X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 14 van de 47 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 280 van de 927
  1. #261

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    @Iedereen die iets schreef over het vervoer naar DLRP: bedankt voor jullie hulp!

    Ik kies toch voor de TGV vanuit Brussel. We gaan slechts 2 dagen en 1 nacht, dus ik kan me geen uren tijdsverlies permitteren.

    Nog een vraagje omdat ik er nog nooit geweest ben: Hoe werken die 'extra magic hours' precies? Moet je dan aan het personeel bewijzen dat je hotelgast bent en dus langer in de parken mag rondlopen? En zo ja, hoe regel je dat precies?
    Once you sit back, you never go back.

  2. #262

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    @Iedereen die iets schreef over het vervoer naar DLRP: bedankt voor jullie hulp!

    Ik kies toch voor de TGV vanuit Brussel. We gaan slechts 2 dagen en 1 nacht, dus ik kan me geen uren tijdsverlies permitteren.

    Nog een vraagje omdat ik er nog nooit geweest ben: Hoe werken die 'extra magic hours' precies? Moet je dan aan het personeel bewijzen dat je hotelgast bent en dus langer in de parken mag rondlopen? En zo ja, hoe regel je dat precies?
    je krijgt een speciaal bewijsje om te tonen. Je gaat gewoon tegen 8.30 naar de ingang van het park dat je wilt doen en je toont dat ticketje met je toegangskaartjes. That's it.

  3. #263

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Amai, dat was een snel antwoord

    En nu ik toch op dreef ben: zijn er in Disney of in de Studio's attracties met een maximumlengte? Ik vermoed van niet maar vermijd toch graag onverwachte teleurstellingen.
    Once you sit back, you never go back.

  4. #264

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Amai, dat was een snel antwoord

    En nu ik toch op dreef ben: zijn er in Disney of in de Studio's attracties met een maximumlengte? Ik vermoed van niet maar vermijd toch graag onverwachte teleurstellingen.
    Ik mag overal op ;-) dus dat zal voor jou wel ongeveer hetzelfde zijn denk ik :-)

  5. #265

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Amai, dat was een snel antwoord

    En nu ik toch op dreef ben: zijn er in Disney of in de Studio's attracties met een maximumlengte? Ik vermoed van niet maar vermijd toch graag onverwachte teleurstellingen.
    Mijne vent is 1m95 en geraakt overal in, al zijn er wel attracties die hij als oncomfortabel ervaart. O.a Casey Junior, Autopia, Orbitron, Dumbo, Cars Race Rally zijn er die ik niet ieder tripje verkocht krijg. Zo af en toe wil hij er wel eens ééntje van meepikken maar het is nogal wringen voor hem om terug uit die stoeltjes te geraken. Vooral qua beenruimte heeft hij problemen, hij moet in sommige echt zijn benen in een zeer onnatuurlijke houding over elkaar slaan/kruisen omdat zijn knieën anders in de nek van diene voor hem zitten. Maar in principe geraakt hij gewoon overal in zonder problemen.

  6. #266

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    En hier ben ik alweer om jullie te ambeteren met de volgende vraag

    Ik heb gelezen dat Tower Of Terror geen echte beugels heeft maar enkel een gordel. Zelf heb ik nog nooit een attractie met dit type beveiliging gedaan, en ik wil vermijden dat ik bij het instappen zit te klungelen omdat ik niet meteen snap hoe het werkt (ik ben nogal onhandig).

    Hoe klik je die gordel precies vast? Lijkt het op gordels zoals in een gewone personenwagen, of zijn het eerder gordels zoals je die bijvoorbeeld bij vampire in Walibi BE ziet?

    En hoe regel je de gordel naar je eigen lichaam? Ik ben nogal mager en stel nu dat er vlak voor mij een veel dikkere persoon in die stoel heeft gezeten
    Once you sit back, you never go back.

  7. #267

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    En hier ben ik alweer om jullie te ambeteren met de volgende vraag

    Ik heb gelezen dat Tower Of Terror geen echte beugels heeft maar enkel een gordel. Zelf heb ik nog nooit een attractie met dit type beveiliging gedaan, en ik wil vermijden dat ik bij het instappen zit te klungelen omdat ik niet meteen snap hoe het werkt (ik ben nogal onhandig).

    Hoe klik je die gordel precies vast? Lijkt het op gordels zoals in een gewone personenwagen, of zijn het eerder gordels zoals je die bijvoorbeeld bij vampire in Walibi BE ziet?

    En hoe regel je de gordel naar je eigen lichaam? Ik ben nogal mager en stel nu dat er vlak voor mij een veel dikkere persoon in die stoel heeft gezeten
    Geen paniek hiervoor Het is exact hetzelfde als in de auto maar dan zoals het middelste zitje. Als ik me goed herinner zal je het van links naar rechts moeten doen. De castmember zal dan vragen om je handen omhoog te houden tijdens de controle en daarna aan de gele koord te trekken om te bewijzen dat het vast zit. Wanneer je hem los maakt, dan gaat hij volledig weg dus je kan hem altijd op maat doen.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  8. #268

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Een nieuw jaar, een nieuwe vraag!

    Mijn zus, die samen met mij naar DLRP gaat, houdt helemaal niet van achtbanen en andere wilde attracties en kan dus mooi onze rugzakken bijhouden. Maar mocht ze het toch nog eens een kans willen geven, hoe is het bagagesysteem geregeld bij alle coasters en ToT?
    Once you sit back, you never go back.

  9. #269

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Een nieuw jaar, een nieuwe vraag!

    Mijn zus, die samen met mij naar DLRP gaat, houdt helemaal niet van achtbanen en andere wilde attracties en kan dus mooi onze rugzakken bijhouden. Maar mocht ze het toch nog eens een kans willen geven, hoe is het bagagesysteem geregeld bij alle coasters en ToT?


    In Disney pak je bij elke coaster je rugzak mee. Je mag ze niet langs de kant laten.

  10. #270

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    In Disney pak je bij elke coaster je rugzak mee. Je mag ze niet langs de kant laten.
    Dat is een gek systeem, in veel andere parken ben je juist verplicht om ze aan de kant te laten ...

    Hoe doen jullie dat eigenlijk? Iedereen raadt aan om eigen eten/drank mee te nemen, dus ik veronderstel dat jullie dan ook een rugzak bij hebben in het park zelf?

    Waarschijnlijk houdt mijn zus de zak bij, maar misschien wil ze toch nog eens een achtbaan proberen ... je weet nooit
    Once you sit back, you never go back.

  11. #271

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Neem zeker een rugzak met drinken mee voor de hele dag. Drinken kost er veel geld. Eten nemen we niet vaak mee, doordat we al een volle rugzak met drinken meehebben.

    Je moet je rugzakken altijd meenemen in het karretje doordat dit tijd bespaard bij het in-en uitstappen. En dit bespaard ook plaats.
    Doordat je je rugzak steeds moet meenemen is de kans dat je deze verliest wel kleiner.

  12. #272

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Dat is een gek systeem, in veel andere parken ben je juist verplicht om ze aan de kant te laten ...

    Hoe doen jullie dat eigenlijk? Iedereen raadt aan om eigen eten/drank mee te nemen, dus ik veronderstel dat jullie dan ook een rugzak bij hebben in het park zelf?

    Waarschijnlijk houdt mijn zus de zak bij, maar misschien wil ze toch nog eens een achtbaan proberen ... je weet nooit
    Is een enorm tijdbesparend systeem hoor. Je bent ook bij sommige attracties sowieso verplicht dat te doen, ondanks het al werkende systeem in DLP, gezien niet elk instapstation hetzelfde uitstapstation is bij verschillende achtbanen. Normaal kan je zak nooit wegvliegen omdat die daar te weinig plaats voor hebben, of puur door de zwaartekracht en centrifugale krachten van de attracties. Toch, als je volledige zekerheid wilt, kan je gewoon door één lint van je rugzak je been steken zodat die toch in zekere zin vast zit.
    Eten en drinken zou ik inderdaad sowieso meenemen (vooral drinken)

    Azmidiske, heel tof om te lezen dat je zo uitkijkt naar een bezoekje aan DLP! Wel een tipje: plan niet té veel op voorhand en zoek niet té veel op. Ik weet dat je dit doet om je in te dekken (trust me, I know the feeling. Voor Orlando deed ik net hetzelfde), maar je pakt echt veel weg van de verassingen die je te wachten kunnen staan. Soms is het geruststellend als je weet wat je kan verwachten, maar dat kan ook vaak zorgen voor teleurstellingen. Ik zou als ik jou was gewoon nu gaan zonder je zorgen te maken eerlijk gezegd! Na wat van je vragen te lezen, heb ik de indruk dat je echt wel alles voldoende geregeld hebt. Ik denk niet dat je nog voor onverwachte en onaangename verassingen kan komen te staan. Je gaat ook in een dalmoment, dus veel volk zal er sowieso niet zijn, wat toch ook een erg belangrijk stressfactor kan zijn.

    Ik zou zeggen: bestraf uzelf nu is door niet meer naar filmpjes of reviews te kijken de komende weken en je gewoon te laten lijden in de Disney-sferen. Echt, ik meen het, het gaat je bezoekje enkel maar positief beïnvloeden! Enjoy!

  13. #273

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    te laten lijden of leiden :-)

  14. #274

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Qua drank nam ik altijd wat gekoelde dranken mee, want die heb ik standaard bij. Op vlak van eten neem ik meestal een paar kleine snacks mee voor tussendoor (of als het te lang wachten is en je honger gaat krijgen). Doorgaans vind ik de menu's in DLRP meer dan voldoende en je hebt een breed assortiment met voor elk wat wils. De prijzen ervan vallen dan best wel mee, maar ga niet à la carte te werk.

    De rugzak zelf houd ik dan gewoon onder mijn benen en ik heb nog nooit schrik gehad dat die zou wegvliegen.

    Ook de gordels bij TOT of Star Tours werken makkelijk, dus gene stress hiervoor! En als je twijfelt, kijk dan even bij je buur

  15. #275

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Er is één uitzondering wat rugzakken betreft en dat is RC Racer. Daar kan je grote zakken aan de zijkant in een hokje zetten en klein gerief kan je in een zelf sluitend bakje doen in de attractie zelf
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  16. #276

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    In de zomer van 2019 zou ik mijn petekind graag meenemen op onze jaarlijkse pretparkentocht als cadeau voor zijn plechtige communie. Nu ik heb hem nog nooit kunnen meebreng naar een lokaal park omdat de moeder eet dat ik hem in een achtbaan zal duwen. Zij zelf heeft grote schrik van die dingen. Met veel overtuiging heb ik kunnen bekomen dat ik mijn petekindje een keer me mag nemen om te kijken of hij er wel in durft.

    Ik weet van vorig jaar toen we naar de Efteling gingen dat hij bob nog aankon maar verder in niks achtbaanachtig wou.

    Welk park zaden jullie aan om met hem naar toe te gaan? ik kan hem een heel weekend meenemen maar ik heb beloofd aan de moeder maar een dag park. He moet we iets zijn dat hij hoe dan ook iets aan heeft.

  17. #277

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Hoe groot is u petekind?

  18. #278

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    ongeveer 130cm erder 135cm

  19. #279

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De vraag van Zeuske is hier wel relevant, denk ik. Zelf lig ik nooit wakker van minimumlengtes maar 130 cm is een limiet die je wel bij meer achtbanen tegenkomt. Om een geschikt park te kiezen zou ik dus kijken naar volgende dingen:

    1) haalbaar in één dag
    2) een aantal achtbanen waar je al vanaf 110 cm of 120 cm in mag (dan is hij zeker groot genoeg)
    3) zowel een paar serieuze achtbanen als een paar rustige attracties. Slechts één of twee achtbanen zijn te weinig om echt te weten of hij het leuk vind, en als hij toch niet durft moet hij ook nog iets aan zijn dag hebben.

    En nog een laatste tip: Als op de dag zelf blijkt dat je petekind nergens in wil, probeer dan na te gaan waarom. Durft hij inderdaad zelf niet? Of heeft hij zich bang laten maken door zijn moeder? Uit eigen ervaring weet ik dat dit een belangrijk verschil is
    Once you sit back, you never go back.

  20. #280

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    volgens mij heeft hij zich bang laten maken door de moeder. Op de kermis durft hij ook niet direct op alles. meestal lukt het hem wel na een paar minder indrukwekkende traktaties (een beetje opbouwen) voor afstand ik ben gewent om ver te rijden dus een 1000 km vanaf Brussel licht zeker in de mogelijkheden (liefst iets minder)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •