X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 47 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 927
  1. #101

    Walibi Fanday 2017?

    Vorig jaar was er eind september - met de eerste Halloweennocturne - de Walibi Fanday. Zelf vond ik een zaaaaaaaaaaalige dag waarbij ik mijn persoonlijke record verbroken heb: 14 onafgebroken uren spenderen in een pretpark. Bovendien was de RIP Pass toen zeer aantrekkelijk geprijsd (25 euro), waardoor we deze ook aangeschaft hadden.

    Nu zijn we september 2017, maar heb ik hier nog niets over gevonden of gelezen. Weet iemand of deze dag dit jaar opnieuw gepland staat? En wanneer? En hoe ik me kan inschrijven?

    Alvast bedankt!

  2. #102

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Vorig jaar was er eind september - met de eerste Halloweennocturne - de Walibi Fanday. Zelf vond ik een zaaaaaaaaaaalige dag waarbij ik mijn persoonlijke record verbroken heb: 14 onafgebroken uren spenderen in een pretpark. Bovendien was de RIP Pass toen zeer aantrekkelijk geprijsd (25 euro), waardoor we deze ook aangeschaft hadden.

    Nu zijn we september 2017, maar heb ik hier nog niets over gevonden of gelezen. Weet iemand of deze dag dit jaar opnieuw gepland staat? En wanneer? En hoe ik me kan inschrijven?

    Alvast bedankt!
    Ze zijn hier altijd (te) laat mee, mogelijks om de opkomst te beperken. Ik zou voor eind september/begin oktober geen datum verwachten...

  3. #103

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Vorig jaar was er eind september - met de eerste Halloweennocturne - de Walibi Fanday. Zelf vond ik een zaaaaaaaaaaalige dag waarbij ik mijn persoonlijke record verbroken heb: 14 onafgebroken uren spenderen in een pretpark. Bovendien was de RIP Pass toen zeer aantrekkelijk geprijsd (25 euro), waardoor we deze ook aangeschaft hadden.

    Nu zijn we september 2017, maar heb ik hier nog niets over gevonden of gelezen. Weet iemand of deze dag dit jaar opnieuw gepland staat? En wanneer? En hoe ik me kan inschrijven?

    Alvast bedankt!
    De laatste jaren is dat steevast de eerste Halloweennocturne, reken dus maar op 21 oktober 2017.

  4. #104

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Hallo,

    Ik had om de "oude" Python eens te kunnen doen een bezoek aan de Efteling gepland op maandag 4 september. Dat lag al een tijdje vast. Nu is die vervanging echter weer uitgesteld maar ik dacht toch maar te gaan aangezien ik er nog nooit geweest ben en het moet er toch eens van komen hé. Ik heb al eens een gepland bezoek laten vallen in 2015, niet nog eens

    Ik koos expres voor september om grote drukte te vermijden, maar nu las ik dat Joris en de Draak dicht is in die week. Die had ik toch graag ook gedaan. De twee weken daarna is dan weer Fata Morgana dicht... Een mogelijkheid zou zijn dat ik zondag ga in plaats van maandag, maar de website geeft die dag aan als druk. De openingstijden zijn wel hetzelfde. Iemand ervaring mee met hoe druk het is op de eerste zondag van september?

    Op de wegen zal het sowieso wel kalmer zijn dan op een maandagochtend en zoals jullie zien aan mijn locatie moet ik wel een stukje rijden om er te geraken, maar ik zou ook wel graag alle grote attracties in het park kunnen doen.

    Wat zouden jullie aanraden, zondag of maandag?

  5. #105

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik had om de "oude" Python eens te kunnen doen een bezoek aan de Efteling gepland op maandag 4 september. Dat lag al een tijdje vast. Nu is die vervanging echter weer uitgesteld maar ik dacht toch maar te gaan aangezien ik er nog nooit geweest ben en het moet er toch eens van komen hé. Ik heb al eens een gepland bezoek laten vallen in 2015, niet nog eens

    Ik koos expres voor september om grote drukte te vermijden, maar nu las ik dat Joris en de Draak dicht is in die week. Die had ik toch graag ook gedaan. De twee weken daarna is dan weer Fata Morgana dicht... Een mogelijkheid zou zijn dat ik zondag ga in plaats van maandag, maar de website geeft die dag aan als druk. De openingstijden zijn wel hetzelfde. Iemand ervaring mee met hoe druk het is op de eerste zondag van september?

    Op de wegen zal het sowieso wel kalmer zijn dan op een maandagochtend en zoals jullie zien aan mijn locatie moet ik wel een stukje rijden om er te geraken, maar ik zou ook wel graag alle grote attracties in het park kunnen doen.

    Wat zouden jullie aanraden, zondag of maandag?
    Ik zou toch opteren voor de maandag. Persoonlijk breng ik geen bezoeken meer aan de Efteling in weekends, maar enkel op weekdagen. De wachttijden vallen dan overal zeer goed mee, dus je zal vlot alles kunnen doen wat je sinds 2015 gemist hebt.

    Als ik zou moeten kiezen tussen een gesloten JEDD of FM, zou ik kiezen voor een gesloten FM. De attractie is mooi, maar is nog niet zoveel veranderd. Als je dan 2 ritjes JEDD (water en vuur) kunt scoren zonder lang te moeten aanschuiven, waarom niet?

  6. #106

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    @Yelle: Bedankt voor de technische uitleg! Een duidelijk en multifunctioneel antwoord, want nu weet ik meteen ook hoe ze de trein tot bij het lanceergedeelte krijgen.

    Voor de lol heb ik eens een filmpje gezocht op youtube. De wielen komen weer naar boven rond 0:54
    https://www.youtube.com/watch?v=Ys0Q-chIjmo
    Once you sit back, you never go back.

  7. #107

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik zou toch opteren voor de maandag. Persoonlijk breng ik geen bezoeken meer aan de Efteling in weekends, maar enkel op weekdagen. De wachttijden vallen dan overal zeer goed mee, dus je zal vlot alles kunnen doen wat je sinds 2015 gemist hebt.

    Als ik zou moeten kiezen tussen een gesloten JEDD of FM, zou ik kiezen voor een gesloten FM. De attractie is mooi, maar is nog niet zoveel veranderd. Als je dan 2 ritjes JEDD (water en vuur) kunt scoren zonder lang te moeten aanschuiven, waarom niet?
    Bedankt voor je antwoord. Ik ben echter nog nooit in de Efteling geweest (shame shame) en zou dus graag alle grote attracties kunnen doen. De twee weken erna past geen enkele weekdag voor iedereen. En daarna zit mijn vakantie erop... Dus 't is maandag JEDD missen of in het weekend gaan. Anders had ik inderdaad wellicht gekozen voor maandag 11 ofzo... Maar dat behoort niet tot de opties.

    Dus ja, vervelend dat dat onderhoud nu juist in die week moet vallen... Nog iemand een advies?

  8. #108

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dus ja, vervelend dat dat onderhoud nu juist in die week moet vallen... Nog iemand een advies?
    Gewoon gaan, zo extreem ver is het zelfs vanuit west-vlaanderen niet en JedD gaat de komende dertig jaar helemaal nergens naartoe . Waarschijnlijk ga je het zonder die banen al druk genoeg hebben om alles gezien te krijgen als je het park voor het eerst bezoekt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten

    Als ik zou moeten kiezen tussen een gesloten JEDD of FM, zou ik kiezen voor een gesloten FM. De attractie is mooi, maar is nog niet zoveel veranderd. Als je dan 2 ritjes JEDD (water en vuur) kunt scoren zonder lang te moeten aanschuiven, waarom niet?
    Hoe bedoel je? Ik hoop dat Fata Morgana nooit veranderd word .

  9. #109

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Vorig jaar was er eind september - met de eerste Halloweennocturne - de Walibi Fanday. Zelf vond ik een zaaaaaaaaaaalige dag waarbij ik mijn persoonlijke record verbroken heb: 14 onafgebroken uren spenderen in een pretpark. Bovendien was de RIP Pass toen zeer aantrekkelijk geprijsd (25 euro), waardoor we deze ook aangeschaft hadden.

    Nu zijn we september 2017, maar heb ik hier nog niets over gevonden of gelezen. Weet iemand of deze dag dit jaar opnieuw gepland staat? En wanneer? En hoe ik me kan inschrijven?

    Alvast bedankt!
    Vorig jaar was de fanday op 22 oktober, maar ik weet dat het toen pas amper een dikke week op voorhand werd aangekondigd. Ik weet wel dat het de afgelopen 3j steeds op de eerste nocturne was, dus normaal gezien is het dit jaar op 21 oktober, al zal de officiële aankondiging waarschijnlijk weer heel laat komen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  10. #110

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Bedankt voor je antwoord. Ik ben echter nog nooit in de Efteling geweest (shame shame) en zou dus graag alle grote attracties kunnen doen. De twee weken erna past geen enkele weekdag voor iedereen. En daarna zit mijn vakantie erop... Dus 't is maandag JEDD missen of in het weekend gaan. Anders had ik inderdaad wellicht gekozen voor maandag 11 ofzo... Maar dat behoort niet tot de opties.

    Dus ja, vervelend dat dat onderhoud nu juist in die week moet vallen... Nog iemand een advies?
    Het ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan de credits of aan JedD zelf ik zou persoonlijk in de week gaan en later in het jaar eens terugkeren voor JedD, de Efteling is toch het jaar rond open. Zoals Ignace ook al zei is het park erg groot, dus gaat je dag sowieso al goed gevuld zitten.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  11. #111

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Je wil niet in de Efteling zijn in de weekends in september, dat zijn de drukste dagen van het jaar en het park is maar tot 18 uur open (lees: attracties zijn uitgedraaid om 17h45).

  12. #112

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Het ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan de credits of aan JedD zelf ik zou persoonlijk in de week gaan en later in het jaar eens terugkeren voor JedD, de Efteling is toch het jaar rond open. Zoals Ignace ook al zei is het park erg groot, dus gaat je dag sowieso al goed gevuld zitten.
    Allez, dan zullen we maar bij het oorspronkelijke plan blijven zeker En goh, de credits zijn leuk natuurlijk maar ook gewoon eens een niet-vekomawoodie die minder dan 10 jaar oud is en wél nog vrij soepel rijdt was wel eens handig om te vergelijken. De echte reden van mijn bezoek is wel nog altijd de oude Python dus als die open is is het al goed, maar alles wat dicht is is jammer natuurlijk.

    Nu ja, het is inderdaad een groot park dus om de dag vol te krijgen zullen we wellicht niet veel moeite moeten doen.

    Later op het jaar nog eens terugkeren zeg je, ik bezoek pretparken op een iets gezapiger tempo dan jullie vrees ik En goedkoop is het toch ook niet. Ik vraag me soms af wat jullie opgeteld allemaal kwijt zijn aan entreetickets op een jaar Slagharen gaf mij 50% op BJL en de rest die ik bezocht dit jaar zat allemaal in mijn Golden Pass (die heeft zijn naam niet gestolen, meer dan zijn geld waard!). De Efteling valt daar helaas niet onder. Dus dat brengt mij bij een volgende vraag: weet iemand misschien een plek om goedko(o)p(ere) tickets te kopen?

  13. #113

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Je wil niet in de Efteling zijn in de weekends in september, dat zijn de drukste dagen van het jaar
    Vooral omdat heel NL en half VL z'n A. Heijn-tickets nog moet opdoen (deze gelden niet meer na half oktober, meen ik).

    Zoals al door anderen gezegd: als je op een weekdag kan gaan: doen. Ik ben er komende zondag en wees maar zeker, JEDD rood + blauw + Symb. + Baron + (bij zon) Piraña + (mits geen storing) Vliegende Hol. + Python (nog zonder reservering) + Droomvlucht is echt wel veel op zo'n drukke dag. Zeker als je nog wil kuieren in het Sprookjesbos.

    Enkele hints bij drukte: Fata M. is in de namiddg doorgaans erg kalm. Doe Symbolica niet meteen en best single. Beste poort (om 10:00) is deze nabij Spookslot (om Baron of Vl. Hol. te bereiken). Als Vl. Hol. bij aanvang rijdt/vaart: meteen doen. Dat wordt geheid lang wachten of een storing later op de dag.

  14. #114

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Je kan op het forum van Phantafriends ook de wachttijden een beetje opvolgen van de dagen ervoor. Meestal geeft dat ook wel een goede indicatie. (https://www.phantafriends.de/topic/3...-park/?page=58)
    Die kende ik nog niet, bedankt!
    In het Disneyfanwereldje ben ik helemaal thuis maar van de overige parken weet ik de fanfora en sites niet altijd zo makkelijk te vinden.
    Ik zie vandaag wel behoorlijke tijden, voornamelijk voor Raik en Taron lopen in de late namiddag naar 120min, en laten die uiteraard dé reden zijn van ons bezoekje. Precies dus best redelijk vroeg die richting uit gaan.
    Enfin het verschil tussen zaterdag en zondag is in veel parken ook gigantisch, dus hopelijk valt het wat mee. Het is van 2014 geleden dat we nog in Phantasialand geweest zijn dus ben wel benieuwd naar de veranderingen!

  15. #115

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Enkele hints bij drukte: Fata M. is in de namiddg doorgaans erg kalm. Doe Symbolica niet meteen en best single. Beste poort (om 10:00) is deze nabij Spookslot (om Baron of Vl. Hol. te bereiken). Als Vl. Hol. bij aanvang rijdt/vaart: meteen doen. Dat wordt geheid lang wachten of een storing later op de dag.
    Heel erg bedankt! Ik hou dit zeker in het achterhoofd.

  16. #116

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Hoe bedoel je? Ik hoop dat Fata Morgana nooit veranderd word .
    Neen, ze hoeven FM ook niet meteen te veranderen! Maar als ik persoonlijk moet kiezen tussen FM en JEDD om nog één attractie te mogen doen op een dag, zou mijn keuze gaan naar JEDD

  17. #117

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Vorig jaar was de fanday op 22 oktober, maar ik weet dat het toen pas amper een dikke week op voorhand werd aangekondigd. Ik weet wel dat het de afgelopen 3j steeds op de eerste nocturne was, dus normaal gezien is het dit jaar op 21 oktober, al zal de officiële aankondiging waarschijnlijk weer heel laat komen.
    Aha, dan was ik dus heel erg verkeerd Bedankt voor de tip!

    Dan kan ik starten met mijn Halloweenplanning.

    Iemand ervaring met de Bellewaerde Halloween Night (de 16+ avond)? Na 2 jaar de gewone Fiësta Mortal te hebben bezocht, wil ik graag dit jaar de gewaagdere variant eens gaan ontdekken. Is dit de moeite? Kan je alles ervaren op 5 uur tijd?

  18. #118

    Re: Walibi Fanday 2017?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Aha, dan was ik dus heel erg verkeerd Bedankt voor de tip!

    Dan kan ik starten met mijn Halloweenplanning.

    Iemand ervaring met de Bellewaerde Halloween Night (de 16+ avond)? Na 2 jaar de gewone Fiësta Mortal te hebben bezocht, wil ik graag dit jaar de gewaagdere variant eens gaan ontdekken. Is dit de moeite? Kan je alles ervaren op 5 uur tijd?
    Aha, mijn "thuispark", die vraag is voor mij

    Ik ben al beide keren dat het georganiseerd geweest is gegaan en ik moet zeggen, het is kort, maar ik vind het wel leuk. Ik wil er wel bij vertellen dat ik er altijd met vrienden naartoe ga en in groep vermaken we ons wel. Het is spannender dan de gewone Halloween, mede door het late uur en dus zo goed als de volle 5 uur in het donker, dat maakt het wel geslaagd. Maar hou je verwachtingen niet té hoog, écht 16+ is het niet. Mensen onder de 16 weigeren ze ook niet aan de poort en veel ouders vinden het blijkbaar leuk om er hun kleine kinderen mee naartoe te nemen, waarvan ik me afvraag waarom je dat in godsnaam zou doen, kom met die kinderen toch op een gewone nocturne, daar hebben die veel meer aan.

    Het eerste jaar had ik er toch iets hogere verwachtingen van maar een teleurstelling zou ik het ook niet noemen. Er wordt doorheen het hele park enorm gebruikgemaakt van rookmachines, in combinatie met het donker zie je zo geen steek op diverse verbindingspaden tussen de zones en in het cowboydorp hangt ook continu een dikke mist. Verder zijn er veel scare-actors, ik weet niet of je hier gevoelig aan bent (ik iets minder omdat ik weet dat ze er zijn) maar die zijn ook wel leuk. In het donker zijn ook zeker de tunnel in het bos en het doolhof bij Bengal Express aan te raden, mits hun rookmachines werken bij die eerste, wat later op de avond soms niet meer het geval is. Met rook zie je geen steek in het overdekte gedeelte en als je dan een scare-actor in je nek krijgt zul je het wel geweten hebben

    Wat attracties betreft, Boomerang mag natuurlijk niet ontbreken in het donker bij ons en verder kun je ons vinden in de River Splash (bijna nooit wachtrij daar, te koud voor een waterattractie oordelen de meesten). Maar met een regenjas is dat best te doen en het kunnen blijven zitten is natuurlijk altijd leuk

    Verder zijn het op het KNT-evenement natuurlijk wel de verschillende podia met muziek, een beetje zoals After School als je dat al gedaan hebt, die voor een sfeer zorgen in het park die je er normaal niet hebt. In combinatie met het donker en het Halloweenthema is dat ook wel geslaagd.

    Overigens is de avond al twee keer uitverkocht geweest, de eerste keer in recordtempo, maar de limiet op aantal tickets die ze leggen is, door de beperkte openingstijd, niet overdreven dus er is geen topdrukte maar eerder een gezellige drukte in het park.

    Ik zou zeggen: hou wel in het achterhoofd dat het Walibi niet is, maar je moet het een keertje gedaan hebben. En oordeel daarna zelf of het jouw ding is

  19. #119

    Re: Bellewaerde Halloween Night

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Aha, mijn "thuispark", die vraag is voor mij

    Ik ben al beide keren dat het georganiseerd geweest is gegaan en ik moet zeggen, het is kort, maar ik vind het wel leuk. Ik wil er wel bij vertellen dat ik er altijd met vrienden naartoe ga en in groep vermaken we ons wel. Het is spannender dan de gewone Halloween, mede door het late uur en dus zo goed als de volle 5 uur in het donker, dat maakt het wel geslaagd. Maar hou je verwachtingen niet té hoog, écht 16+ is het niet. Mensen onder de 16 weigeren ze ook niet aan de poort en veel ouders vinden het blijkbaar leuk om er hun kleine kinderen mee naartoe te nemen, waarvan ik me afvraag waarom je dat in godsnaam zou doen, kom met die kinderen toch op een gewone nocturne, daar hebben die veel meer aan.

    Het eerste jaar had ik er toch iets hogere verwachtingen van maar een teleurstelling zou ik het ook niet noemen. Er wordt doorheen het hele park enorm gebruikgemaakt van rookmachines, in combinatie met het donker zie je zo geen steek op diverse verbindingspaden tussen de zones en in het cowboydorp hangt ook continu een dikke mist. Verder zijn er veel scare-actors, ik weet niet of je hier gevoelig aan bent (ik iets minder omdat ik weet dat ze er zijn) maar die zijn ook wel leuk. In het donker zijn ook zeker de tunnel in het bos en het doolhof bij Bengal Express aan te raden, mits hun rookmachines werken bij die eerste, wat later op de avond soms niet meer het geval is. Met rook zie je geen steek in het overdekte gedeelte en als je dan een scare-actor in je nek krijgt zul je het wel geweten hebben

    Wat attracties betreft, Boomerang mag natuurlijk niet ontbreken in het donker bij ons en verder kun je ons vinden in de River Splash (bijna nooit wachtrij daar, te koud voor een waterattractie oordelen de meesten). Maar met een regenjas is dat best te doen en het kunnen blijven zitten is natuurlijk altijd leuk

    Verder zijn het op het KNT-evenement natuurlijk wel de verschillende podia met muziek, een beetje zoals After School als je dat al gedaan hebt, die voor een sfeer zorgen in het park die je er normaal niet hebt. In combinatie met het donker en het Halloweenthema is dat ook wel geslaagd.

    Overigens is de avond al twee keer uitverkocht geweest, de eerste keer in recordtempo, maar de limiet op aantal tickets die ze leggen is, door de beperkte openingstijd, niet overdreven dus er is geen topdrukte maar eerder een gezellige drukte in het park.

    Ik zou zeggen: hou wel in het achterhoofd dat het Walibi niet is, maar je moet het een keertje gedaan hebben. En oordeel daarna zelf of het jouw ding is
    Heel erg bedankt voor je uitgebreide beschrijving! De gewone nocturnes heb ik al jaar na jaar gedaan, en die heb ik intussen wel al gezien. Het eerste jaar van Fiësta Mortal vond ik leuk, het tweede al wat minder. Enkel Wicked Woods was er toen op vooruit gegaan, maar Hospital Fantal en Camping Mortal vond ik vorig jaar minder geslaagd. Alles was er zo braaf.

    Daarom dus dat ik benieuwd ben naar de "zwaardere" avond, met scare zones en meer scare actors. Ik ben er denk ik intussen ongevoelig voor. Vorig jaar zo'n 40 haunted houses bezocht, dus ik kan er zeker en vast tegen

    After School heb ik ook nog nooit gedaan omdat ik daar reeds te oud voor ben - 28 intussen - en omdat het samenvalt met RW dacht ik In de zomer ben ik ook vaak op festivals te vinden.

    Bij deze staat het dus officieel op mijn planning en zal ik proberen vroeger van het werk weg te raken en een bende maten mee te sleuren naar Ieper

  20. #120

    PHL: Wat is het verschil tussen de hotelkamers van Ling Bao?

    Veel wijzer maakt de site met niet maar wat is het verschil tussen de kamers "Mönch", "Konfuzius" en "Kaiser"?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •