X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

  1. #41

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calabria Bekijk Berichten
    Dus misschien spelen ze het maar beter wat meer in de richting van families, met ad en toe een evenement gericht op jongeren?
    Dat hebben ze geprobeerd. In 2005, toen Six Flags Holland werd omgevormd naar Walibi World, ging men zich opeens wel focussen op families. Er is toen enorm veel geld in Walibi Holland gepompt. Er kwam een Splash Battle, er werden op verschillende plekken in het park speeltuinen neergezet, de friends van de kangoeroe speelden een prominente rol in het park en er waren zelfs shows, speciaal voor de hele familie (Walibi en z'n vriendjes, Walibi en de Plaaggeest, Los Trampoleros, Toverfeest van Merlijn, Walibi en de Ijskoning,...), maar het park trok niet bepaald meer bezoekers.

    Hoe het komt dat Walibi Belgium zijn doelpubliek wél kan houden lijkt mij een raadsel. Feit is wel dat er in Walibi Belgium altijd een gezelligere en gemoedelijkere sfeer hangt dan in Walibi Holland. Misschien omdat Walibi Belgium volwassener communiceert? Je moet maar eens op Facebook kijken. De posts van Walibi Belgium zijn degelijk en direct. Maar heb je die van Walibi Holland eens bekeken? Daar gaan mijn tenen werkelijk van krullen..."Het weekend zit er op, met wie wil jij dit weekend wel eens op de Goliath gaan?" , "Durf jij Lost Gravity aan?", "Wie gilt er het hardst in El Condor?" ...toch wel een groot verschil van mentaliteit. Elke keer als Walibi Belgium iets post op Facebook, Instagram of Twitter denk ik "Ah, kijk, Walibi Belgium gaat dit of dat doen". Bij Walibi Holland denk ik "Djeezes, hoe oud denken jullie dat ik ben? Twee"?

  2. #42

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Hoe het komt dat Walibi Belgium zijn doelpubliek wél kan houden lijkt mij een raadsel.
    Ik denk dat dit er toch ook voor een groot stuk tussen zit: park op de taalgrens, in het midden van het land, langs beiden kanten zeer vlot bereikbaar met openbaar vervoer. Doe daar de sluiting van Oceade bij en het Belgisch walibi-complex zit op rozen.

  3. #43

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik denk dat dit er toch ook voor een groot stuk tussen zit: park op de taalgrens, in het midden van het land, langs beiden kanten zeer vlot bereikbaar met openbaar vervoer. Doe daar de sluiting van Oceade bij en het Belgisch walibi-complex zit op rozen.
    Ik denk dat er in het algemeen meer binding is met Walibi in België dan in Nederland. Daarnaast is het park het enige grote pretpark in Wallonië en voor de Franse in de buurt. Effectief makkelijk te bereiken en in tegenstelling tot Walibi Holland heb je heel wat familie attracties om af te wisselen.

    Dat is trouwens de reden waarom ik meer fan ben van ons Belgisch park. De eerste keer in Walibi Holland had ik op den duur even een rust attractie nodig tussen al dat achtbaan geweld, dus was ik blij met de Old Timers... Nochtans heb ik niet zo'n slechte maag Qua coasters zijn ze beter en je moet er inderdaad niet gaan voor het thema. Maar een Challenge of Tutankhamon is toch wel een troef van WB tegenover WH. Eigenlijk moeten ze dus kiezen om verder de weg van Thorpe Park te gaan, of eerder Alton Towers. Daar hebben ze met Cbeebiesland toch wel families over de vloer tussen al dat achtbaan geweld. Maar daar heb je een echt IP voor nodig natuurlijk.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  4. #44

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    Qua coasters zijn ze beter en je moet er inderdaad niet gaan voor het thema.
    Zelfs dat zou ik durven betwisten. Dat Goliath erboven uitsteekt, daar zal iedereen wel akkoord mee gaan. Al kan dat misschien nog veranderen met de toekomstige hyper voor WB! Van de andere coaster van Walibi Holland weet ik niet welke ik er zou verkiezen boven die in België. Vampire is pakken soepeler dan El Condor, makkelijke keuze. Lost Gravity vond ik teleurstellend. Weerwolf vind ik duidelijk de betere woodie tegenover Robin Hood. Hun boomerang is dan natuurlijk wel weer wat specialer en daardoor leuker. Xpress is dan weer geen slechte launch coaster maar dat is Psyke ook niet. En dan heeft Walibi België Pulsar nog wat ik als een bescheiden toppertje zie.

    Dus qua coasters beter, dat vind ik toch van niet.

  5. #45

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Zelfs dat zou ik durven betwisten. Dat Goliath erboven uitsteekt, daar zal iedereen wel akkoord mee gaan. Al kan dat misschien nog veranderen met de toekomstige hyper voor WB! Van de andere coaster van Walibi Holland weet ik niet welke ik er zou verkiezen boven die in België. Vampire is pakken soepeler dan El Condor, makkelijke keuze. Lost Gravity vond ik teleurstellend. Weerwolf vind ik duidelijk de betere woodie tegenover Robin Hood. Hun boomerang is dan natuurlijk wel weer wat specialer en daardoor leuker. Xpress is dan weer geen slechte launch coaster maar dat is Psyke ook niet. En dan heeft Walibi België Pulsar nog wat ik als een bescheiden toppertje zie.

    Dus qua coasters beter, dat vind ik toch van niet.
    Het hangt er vanaf hoe je Lost Gravity ziet, want ik vind het juist wel een goeie baan in tegenstelling tot vele hier. Daarnaast vind ik SLC's echt niet meer plezant, dus die tel ik bij beide niet mee. Maar dan krijg ik dit overzicht vandaag rekening houdende met de beste coasters wat mij betreft:
    - Walibi Belgium: Weerwolf, Psyké Underground, Pulsar, Calamity Mine
    - Walibi Holland: Goliath, Lost Gravity, Speed of Sound, Xpress

    Dus aan de hand van die verhouding, vind ik persoonlijk van wel. Maar bon, na 2021 ben ik vrij wel zeker dat Walibi Belgium ver boven Walibi Holland zal staan, tenzij ze toch een verassende top coaster in petto hebben voor 2020 maar zoals het er nu uitziet...
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #46

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Wat heeft iedereen toch tegen Lost Gravity Ik vind hem geslaagd, en samen met Goliath en Xpress hebben ze toch wel verschillende coasters. Robin Hood is anders dan Weerwolf, dus het is iets. Voor de rest ben ik de afgelopen bezoeken 1x in Condor en 1x in SoS geweest, gewoon uit principe om ze gedaan te hebben, maar ik doe wel Vampire in WB en Boomerang in Bellewaerde. Robin Hood vind ik dan toch nog leuker om meerdere keren te doen, als je zorgt dat je gemakkelijk zit en je de schokken wat kan opvangen valt hij al bij al wel mee, maar er valt niet over te discussiëren dat Weerwolf beter is natuurlijk. Als ze iets zouden moeten doen aan één van hun huidige coasters zou ik daarentegen wel geneigd zijn om Xpress te zeggen en niet Robin Hood. Xpress is leuk maar ook zo geweldig pijnlijk, of ben ik de enige die dat zo ervaart? Meestal zit ik er zo genepen in om tijdens de rit te zorgen dat ik nergens mijn knieën, heup, hoofd stoot of ik kom er weer vol blauwe plekken uit.

    Feit is wel dat eens WB hun megacoaster opent WH echt wel een nieuwe coaster nodig heeft, want voor LG alleen is een beetje povertjes om naar daar te gaan...

  7. #47

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Feit is gewoon dat Walibi Holland een beetje een gedateerd pretpark is. Je moet maar eens nadenken. Toen Six Flags het roer overnam hebben ze een stortvloed aan spectaculaire investeringen gedaan. Maar kijk eens naar Xpress? Toen die achtbaan opende in 2000 was dat een 'wauw-factor' tot en met, maar in deze tijd is Xpress al lang niet meer 'wauw'. Zeker als je kijkt naar achtbanen zoals Blue Fire of Taron, die allemaal -tig keer spectaculairder zijn. Zelfs Psyké Underground in Walibi Belgium, een achtbaan die ongeveer 18 jaar ouder is dan Xpress kan meer boeien. Hetzelfde geld voor Robin Hood, in mijn ogen één van de saaiste houten achtbanen in Europa. Naast Goliath heeft Walibi Holland gewoon niets in huis dat mij naar ginder kan lokken. Daarnaast komt de sfeer in dat park enorm schreeuwerig en agressief over.

    Het gekke is dat Walibi Belgium ook niet meteen Europese kleppers in zijn aanbod heeft, op Pulsar na misschien. Anderzijds heeft Walibi Belgium dan wel weer een klepper van een dark-ride, een bom van een rapid river en desondanks de schreeuwerige kleuren en theming op sommige plekken, komt het Waverse pretpark totaal niet agressief over.

  8. #48

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Goh, de communicatie in WH vind ik inderdaad nogal schreeuwerig, maar verder vind ik het een prima park. Je hebt een leuk gevarieerd aanbod voor jong en oud, met zeker ook heel wat kinderattracties!

    Qua theming vind ik het er geslaagder dan bij ons, maar dat zal de komende jaren wel wijzigen. Oké, met LG en Neurogen is het inderdaad wat raars geworden achteraan in het park, maar verder vind ik het volledige plaatje er wel kloppen.

    Op vlak van personeel heb ik echt niets aan te merken: Nederlanders zijn zoveel hartelijker dan Belgen en ook daar is dit me al meermaals opgevallen. Toen ik er 2 jaar geleden was en het onweerde werd Xpress: Platform 13 gesloten. De operator aan de ingang heeft meermaals gevraagd of ze hem toch niet opnieuw konden openen voor ons omdat we van zo ver kwamen. Grappigste moment was wel toen hij zei: 'Je weet toch dat je in België ook een Walibi hebt, hé?'

    Over het eten... ook geen commentaar op. 2 keer gegeten en ik vond het echt lekker! 2 jaar geleden was dat een pita die me echt gesmaakt heeft en vorig jaar een burger (met veel verse groenten!). Later op de dag heb ik ook nog een swirl's gegeten en ook daar tiptop. Dus neen, het eten daar afkraken ben ik echt niet mee akkoord! Waarom hebben we trouwens nog nergens in België toegang tot de swirl's ijsjes?!

    Conclusie: Ga ik volgend jaar terug? Ja zeker! En het jaar daarna ook. Ik vind het een fijn park en ook zonder nieuwigheden vind ik het gezellig om eens de grens over te steken.

  9. #49

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Wat heeft iedereen toch tegen Lost Gravity Ik vind hem geslaagd, en samen met Goliath en Xpress hebben ze toch wel verschillende coasters. Robin Hood is anders dan Weerwolf, dus het is iets. Voor de rest ben ik de afgelopen bezoeken 1x in Condor en 1x in SoS geweest, gewoon uit principe om ze gedaan te hebben, maar ik doe wel Vampire in WB en Boomerang in Bellewaerde. Robin Hood vind ik dan toch nog leuker om meerdere keren te doen, als je zorgt dat je gemakkelijk zit en je de schokken wat kan opvangen valt hij al bij al wel mee, maar er valt niet over te discussiëren dat Weerwolf beter is natuurlijk. Als ze iets zouden moeten doen aan één van hun huidige coasters zou ik daarentegen wel geneigd zijn om Xpress te zeggen en niet Robin Hood. Xpress is leuk maar ook zo geweldig pijnlijk, of ben ik de enige die dat zo ervaart? Meestal zit ik er zo genepen in om tijdens de rit te zorgen dat ik nergens mijn knieën, heup, hoofd stoot of ik kom er weer vol blauwe plekken uit.

    Feit is wel dat eens WB hun megacoaster opent WH echt wel een nieuwe coaster nodig heeft, want voor LG alleen is een beetje povertjes om naar daar te gaan...
    Hier kan ik me eigenlijk heel erg bij aansluiten:

    Lost Gravity vind ik echt wel een toffe achtbaan. Alleen al voor deze zou ik naar ginder gaan.
    Goliath vind ik ook een super baan die erge soepel aanvoelt.
    Xpress is ook voor mij de laatste keer een pijnlijk ervaring geworden. Maar de wachtrij vind ik daar wel subliem en toch wel vrij uniek. Alleen al daarvoor zou ik hem zo opnieuw doen :-)
    De Robinhood staat voor mij op dezelfde hoogte als de Weerwolf, Dus ook deze sla ik zeker niet over. Ik vind hem bovendien zeker niet pijnlijk, als ge u ten minste goed zet ;-)

    Condor is een pak minder dan de Vampire. Maar zo extreem pijnlijk ervaar ik hem wel niet. Een leuke baan, ooit een topper, maar nu al lang niet meer...
    SpeedOfSound vind ik een geen meerwaarde, maar dat is gewoon omdat het een supermarkt achtbaan is... Ik vind hem saai en goedkoop. In al zijn versie's. Al valt deze versie nog een beetje mee...

    Dus voor mij:
    De express vervangen door een soepele kopie, maar de wachtrij behouden, SoS verkopen en de condor als cadeau erbij geven. In de plaats een B&M neerplanten en dan blijven ze zeker op gelijke hoogte met WB (Ook na uitvoering van het masterplan)

  10. #50

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
    De eerste keer in Walibi Holland had ik op den duur even een rust attractie nodig tussen al dat achtbaan geweld, dus was ik blij met de Old Timers... Nochtans heb ik niet zo'n slechte maag
    Oei, in Walibi Holland staan toch zo veel coasters nog niet? Dan moet je al zeker niet naar Six Flags Magic Mountain in LA gaan

  11. #51

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zilli Bekijk Berichten
    Oei, in Walibi Holland staan toch zo veel coasters nog niet? Dan moet je al zeker niet naar Six Flags Magic Mountain in LA gaan
    Naar Europese normen staan er wel veel coasters in Walibi Holland. Dat dit anders is dan de achtbaancultuur aan de andere kant van de Oceaan weet elke pretparkfan wel ondertussen...

  12. #52

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Daarom noemden ze zich ook een tijdje de rollercoastercapital of Europe... ook dat is achterhaald maar ze hebben toch noch steeds een mooie collectie :-p

  13. #53

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zilli Bekijk Berichten
    Oei, in Walibi Holland staan toch zo veel coasters nog niet? Dan moet je al zeker niet naar Six Flags Magic Mountain in LA gaan
    En toch ben ik er binnen enkele weken Maar het zal wel lukken, heb twee dagen voorzien

    Van Goliath en Lost Gravity heb ik niet zoveel last. Maar misschien was het Condor die mij iets te veel door elkaar had geschud... Plus Speed of Sound en Xpress erbij... Die zijn niet per se schudden, maar zo soepel zijn ze ook weer niet.

    Toch zou ik graag eens een eerder familie attractie zien komen zoals een interactieve shooter met een populair thema of zo.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  14. #54

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Volgens Looopings wordt de spectaculaire achtbaan een RMC-retrack van Robin Hood... Die zag ik niet aankomen!

    https://www.looopings.nl/weblog/9499...-achtbaan.html

  15. #55

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Volgens Looopings wordt de spectaculaire achtbaan een RMC-retrack van Robin Hood... Die zag ik niet aankomen!

    https://www.looopings.nl/weblog/9499...-achtbaan.html
    Voor 2019 wordt het deze, maar ik gok voor 2020 nog steeds op een splinternieuwe achtbaan.

  16. #56

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Voor 2019 wordt het deze, maar ik gok voor 2020 nog steeds op een splinternieuwe achtbaan.
    Dan denk ik wel dat we kunnen zeggen dat Walibi Holland duidelijk ook zijn deel van het geld krijgt. Net zoals in WB zal elk jaar een zone onder handen worden genomen en nu twee jaar op rij een 'nieuwe' attractie. De Benelux is goed bezig als je 't mij vraagt.

  17. #57

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Toch vind ik het raar dat ze kiezen voor een retrack. Het veld rond de huidige robin hood is groot, en daar kunnen ze nu niet veel mee omdat het in de draaicirkel van de attractie ligt. Daar had je de ruimte gehad om een nieuwe GCI of RMC te zetten die toppers als Wodan, Troy en Wildfire voorbij steken. Ondanks dat ik er niet twijfel dat de baan beter zal worden dan hij nu is, en dat ik ook blij ben dat we eindelijk een RMC dichtbij gaan krijgen, vind ik het een beetje een net niet, aangezien de layout van de robin hood niet zo spectaculair is en ik er aan twijfel of RMC er iets van wereldklasse van kan maken.
    - Memento Mori -

  18. #58
    borisvdd
    Guest

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Schitterend nieuws! Eindelijk krijgen we ook een dergelijke herwerkte achtbaan in de buurt! En als de wachtrij verlegd wordt, dan kan er in het gebied afgebakend door de track van Robin Hood nog wel een leuk plein komen met een paar kleine attracties.
    Wat Dennis8baan typt vind ik onzin, in plaats van blij te zijn! RMC maakt daar zeker een wereldbaan van, zoals bij al hun andere retracks.

  19. #59

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Schitterend nieuws! Eindelijk krijgen we ook een dergelijke herwerkte achtbaan in de buurt! En als de wachtrij verlegd wordt, dan kan er in het gebied afgebakend door de track van Robin Hood nog wel een leuk plein komen met een paar kleine attracties.
    Wat Dennis8baan typt vind ik onzin, in plaats van blij te zijn! RMC maakt daar zeker een wereldbaan van, zoals bij al hun andere retracks.
    Ik volg Dennis8baan wel: tenzij ze hem een stuk langer maken, vind ik Robin Hood's layout zelfs voor de wondergoden van RMC iets té saai qua layout. Voorts vind ik zeker niet alle RMC-banen wereldcoasters.

    Ik hoop wel dat Walibi niet hetzelfde doet met de Weerwolf, want die baan vind ik wél goed zoals die is. Robin Hood gaat hoe dan ook een enorme upgrade krijgen.

    Fun fact: als Robin Hood 2.0 één of meerdere inversies krijgt, deelt het de titel 'park met meeste inversiecoasters van Europa' met enkel Gardaland: vijf stuks!
    Laatst gewijzigd door Ignace; 06-02-18 om 18:37.

  20. #60

    Re: Walibi Holland 2019/2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Schitterend nieuws! Eindelijk krijgen we ook een dergelijke herwerkte achtbaan in de buurt! En als de wachtrij verlegd wordt, dan kan er in het gebied afgebakend door de track van Robin Hood nog wel een leuk plein komen met een paar kleine attracties.
    Wat Dennis8baan typt vind ik onzin, in plaats van blij te zijn! RMC maakt daar zeker een wereldbaan van, zoals bij al hun andere retracks.
    Ik ben blij met het nieuws, zoals ik al had geschreven. Maar ik denk dat er meer potentieel zit in een herindeling van dit gebied. Ik heb alle 3 vekoma woodies gedaan en vind robin hood by far de slechtste er tussen uit, dus ik twijfel er niet aan dat het beter wordt, maar ik denk gewoon dat ze er meer mee konden doen.
    - Memento Mori -

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •