X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

  1. #101

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Video van iemand die blijkbaar toestemming kreeg om op de bouwwerf te mogen filmen:



    Het lijkt wel alsof er een paar stukken van de oude baan volledig gesloopt zijn, had ik eigenlijk niet verwacht
    Iemand een idee wat RMC daarvan gaat maken? Ik heb te weinig technische kennis om realistisch te kunnen speculeren.
    Once you sit back, you never go back.

  2. #102

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Een nieuwe making-of video van Untamed staat online.

    Wat komen we te weten over de baan:

    • Lifthill: hoogte 36,5m; helling van 40 graden
    • First drop: 35,4m aan een hoek van 80 graden
    • Volgende element: micro bunny

  3. #103

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Hier is de video:


  4. #104

    Re: Walibi Holland 2019

    Je bent me net iets te snel af met het hier te plaatsen maar ik heb de video intussen ook bekeken.

    Toen de presentator met die schets in zijn handen stond, was ik eventjes bang dat ze in één keer de volledige lay-out gingen onthullen. Zelf geef ik de voorkeur aan een systeem waarbij ze in elke Making-Of een stukje van het traject vrijgeven zodat we pas helemaal op het einde alles weten. Gelukkig vergiste ik me en pakt Walibi het inderdaad aan zoals ik gehoopt had!

    Mooi dat ze ook ondersteunende bedrijven zoals de funderingsbouwer de nodige aandacht geven. Zo krijgen we pas echt een volledig beeld over hoe zo'n achtbaan eigenlijk gemaakt wordt.
    Once you sit back, you never go back.

  5. #105

    Re: Walibi Holland 2019

    2 opvallende vaststellingen:

    - Untamed zal 5 keer overkop gaan.. Heuh? 5 keer? JA, 5 KEER :-D Alleen al hiervoor wil ik speciaal nog eens naar daar rijden...

    - Dit nieuws is al meer dan een uur op de site met de 3 O's en nog niemand heeft dat hier neer gezet :-p Trouwens, Dit is toch ook een vrij uniek project en nog maar 6 pagina's op dit forum. Een ander uniek project in een Duits parkje (PHL dus) heeft al 36 pagina's gesprek stof opgeleverd; Zou hun Marketingtechniek toch beter werken?

  6. #106

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    2 opvallende vaststellingen:

    - Untamed zal 5 keer overkop gaan.. Heuh? 5 keer? JA, 5 KEER :-D Alleen al hiervoor wil ik speciaal nog eens naar daar rijden...

    - Dit nieuws is al meer dan een uur op de site met de 3 O's en nog niemand heeft dat hier neer gezet :-p Trouwens, Dit is toch ook een vrij uniek project en nog maar 6 pagina's op dit forum. Een ander uniek project in een Duits parkje (PHL dus) heeft al 36 pagina's gesprek stof opgeleverd; Zou hun Marketingtechniek toch beter werken?
    Phantasialand is voor de meeste Belgen minder ver rijden, heck, zelfs met het OV is het simpeler te bereiken. Het park pakt alles veel grootser aan dan Walibi Holland, het park heeft een beter attractie-cv van afgelopen jaren en een RMC is niet uniek, wat PHL bouwt is letterlijk op meerdere manieren een wereldprimeur: ik denk dat dat wel genoeg redenen zijn dat F.L.Y. meer aandacht krijgt .

    Vijf is veel voor zo'n korte baan (aangenomen dat de RMC niet overdreven veel langer gaat worden dan Robin Hood). Ik hoop op enkele mooie inversies; een zero-G Stall, enkele zeer snelle Heartline Rolls en misschien ergens in het parcours zo'n drop die overkop draait zoals bij Storm Chaser. Maar ook ben ik ergens teleurgesteld, want ik vind RMC een heel stuk beter in airtime dan in inversies en ik had gehoopt dat de focus vooral daar in ging liggen. Het zal hoe dan ook wel een geniale baan worden zeker?

  7. #107

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Phantasialand is voor de meeste Belgen minder ver rijden, heck, zelfs met het OV is het simpeler te bereiken. Het park pakt alles veel grootser aan dan Walibi Holland, het park heeft een beter attractie-cv van afgelopen jaren en een RMC is niet uniek, wat PHL bouwt is letterlijk op meerdere manieren een wereldprimeur: ik denk dat dat wel genoeg redenen zijn dat F.L.Y. meer aandacht krijgt .
    PHL spreekt me gewoon ook meer aan dat W.H. :-)
    Het park pakt het inderdaad wat grootser aan, maar de strategie werkt volgens mij ook beter onder de fans :-)
    De RMC is inderdaad niet uniek, al zeker niet op wereldvlak, maar ge kunt hier ook niet van een standaard achtbaantje spreken denk ik dan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Vijf is veel voor zo'n korte baan (aangenomen dat de RMC niet overdreven veel langer gaat worden dan Robin Hood). Ik hoop op enkele mooie inversies; een zero-G Stall, enkele zeer snelle Heartline Rolls en misschien ergens in het parcours zo'n drop die overkop draait zoals bij Storm Chaser. Maar ook ben ik ergens teleurgesteld, want ik vind RMC een heel stuk beter in airtime dan in inversies en ik had gehoopt dat de focus vooral daar in ging liggen. Het zal hoe dan ook wel een geniale baan worden zeker?
    Op dit moment geweten;

    - 36,5 meter hoog (RH was 31 m hoog)
    - 1085 meter lang (RH was 1035 m lang)
    - 92 km/u (RH ging 80 km/h)
    - 5 inversie's (RH had er geen)
    - Eerste verticale drop van 80° gevolgd door een "micro bunny" met "ejector airtime"
    - Eerste bocht (voor de kettinglift) wordt een "outside banking corner" van 45°

    Dus ik denk wel dat er een paar toffe momentjes in gaan zitten en al zeker wat airtime.

  8. #108

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik had ergens gelezen dat men dacht aan een element zoals in Twisted Cyclone (Six Flags over Georgia, zie foto's) op de plek waar de baan terugkeert. Daarmee heb je meteen al twee inversies op een zeer korte afstand.



    Laatst gewijzigd door yelle8; 23-01-19 om 23:02.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #109

    Re: Walibi Holland 2019

    Ook ik had gehoopt op meer airtime. Inversies heeft dat park eigenlijk al genoeg. Maar als ze die inderdaad erg compact kunnen zetten bestaat de kans dat er nog genoeg airtime momenten over blijven.

  10. #110

    Re: Walibi Holland 2019

    Zolang er maar een zero-g-stall in komt is het allemaal goed voor mij. Airtime hebben ze nu ook al met Goliath. En dan nog, geen enkele van de RMC's die ik deed was slecht of soft te noemen.

  11. #111

    Re: Walibi Holland 2019

    Die vijf inversies zijn volgens mij mogelijk ingegeven opdat het park dan publicitair kan uitpakken met een (Europees) record. Dat deed PHL ook met Taron & Raik. Ik vond die vermeldingen wat overbodig.

    Indien er zo'n lange, hangende inversie komt zoals de eerste op Wildfire, zal ik dit zeker toejuichen. Maar mijn favoriete element op coasters tout-court en op woodies in het bijzonder, zijn grote kamelenbulten. Als met micro-bunnies wordt bedoeld wat b.v. Balder in meervoud heeft, ben ik daar in iets mindere mate ook nog content mee.

    Sorry voor de voorbarigheid, maar ik vermoed dat mijn favoriete woodie binnenkort (terug) in Soltau staat. En die hoeven voor mij geen reclame te maken met de vermelding "Europa's hoogste".

  12. #112

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Die vijf inversies zijn volgens mij mogelijk ingegeven opdat het park dan publicitair kan uitpakken met een (Europees) record. Dat deed PHL ook met Taron & Raik. Ik vond die vermeldingen wat overbodig.

    Indien er zo'n lange, hangende inversie komt zoals de eerste op Wildfire, zal ik dit zeker toejuichen. Maar mijn favoriete element op coasters tout-court en op woodies in het bijzonder, zijn grote kamelenbulten. Als met micro-bunnies wordt bedoeld wat b.v. Balder in meervoud heeft, ben ik daar in iets mindere mate ook nog content mee.

    Sorry voor de voorbarigheid, maar ik vermoed dat mijn favoriete woodie binnenkort (terug) in Soltau staat. En die hoeven voor mij geen reclame te maken met de vermelding "Europa's hoogste".
    Colossos was wat mij betreft nu net iets te eentonig. De first drop en airtime was enorm impressionant, maar geef mij dan maar de gezondere mix die GCI biedt met het nodige gooi en smijtwerk in bochten of de autenthieke woodie feel van CCI (Tonnere).
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #113

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Dit nieuws is al meer dan een uur op de site met de 3 O's en nog niemand heeft dat hier neer gezet
    Wees gerust, ik ben zéér geïnteresseerd in dit project! Maar ik zit niet 24 uur per dag online

    Nog steeds ga ik er vanuit dat we geen tweede Wildfire of Steel Vengeance zullen krijgen ... maar ik moet toegeven dat vrijwel elke nieuwe aankondiging boven mijn verwachtingen blijkt te zijn! Wat die vijf keer overkop betreft, mijn mening heb ik kort en krachtig weergegeven met een persoonlijke bijdrage aan ons meme-topic

    Vijf keer is inderdaad wel veel, maar ik had me ook al de vraag gesteld of ze misschien een element gaan plaatsen waarin je twee keer direct na elkaar ondersteboven gaat. En ik hoop ook op die fameuze zero-G-stall.

    Beginnersvraagje: een zero-G-roll ken ik wel, maar bestaan er ook inversies waarin je echte airtime (neatieve G) voelt?
    Once you sit back, you never go back.

  14. #114

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Wees gerust, ik ben zéér geïnteresseerd in dit project! Maar ik zit niet 24 uur per dag online

    Nog steeds ga ik er vanuit dat we geen tweede Wildfire of Steel Vengeance zullen krijgen ... maar ik moet toegeven dat vrijwel elke nieuwe aankondiging boven mijn verwachtingen blijkt te zijn! Wat die vijf keer overkop betreft, mijn mening heb ik kort en krachtig weergegeven met een persoonlijke bijdrage aan ons meme-topic

    Vijf keer is inderdaad wel veel, maar ik had me ook al de vraag gesteld of ze misschien een element gaan plaatsen waarin je twee keer direct na elkaar ondersteboven gaat. En ik hoop ook op die fameuze zero-G-stall.

    Beginnersvraagje: een zero-G-roll ken ik wel, maar bestaan er ook inversies waarin je echte airtime (neatieve G) voelt?
    Ja, de zero-G stall. Of zo ervaarde ik het toen toch.

  15. #115

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten

    Beginnersvraagje: een zero-G-roll ken ik wel, maar bestaan er ook inversies waarin je echte airtime (neatieve G) voelt?
    Er zijn Zero-G-Rolls die dat doen. Die van Black Mamba heeft dat effect soms.

  16. #116

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Er zijn Zero-G-Rolls die dat doen. Die van Black Mamba heeft dat effect soms.
    De 2 Zero G’s van Blue Fire en de 2’de van Oz’Iris hebben bij mij nog steeds het sterkst het “zero G gevoel”
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #117

    Re: Walibi Holland 2019

    Op het forum van themepark.nl hebben enkele mensen geprobeerd om hun eigen versie van Untamed te maken. In de meest recente versies zit ook alle nieuwe informatie verwerkt. Iemand met de forumnaam 'Hondenbrok' is erin geslaagd om - naast vijf inversies - ook 12 airtimemomenten in zijn/haar creatie te verwerken! Helaas (nog) geen filmpje gevonden, maar op het forum van themepark.nl kan je wel screenshots zien.
    Once you sit back, you never go back.

  18. #118

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Op het forum van themepark.nl hebben enkele mensen geprobeerd om hun eigen versie van Untamed te maken. In de meest recente versies zit ook alle nieuwe informatie verwerkt. Iemand met de forumnaam 'Hondenbrok' is erin geslaagd om - naast vijf inversies - ook 12 airtimemomenten in zijn/haar creatie te verwerken! Helaas (nog) geen filmpje gevonden, maar op het forum van themepark.nl kan je wel screenshots zien.
    Dat betekend dat de 11 van Steel Vengeance ook overtroffen zijn? (Al twijfel ik of het daar niet om 11 seconden gaat).
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  19. #119

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Op het forum van themepark.nl hebben enkele mensen geprobeerd om hun eigen versie van Untamed te maken. In de meest recente versies zit ook alle nieuwe informatie verwerkt. Iemand met de forumnaam 'Hondenbrok' is erin geslaagd om - naast vijf inversies - ook 12 airtimemomenten in zijn/haar creatie te verwerken! Helaas (nog) geen filmpje gevonden, maar op het forum van themepark.nl kan je wel screenshots zien.
    Ik denk dat je deze bedoelt:
    Laatst gewijzigd door PyongWon; 30-01-19 om 08:22.

  20. #120

    Re: Walibi Holland 2019

    Blijkbaar profileert Walibi Holland zich niet langer als hét thrillpark voor tieners, maar trekt men vanaf nu weer de bredere kaart voor gezinnen met kinderen! Begrijpe wie begrijpen kan... Bron

    Ik vraag me toch sterk af waar ze mee bezig zijn daar. Jaar na jaar worden rustige attracties gesloopt, en meer en meer ingezet op thrill. Vorig jaar startte deel 1 van Festivalization, met een schreeuwerige Main Street en een nieuw restaurant. Bij dat nieuwe restaurant stond dan weer een copycat van een kunstwerk dat nu weer verwijderd wordt omdat het niet past in het thema. Welk thema? Want opeens gaan we van urban chic naar Wilderness...

    Hoog tijd om ook hier eens een grondig masterplan op te zetten, me dunkt. Zowel in België als in Frankrijk slaagt men er wel in, maar in Nederland draait het precies zeer vierkant?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •