X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

  1. #61

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik volg Nielsje wel: tenzij ze hem een stuk langer maken, vind ik Robin Hood's layout zelfs voor de wondergoden van RMC iets té saai qua layout. Voorts vind ik zeker niet alle RMC-banen wereldcoasters.

    Ik hoop wel dat Walibi niet hetzelfde doet met de Weerwolf, want die baan vind ik wél goed zoals die is. Robin Hood gaat hoe dan ook een enorme upgrade krijgen.

    Fun fact: als Robin Hood 2.0 één of meerdere inversies krijgt, deelt het de titel 'park met meeste inversiecoasters van Europa' met enkel Gardaland: vijf stuks!
    Ik heb nog niets gezegd in dit topic, Ignace.
    On-topic: Een zeer mooie toevoeging voor dit park, ik hoop dat deze dan ook geen kale attractie gaat worden en dat ze er een toch wel uniek thema bij gaan plaatsen.

  2. #62

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Schitterend nieuws! Blij dat dit met Robin Hood gebeurt en (voorlopig) niet bij 'onze' Weerwolf. Leuk dat Walibi Holland dus toch niet vergeten wordt.

  3. #63

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis8baan Bekijk Berichten
    Ondanks dat ik er niet twijfel dat de baan beter zal worden dan hij nu is, en dat ik ook blij ben dat we eindelijk een RMC dichtbij gaan krijgen, vind ik het een beetje een net niet, aangezien de layout van de robin hood niet zo spectaculair is en ik er aan twijfel of RMC er iets van wereldklasse van kan maken.
    Er zijn toch al meerdere banen die geen spectaculairdere lay-out hadden dan Robin Hood waarvan RMC een pareltje gemaakt heeft? Het hangt er natuurlijk van af wat je ziet als een baan van wereldklasse. Het zal niet plots een achtbaan van 70m worden die 140km/u gaat, maar als ze met Robin Hood even veel doen als bijvoorbeeld met Storm Chaser in Knetucky Kingdom, ben ik absoluut een blij man!

  4. #64

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Een verbetering zal het zowiezo zijn!

  5. #65

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Wow, dit nieuws had ik niet zien aankomen, maar ik ben er zo blij mee! Afgelopen jaar nog in Robin Hood gezeten en wat een vreselijke rammelbak is dat geworden. Dat Robin Hood een te saaie lay-out heeft om hem te RMC'en, vind ik maar een raar statement. De achtbaan wordt volledig verbouwd en dus de lay-out veranderd. RMC maakt er wel een topper van, daar ben ik zeker van!
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #66

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Ik zal niet ontgoocheld zijn wanneer die eerder aangekondigde nieuwe coaster uiteindelijk deze RMC-ombouwing betreft en er dus eigenlijk geen nieuwe coaster zal worden toegevoegd. Kwaliteit boven kwantiteit, zoals dat heet.

    Zal de naam 'Robin Hood' behouden blijven? Ik zie behoud - of beter nog: versterking - van de Middeleeuwse zone wel zitten. Als ze thematisch nog nauwer willen aansluiten bij het kasteel van Merlijn, zouden ze hun woodie2.0 kunnen herdopen als Arthur of Lancelot. Maar ... dat zou al te sterk lijken op wat Toverland momenteel doet. En als een ridder ten strijde trekken op een houten gevaarte, zit serieus in het vaar(vuur)water van dat andere Zuid-Nederlandse pretpark.

    Ik hoop op een grondige wijziging van het parcours qua voetafdruk. Nog meer dan het geval in Walygator heeft Robin Hood naar mijn smaak een te groot heen-en-terug-gehalte.

    Indien er pretparkgroep-verkiezingen zouden worden gehouden, overweeg ik een stem voor CdA.

  7. #67

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Dat Robin Hood een te saaie lay-out heeft om hem te RMC'en, vind ik maar een raar statement. De achtbaan wordt volledig verbouwd en dus de lay-out veranderd.
    Ik ben één van degenen die dit gezegd heeft, dus laat ik dat vreemd statement even uitleggen :

    Ik heb al drie RMC's gedaan die ooit een houten coaster waren: twee daarvan waren goede banen omdat het gigantische woodie's waren voor de ombouw (the Rattler en Texas Giant), waarmee je de nieuwe versie van de coaster al direct een voorsprong geeft met gigantische elementen en snelheden om te werken. Robin Hood heeft dit niet.

    De derde omgebouwde baan die ik al deed was Storm Chaser, en die baan was een pak kleiner dan de andere twee en werd toch mijn favoriet. Toch is ook de situatie hier helemaal anders dan bij Robin Hood: Storm Chaser's voorganger Twisted Twins was een duelerende baan, en hoewel Storm Chaser heel wat supports van deze baan gebruikt, is er nog een groter deel van de oude coaster onbenut gebleven en gewoon gesloopt. Er was gewoon teveel basismateriaal om mee te werken voor enkele baan met maar één lifthill. Ze konden dus voor een bangelijke coaster te bouwen zowat elke richting opgaan die zee wilden.

    Robin Hood is een pak kleiner en gaat dus niet zonder grote aanpassing in hoogte bangelijk zijn vanwege zijn immense statistieken, maar tegelijkertijd gaan ze - tenzij men niet van plan is veel van de huidige constructie te gebruiken, maar ze spreken nog steeds van een ombouw en niet van een nieuwe coaster - zeer trouw moeten blijven aan de oude baan. Een baan die ik steeds als extreem saai heb ervaren.

    RMC maakt er wel een topper van, daar ben ik zeker van!
    Daar ben ik ook van overtuigd, ondanks dat ik wel als een hele negatieveling overkom. Ik ben er gewoon nog niet van overtuigd dat dit één van de betere RMC's word, maar dat het een topper word daar ben ik ook wel redelijk zeker van!

  8. #68

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    New Texas Giant vond ik nogthans de minste RMC die ik al deed. (niet dat de baan slecht was trouwens) Daarentegen was Georgia Cyclone toch ook geen echt grote baan terwijl deze prima door RMC omgebouwd is.

    Het lastige van Robin Hood is dat dit een out & Back layout heeft. Voor wat ik me nu kan herinneren heeft RMC tot dusver vooral Twister banen omgebouwd en dat is natuurlijk wel wat makkelijker.

    In tegenstelling tot Storm Chaser heeft Walibi geen last van vliegverkeer in de omgeving. Het park mag in principe een nieuwe recordbaan qua hoogte zetten, als deze maar ver genoeg van de rand van de parkgronden af staat. Die vrijheid geeft ook opties voor RMC. Het zou zeker niet de eerste keer zijn dat RMC een lifthill verhoogd en deze gewoon stijler omhoog laat lopen. Zoiets verwacht ik hier eigenlijk ook weer. Maak die lieft wat hoger en RMC kan perfect een parcours heen en terug leggen. In principe kun je dan net zoiets doen als bij Mean Streak, daar liggen steeds 3 tracks naast elkaar, bij Robin hood worden dat er 2, maar uiteindelijk geeft dat RMC even veel vrijheid om er iets mee te doen. De opvolger van Mean Streak ziet er goed uit, dus ik ben er van overtuigd dat dit bij Robin Hood ook wel gaat lukken.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 08-02-18 om 10:36.

  9. #69

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Gisteren werd afscheid genomen van Robin Hood en de nieuwe naam wordt... "Untamed". Het zal deel worden van een nieuw gebied ook: Wilderness. Ik weet niet goed wat ik er moet van denken eigenlijk. De layout zal later gecommuniceerd worden, waar ik meer op zit te wachten dan de naam eigenlijk. Een laatste ritje deed ik afgelopen zaterdag dat verrassend soepel was. En er zitten eigenlijk wel heel veel airtime mogelijkheden in dat houten ding dus laat maar komen!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  10. #70

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Ik had gehoopt op een naam die redelijk stoer of gevaarlijk zou klinken en 'Untamed' voldoet wat mij betreft wel aan die voorwaarde. Dus ik ben zeker tevreden met deze naam Er waren eerst geruchten dat het 'Timber Trip' zou worden, maar dan vind ik 'Untamed' toch een heel stuk beter klinken.

    De layout maakt mij ook benieuwd uiteraard ... ik ken niet veel van achtbaanbouwen, maar toch hoop ik dat ze er indien mogelijk die fameuze Zero-G-stall in zullen steken. iedereen is daar zo enthousiast over en daarom wil ik het nu zelf ook wel eens meemaken.
    Once you sit back, you never go back.

  11. #71

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Ik had ook stiekem op wat meer gehoopt dan enkel 2 nieuwe namen... Maar ik vermoed dat er wel snel meer naar buiten zal komen.

    Verder vraag ik me ook af hoe ze het nieuwe restaurant (dat dit jaar opende met de meest belachelijke pretparkrestaurant naam ever) zullen doen inpassen in dit nieuwe gebied. Het interieur doet me eerder aan urban chic denken dan aan een wildernis...

  12. #72

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Met het Timber Trip gerucht dacht ik oorspronkelijk dat ze van plan waren het een drugs/trip/psychedelisch thema te geven. Nu, met de naam Untamed en Wilderness kunnen ze nog evengoed die kant opgaan... Hopelijk niet maar van dit park zou ik er niet van verschieten.

  13. #73

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Wat een vreselijke naam. Ik ga in 'ongetemd'. Zoiets klopt grammaticaal zelfs niet. Ongetemd wat? Net hetzelfde als je een attractie 'gekookt' of 'bevroren' zou noemen. Achter die 'untamed' moet nog iets komen, beast ofzo. Nu klopt het gewoon niet.

  14. #74

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Wat een vreselijke naam. Ik ga in 'ongetemd'. Zoiets klopt grammaticaal zelfs niet. Ongetemd wat? Net hetzelfde als je een attractie 'gekookt' of 'bevroren' zou noemen. Achter die 'untamed' moet nog iets komen, beast ofzo. Nu klopt het gewoon niet.
    Ze kunnen nog een plopsa'tje doen: untamed, the ride

  15. #75

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Wat een vreselijke naam. Ik ga in 'ongetemd'. Zoiets klopt grammaticaal zelfs niet. Ongetemd wat? Net hetzelfde als je een attractie 'gekookt' of 'bevroren' zou noemen. Achter die 'untamed' moet nog iets komen, beast ofzo. Nu klopt het gewoon niet.
    Er staat geen lidwoord voor (want dan gaan attractie-namen meestal pas écht dom klinken - hallo Plopsa), maar ik neem aan dat het gewoon "De Ongetemde" is. Wat prima kan. Je moet ook niet te hard nadenken om namen naar het Nederlands te vertalen, want dat gaat standaard dom klinken. Denk maar eens aan legendarische achtbanen zoals "Bidsprinkhaan", "Millenium Kracht", "Bang Maker", "Boos 365", "Poortbewaker", "Kruiper", "Slang", "Beëindiger", "Gum", "Vogelvrijverklaarde vlucht", "Bosbrand", "Vleermuisman het ritje".. Die hebben overigens ook allemaal geen lidwoorden ervoor staan

    Overigens is het een naam, geen zin dus is grammatica niet van toepassing .
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 30-10-18 om 14:55.

  16. #76

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Er staat geen lidwoord voor (want dan gaan attractie-namen meestal pas écht dom klinken - hallo Plopsa), maar ik neem aan dat het gewoon "De Ongetemde" is. Wat prima kan. Je moet ook niet te hard nadenken om namen naar het Nederlands te vertalen, want dat gaat standaard dom klinken. Denk maar eens aan legendarische achtbanen zoals "Bidsprinkhaan", "Millenium Kracht", "Bang Maker", "Boos 365", "Poortbewaker", "Kruiper", "Slang", "Beëindiger", "Gum", "Vogelvrijverklaarde vlucht", "Bosbrand", "Vleermuisman het ritje".. Die hebben overigens ook allemaal geen lidwoorden ervoor staan

    Overigens is het een naam, geen zin dus is grammatica niet van toepassing .
    Ik heb het niet over lidwoorden. De achtbaan heet 'untamed', 'ongetemd' dus. Niet 'De Ongetemde', dat zou zelfs logischer zijn.

    De namen die jij opnoemt zijn wel logisch en kunnen losstaan op zich. Een woord als 'ongetemd' kan dat niet of moeilijk, daar moet nog iets achter (of een lidwoord voor). Er zijn toch ook geen achtbanen die 'losgeslagen' ofzo heten. Neem het woord Heks. Er zijn enkele achtbanen die Witch heten (heks). Wat Walibi Holland hier doet is hun achtbaan dan niet 'heks' noemen, maar 'behekst'. Klinkt en klopt toch niet.

    Iemand die Engels als moedertaal heeft zal heel raar naar de naam van deze attractie kijken.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 30-10-18 om 15:05.

  17. #77

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten

    Iemand die Engels als moedertaal heeft zal heel raar naar de naam van deze attractie kijken.
    In Canobie Lake Park (USA) staat nochtans ook een achtbaan met deze naam...

  18. #78

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik heb het niet over lidwoorden. De achtbaan heet 'untamed', 'ongetemd' dus. Niet 'De Ongetemde', dat zou zelfs logischer zijn.

    De namen die jij opnoemt zijn wel logisch en kunnen losstaan op zich. Een woord als 'ongetemd' kan dat niet of moeilijk, daar moet nog iets achter (of een lidwoord voor). Er zijn toch ook geen achtbanen die 'losgeslagen' ofzo heten. Neem het woord Heks. Er zijn enkele achtbanen die Witch heten (heks). Wat Walibi Holland hier doet is hun achtbaan dan niet 'heks' noemen, maar 'behekst'. Klinkt en klopt toch niet.

    Iemand die Engels als moedertaal heeft zal heel raar naar de naam van deze attractie kijken.
    Je interpreteerd me verkeerd denk ik.

    Wat ik bedoel is dat bij de meeste namen er wel degelijk een lidwoord voor hoort, maar dat dit gewoon weggelaten wordt omdat het anders heel stom gaat klinken.


    Zoals hierboven al aangegeven bestaat er al een achtbaan met de naam Untamed, maar bijvoorbeeld ook Speedy komt voor. Daar geldt hetzelfde voor zoals jij het zegt (speedy what?): Het is eigenlijk een los bijvoegelijk naamwoord. Toch kennen we allemaal Speedy Gonzales. Dus vandaar weer: Grammatica geldt niet bij Namen.

  19. #79

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Ik ben blij met Untamed en Wilderness, voor mij kan dat ook perfect als voltooid deelwoord op zich staan. Er een lidwoord bijzetten maakt het wat mij betreft minder krachtig omdat je dan aflijnt wat er 'untamed' is.

  20. #80

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Not again ...

    Naam:     131118jaarstart2.jpg
Bekeken:  702
Groote:   149,0 KB
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •