X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 16 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 313
  1. #1

    [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Er opende dit jaar geen nieuwe attracties in Bobbejaanland, maar er is toch een heleboel gebeurd in het plezantste land. Pretparken.be was erbij en overloopt de belangrijkste veranderingen in Bobbejaanland.

    Inkomzone met de Wonder Garden

    Al meteen na binnenkomst in het park vallen de veranderingen op die hebben plaatsgevonden tijdens de winterperiode. Vooraan in het park, aan de waterkant van het plein, is namelijk een nieuwe speeltuin met verschillende klimtoestellen gebouwd die de naam 'Wondergarden' kreeg. Jong en oud kan er vanaf nu genieten van ouderwets speelplezier. Een deel van de gebouwen rond het inkomplein werd om die reden ook meegenomen in de originele aankleding van de nieuwe zone: er werden een soort van kelk-achtige bloemen bevestigd aan de gebouwen. Ook het restaurant 'Bobbie's Kitchen' werd omgevormd naar 'Lake House' en kreeg een mooie update.



    Dizz wordt Naga Bay

    Niet minder interessant is de metamorfose van de jongste achtbaan van het park: de spinning coaster 'Dizz'. Althans zo heette hij tot vorig zeizoen, want Bobbejaanland heeft dit jaar de achtbaan volledig opnieuw gethematiseerd en gaf de attractie ook een nieuwe naam: 'Naga Bay'. De achtbaan hoort nu bij de Adventure Valley-zone en ook de wachtrij start nu op het plein van die zone. Het station van Naga Bay is nu gethematiseerd naar een vervallen ruïne en ook de karretjes zijn opnieuw bestickerd warrdoor het nu een soort van monstertjes geworden zijn die zich schuilhouden in de ruïne.



    Opknappingen in het Cowboydorp

    Onderhoud werd ook op grote schaal gepleegd in het Cowboydorp: de klassieker 'Speedy Bob' kreeg een strak nieuw kleurtje en straalt weer als nooit tevoren. Ook de zuilen met vogelkopen onder de Horse Pedalo/rond de Aztek Express alsook de buitenkant van Aztek Express zelf werden mooi opgeknapt en zien er terug zeer kleurrijk uit.



    Ben & Jerry's-corner

    Minstens even opvallend als de andere nieuwigheden is het nieuwe terras met een opvallend Ben & Jerry's-thema. Het terras is gelegen aan de linkerzijde van het park, vlakbij El Paso Special. Ideaal om op hete zomerdagen even te pauzeren, uiteraard met een heerlijk ijsje van Ben & Jerry's!



    Update 29 april

    Een goede week na opening trokken we nog even terug op een zonnige dag om wat bewegende beelden te draaien van de vernieuwingen en opknapwerken. Het resultaat kan je bekijken in ons filmpje:



    Foto's, tekst en video: © Pretparken.be
    Laatst gewijzigd door yelle8; 14-05-17 om 00:52.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Het Mexico Plein heeft ondertussen ook nog een verdere metamorfose ondergaan. Naast die opgefriste Pilaren van de Horse Pedalo zijn ook de gebouwen aan de kan van het plein geschilderd. De affiches van het nightmare Motel, en de grijs/zwarte kleur van dat gebouw is nu lichtblauw en een lichtroze. En de muren die erachter verderlopen zijn oker Geel geworden. 't is een heel stuk kleurrijker als eerst nu! Top!

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Er gaat toch meer moeten gebeuren dan schilderen eer dat park uit zijn neerwaarste spiraal geraakt. Zowel het attractieaanbod als de thematische uitwerking is op dit moment toch écht een ode aan de middelmatigheid?

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Knap opknap werk! Helaas moeten we daarvoor wel een belachelijke Ben & Jerry's gesponsorde hoek accepteren. Om het Ola doolhof nog even buiten beschouwing te laten. Als je daarnaast je toegangstickets via Humo gewoon wegschenkt om je park vol te krijgen kom je er ook niet. Nu maar hopen dat ze volgend jaar met een degelijke coaster komen. Familienachtbanen staan er al genoeg.

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Met de mega-investeringen in Toverland en godbetert zelfs Bellewaerde in het verschiet, met het feit dat de Efteling twaalf divisies hoger speelt dan BJL en met Walibi Bel. en Plopsa DP die nog nablinken van trots èn nieuwigheden ...
    kan het toch bijna niet anders of volgend jaar komt er iets van het niveau Goldrush of Star Trek naar Lichtaart.

    Net als CDA speelt P.R. niet mee in de allerhoogste Europese regionen. Geografisch is CDA meer gefocust op één land en presteert het daar qua bezoekers, aanbod en vernieuwing meer dan behoorlijk. P.R. heeft in haar (over)aanbod aan parken maar twee parken die ik elk apart hoger inschat dan om het even welke Walibi. Hopelijk inspireert de opkuis- en vernieuwingsoperatie binnen CDA de concurrenten van P.R.

  6. #6

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Als je daarnaast je toegangstickets via Humo gewoon wegschenkt om je park vol te krijgen kom je er ook niet.
    Humo heeft zelf een hoop tickets gekocht van Bobbejaanland om in ieder tijdschrift van hun ééntje in te verwerken.
    Ontdek de fansite van de Revolution vanuit het Kempische pretpark Bobbejaanland!

    Website:
    http://revolutionfans.weebly.com/

    Facebook:
    https://www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans

  7. #7

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobbejaanlandRevolutionfans Bekijk Berichten
    Humo heeft zelf een hoop tickets gekocht van Bobbejaanland om in ieder tijdschrift van hun ééntje in te verwerken.
    En jouw bron is?

    Ik wil het best geloven, maar ik vind het altijd wat lastiger met jouw forumnaam om dingen als zijnde waar aan te nemen van jou. Kan aan mij liggen uiteraard.
    Je vois la vie en des biscuits.

  8. #8

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ik denk dat het aan jou ligt, want mijn bron is namelijk Bobbejaanland zelf.
    Ontdek de fansite van de Revolution vanuit het Kempische pretpark Bobbejaanland!

    Website:
    http://revolutionfans.weebly.com/

    Facebook:
    https://www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans

  9. #9

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobbejaanlandRevolutionfans Bekijk Berichten
    Ik denk dat het aan jou ligt, want mijn bron is namelijk Bobbejaanland zelf.
    Ja oke, maar kan ik dit ergens nakijken op hun site ofzo? Of hoe weet jij dat dan? Ik kan ook zeggen dat Bobbejaanland mij gisteren heeft gezegd dat ze een Intamin launch coaster bouwen op hun parking gaan bouwen.
    Je vois la vie en des biscuits.

  10. #10

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Ja oke, maar kan ik dit ergens nakijken op hun site ofzo? Of hoe weet jij dat dan? Ik kan ook zeggen dat Bobbejaanland mij gisteren heeft gezegd dat ze een Intamin launch coaster bouwen op hun parking gaan bouwen.
    Ik kan alleen maar zeggen wat ik gehoord heb op de werkvloer in Bobbejaanland en wat er tussen de muren van het management gebeurd qua geld zaken weet ik niets van. Het enigste wat ik dus u kan zeggen is dat Humo tickets van Bobbejaanland zou hebben gekocht voor in hun tijdschriften te drukken als soort reclame stunt dat langs beide kanten komt. Klanten kopen een Humo voor gratis naar Bobbejaanland te gaan dus Humo blij met een omzet qua verkoop en Bobbejaanland blij dat ze hiermee volk naar hun park kunnen krijgen dankzij Humo.

    Daarmee heb ik dus alles gezegd.
    Ontdek de fansite van de Revolution vanuit het Kempische pretpark Bobbejaanland!

    Website:
    http://revolutionfans.weebly.com/

    Facebook:
    https://www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans

  11. #11

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobbejaanlandRevolutionfans Bekijk Berichten
    Ik kan alleen maar zeggen wat ik gehoord heb op de werkvloer in Bobbejaanland en wat er tussen de muren van het management gebeurd qua geld zaken weet ik niets van. Het enigste wat ik dus u kan zeggen is dat Humo tickets van Bobbejaanland zou hebben gekocht voor in hun tijdschriften te drukken als soort reclame stunt dat langs beide kanten komt. Klanten kopen een Humo voor gratis naar Bobbejaanland te gaan dus Humo blij met een omzet qua verkoop en Bobbejaanland blij dat ze hiermee volk naar hun park kunnen krijgen dankzij Humo.

    Daarmee heb ik dus alles gezegd.
    Met andere woorden, je weet helemaal niets meer dan de gewone burger. Heel waarschijnlijk is Humo inderdaad naar BJL gestapt met een voorstel en heeft BJL positief gereageerd op dat voorstel (waarom Humo? Omdat ze ook drie andere recreatie-attracties hebben overtuigd) zowel Humo als BJL zullen er wel iets aan verdiend hebben. Maar dan nog moet je niet verkopen alsof je zeker bent.

  12. #12
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Het maakt toch niet uit. Bobbejaanland blijft een park dat op niets lijkt!

  13. #13

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Het maakt toch niet uit. Bobbejaanland blijft een park dat op niets lijkt!
    Je kan die uitspraak ook onderbouwen zodat het park weet waar zijn fouten volgens jou liggen... Hier heeft het park én het forum eigenlijk niets aan.

  14. #14
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Alsof Bobbejaanland het zich aantrekt...
    - Attracties openen te laat, en sluiten te vroeg.
    - Lange wachtrijen aan eet- en drankstandjes, ook als het minder druk is.
    - Op superdrukke dagen tijdens het laagseizoen blijven ze attracties later openen en vroeger sluiten.
    - Wanneer komt daar nog eens een échte publiekstrekker?
    - 7 euro voor een parking waar je nog eens twintig minuten voor onderweg bent van je wagen naar de parkingang? (wij stonden geparkeerd achter Kinderland)
    - Attracties die maar om het kwartier draaien zijn ook geen uitzondering. Onze kinderen moesten meewandelen met een operator die een attractie van haar keuze opstartte in het kinderdeel.

    Kom zeg, alsof Bobbejaanland zélf niet weet wat hun zwakke punten zijn. Of lezen ze hun eigen Facebookpagina vol klachten niet... klachten die al jàren dezelfde zijn, en waar ze zich al jàren niet van aantrekken.

  15. #15

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Kom zeg, alsof Bobbejaanland zélf niet weet wat hun zwakke punten zijn.
    Goh, gezien ze daar sinds pakweg 2004 de ene kemel na de andere schieten op vlak van investeringen, kan je het soms niet genoeg herhalen. Het hoofdprobleem is dat het park vierkant draait. Al de kritiekpunten die je opsomt zijn allemaal te herleiden tot besparingsmaatregelen die moeten voorkomen dat het park ten onder gaat aan verlieslatende dagen met lage bezoekersaantallen.

    Bobbejaanland heeft véél te veel attracties en het overgrote deel daarvan is deerniswekkend middelmatig.

  16. #16

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Bobbejaanland heeft véél te veel attracties en het overgrote deel daarvan is deerniswekkend middelmatig.
    Het attractie aanbod ligt niet hoger dan voor de koop van PR. Voor alle attracties die ze gebouwd hebben, hebben ze een andere verkocht. Ze hebben dus niet te veel attracties maar gewoon te weinig bezoekers. Concurrentie is tov van 15 jaar geleden ook flink gestegen door de komst van de Plopsaparken, Toverland en de Efteling die ook meer en meer interessant is voor jongeren.

  17. #17

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Vandaag (zondag van Hemelvaart-weekend) BJL bezocht.
    + zeer proper
    + Naga Bay: geslaagde metamorfose, matcht ook beter met de weelderige vegetatie
    + mooie nieuwe speeltuin
    + de ondoordachte (indoor!) Banana-battle was al 's ochtends open: mooi bij > 30°C
    + renovaties binnenin El Paso
    + Kinderland al van in de voormiddag open
    + Caves ook al in voormiddag open (skipten we)
    + geen storingen (en dit positieve is op mijn ca. 60e parkbezoek sinds 2009 quasi een constante)
    + vriendelijk personeel
    + geen tijdsintervallen Revo / MM meer

    - Beter Revo-deel vooraan de trein een MM achteraan. Wat heb je aan front met VR?
    - Velcro van VR-brillen plakte niet meer. Een operator meldde me dat dit probleem gekend is en dat ze geregeld VR-brillen moeten gaan 'vissen'.
    - tergend traag bij Dreamcatcher (die skipten we)
    - nieuwe speeltuin kan beschutting gebruiken (zeil tegen zon èn regen)

    Gelukkig voor ons maar helaas voor het park was er weinig volk. Reken dan ook nog eens dat bijna iedereen aan 1/2 prijs binnenkomt, dan vrees ik dat ze nog lang zullen moeten sparen voor die woodie of hypercoaster die Dreamcatcher zou gaan vervangen (in my dreams).

  18. #18

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Op zondag was het ook in Plopsaland De Panne zeer rustig, dus niet alleen in Bobbejaanland. Vorig jaar ben ik er de vrijdag van het Hemelvaartweekend geweest en was het er immens druk. Ik deel je mening over de meeste punten, alhoewel bij mij de Caves pas in de namiddag openden. Kinderland was toen wel ook in de voormiddag open (rond 11u dacht ik).

    Mijn grootste minpunten toen waren het vroeger sluiten van de attracties (sommige echt gewoon te vroeg) en het langzaam werken bij het nieuwe Lake House restaurant. Dit is niets verbeterd met mijn bezoeken vorig jaar.

  19. #19

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Inmiddels is de kalender toch licht aangepast. In het absolute hoogseizoen is het park steeds open tot 18u. Dat is tijdens de derde en vierde week van juli en de eerste en tweede week van augustus + de periode rond Onze-Lieve-Vrouw.

    Een noodzakelijke ingreep die de beperkte openingsuren niet verantwoord. Ze mogen in 2017 afkomen met een nieuwe achtbaan, of ze zien me daar lange tijd niet meer terug.

  20. #20
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Inmiddels is de kalender toch licht aangepast. In het absolute hoogseizoen is het park steeds open tot 18u. Dat is tijdens de derde en vierde week van juli en de eerste en tweede week van augustus + de periode rond Onze-Lieve-Vrouw.

    Een noodzakelijke ingreep die de beperkte openingsuren niet verantwoord. Ze mogen in 2017 afkomen met een nieuwe achtbaan, of ze zien me daar lange tijd niet meer terug.
    Maar zijn de attracties dan ook open tot 18u? Je kan wel zeggen "we zijn open tot 18u", maar als ze al dingen sluiten om 16u45, dan zijn ze eigenlijk maar open tot 16u45.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •