X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

  1. #121

    Re: Walibi Holland 2019

    Tsss, dit verrast me zelfs niet meer. Mascha verandert daar vaker van gedacht dan van onderbroek. Het zou me niet verwonderen als we volgend jaar (of sneller) te horen krijgen "Festivalisation werkt niet, we gaan het anders aanpakken!" Tuurlijk, dat wist iedereen al heel lang...

    Hoog tijd om eens met de grove borstel door dat incapabel management te gaan. Ze kunnen misschien wel een dikke RMC neerzetten, zonder visie kom je nergens.

  2. #122

    Re: Walibi Holland 2019

    Wat een verrassing? Heeft dat park zelf niet door dat hun rebranding kant noch wal raakt? Het is schreeuwerig, lelijk uitgewerkt en het straalt allesbehalve stijl uit ... En dan mag die RMC nog zo goed worden, mooi is het allemaal niet. Het feit dat ze, duidelijk, zelf niet meer weten wat ze doen ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #123

    Re: Walibi Holland 2019

    Meningen verschillen natuurlijk, ik vond die main street totaal niet zo schreeuwerig als het er op foto uitzag. de grafitti op mc ben ik voorlopig minder van overtuigd

  4. #124

    Re: Walibi Holland 2019

    Ach ja, Walibi Holland moet toch iets doen om hun verlies aan bezoekers goed te maken? Want als je leest dat ze vorig jaar een verlies van 30.000 bezoekers hebben gehad...komt er dan ook van als je de kleinst mogelijke doelgroep neemt.

    Ik begrijp dat park niet, ik begreep het vroeger niet en ik zal het ook nooit begrijpen. Dit park heeft totaal geen visie, wil altijd op de hippe kar springen, faalt daar op één of andere manier keer op keer in en maakt dan enkele jaren later diezelfde cruciale fout.

    Het grappige is ook dat Walibi Holland daar keer op keer wist mee weg te komen. Walibi Belgium is een park dat -tig keer beter is, maar al sinds 2001 constant in de schaduw van zijn Nederlandse broertje heeft geleefd. Maar ik heb zo de indruk dat dat tij aan het keren is.

  5. #125

    Re: Walibi Holland 2019

    Misschien komt het bevel tot meer familie-vriendelijkheid wel van bovenaf, van CDA dus. P. Ast. deed het in 2017 met een family-launcher en komt nu met een 4D-cinema. Je ziet dezelfde trend in Wavre met de niewigheden van 2018 en 2019. Ik zie deze koerswijziging in de Polder ook niet los van de (omgekeerde) ontwikkeling van Toverland. Met de Efteling moeten ze i.m.o. minder rekening houden, die speelt een categorie of twee hoger.

    Net dankzij het bedenkelijk imago en dito (doel-)publiek, is/was Wal.Hol. toch mijn favoriete thrill-park in BeNe en een stukje erbuiten (ik ken eigenlijk maar één ander: Thorpe). Als ze na de vette woodie-remake jaren consistent investeren in fam.-attracties, zou dit wel eens m'n favoriete park in BeNe kunnen worden, louter op basis van attracties. Het aanbod is voor mij toch ietsje belangrijker dan sfeer en gezelligheid, maar een evenwicht is er momenteel te ver zoek.

    Een (family-)darkride van enig niveau is er i.m.o. wel broodnodig, want wat heb je ginds qua indoor? Een madhouse en botsauto's voor +1m40, en da's overdekt maar daarom nog niet binnen. En die nutteloze hal waar de toegang tot de wachtrij van platform 13 is.

    Zijn er plannen om het ziekenhuis-onding voor 16+ op te doeken? Ik weet niet of het voormalig 5D-gebouw voldoende groot is voor een darkride. Als ik verder mag dromen / suggereren: een indoor-coaster, graag. Want het park beschikt i.m.o. over voldoende echte kinderattracties, m.u.v. een degelijke speeltuin. Zou dat met de doelgroep te maken hebben: 10'ers -> overlast? Ging daarom ook al de kinderboerderij weg? Doe er dan maar meteen twee: eentje binnen en eentje buiten. Die binnen kan je makkelijker beperken qua toegelaten lengte of leeftijd.

  6. #126

    Re: Walibi Holland 2019

    ik vond dat ziekenhuis onding, zoals je het noemt, best een leuke ervaring.

  7. #127

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik ben ook wel te vinden voor de VR-beleving daar. Maar klopt wat je zegt, indoor is zeer beperkt en wat speeltuinen zouden het al meteen wat kindvriedelijker maken. Een kinderboerderij past er niet meer, maar op die locatie zouden ze al meteen een speeltuin kunnen bouwen volgens mij.

  8. #128

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    ik vond dat ziekenhuis onding, zoals je het noemt, best een leuke ervaring.
    Vorig jaar heb ik twee keer 'NeuroGen' mogen doen. (Dat is toch dat ziekenhuis onding die bedoeld wordt hé?)
    Persoonlijk vond ik dit een uniek concept met een speciale ervaring. Ik zou het dan ook jammer vinden mocht men dit opdoeken.

  9. #129

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polletje Bekijk Berichten
    Vorig jaar heb ik twee keer 'NeuroGen' mogen doen. (Dat is toch dat ziekenhuis onding die bedoeld wordt hé?)
    Persoonlijk vond ik dit een uniek concept met een speciale ervaring. Ik zou het dan ook jammer vinden mocht men dit opdoeken.
    Mijn toen 14-jarige mocht er niet in, tenzij hij loog over z'n leeftijd. Dat deed hij als weloogevoede kerel niet. Hij miste dus - SPOILER - dat virtuele feestje met dat virtuele pilletje. Ons gezin was al opgesplitst volgens lengte, werden wij als duo nog eens uit elkaar gedwongen. Zeer familie-vriendelijk, indeed...

  10. #130

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Wat een verrassing? Heeft dat park zelf niet door dat hun rebranding kant noch wal raakt? Het is schreeuwerig, lelijk uitgewerkt en het straalt allesbehalve stijl uit ... En dan mag die RMC nog zo goed worden, mooi is het allemaal niet. Het feit dat ze, duidelijk, zelf niet meer weten wat ze doen ...
    Ik vind dat hier veel te veel negatief gedaan wordt over dat park. Het is niet omdat de rebranding niet jullie stijl is dat het niet geslaagd is. Deze rebranding is volgens mij zeker goed voor een jongerendoelgroep. Als je daar op een zomernocturne naartoe gaat zie je daar gewoon een hele dag jongeren een topdag beleven. Het probleem is echter dat dat een doelgroep is zonder geld, en eigenlijk ook een die gewoon voor de attracties komt (en op zo'n nocturnes dan ook voor het festivalgevoel) en niet zozeer voor thema. Die nocturnes zijn een schot in de roos (voor zover ik het gezien heb) maar het grootste deel van de jongeren gaat dan naar één nocturne in de zomer komen en niet op gewone openingsdagen. Dat brengt dus niet op, dàt is het grootste probleem denk ik.

    Ik vind het jammer dat ze nu toch weer van gedacht veranderen, maar commercieel gezien begrijpelijk.
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 14-02-19 om 09:14.

  11. #131

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik vind dat hier veel te veel negatief gedaan wordt over dat park. Het is niet omdat de rebranding niet jullie stijl is dat het niet geslaagd is. Deze rebranding is volgens mij zeker goed voor een jongerendoelgroep. Als je daar op een zomernocturne naartoe gaat zie je daar gewoon een hele dag jongeren een topdag beleven. Het probleem is echter dat dat een doelgroep is zonder geld, en eigenlijk ook een die gewoon voor de attracties komt (en op zo'n nocturnes dan ook voor het festivalgevoel) en niet zozeer voor thema. Die nocturnes zijn een schot in de roos (voor zover ik het gezien heb) maar het grootste deel van de jongeren gaat dan naar één nocturne in de zomer komen en niet op gewone openingsdagen. Dat brengt dus niet op, dàt is het grootste probleem denk ik.

    Ik vind het jammer dat ze nu toch weer van gedacht veranderen, maar commercieel gezien begrijpelijk.
    Ik kan het toch niet laten hier even op in te pikken

    Goed voor een jongerendoelgroep? Ik ben 19 en voel me zelf nog een stuk jonger, en ik vind het maar niets. Overigens heb ik er ook nog weinig (niets?) positief over gelezen. Ik denk ook niet dat jongeren (niet-pretparkfans) überhaupt het verschil gaan merken tussen bvb de oude en nieuwe main street, die lopen daar gewoon doorheen.

    Ik ben vorig jaar eens op een zomernocturne naar WH geweest en heb een fantastische dag gehad. Vanaf 19u stroomde het park leeg en de laatste paar uren heb ik dus attracties kunnen doen met extreem korte wachttijden. Goliath was één trein wachten dus ik heb vooral daar veel rerides gemaakt Er waren toen nog 2 soorten mensen in het park:
    - Groepjes mensen die genoten van de korte wachtrijen bij de attracties - zoals ik.
    - Mensen die (half) dronken of stoned in het park rondhingen en "gezellig" luidruchtig waren, ik vond het er toch opvallend veel
    Overigens stond er ook nog een man of 30 bij de main stage, waar een dj stond te draaien.

    Schot in de roos? Bwaaa...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  12. #132

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik begrijp CdA niet meer. Zoveel tegenstrijdige ideeën in 1 park samenbrengen is toch gewoon een perfect 'recipe for disaster?'
    Ze gaan nu voor een 'familie-uitstap', en ze zijn 'niet zomaar een park waar je snelheid en overkop kan gaan', maar ze bouwen wel aan de RMC (die niet bekend staan voor hun tamme banen) met de meeste inversies.

    Daarnaast zegt directeur van Till dat het park ook geschikt is om 'te chillen'. Door dergelijk taalgebruik trek je echt geen families aan, dat is jongeren'slang'. Ze moeten echt wel duidelijker gaan communiceren en de daad bij het woord voegen. Dat betekent dus: investeren in familie-attracties. Al vrees ik dat ze bij CdA eerst gaan afwachten hoe alles loopt in Wavre vooraleer ze een volledige ommezwaai maken in Biddinghuizen.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 14-02-19 om 13:09.

  13. #133

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik vind het ook een vreemd bericht. Ze veranderen inderdaad sneller van strategie dan van onderbroek
    Jammer dat ze daar niet echt een duidelijke visie lijken te hebben, want op basis van de attractielijst heb ik de indruk dat WH toch best veel potentieel heeft om echt een goed park te zijn (moet wel toegeven dat ik er zelf nog nooit geweest ben).

    Dat ze tot nu toe vooral op jongeren gericht waren, was iets waar ik een dubbele mening over had.

    Enerzijds vraag ik me af of Walibi Holland dit destijds beslist heeft om niet rechtstreeks te moeten concurreren met de Efteling. Ik vermoed dat families met jonge kinderen en grootouders sowieso voor de Efteling zullen kiezen. Vanuit dat standpunt vond ik het eigenlijk geen slecht idee van WH om doelbewust een ander publiek aan te spreken.

    Anderzijds zijn jongeren inderdaad een relatief beperkte doelgroep met weinig geld en ben je als zuiver coasterpark ook niet zo'n geschikte bestemming voor mensen die alleen rustige attracties willen doen. (Offtopic: ik vraag me af of dat laatste argument misschien de reden is dat wij destijds op schoolreis gingen naar de Efteling terwijl Six Flags Belgium bijna in onze achtertuin lag?)

    Ze zullen vroeg of laat toch een keuze moeten maken, want met een continu wisselende visie doe je volgens mij meer kwaad dan goed. Wat niet wegneemt dat mijn interesse voor dit park sterk gestegen is sinds ze Untamed aan het bouwen zijn
    Once you sit back, you never go back.

  14. #134

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik vind dat hier veel te veel negatief gedaan wordt over dat park. Het is niet omdat de rebranding niet jullie stijl is dat het niet geslaagd is. Deze rebranding is volgens mij zeker goed voor een jongerendoelgroep. Als je daar op een zomernocturne naartoe gaat zie je daar gewoon een hele dag jongeren een topdag beleven. Het probleem is echter dat dat een doelgroep is zonder geld, en eigenlijk ook een die gewoon voor de attracties komt (en op zo'n nocturnes dan ook voor het festivalgevoel) en niet zozeer voor thema. Die nocturnes zijn een schot in de roos (voor zover ik het gezien heb) maar het grootste deel van de jongeren gaat dan naar één nocturne in de zomer komen en niet op gewone openingsdagen. Dat brengt dus niet op, dàt is het grootste probleem denk ik.

    Ik vind het jammer dat ze nu toch weer van gedacht veranderen, maar commercieel gezien begrijpelijk.
    Goede post en voor het grootste deel ook mee eens. Of de evenementen een schot in de roos zijn weet ik niet. Het park heeft er al heel veel gehad en ook weer heel veel stop gezet. Het enige dat tot dusver écht een schot in de roos is, zijn de Halloween Fright Nights. Maar ze zullen ongetwijfeld blijven proberen met andere evenementen totdat ze ook in de zomer iets vinden dat aan slaat.. en dat terecht.

    wellicht dat ze nu zelf ook ingezien hebben dat jongeren niet al te veel geld achter laten en daarom toch weer (terug) naar families gaan. Het probleem lijkt me ook niet zozeer thrill te zijn, zat parken die zich daar op focussen en waarbij het werkt. Het probleem lijkt me vooral te zijn dat het park zich op een zeer smalle groep thrillseekers richt. Op zich kan ik me zelf prima vermaken in het park, maar het type jongeren (want het zijn niet jongeren in het algemeen) dat ze trekken zijn volstrekt niet aangenaam voor mensen die niet tot die specifieke doelgroep horen. (Zoals Nathan G. ). Door zich meer op families te richten hopen ze dat wellicht wat recht te trekken?

  15. #135

    Re: Walibi Holland 2019

    Om in te pikken op NeuroGen: dit vind ik nu net de enige geslaagde toevoeging die het park de afgelopen 10 (en langer) jaar gepresenteerd heeft. Het is wat mij betreft de meest originele VR toepassing die ik ooit zag, en ik doe het steevast een 2 tal keer per bezoek.

    Het park zelf vind ik echter te schreeuwerig. Jongeren letten doorgaans minder op omgeving en decor, laat staan sfeer. Voor families vind ik het park intussen totaal niet meer geschikt. De hele dag tussen joelende jongeren staan, luisteren naar ketelmuziek, ... ik zie er niet veel volwassenen voor warm lopen.

    Mocht het huidige aanbod niet in een “crazy le(lijk)ip” jasje zitten, en net zoals in Waver in een aardig gethematiseerd jasje zitten, zou het park PAKKEN hoger scoren bij mij althans. Het aanbod is best niet slecht, maar het park mist echt sfeer en coherentie.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  16. #136

    Re: Walibi Holland 2019

    Daarnet verscheen deel 4 van de making of:


    Wat mij betreft weinig nieuws, maar je kan al kennismaken met de eerste inversie en het eerste element...

    Spannender wordt de volgende video, waarmee ze een rondleiding geven in Wilderness...

  17. #137

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik vraag me af hoe ik dit moet interpreteren.. De eerste inversie die ze bekend maken, of de eerste inversie die je ook op de baan gaat tegen komen. Je zou normaalgesproken dat laatste verwachten, maar 5 inversies zijn al best veel en als de eerste dan pas halverwege komt, dan moet het daarna al bijna een aaneenschakeling van inversies worden.

  18. #138

    Re: Walibi Holland 2019

    Damn daniël. Hoe meer ik er van zie, hoe enthousiaster ik wel word. Een recordbrekende RMC zo dichtbij. Damn.
    Je vois la vie en des biscuits.

  19. #139

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik vraag me af hoe ik dit moet interpreteren.. De eerste inversie die ze bekend maken, of de eerste inversie die je ook op de baan gaat tegen komen. Je zou normaalgesproken dat laatste verwachten, maar 5 inversies zijn al best veel en als de eerste dan pas halverwege komt, dan moet het daarna al bijna een aaneenschakeling van inversies worden.
    Ik verwacht de eerste die ze bekendmaken, de eerste in het parcours zou heel erg laat zijn.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #140

    Re: Walibi Holland 2019

    Als ik me niet vergis, heb ik gisteren ergens gelezen dat ze eerst (voor seizoensstart) die delen van de baan gaan afwerken die aan de wandelpaden grenzen, en pas later de delen van de baan die tegen de grensomheining van het park liggen. Dit om de overlast voor bezoekers te beperken. Dan veronderstel ik dat de eerste inversie die ze effectief gaan bouwen inderdaad niet de eerste in het parcours is.

    Ondanks alle uitleg kon ik me niet echt iets voorstellen bij die Step up under flip. Gelukkig heb ik een onride gevonden van een reeds bestaande RMC die dit ook heeft:



    Volgens mij is die Step up under flip het element dat we zien op 1:00 ... corrigeer me gerust als ik het mis heb
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •