelukkig zijn beiden indoor waardoor eventueel slecht weer al een stuk minder invloed zal hebben. Maar dan nog zijn er een paar problemen:

    1) Disney is vrij duur en ik merk nu al dat ook de praktische organisatie (datum vastleggen, alles boeken, etc) een enorm ingewikkeld gedoe zal worden. Met andere woorden: waarschijnlijk zal ik de eerstvolgende tien jaar na mijn bezoek niet meer in dat park geraken.
    2) Om van kortingen te kunnen profiteren, moet je vaak ruim op voorhand boeken.

    Eigenlijk wil ik alleen naar Disneyland gaan als ik 200 % zeker weet dat Hyperspace Mountain en RnRC open zullen zijn! Een onverwachte storing kan altijd, maar ik wil niet op voorhand reserveren en pas na de boeking ontdekken dat één van deze twee attracties toch nog dicht zal zijn op de door mij gekozen datum.

    Groot onderhoud wordt maanden op voorhand aangekondigd, maar voor kortere onderhoudsbeurten kan je op de site blijkbaar niet verder dan 90 dagen vooruit kijken. In combinatie met probleem nummer 2 is dat wel vervelend

    Mijn vraag is dus: Wanneer moet je precies boeken om enerzijds een goede korting te krijgen en anderzijds 200% zeker te zijn van een geopende Hyperspace en RnRC? Moet ik dan wachten tot maximum 90 dagen voor de afreisdatum? Hoe groot is de kans dat er binnen dat 'venster' van 90 dagen nog wijzigingen zijn ivm geopende attracties? Nog andere tips?

    De zéér eenvoudige versie van mijn vraag: Ik woon in Leuven en zou ergens in februari 2018 of maart 2018 zo goedkoop mogelijk Hyperspace Mountain en Rock 'n Rollercoaster willen berijden. Hoe pak ik dat het beste aan?

    Alvast bedankt!
    Ik zal u uit uw lijden verlossen:
    Vervoer: tgv vanaf Brussel, vanaf 29 euro enkele reis.
    Hotel: cheyenne of Sante fe, voor weekdagen in februari en maart zag ik prijzen vanaf 360 euro (2 personen, 2 nachten, 3 dagen park).

  16. #196

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Nog eens bedankt allemaal

    Ik moet hoe dan ook nog even wachten met de boeking omdat de gedetailleerde onderhoudskalender tot max 90 dagen vooraf gaat.
    Once you sit back, you never go back.

  17. #197

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    We gaan dit jaar naar Londen op stadsklassen en de verantwoordelijke leerkracht zou graag de London Dungeon bezoeken, maar de prijs is zeer hoog en daarom vroeg ik me af of iemand weet hoe je tickets kunt kopen voor weinig geld. We zijn met 46 mensen. Waarvan vier leerkrachten.
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 15-11-17 om 14:30.

  18. #198

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik kan me voorstellen dat een groepsticket toch een deel van de prijs eraf haalt, en zeker als schoolgroep.
    Effe gekeken, studenten betalen in groep 10,60 pond per persoon, per 10 betalende studenten gaat 1 leraar gratis mee. Voor jouw groep kunnen er dus 4 leraars gratis mee.Info via London Dungeon site

    De normale online prijzen zijn vanaf 21 pond per persoon dus het verschil lijkt me groot genoeg om niet te moeten zeggen dat het enorm duur is
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  19. #199

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt, fkl8. Maar de leerkrachten hadden dit al gevonden.

  20. #200

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Beter niet naar de dungeon gaan. Er zijn veel interessantere zaken waar je je tijd kan aan besteden in Londen, en waarschijnlijk voor minder geld ook

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •