X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 10 van de 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

  1. #181

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De baan zou toch 5 inversies krijgen? In deze layout tel ik er maar 4. Of zouden ze die 135 graden bank op de terugweg me tellen als een inversie (niet de praktijken die ik van RMC gewend ben).
    Het is nog geen offici?le video, maar een fanmade video. Volgens Walibi Holland komt die al aardig in de buurt, maar is die niet volledig juist.

  2. #182

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De baan zou toch 5 inversies krijgen? In deze layout tel ik er maar 4. Of zouden ze die 135 graden bank op de terugweg me tellen als een inversie (niet de praktijken die ik van RMC gewend ben).
    Ik tel er toch wel echt duidelijk vijf hoor.
    - 0:35
    - 0:37, meteen na de eerste in hetzelfde element
    - 0:54
    - 1:06, bedoel je dit element? Is voor mij wel duidelijk een inversie
    - 1:18
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #183

    Re: Walibi Holland 2019

    Coasterfrenzy, je hebt dus gelijk. 140? bank is ook voor mij geen inversie. Ik vind dit een geval zoals Black Mamba, die had zogezegd ook eerst 5 inversies maar dit is later bijgesteld naar 4 omwille van die Jr. Immelman, die een bank heeft van 135? dacht ik. Spijtig, ik had het record wel aan Walibi gegund.

  4. #184

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    - 1:06, bedoel je dit element? Is voor mij wel duidelijk een inversie
    Je kan vinden wat je wil natuurlijk, maar de baan gaat niet volledig overkop, dus op papier is het geen inversie. Dat is nu eenmaal de definitie. Vreemd dat ze dit doen, jammer voor het record, maar dat zijn ten slotte ook maar wat cijfertjes. Ik ben echt zeer benieuwd naar deze baan!

  5. #185

    Re: Walibi Holland 2019

    Nu zit black mamba wel v??l verder van een inversie af als dit. Waar dit nog om en nabij de 135 graden zit, komt blacky niet veel verder dan 90 graden (ik betwijfel of hij de 100 haalt).

    @rickie: Walibi gaf al aan dat de layout niet volledig klopt. Dus het kan best zo zijn dat het alsnog een volledige inversie wordt. Tot dusver heb ik RMC nog niet echt kunnen betrappen op het sjoemelen met inversies, in tegenstelling tot B&M die dat behoorlijk vaak doet.

  6. #186

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Nu zit black mamba wel v??l verder van een inversie af als dit. Waar dit nog om en nabij de 135 graden zit, komt blacky niet veel verder dan 90 graden (ik betwijfel of hij de 100 haalt).

    @rickie: Walibi gaf al aan dat de layout niet volledig klopt. Dus het kan best zo zijn dat het alsnog een volledige inversie wordt. Tot dusver heb ik RMC nog niet echt kunnen betrappen op het sjoemelen met inversies, in tegenstelling tot B&M die dat behoorlijk vaak doet.
    Walibi heeft in de laatste making off toch wel aangekondigd dat die 140? stall de laatste inversie is? En als je goed kijkt is die Jr. immelman echt wel rond de 135? hoor, het gaat om het hele element en niet om die bovenkant. Zeker als je naar constructiefotos kijkt zie je dit vrij goed. Daarom ook dat de baan eerst 5 inversies had en nu vier, de definitie is gewoon, na logischerwijze protest, aangescherpt.

    Sowieso is die 140? Stall op Untamed voor mij geen inversie, maar het zou wel een heel tof element kunnen worden, zeker ook door de ligging en de aard van de banking (naar de ondersteuning van de baan toe)

  7. #187

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    @rickie: Walibi gaf al aan dat de layout niet volledig klopt. Dus het kan best zo zijn dat het alsnog een volledige inversie wordt. Tot dusver heb ik RMC nog niet echt kunnen betrappen op het sjoemelen met inversies, in tegenstelling tot B&M die dat behoorlijk vaak doet.
    Ik ben het vergeten te typen in mijn vorige reactie, maar ik reageerde net nadat ik de laatste making of gezien had. Ik had het ook niet gedacht, maar dit is wel degelijk hun "vijfde inversie".

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Sowieso is die 140? Stall op Untamed voor mij geen inversie, maar het zou wel een heel tof element kunnen worden, zeker ook door de ligging en de aard van de banking (naar de ondersteuning van de baan toe)
    Precies. Dat bedoelde ik met: het zijn maar cijfertjes. Of het nu een inversie is of niet, het is daarom geen minder leuk element.

  8. #188

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Ik ben het vergeten te typen in mijn vorige reactie, maar ik reageerde net nadat ik de laatste making of gezien had. Ik had het ook niet gedacht, maar dit is wel degelijk hun "vijfde inversie".



    Precies. Dat bedoelde ik met: het zijn maar cijfertjes. Of het nu een inversie is of niet, het is daarom geen minder leuk element.
    Het is natuurlijk enkel de ervaring die telt, maar anderzijds pakt Walibi wel uit met een record (5 inversies op een hybrid coaster). En dat record klopt gewoon niet. Bij BJL zijn er pretparkfanaten aan het vitten over de 0,6 km/h sneller dan Goliath en hier kraait geen haan naar. En enkel omdat het RMC is (want Walibi is nu ook niet zo goed aangeschreven...)

  9. #189

    Re: Walibi Holland 2019

    Voor mij is het ook niet duidelijk of het nu een inversie is of niet. Jammer, ik had graag een onbetwistbaar record gehad zonder dit soort 'gefoefel' ... maar samen met de scheenbeenbeugels is dit het enige puntje van kritiek op een zeer mooi project!

    Voor wie graag lacht met de rare namen die RMC verzint voor hun elementen: volgens de site met de drie o's wordt de finale van Untamed een drop 'n' pop genoemd. Dit spant toch wel de kroon wat mij betreft
    Once you sit back, you never go back.

  10. #190

    Re: Walibi Holland 2019

    Waarom zijn twee inversies in ??n element maar ??n inversie? Met die logica heeft een Boomerang coaster ook maar twee inversies en geen drie omdat een cobra roll toch ook maar als ??n element bestempeld wordt?

  11. #191

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vbgenechten Bekijk Berichten
    Waarom zijn twee inversies in ??n element maar ??n inversie? Met die logica heeft een Boomerang coaster ook maar twee inversies en geen drie omdat een cobra roll toch ook maar als ??n element bestempeld wordt?
    Dat zegt toch niemand? De twee inversies in dat ene element zijn wel degelijk twee inversies. Hier gaat het over een element dat niet volledig over de kop gaat. Zie deze reactie van Nathan op onderstaande video, het gaat over het element op 1:06:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik tel er toch wel echt duidelijk vijf hoor.
    - 0:35
    - 0:37, meteen na de eerste in hetzelfde element
    - 0:54
    - 1:06, bedoel je dit element? Is voor mij wel duidelijk een inversie
    - 1:18

  12. #192

    Re: Walibi Holland 2019

    De nieuwe making of:


    Enkele nieuwe feiten:
    - Baan is nu af, testritten vinden binnenkort plaats (voorzien op 01/06)
    - Muziek in het station kan je nu al horen bij de aankondigingsborden
    - SRL wordt toegevoegd
    - G-krachten zijn nog niet bekend

    De inversies zijn:
    1 en 2: 270? double inverting corner stall: dubbele inversie met twee draaien van 270?
    3: step-up underflip en outside stall: 97?
    4: 140? stall
    5: uphill barrel roll

  13. #193

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik ben blij dat ze de makeover zo serieus en uitgebreid aanpakken. Mijn angst voor het gehele Wilderness gedoe is bijna zo goed als volledig ongegrond gebleken (behalve Merlin, Merlin is ECHT lelijk).

    Het duurt een half jaar, maar uiteindelijk begin ik toch het concept te vatten, en het is geeneens zo slecht nog niet. Untamed zal ongetwijfeld een aanwinst van jewelste zijn, en ik ben eigenlijk zeer benieuwd naar wat ze hierna gaan doen ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  14. #194

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik ben wel benieuwd naar hoe het gebied er gaat uitzien wanneer de natuur de tijd heeft gekregen om z'n ding te doen. Het duurt natuurlijk een hele tijd om het gebied echt te laten verwilderen. Dat gaat zeker niet tegen volgend seizoen al in orde zijn.

    Wat Merlin's Castle betreft heb ik het idee dat men de look probeert te cre?ren van een verlaten/vervallen gebouw midden in een bos, dat met graffiti besmeurd is. Maar de look daarvan is nu nog niet compleet omdat de begroeiing nog veel tijd nodig heeft om verder te ontwikkelen. Dus we gaan nog enkele jaartjes moeten afwachten om een goed oordeel te kunnen vellen denk ik.

  15. #195

    Re: Walibi Holland 2019

    Op de pagina van Scott Bravenboer, ons intussen bekend van de Making Of Untamed, verschenen een foto van het stationsgebouw van Untamed:



    Toegegeven, dit vind ik er echt knap uitzien, en doet me toch al wat positiever stemmen over de hele Wilderness.

    Ook een 360?-werffoto kan je ook op zijn pagina bekijken: https://www.facebook.com/scottb1986/

  16. #196

    Re: Walibi Holland 2019

    Naast de komst van Wilderness zou men achter de schermen bezig zijn met nog een opvallende nieuwigheid... De in 2016 geopende Lost Gravity zou binnenkort op een andere manier beleefd kunnen worden, namelijk achterstevoren. Volgens Looopings zou dit gebeurd zijn op vraag van Mack Rides zelf, waarop Walibi Holland meteen akkoord gaf. Zou dit iets te maken hebben met toekomstige Big Dippers?

    Voorlopig zit alles nog in een testfase, en is er nog niets definitiefs. Eerst wil Walibi alles eens grondig bekijken en testen. Daarna moeten ook de veiligheidsinstanties hun 'go' geven vooraleer de eerste bezoekers zo'n ander ritje kunnen beleven. Een eerste video lekte wel al uit, waarbij medewerkers de primeur kregen:


  17. #197

    Re: Walibi Holland 2019


  18. #198

    Re: Walibi Holland 2019

    Hij ziet er nog traag uit (voor RMC normen - vooral in dat nieuwe element).. schijn bedriegt gebruikelijk, zeker bij testritten. Maar het kan natuurlijk zijn dat hij nog niet optimaal draait. Doorgaans wordt een baan wel sneller naarmate de testritten vorderen, doordat er andere olie of zelfs andere wielen op komen, maar ook omdat hij warmer loopt en de trein een beetje aan zijn baan "went".

  19. #199

    Re: Walibi Holland 2019

    Ziet er al knap uit! Stiekem toch al wat beginnen aftellen naar de opening...

  20. #200

    Re: Walibi Holland 2019

    Op deze POV-video (lage kwaliteit omdat hij van Instagram komt) lijkt hij toch sneller:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •