Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calabria Bekijk Berichten
Dus misschien spelen ze het maar beter wat meer in de richting van families, met ad en toe een evenement gericht op jongeren?
Dat hebben ze geprobeerd. In 2005, toen Six Flags Holland werd omgevormd naar Walibi World, ging men zich opeens wel focussen op families. Er is toen enorm veel geld in Walibi Holland gepompt. Er kwam een Splash Battle, er werden op verschillende plekken in het park speeltuinen neergezet, de friends van de kangoeroe speelden een prominente rol in het park en er waren zelfs shows, speciaal voor de hele familie (Walibi en z'n vriendjes, Walibi en de Plaaggeest, Los Trampoleros, Toverfeest van Merlijn, Walibi en de Ijskoning,...), maar het park trok niet bepaald meer bezoekers.

Hoe het komt dat Walibi Belgium zijn doelpubliek wél kan houden lijkt mij een raadsel. Feit is wel dat er in Walibi Belgium altijd een gezelligere en gemoedelijkere sfeer hangt dan in Walibi Holland. Misschien omdat Walibi Belgium volwassener communiceert? Je moet maar eens op Facebook kijken. De posts van Walibi Belgium zijn degelijk en direct. Maar heb je die van Walibi Holland eens bekeken? Daar gaan mijn tenen werkelijk van krullen..."Het weekend zit er op, met wie wil jij dit weekend wel eens op de Goliath gaan?" , "Durf jij Lost Gravity aan?", "Wie gilt er het hardst in El Condor?" ...toch wel een groot verschil van mentaliteit. Elke keer als Walibi Belgium iets post op Facebook, Instagram of Twitter denk ik "Ah, kijk, Walibi Belgium gaat dit of dat doen". Bij Walibi Holland denk ik "Djeezes, hoe oud denken jullie dat ik ben? Twee"?