X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 12 van de 12 EersteEerste ... 2101112
Resultaten 221 tot 237 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

  1. #221

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    - De first drop. Die is echt zoals een first drop hoort te zijn!
    - Airtime! Airtime! Airtime! Untamed is zonder twijfel een airtimemonster!
    - Intensiteit. Hoewel de eerste rit van de dag me niet helemaal kon overtuigen, werd de baan duidelijk een stuk sneller naarmate hij warmer werd. Vooral naar het einde toe, heb je het typische RMC out-of-control-gevoel, heerlijk!
    Dit kan ik alleen maar beamen. Wat een geweldige aanwinst voor Walibi!

    Eenmaal opgewarmd razen de treinen met een rotvaart door de baan. Het verschil tussen de ritervaring in de ochtend en die in de namiddag is enorm.

    De vergelijking maken met Goliath vind ik nogal moeilijk. Het zijn voor mij twee compleet andere ervaringen. Maar het is denk ik geleden van mijn eerste ritje op Taron dat ik nog zo onder de indruk was van een nieuwe coaster. En toevallig of niet, die laatste is ook pas tegen het einde van de dag op zijn best

  2. #222

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik heb vandaag ook UNTAMED eens uitgetest ... WAT. EEN. BEEST! Was zeker in lijn met m?n verwachtingen! Maar ...

    De scheenbeenbeugels vind ik ECHT irritant, en slechts bij rit 5 had ik een tactiek gevonden om toch optimaal te kunnen genieten ervan. De airtime is zo bruut dat je wel heel hard tegen de beugels gegooid wordt, wat het soms ietsje t? maakte. Ook de scheenbeenbeugels kunnen best pijn doen bij hevige airtime. De baan is echter de soepelste die ik ooit gedaan heb, maar die souplesse moet inboeten voor het treincomfort. Hadden de beugels anders ontworpen geweest was die baan hemels. Desalniettemin een fenomenale aanwinst voor Walibi Holland, maar Taron en Blue Fire staan persoonlijk voor mij nog hogerop het favorietenlijstje (hier zal ik commentaar op krijgen ...).

    Wat Goliath betreft viel het mij ook op (mijn reisgezel ook) dat de baan wat meer trilde dan ik gewoon was, maar geen nood, het is zeker nog steeds een topper.

    Het valt wel op dat ze daar wel ENORM veel last hebben van storingen (3x Untamed, 2x Xpress: Platform 13, 4x Speed Of Sound, 2x Goliath, 3x Speed Of Sound, 2x Lost Gravity, 5x Blast, ...). Dit is toch ook niet echt normaal meer?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #223

    Re: Walibi Holland 2019

    Net terug uit een week vakantie zonder internet en er is heel wat bijgeschreven hier!
    @Etwien: ik las jouw bericht met veel interesse, maar je hebt ons het belangrijkste gedeelte niet meegegeven:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    De scheenbeenbeugels vind ik ECHT irritant, en slechts bij rit 5 had ik een tactiek gevonden om toch optimaal te kunnen genieten ervan.
    Nu ben ik toch wel benieuwd naar jouw tactiek. Kan je eens een wat uitgebreidere omschrijving geven?
    Once you sit back, you never go back.

  4. #224

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Net terug uit een week vakantie zonder internet en er is heel wat bijgeschreven hier!
    @Etwien: ik las jouw bericht met veel interesse, maar je hebt ons het belangrijkste gedeelte niet meegegeven:



    Nu ben ik toch wel benieuwd naar jouw tactiek. Kan je eens een wat uitgebreidere omschrijving geven?
    Persoonlijk hielp bij mij je voeten naar achteren doen op de toppen van je tenen en de heupbeugel zo hard mogelijk aanduwen (airtime krijg je sowieso toch genoeg).
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  5. #225

    Re: Walibi Holland 2019

    Zaterdag ook Untamed gaan uittesten. Het was mijn zevende RMC en ik weet niet omdat het komt omdat er vrij veel over gezegd wordt, maar voor het eerst vond ik die scheenbeugels ook onaangenaam. De bovenkant drukt echt op de je scheenbeen, terwijl me dat vroeger niet zo opviel (nochtans lijken me die treintjes dezelfde).

    De baan: een goede RMC, net zoals de anderen. Alleen heb ik wat moeite om hem te plaatsen. 's Avonds is hij een stuk beter dan 's ochtends en achteraan is hij aangenamer dan vooraan. Vooraan in de avond vond ik het soms op het onaangename af.

    Mijn ranking ziet er denk ik zo uit:
    1. Steel Vengeance
    2. Lightning Rod
    3. Wildfire
    4. Twisted Timbers
    5. Storm Chaser
    6. Untamed
    7. Twisted Cyclone

    Voor de rest vond ik het park er goed bijliggen. De graffiti-theming valt goed mee en is lelijker op foto's. Alleen was het abnormaal hoeveel wespen er waren, op het laatst was het zelfs niet meer leuk.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  6. #226

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Als iemand ervaring heeft met dat "Lekkergaan-gedoe" of ander advies heeft: laat het ajb weten.
    Ik weet niet of ik nog op tijd ben, maar dat heb ik!

    Zelfde advies als wat je mij gaf over Engeland: ik heb er een TR over, die kun je lezen.

    Ik ben er in 2016 en 2017 geweest op zo'n nocturne en vond dat hele leuke dagen. Ik zie mezelf wel nog als een jongere dus misschien dat dat voor jou anders ligt. Maar ik heb in ieder geval geen problemen gezien zoals de verhalen ('geruchten') die je vaak over dat park hoort: er waren dj's op verschillende plaatsen waar veel jongeren aan het feesten waren zonder dat dit overlast gaf voor wie moest passeren of zo. De wachtrijen zijn ook niet beduidend langer zoals je zou verwachten op een nocturne omdat er veel volk bij de podia en niet in de wachtrijen staat.

    Wat ook heel leuk is aan Lekkergaan, is de diverse foodtrucks die in het park staan en dat het park leuk aangekleed is met ook extra terrasjes e.d. Dan kan je eens wat specialer eten (wij aten het eerste jaar bijvoorbeeld tapas 's middags en in 2017 een culinaire burger). Dus zelfs als je niet langer kan blijven is het wel een meerwaarde op zo'n dag te gaan. Als je wel langer zou kunnen blijven kan je heel erg veel attracties doen 's avonds omdat er dan steeds meer mensen aan de podia gaan staan en minder bij de attracties. In 2017 konden wij bij bijna alle achtbanen bijna gewoon instappen, het was zelfs zo kalm dat ze al de treinen aan het afhalen waren en nog werd de wachtrij niet langer, al was er in de namiddag wel een deel volk vertrokken na een grote regenbui rond 16u dus het was daardoor ook al kalmer dan in 2016. (wij stonden toevallig in de wachtrij van Xpress tijdens die regenbui en vanaf we weer buiten waren tot de zon onderging was het weer stralend weer... Vreemd toch dat mensen zo snel vertrekken!)

    Ik heb nu plots de betekenis van je uitroeptekens door.

    In 2016 vertrokken wij trouwens ook eerder omdat we eigenlijk pas bij aankomst gezien hadden dat het een nocturne was en we hadden nog avondeten in ons vakantiehuis dat op moest dus helemaal vergelijken kan ik niet, maar ook in 2016 toen je 's avonds echt volle pleinen aan de podia zag vielen de wachttijden nog enorm mee en hebben we alles meerdere keren kunnen doen met de tijd om op het gemak te eten 's middags. Dus ik persoonlijk raad deze nocturnes zeker aan.

  7. #227

    Re: Walibi Holland 2019

    Thx. Het wordt volgende dinsdag Wal. Hol. 'Gewoon' open tot 20:00 is al genoeg voor ons, met daags ervoor Eft. en erna nog Duinrell/Tiki.

  8. #228

    Re: Walibi Holland 2019

    In een poll-topic wijdde ik al uit over m'n Untamed ervaringen op di. 27/08. Alles positief, behalve dat de coaster BEWUST pas na 13:00 opende. In de voormiddag moesten ze wat vervangwerk aan het houten onderstel verrichten. L000-ings berichtte hier eerder al over. https://www.looopings.nl/weblog/1268...nstructie.html

    Voorts hadden we 1 keer een storing, het gevolg was (na 20 min.) dat er vier stoelen middenin 1 van de 2 treinen in onbruik waren. Er waren geen wachttijden bij de attracties te zien, wel een zeldzaam bord voor meerdere attracties nabij Untamed. De online wachttijden op L000-ings voor dit park zijn trouwens al enkele dagen bevroren. Max. wachten bij Untamed was 40 min (excl. storing) en na 18:00 was dat amper nog 10 min., want ze bleven gelukkig met 2 treinen rijden (nou ja: anderhalve).

    Op Spaceshot waren twee aanpalende stoelen ook onbruikbaar. Daar heb je nu trouwens 3 veiligheden: 1. heupgordel zoals vliegtuig, maar te klikken zoals in de wagen. 2 het harnas en 3 het verticaal stukje klik-gordel onderaan dat harnas. Het komt de capaciteit en dispatching niet te goede, maar natuurlijk veel beter dan SBNO.

    Goliath reed in de voormiddag - met Untamed gesloten - met 1 trein. Toen Untamed met twee treinen opende, ging ook Goliath ook met twee treinen rijden. Rare jongens, dat Poldervolkje.

    Op de minder populaire flatrides moest je niet wachten op voldoende passagiers. We kregen een private rit op de Sombrero's. M'n 9-jarige deed hier ook z'n aller eerste topspin. Hij en ik werden er zeiknat. De oudste zoon zat uiterst links en bleef droog.

    Dus after all wel een superdag gehad, met 5 keer een rit (o.a. semi-front en back) op de beste hybride/woodie van Europa.

  9. #229

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik ben blij met Untamed. Het totaalplaatje klopt: de wachtrij met random stukken Robin, loungemuziek en wild groeiende planten is fijn. De hipstercaf?sfeer van het station is dat ook. Het roestbruin staat elegant en is een aangename afwisseling met de felle trackkleuren die meestal worden gebruikt op zo'n coastertype. Bovendien gaat het ook goed samen met die treinen, waar ik ook wel fan ben van de gebruikte vormgeving.

    Mijn verwachtingen waren niet erg hoog: Robin was een matige coaster, het leek me weinig waarschijnlijk dat een paar extra hoogtemeters het geval met overtuiging konden reanimeren. Ik was dan ook blij verrast toen het ding mij met een ongekende souplesse het tegendeel bewees. De inversies beschikten bijna allemaal over een gewichtloos momentje, dat ik bij andere loopingcoasters nooit zo consequent herhaald heb ervaren en het is een wonder hoeveel plezier ze in dat baanverloop hebben weten te knutselen.

    De enige smet op het blazoen zijn de relatief trage dispatches, waardoor de tweede trein telkens uitgebreid mag schilderen in de eindrem. beenbeugels waren nooit mijn ding: ik vind het onaangenaam wanneer er iets relatief scherp op je scheenbeen drukt en je dat gevoel niet kan vermijden. Vekoma bewees met Raik, dat ze onaangenaam zijn. Untamed deed niets om de haat te neutraliseren. De enige goede plaats voor een beenbeugel is een schroothoop.

  10. #230

    Re: Walibi Holland 2019

    Raar: Raik +/- 15 keer bereden, nooit op gelet dat die beenbeugels heeft! Waarschijnlijk komen die beugels niet tot tegen m'n scheenbenen. En natuurlijk is die rit veel minder intens dan Untamed.

    M'n eerste keer been-beugels was de pijnlijkste: Skyscream van Premier in 2014. Twee jaar later en wat kilo's minder vond ik het al iets meer meevallen. Ik denk instant 3 of 4 ritten te hebben gereden. Op Wildfire moet het zeker meegevallen hebben (ik deed er 12 ritten op 1 dag) maar toch voelde het ook daar een beetje ongemakkelijk. En dat is dus nog meer het geval op Untamed.

    En hierboven terecht opgemerkt: het vertraagt de dispatching. Want eerst moeten de gordels worden gecontroleerd, de beugels mogen niet zelf aangedrukt worden (indien wel, volgt een vertragende losmaak-procedure) en daarna worden de beugels aangeduwd door de operators.

    Als je de technologische evolutie van het laatste decennium op coaster-gebied beschouwt, gaat het volgens mij minder om hoger, langer en sneller en meer om rijdend en zittend comfort en (situatie-afhankelijk) meer gedetailleerde theming. Dan zijn die been-beugels toch een evolutionaire stap achteruit.

    Natuurlijk zijn die been-beugels ingegeven op basis van veiligheidsvereisten. En misschien ook om het bovenlichaam maximale vrijheid te gunnen, wat de subjectieve rit-beleving zou kunnen verhogen. Maar dan nog zijn er alternatieven zat. Op Karnan heb je 1 gebogen buik-beugel ter bescherming, wat ook wordt gebruikt op een aantal woodies en hybrids, zoals Thundercoaster en Twister.

    Zijn scheen-beugels op beide Europese RMC's een gevolg van het dodelijk ongeval in Six Flags Texas? Je zou denken: nee want de RMC wordt er nog steeds bereden door Gertlauer-treinen met T-beugel, aangevuld met een gordel en vrijblijvende pre-check voor bredere mensen (zie video). Misschien wil RMC sinds het ongeval liever niet meer met Gerstlauer samenwerken (tegenvoorbeelden: altijd welkom). En misschien vereisen inversies een andere beveiliging.


  11. #231

    Re: Walibi Holland 2019

    Heb net gelezen dat Walibi Holland weeral tegenvallende bezoekersaantallen scoort dit jaar, iets dat toch misschien iets of wat verrassend is na Untamed...

  12. #232

    Re: Walibi Holland 2019

    De vraag is wat 'tegenvallende' bezoekersaantallen zijn natuurlijk. Ik had ze na zo'n investering alleszins wel een mooie stijging in bezoekers gegund...

  13. #233

    Re: Walibi Holland 2019

    Volgens de 3 o's bezochten 853.000 mensen het park in 2019, 15.000 meer dan in 2018. Echt een stijging kan je dat dus niet noemen als je weet dat er op een halloweendag al gemakkelijk 20.000 bezoekers in het park zijn. Ik had ze ook wel een stijging in bezoekersaantallen gegund en verwacht, maar die is er voorlopig nog niet gekomen...

  14. #234

    Re: Walibi Holland 2019

    Vergeet niet bij Toverland stegen de cijfers ook niet spectaculair na de opening van Fenix, raar maar waar.

  15. #235

    Re: Walibi Holland 2019

    Een nieuwe attractie is ook niet persé een investering die op korte termijn loont, maar wel op lange termijn. Zonder nieuwe baan was er een kans geweest dat bezoekersaantallen gedaald waren.

    Zeker voor walibi (ook voor TVL maar minder) Geldt dat het park een bepaalde reputatie heeft en het is die reputatie die het volk trekt. Ik denk niet dat dit tegenwoordig nog héél sterk van een nieuwe attractie af hangt. Een nieuwe attractie draagt echter wel bij aan die reputatie (en eventueel het veranderen ervan), maar het heeft zijn tijd nodig.

  16. #236

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik denk dat het probleem van Walibi holland zich op drie vlakken situeert. Hun reputatie boort het verkeerde publiek aan, de stijl van het park is erg Amerikaans en ze weten zelf niet wat ze willen.

    Walibi heeft de reputatie een thrillpark te zijn en families laten het daarom sowieso links liggen. De halfslachtige pogingen die ze deden om ook op families te mikken waren nooit geloofwaardig. Zeker niet met de recente strategie om dan toch maar all in te gaan met een thrill-seeker-doelgroep. Het grote geld zit bij families, maar nu terugzwalpen naar families is uiteraard niet geloofwaardig als je je park al twee keer als thrillseeker walhalla presenteerde en je familieaanbod redelijk beperkt is.
    Het grote probleem met dat thrillseeker-imago is dat het aanbod tot voor kort te ondermaats was om het ook waar te maken. Ik vond walibi met enkel goliath als trekker niet de moeite om er voor tot in Nederland te rijden. De combinatie met Untamed en Los Gravity lost dat probleem voor mij althans op.


    Daarnaast is het een park met een erg Amerikaanse stijl: veel van de attracties zijn nogal kaal gepresenteerd, terwijl overal in Europa de nadruk steeds meer op een totaalbeleving ligt. Zowel Efteling als Toverland bieden naast goede coasters ook totaalbeleving en een sterk familieaanbod. De merkidentiteit wordt bij die parken ook veel consequenter uitgebouwd.

    Dat is meteen het derde probleem dat zich bij Walibi stelt. Bij Walibi weet je nooit of ze de ingeslagen weg gaan aanhouden. Music Battle? Festivalisation? Hardcore Halloween? Kindvriendelijke Halloween? Er zijn weinig parken die ik zo kort op elkaar volgend zoveel verschillende gezichten heb zien tonen.

  17. #237

    Re: Walibi Holland 2019

    Goh, ik denk dat het grootste probleem met de timing van de opening lag... Begin van de zomer, waarna we wekenlang een hittegolf hebben gevoeld. Voor velen was dit niet het ideale pretparkweer. Dan beginnen de scholen terug, en tegen eind september barst de Halloween-gekte los in het park. Dagen die traditioneel al druk zijn... Ik denk dat je vooral daarin de grote oorzaak kan vinden.

    Ik vraag me eerder af hoe het softe Halloween voor gezinnen gescoord heeft. Lokte dit extra bezoekers naar het park?

    Maar ook zoals anderen hier al aangaven: het park mist een duidelijke identiteit. Elke 2-3 jaar wordt er een nieuwe weg ingeslagen, waardoor bepaalde beslissingen uit het verleden zich wreken met de nieuwe gedachtegang: kinderattracties worden afgebroken, maar kort daarna beslist men zich toch weer op families te richten...

    Wat aankleding betreft, lijken ze nu toch wel wat meer die kaarten te trekken, en zijn bepaalde onderdelen van hun Festivalisation wel geslaagd, maar lang niet alles... En die lijken me toch ook volwassener te zijn dan familialer...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •