X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 13 van de 47 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 260 van de 927
  1. #241

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    3) Maar je zegt zelf dat je buiten het seizoen doordeweeks gaat. Ik zou net dan er ten volle van profiteren dat de prijzen belachelijk laag zijn. Ik heb ooit 4 dagen/3nachten in hotel Santa Fé geslapen met parktickets en ontbijt voor 250 euro pp. Dat was uiteraard wel in februari doordeweeks, de rustigste periode ooit, maar dan nog. Het kan.
    Bij wijze van experiment heb ik eens op hun website de prijs uitgerekend voor een tweedaags verblijf 7/2/18 - 8/2/18.
    Ik heb overal de goedkoopste opties gekozen en volgens mij was er 30% korting, maar ik ga zeker boven 250 euro per persoon (en dat dus voor 2 dagen 1 nacht doordeweeks in februari). Het was wel inclusief TGV vanuit Brussel-Zuid.

    Wat doe ik verkeerd?
    Once you sit back, you never go back.

  2. #242

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bij wijze van experiment heb ik eens op hun website de prijs uitgerekend voor een tweedaags verblijf 7/2/18 - 8/2/18.
    Ik heb overal de goedkoopste opties gekozen en volgens mij was er 30% korting, maar ik ga zeker boven 250 euro per persoon (en dat dus voor 2 dagen 1 nacht doordeweeks in februari). Het was wel inclusief TGV vanuit Brussel-Zuid.

    Wat doe ik verkeerd?
    Je boekt een TGV via de disneyland website, dat doe je verkeerd. NOOIT doen, zij vragen véél meer dan wanneer je gewoon je hotel en tickets als arrangement bij hen boekt en zelf je tgv regelt via sncf of nmbs europe!

  3. #243

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    @Crazy2girlken: Bedankt voor het antwoord! Nu weet ik tenminste dat ik niet in die valkuil mag trappen

    En dan nog een algemeen vraagje uit nieuwsgierigheid. Toen ik vorige zomer met mijn ouders en zus naar Bellewaerde ging, stonden we samen naar Boomerang te kijken. Vanaf de grond probeerden we in te schatten hoelang elke rit ongeveer duurde. Mijn zus wou er niet in na haar ervaringen met Cobra en Weerwolf (ik ben als enige van de familie ingestapt). Later heb ik tegen mijn zus gezegd dat Cobra en Boomerang in feite dezelfde banen zijn, maar zij had de indruk dat haar rit in Cobra duidelijk langer duurde dan de ritten die we Boomerang zagen maken.

    Eigenlijk verbaasde dat antwoord me niet echt. Als ik zelf in een achtbaan zit, dan lijkt de rit ook voor mij altijd langer te duren dan in werkelijkheid het geval is. Ik merk het vooral als ik youtube-onrides bekijk van banen die ik zelf al gedaan heb. Die filmpjes zijn altijd zo snel afgelopen, in mijn persoonlijke herinneringen schat ik de rit ook altijd langer in.

    Nu is mijn vraag: zijn mijn zus en ik de enigen bij wie dat gebeurt? Of komt het wel vaker voor dat passagiers van een achtbaan de ritduur langer ervaren dan in werkelijkheid het geval is?
    Once you sit back, you never go back.

  4. #244

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Tijd is relatief hé.
    Je vois la vie en des biscuits.

  5. #245

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    We gaan waarschijnlijk zeer binnenkort boeken voor DLRP, en het zal januari, februari of maart worden.
    Is het veiliger om in januari te boeken omdat de onderhoudskalender voor die maand nu waarschijnlijk niet meer zag wijzigen? Of maakt dit weinig uit en kan ik erop vertrouwen dat ook de onderhoudskalenders van februari en maart nu vast liggen?

    Ik wil Hyperspace Mountain en RNRC absoluut niet missen, vandaar de vraag ;-)
    Once you sit back, you never go back.

  6. #246

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Bij wijze van experiment heb ik eens op hun website de prijs uitgerekend voor een tweedaags verblijf 7/2/18 - 8/2/18.
    Ik heb overal de goedkoopste opties gekozen en volgens mij was er 30% korting, maar ik ga zeker boven 250 euro per persoon (en dat dus voor 2 dagen 1 nacht doordeweeks in februari). Het was wel inclusief TGV vanuit Brussel-Zuid.

    Wat doe ik verkeerd?
    Ik heb een paar weken geleden iets geboekt voor midden maart.
    Net geen 400 euro voor 2 personen, 3 dagen/2 nachten en de twee parken.
    Wel zonder vervoer..

  7. #247

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
    Ik heb een paar weken geleden iets geboekt voor midden maart.
    Net geen 400 euro voor 2 personen, 3 dagen/2 nachten en de twee parken.
    Wel zonder vervoer..
    Valt nog goed mee lijkt me, 400 euro. Vervoer tja. Als je echt goedkoop wil gaan, zijn er van die shuttle bussen denk ik? Anders, voor goedkoper de trein te pakken heb ik me altijd laten vertellen dat je met de trein best eerst naar Lille gaat en van daar uit een tgv pakt? Geen idee of dat effectief de waarheid is? (Maar wel de moeite om er eens naar te kijken lijkt me?)
    Je vois la vie en des biscuits.

  8. #248

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Valt nog goed mee lijkt me, 400 euro. Vervoer tja. Als je echt goedkoop wil gaan, zijn er van die shuttle bussen denk ik? Anders, voor goedkoper de trein te pakken heb ik me altijd laten vertellen dat je met de trein best eerst naar Lille gaat en van daar uit een tgv pakt? Geen idee of dat effectief de waarheid is? (Maar wel de moeite om er eens naar te kijken lijkt me?)
    We zijn van plan om met de auto te gaan, en dan nog een paar dagen in de buurt te verblijven.

    Dat van die bussen is misschien wel een goede tip voor Azmidiske. Via flixbus of ouibus en wat is het allemaal zal je er wel goedko(o)p(er) raken dan met de trein.

  9. #249

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
    We zijn van plan om met de auto te gaan, en dan nog een paar dagen in de buurt te verblijven.

    Dat van die bussen is misschien wel een goede tip voor Azmidiske. Via flixbus of ouibus en wat is het allemaal zal je er wel goedko(o)p(er) raken dan met de trein.
    Ah, de auto kan uiteraard ook!

    Heb trouwens vlug de treinen gecheckt (kon het niet laten), voor de trein van hier (in mijn geval Gent, gekeken op midden maart) naar Disney (via Lille Flanders), kom in een rittenschema en prijs uit (het goedkoopste van de hoop) van 32,60€ (enkel uiteraard, dus 64€ heen en terug).

    Lijkt me een goede deal (weet nu niet wat de prijzen zijn voor via brussel te gaan en daar de tgv te pakken, maar wel een pak duurder lijkt me.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  10. #250

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Tegen dat je in Rijsel bent is toch een halve dag om? Is een halve dag Disney minder dan 20 euro besparing waard...?

  11. #251

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Tegen dat je in Rijsel bent is toch een halve dag om? Is een halve dag Disney minder dan 20 euro besparing waard...?
    Naar Lille is anderhalf uurtje hoor vanuit Gent? In totaal doe je 2,5-3u erover via Lille. Als je via Brussel gaat (veronderstellende dat je vanaf Gent vertrekt uiteraard), ook 2,5 - 3 uur.

    Hangt natuurlijk sterk af waar je woont hé. Maar je moet sowieso naar Brussel voor een tgv uiteindelijk.
    Je vois la vie en des biscuits.

  12. #252

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Naar Lille is anderhalf uurtje hoor vanuit Gent? In totaal doe je 2,5-3u erover via Lille. Als je via Brussel gaat (veronderstellende dat je vanaf Gent vertrekt uiteraard), ook 2,5 - 3 uur.

    Hangt natuurlijk sterk af waar je woont hé. Maar je moet sowieso naar Brussel voor een tgv uiteindelijk.
    Vanuit Gent wel, maar ik zou niet iemand die hulp vraagt naar Rijsel sturen als die persoon in Leuven woont... Terugweg idem, hoeveel omweg is dat wel niet. Scheelt misschien 3-4% van de totale kostprijs van de trip dat gewonnen wordt, maar hoeveel uur ben je hiermee kwijt dat je in het park had kunnen rondlopen?

  13. #253

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Net even gekeken voor mijn situatie, op de door mij gekozen data (2 personen met op vertrek 12 maart en op terug 14 maart).
    Voor de trein komt het op 204 euro, vertrek vanuit Brussel
    Dus dat is eigenlijk 50% van het arrangement.
    Goedkoper zou misschien wel kunnen, maar ik wil natuurlijk nog iets aan mijn dagen hebben en niet pas tegen de late namiddag aankomen en 's ochtends al vertrekken.

    Met Flixbus ligt de prijs rond de 40-50 euro enkele reis, dus +- 100 euro heen en terug, maar die stopt volgens mij niet direct aan Disneyland waardoor je daar nog je vervoer moet betalen.

  14. #254

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb ook even bekeken, en met Flixbus en Ouibus moet je ook rekening houden dat je niet elke dag van de week kan vertrekken vanuit Leuven. Je zit dan al weer sneller tegen het weekend aan, waarbij het verblijf ook direct wat drukker zal worden. Ik zou dan aanraden om met de trein te gaan en eventueel wat vroeger aan te komen daar. Je kan dan al naar het hotel gaan en je bagage daar al afgeven en van daaruit een wandeling maken richting de ingang van het park.

    Indien het lukt om met de auto te gaan, dan vind ik deze optie nog altijd het interessantste. Je hebt volledige vrijheid om te doen en laten wat je wilt, en je kunt dan ook in de Ranch verblijven.

  15. #255

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Vanuit Gent wel, maar ik zou niet iemand die hulp vraagt naar Rijsel sturen als die persoon in Leuven woont... Terugweg idem, hoeveel omweg is dat wel niet. Scheelt misschien 3-4% van de totale kostprijs van de trip dat gewonnen wordt, maar hoeveel uur ben je hiermee kwijt dat je in het park had kunnen rondlopen?
    Nouja, ik probeerde enkel te helpen hé.

    ¯\_(ツ)_/¯
    Je vois la vie en des biscuits.

  16. #256

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    volgende zomer willen we naar Legoland Billund gaan, iemand tips voor inkomkaarten-abonnementen - aanbiedingen ?
    Tips voor het bezoek zelf zijn uiteraard ook welkom....

  17. #257

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    In Legocatalogussen uit speelgoedwinkels in Be (en NL): voucher meldt "1 volw. betalen, 1 kind (< 12 jr) gratis".
    In catalogussen in Dui: -20%

    Indien met de auto: Merlin Premium overwegen: Oberhausen Sea Life* + Oberhausen Lego Discovery* + Sea Life Hannover* + Heide Park* (incl. parking) + Hamburg Dungeon* + Legoland Billund* combineren. Het zijn jaarkaarten, dus best midden of eind zomer aanschaffen. Ook andere parken gratis, o.a Lego Deutschland (incl. gratis parking)*, Lego Discovery*, Sea Life* en Dungeon* in Berlijn en (éénmalig) Gardaland. Gezinskaart Premium 80 à 100 € pp. (prijs zakt mogelijk bij aanvang van de zomer).

    Bezoek Lego Billund: rijdende en water-sproeiende attracties stoppen om 18:00, terwijl park nog open blijft tot 20:00. Dus Miniatuurland (of hoe het ook heet) + Duplo-speeltuin en shop kan je best na 18:00 doen. Om 18:00 sluiten ook veel eettenten, maar niet het all-you-can-eat-buffet nabij Polar Ex. Indien met kids: zwemkledij mee maar telkens je locker opent = 10 DK (> 1 €) kwijt.

    * = onbeperkte toegang.

  18. #258

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    hey bedankt; ik herinner me een TR van jou (met zicht vanuit het vliegtuig op het park), maar het is niet meer terug te vinden op het forum. Merlin premium kost nu blijkbaar rond de 100 à 120 EUR pp. Komt zoiets soms met een groupon of dergelijk, of last-minute kopen?

  19. #259

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Midden aug. 2015 betaalde ik voor het gezin van 4 leden 320 € voor Merlin Premium (aan de kassa van Sea Life in Timmendorf, nabij Hansa Park). Lange tijd dat jaar was de online prijs hoger, ik denk dat die bij aanvang van de zomer zakte.

    120 € is wel al een serieus bedrag. Probeer er dan wel alles uit te halen: 2-daagse in Billund (al heb je het er wel op 1 dag gezien), 2 zomers Heide, 1 keer Garda en een citytrip Berlijn (ik vergat nog Mme Tussauds te vermelden). Oberhausen is dichterbij en prima te combineren met MPG.

    Een belangrijk voordeel met de Premium: Je kan lange wachtrijen aan Sea Lifes, Mme Tussauds en Discoveries skippen, zelfs wanneer je de pas nog moet kopen / laten aanmaken. Van de 50% korting in UK (Thorpe, Eye, Alton e.a.) heb ik geen gebruik gemaakt. Wel in Sea Life Marne La Vallée.

    BTW: als je enkel voor Legoland gaat en wil vliegen: prima te doen want luchthaven - Zleep Hotel (budget) en Legoland op +/- 1 km van elkaar.

  20. #260

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    merci, we hebben nog even de tijd om alles uit te zoeken hé :-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •