Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
Over de woensdag volgt snel nog een apart TR
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
[...] had ik gecombineerd met Walibi Holland [...]


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Het meest verbazingwekkende is dat je het na één dag nog niet beu was .
Een weekje met alleen maar Slagharen zou op den duur wel maar saai zijn, daar geef ik je gelijk in. Maar met Walibi op woensdag en vooral het 's avonds door het park lopen, Aqua Mexicana, en gewoon ook het gezellig bij het huisje zitten 's avonds is het een leuke week. En ik heb nu eenmaal nog niet zoveel parken als jij op de teller, dus ik kan die paar die op mijn lijst staan nog wel appreciëren.

Nu, we hadden ook wel een specifiek doel hé. Vorig jaar was ons doel zo veel mogelijk Thunder Loop te doen en dit jaar hebben we ons niet verveeld met Gold Rush. Ik denk wel dat als we het volgend jaar een derde keer zouden doen we het op den duur wel gezien gaan hebben, maar dezelfde formule zal sowieso ook niet meer mogelijk zijn gezien je in een Cowboy Cottage maar met 2 volwassenen mag en mijn broer is ondertussen 19, dus dat gaat niet meer. Vandaar ook dat we het dit jaar snel nog maar eens gedaan hebben, nu het nog kon.

En als je de shows ook wil bekijken wordt 1 dag ook al snel krap. In Hellendoorn en WH kan je alles perfect doen op een dag, verrassend genoeg is dat voor Slagharen al minder evident. Naar mijn ervaring toch. Er staat echt meer dan je zou denken

[...] het betrekken van de Hara Kiri - die totaal niet misplaatst stond in het eigenlijke park, maar waar je nu dus eigenlijk extra voor moet betalen
Als vakantiegast zit Aqua Mexicana natuurlijk gratis bij je verblijf, maar ik vond het inderdaad ook een rare keuze om hem bij het waterpark te betrekken. Dat maakt op warme dagen, zeker nu de waterspeelplaats in Kids Country weg is, dat er nu alleen nog Ripsaw Falls is om je een beetje te verfrissen, en Expedition Nautilus (zo'n ding dat ook in Walibi Belgium komt) maar daarin ben je dan weer meteen helemààl nat dus die hebben we alleen vorig jaar één keer gedaan op donderdag toen we al onze zwembroek aanhadden om naar Aqua Mexicana te gaan.

Dat ze die rapid maar snel laten komen, nu er weer zoveel plaats vrijkomt volgend jaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
Bedankt voor het tripreport! Ik kan me wel voorstellen dat eens verblijven in Slagharen leuk is, zeker nu met Aqua Mexicana (wat ik nog niet gedaan heb wel) en Gold Rush. Het lijkt me ook leuk om 's avonds door die straat te wandelen wanneer het park eigenlijk gesloten is. Elk jaar zou ik het niet kunnen, maar het is op zich geen slechte verblijfplaats om ook naar andere parken te kunnen gaan. Mijn eerste keer had ik gecombineerd met Walibi Holland maar ik verbleef toen in het gezellige Elburg (aanrader!)
Ik moet wel zeggen dat ik al snel tevreden ben als ik een dak en een bed heb (bij wijze van spreken), als het deftig is natuurlijk. En dat zijn die Cowboy Cottages zeker. Ze zijn wel allesbehalve groot, maar dat is weer een voordeel voor de portefeuille. Plus het 's avonds in het park rondlopen, de gratis toegang heel de week, even iets in je huisje gaan halen of daar op je gemak gaan eten zijn natuurlijk allemaal dingen die je niet hebt als je niet in het park verblijft. Vandaar de keuze om het zo te doen. En een midweek is goedkoper dan een weekend, dus vandaar dat we daarvoor gingen. En als je dan weet dat Walibi Holland op woensdag nocturnes doet in de zomer is het al helemaal top. Of ja, voor ons toch

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GriffonofNemesis Bekijk Berichten
Elk jaar zou ik het niet kunnen
Het is dan ook bedoeld als een weekje vakantie, niet om 4 dagen continu van de ene naar de andere attractie te lopen. Ik denk wel dat we het snel beu zouden zijn als het niet zo'n mooi weer was geweest. Ik denk ook dat we Hellendoorn in de toekomst in dit weekje gaan inplannen gezien onze andere week Nederland zal wegvallen, maar dat zien we dan wel weer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Fijn om je ervaringen te lezen. Gold Rush is inderdaad een mooie aanwinst voor het park. Ik was wel stomverbaasd toen ik die zweefmolen gehalveerd zag in zijn capaciteit: het was net zo leuk om de stoeltjes daar polonaisegewijs aan elkaar te koppelen. Dat was me tijdens mijn blitzbezoek voor de nieuwe achtbaan helemaal niet opgevallen.
Ik weet niet hoe lang het al is eigenlijk, maar in ieder geval was het vorig jaar ook al zo. Of ik bij mijn twee dagbezoeken de twee jaren daarvoor in de zweefmolen geweest ben weet ik niet meer, maar ik heb er in ieder geval nooit ingezeten toen nog alle stoelen eraan hingen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Slagharen was voor mij altijd een verzameling van leuke ietwat nostalgische attractietypes die in andere parken al lang gesloopt zijn. Ik ben zelfs ooit een keer naar Slagharen gereisd met als hoofddoel het herbeleven van het vliegend tapijt dat ze vroeger in Meli-park hadden. De laatste jaren valt dat aspect wel meer en meer weg.
Ik denk dat we ook in dat opzicht blij mogen zijn met Wouter. Mevrouw Klar was goed bezig om alle oude attracties het park uit te krijgen, onder andere dat vliegend tapijt waar je over spreekt. Mijn eerste bezoek aan het park was net een jaar te laat om dat nog te kunnen beleven, en ook de Traumboat heb ik gemist: in 2014 was hij dicht wegens een defect, en sinds 2015 staat hij er niet meer. Ik hoop nog steeds dat hij terugkomt. Daarnaast zouden tegenwoordig ook de polyp en Apollo er niet meer staan als Wouter deze niet compleet had laten reviseren. En de Looping Star, tja, hij heeft een waardige vervanger gekregen en het park moet ook vooruit hé, ik denk dat dat ook iets was dat eens duidelijk gesteld moest worden dat de stilstand voorbij is.