Het pretparkseizoen is bijna voorbij dus het is tijd om een balans te maken van uw pretparkjaar.

We zijn van het jaar naar de Efteling geweest om Symbolica te doen en Baron 1898.

Over Baron 1898: Krachtig en goed. Maar ik vond The Black Hole in gardaland iets beter kwa baan dan. Als je met vraagt voor het totaalpakket dan kiest ik voor Baron 1989. De afwerking is beter en mijnen spreken me meer aan. (4de beste attractie in 2017 NIEUW voor ons)

Over Symbolica: Heel speciaal. ok de wachtrij buiten, vind ik, niet speciaal. Het kasteel is mooi. De kamers zaten veel details in. Maar de techniek, hoe ze de karretje laten vrij bewegen, vind ik heel goed. (2de beste attractie in 2017)

We zijn dit jaar ook naar Europapark geweest( Ons jaarlijks bezoek in Mei en oktober voor Volotarium en Traumatica( horror Night).

Over Volotarium: De tweede beste wachtrij die ik al gezien heb. Ze hebben ze veel details in gestoken. Een capaciteitsmonster Tip: je kan één keer per dag de wachtrij over staan door een timesheet te nemen, Doe dit direct als je binnenkomt want na 10 uur zijn ze meestal op. jij scant u abonnement( of ticket? En je krijgt een uur waarop je moet terugkomen. OVer de attractie zelf: Mooi en goed gemaakt. (3rd beste attractie)

Over Tramatica : We hadden er schrik voor, omdat het park open was tot 9uur (Zondag) en Horror Night altijd een succes was, dat er ging veel volk zijn. Maar dat viel heel goed mee. We hadden niet het gevoel dat er echt veel volk was. Ze zijn iets nieuws begonnen waar ze jaren kunnen verder op werken. Van 2 spookhuizen was ik van onder de indruk en ik ben dan ook verschoten.


We zijn ook naar Phantasialand geweest om (eindelijk) Taron en Raîk eens te testen:


Over Taron: Ik had er veel over gelezen en nog geen video van gezien. Ik wou mij laten verrassen. En Phantasialand heeft het weer gedaan. In één woord kan in Taron niet beschreven. Eerste rit zaten we op de 4rd rij en ik kreeg het gevoel van wow. WTF is dat. De bochten zijn gewoon goed. Airtime met hopen. De tweede keer hebben we hem op de eerste rij gedaan en ik kreeg het gevoel van WOW. hij is echt wel goed zelf een beetje gestoord. (1ste beste Attractie)

Raîk: Een familie achtbaan. Niet echt goed voor grote mensen De beugels zijn niet handig voor grote mensen. Leuk baantje met weinig capaciteit...

Wachttijgen : kloppen voor geen meter in PHL of was dat juist die dag?

Sorry voor de wall of (slechte) tekst.