X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 12 van de 16 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 221 tot 240 van de 313
  1. #221

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Wie Theme Park Worldwide op twitter volgt weet dat ze vandaag in ons geliefd Bobbejaanland geweest. Ze waren er opvallend positief over (nuja, what's the point om daar een hele dag depri rond te lopen).

    Wel zag ik dat de letters van Indiana River nog steeds niet gemaakt zijn. Komaan BBJ, get your sh*t together.

    Voor de liefhebbers: https://twitter.com/ThemeParkWW?lang=nl
    Shawn is dan ook een rijke zot die (bijna) alles geweldig vind wat betreft attractieparken. Zelfs bij het bezoek aan zijn allerlaatste Disneypark dat hij nog moest aanvinken. Ik moet nu wel bekennen dat ik zopas zijn mug-varzameling-idee heb overgenomen. (ik zit aan 2)
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  2. #222

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vbgenechten Bekijk Berichten
    Die letters zullen vast wel iets voor de komende weken zijn. Vorig jaar lagen die grote letters er ook af, en die zijn toen ergens in september/oktober ook helemaal vervangen. Ik verwacht dus dat dat nu ook opnieuw gaat gebeuren.
    Waarom zou je daar mee wachten tot het zomerseizoen gedaan is? Omdat dan minder mensen kunnen zien hoe het er effectief moet uitzien ofzo?
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #223

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    In een video op YouTube zag ik tot mijn grote verrassing dat de Muziek Carrousel in Kinderland terug open is. Het moet jaren geleden zijn dat ik dat ding nog eens heb zien draaien. Wel leuk om te zien dat er eindelijk terug leven in dat ding geblazen is...

    Zie: https://youtu.be/ocOQgWMexsM?t=1m44s (niet mijn video)
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  4. #224

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    In een video op YouTube zag ik tot mijn grote verrassing dat de Muziek Carrousel in Kinderland terug open is. Het moet jaren geleden zijn dat ik dat ding nog eens heb zien draaien. Wel leuk om te zien dat er eindelijk terug leven in dat ding geblazen is...

    Zie: https://youtu.be/ocOQgWMexsM?t=1m44s (niet mijn video)
    De attracties draaien nu afwisselend, waardoor nu ook de bovenste verdieping geregeld geopend wordt.

  5. #225

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Zoals vandaag, helaas was heel Kinderland pas open vanaf 12:00 en dit zonder enige info hieromtrent aan de vele deuren.



    M'n allereerste keer op de allerhoogste verdieping in Kinderland!
    Dat ik niet op de Muziekcarrousel mocht (max 150 cm), neem ik er met de bij.
    Trouwens, in Walygator mocht ik anno 2014 wel op de muzikale draaimolen.



    Ook nieuw voor ons maar zonder toezicht: het Speelkasteel.
    Normaal maar tot 115 cm toegelaten.

  6. #226

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Net een grap: hier op het forum lezen we eens iets positiefs over Kinderland, en op dezelfde dag nog komt Looopings er met een negatief artikel over. https://www.looopings.nl/weblog/8498...tingstijd.html

    Blijkbaar vandaag al vanaf 15u de deuren dicht omdat het is afgehuurd door een bedrijf, en veel volk met kinderen in het park...

    Ikzelf ben nog nooit boven geweest in Kinderland dus was wel blij met dat positieve nieuws. Hopelijk volgend jaar nog steeds open dat ik er ook eens een kijkje kan gaan nemen.

  7. #227

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Om 15:00 waren we al terug thuis. De aanduiding van vroeger sluiten heb ik niet gezien tss. ca. 12:30 en 13:00 in Kinderland.

    Tempo Team (interimkantoor dat een deel van het BJL-personeel 'levert') had z'n dag in BJL en het was er dan ook druk.

    Ik blaas een beetje warm en koud over wat BLJ vandaag (niet) deed.

    1° Zowel deze als vorige zondag staat Walibi op de kalender als 'gesloten / afgehuurd' Ik betwijfel of abo's en reguliere bezoekers er binnen konden (vorige zondag nochtans online wachttijden gezien). In BJL was iedereen welkom.

    2° Dreamcatcher pas rond 11:30 met tweede trein (één beurt voor ons en dan nog twee lege testritten -> + 20 min. extra). Kan dat niet vanaf die attractie in gang schiet? Dat is op zich al een half uur na park-opening.

    3° Okidoki pas rond 12:00 met tweede trein.

  8. #228

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    NOOIT starten met meer dan één trein, stel je voor dat er positieve recensies zouden komen op het net :-).
    Behalve bij massa-evenementen zoals de rode-kruisdag heb ik nog nooit gezien dat men alle banen start met het maximum aantal treinen. Het is blijkbaar de bedoeling om zoveel mogelijk mensen in een wachtrij te hebben; is het niet voor een attractie dan wel om iets te eten te kopen...

  9. #229

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    DAt DC pas een tweede trein krijgt komt doordat er dan een extra personeelslid komt, dat daarvoor andere dingen moet doen. klagen over een tweede trein bij Oki Doki? Op 85 % van de dagen is dat bij die achtbaan absoluut niet nodig, dus zou het een beetje onnozel zijn te beginnen met twee treinen.

    Nu als er een bedrijfsevenment is, kan men natuurlijk wel beter voorzien zijn.

  10. #230

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    BJL doet dit al geruime tijd. Een drietal jaar geleden begon ik hier op pretparken.be te posten en toen was het al het geval. Ik heb er nog verschillende alinea's aan gewijd tijdens mijn eerste TR ooit!

    Van Kinderland vind ik dan weer heel positief. Nog beter zou zijn moest Märklin zijn miniatuur maquette terug openen, maar ik weet niet of dat daar nog bestaat. Ik ben alvast fan van miniatuurtreinen dus ik zou er wel eens een kijkje gaan nemen. Hoe zit het met de horeca in Kinderland? Ik wist dat daar vroeger aan de botsauto's een horecapunt was, maar weet niet hoe het daar nu mee zit.

    Ik denk dat het beter is dat de Muziekmolen een hoogtebeperking heeft. Beter zo dan tijdens de schoolreisjesperiode en tijdens de deliberaties ongehoorzame tieners te hebben die de draaiton doen op hol slaan of die zitten trekken en sleuren aan de instrumenten. Op zich is het Kinderland en het zou spijtig zijn moest iedereen daar zomaar komen 'hangen'.

    Okidoki rijdt niet zo veel meer met een tweede trein, mede omdat een volle wachtrij daar goed doorschuift en je toch max. 20 minuten staat aan te schuiven. Op zich staan ze aan deze attractie ook met 2 of 3 personen. Idem voor de Bob Express. In Plopsaland staan er bij vergelijkbare banen maar 1 persoon. (deze zomervakantie op een zondag meegemaakt: Draak met een wachtrij van 35 minuten. 1 operator en met een Chirogroep aanschuiven van 10 tienjarigen is dan veel minder aangenaam dan wanneer je met familie bent).

  11. #231

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Van Kinderland vind ik dan weer heel positief. Nog beter zou zijn moest Märklin zijn miniatuur maquette terug openen, maar ik weet niet of dat daar nog bestaat. Ik ben alvast fan van miniatuurtreinen dus ik zou er wel eens een kijkje gaan nemen. Hoe zit het met de horeca in Kinderland? Ik wist dat daar vroeger aan de botsauto's een horecapunt was, maar weet niet hoe het daar nu mee zit.
    Ik heb dat horecapunt sinds dat ik op het forum zit nog nooit open gezien. We kunnen er redelijk zeker van zijn dat de meeste materialen eruit zijn gehaald, of ik vergis me heel lelijk.

    De maquette die je beschrijft ken ik niet, heb je er meer info/foto's van? Het klonk wel leuk in ieder geval!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Ik denk dat het beter is dat de Muziekmolen een hoogtebeperking heeft. Beter zo dan tijdens de schoolreisjesperiode en tijdens de deliberaties ongehoorzame tieners te hebben die de draaiton doen op hol slaan of die zitten trekken en sleuren aan de instrumenten. Op zich is het Kinderland en het zou spijtig zijn moest iedereen daar zomaar komen 'hangen'.
    Niet mee eens eigenlijk... Gasten van een pretpark zouden zich in mijn ogen mogen amuseren, op respectvolle manier natuurlijk, op elke attractie waar ze op mogen van de veiligheidsvoorschriften. Als BJL geen hangjongeren wil in hun kinderzone, moeten ze maar meer attracties plaatsen die deze doelgroep aanspreekt zodat ze zich niet hoeven te vervelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    In Plopsaland staan er bij vergelijkbare banen maar 1 persoon. (deze zomervakantie op een zondag meegemaakt: Draak met een wachtrij van 35 minuten. 1 operator en met een Chirogroep aanschuiven van 10 tienjarigen is dan veel minder aangenaam dan wanneer je met familie bent).
    Ik vind het niet echt nodig om een ander park hierbij te betrekken, het gaat nog steeds over BJL. Dat de operations in Plopsaland ook een nachtmerrie zijn kan iedereen wel bevestigen, maar dat heeft geen plaats in dit topic.

  12. #232

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Kinderland wordt inderdaad gebruikt voor bedrijfsfeestjes. Het sinterklaasfeest van de werkgever van mijn echtgenote wordt er georganiseerd, en zelf ben ik er eens geweest voor een BBQ van mijn werkgever. In dat laatste geval ging Kinderland ook dicht voor de gewone bezoekers vanaf drie uur, dacht ik.
    In dergelijke gevallen wordt het horecapunt uiteraard wel gebruikt.
    Als gewone bezoeker heb ik het helaas nog nooit open geweten, en dat vind ik een gemiste kans: Als ouder zou je daar prima een koffietje kunnen drinken terwijl je kinderen er rondhollen en zich amuseren.

  13. #233
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    DAt DC pas een tweede trein krijgt komt doordat er dan een extra personeelslid komt, dat daarvoor andere dingen moet doen. klagen over een tweede trein bij Oki Doki? Op 85 % van de dagen is dat bij die achtbaan absoluut niet nodig, dus zou het een beetje onnozel zijn te beginnen met twee treinen.
    Zorgen voor een betere service voor je klanten is NOOIT onnozel... zelfs geen "beetje onnozel".
    Een extra trein = een extra personeelslid... Daar snap ik écht niets van. Er staat maar één trein tegelijk in het station, dus of daar nu twee of één personeelslid staat, dat maakt niet zoveel uit. In- en uitstappen + controle duurt altijd even lang. Het enige verschil is dat het personeelslid dan wel degelijk moet doorwerken, in plaats van te staan slapen tijdens de tijd dat het treintje het traject aflegt.

  14. #234

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Zorgen voor een betere service voor je klanten is NOOIT onnozel... zelfs geen "beetje onnozel".
    Een extra trein = een extra personeelslid... Daar snap ik écht niets van. Er staat maar één trein tegelijk in het station, dus of daar nu twee of één personeelslid staat, dat maakt niet zoveel uit. In- en uitstappen + controle duurt altijd even lang. Het enige verschil is dat het personeelslid dan wel degelijk moet doorwerken, in plaats van te staan slapen tijdens de tijd dat het treintje het traject aflegt.
    Daarom dat jij geen ceo bent bij een pretpark, een attractiebouwer of tüv.
    Er is altijd een miniem gevaar met 2 treinen, waardoor een operator ten alle tijde op de noodstop moet kunnen duwen. Als die "slaapkop" -zo interpreteer ik jou proloog toch- in het station staat mensen te laten instappen, dan staat hij te ver van de noodstop om tijdig ik te duwen in geval van probleem.

    Het is echt allemaal zo eenvoudig niet als jij denkt.
    Bloksecties in t oog houden, posities van de trein, inschatten wat bezoekers op het perron doen, nakijken dat de collega's veilig en ordentelijk te werk gaan, lifthill in t oog houden etc.
    Dusja... 2 of 3 personeelsleden is weldegelijk een verschil.

  15. #235

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Na de wachttijdschermen die nog altijd Dizz zeggen in plaats van Naga Bay: blijkbaar staat King Kong op de website van het park aangeduid als achtbaan. http://www.bobbejaanland.be/ontdek/attracties/king-kong

    Wie vindt het volgende knulligheidje?

  16. #236

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    Daarom dat jij geen ceo bent bij een pretpark, een attractiebouwer of tüv.
    Er is altijd een miniem gevaar met 2 treinen, waardoor een operator ten alle tijde op de noodstop moet kunnen duwen. Als die "slaapkop" -zo interpreteer ik jou proloog toch- in het station staat mensen te laten instappen, dan staat hij te ver van de noodstop om tijdig ik te duwen in geval van probleem.

    Het is echt allemaal zo eenvoudig niet als jij denkt.
    Bloksecties in t oog houden, posities van de trein, inschatten wat bezoekers op het perron doen, nakijken dat de collega's veilig en ordentelijk te werk gaan, lifthill in t oog houden etc.
    Dusja... 2 of 3 personeelsleden is weldegelijk een verschil.
    Los van het aantal personeelsleden moet ik Boris toch gelijk geven dat het op zen minst wel een teken van deftige service is om met 2 treintjes op z'n minst te beginnen. Als blijkt dat er weinig volk is en het onnodig is, haal er eentje van. Maar niet omgekeerd, want dan bouw je enkel een veel te grote wachtrij op imo.
    Je vois la vie en des biscuits.

  17. #237

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Los van het aantal personeelsleden moet ik Boris toch gelijk geven dat het op zen minst wel een teken van deftige service is om met 2 treintjes op z'n minst te beginnen. Als blijkt dat er weinig volk is en het onnodig is, haal er eentje van. Maar niet omgekeerd, want dan bouw je enkel een veel te grote wachtrij op imo.
    Akkoord. En vooral in het hoogseizoen. Zo heb ik ook eens in de wachtrij van Dreamcather gestaan, de wachtrij viel mee maar er was dus maar één trein en ze schoof voor geen meter. Zo werd ze steeds langer, tot de tweede trein op de baan werd geplaatst waarop je dus ook weer een eind moet wachten. En dan te bedenken dat de attractie in totaal "maar" 7 uur open is (10u30-17u30). Dat bezoek herinner ik mij als een dag waarop we niet zo heel veel gedaan hadden.

    Bij Oki Doki begrijp ik nog wel dat ze met 1 trein starten, die rij schuift altijd goed, maar vanaf er een beetje wachtrij is zou de tweede er toch ook meteen op mogen. Al zal dat wellicht inderdaad, zoals chupacalabra zegt, met personeel te maken hebben dat ze die tweede trein liefst zo lang mogelijk op stal laten staan.

  18. #238

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Ik meende te weten dat het personeelsprobleem in de Dreamcatcher veroorzaakt wordt doordat er in het begin van de dag personeel wordt ingezet als parkeerwachter. Vanaf een bepaald ogenblik verhuizen die dan naar de Dreamcatcher, en kan er een extra trein worden bijgezet.
    Vraag is dan uiteraard waarom ze niet iemand extra inhuren als parkeerwachter, eventueel voor een halve dag.

  19. #239

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Ik meende te weten dat het personeelsprobleem in de Dreamcatcher veroorzaakt wordt doordat er in het begin van de dag personeel wordt ingezet als parkeerwachter.
    Dat is voor een betalende bezoeker nog geen reden om zo'n slechte service te krijgen, toch?

  20. #240

    Re: [Bobbejaanland] 2017 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Bij Oki Doki begrijp ik nog wel dat ze met 1 trein starten, die rij schuift altijd goed, maar vanaf er een beetje wachtrij is zou de tweede er toch ook meteen op mogen. Al zal dat wellicht inderdaad, zoals chupacalabra zegt, met personeel te maken hebben dat ze die tweede trein liefst zo lang mogelijk op stal laten staan.
    Bij Oki Doki is er geen extra personeelslid nodig om de tweede trein in te zetten. Deze zondag reed hij ook gewoon met twee treintjes, net zoals vele dagen in de zomervakantie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Vraag is dan uiteraard waarom ze niet iemand extra inhuren als parkeerwachter, eventueel voor een halve dag.
    Omdat je als park gebonden bent aan bepaalde budgetten en het bovendien helemaal niet zo simpel is om personeel te zoeken dat maar een halve dag wil werken in een bedrijf dat ook nog meer eens een half jaar geopend is. Het lijkt me geen kwestie van simpelweg wat pionnetjes bij te plaatsen.

    Halloweenprogramma staat btw ook online: halloween.bobbejaanland.be/
    Nieuwe scarezone in Kinderland, themawijziging in Adventure Valley en nieuwe naam voor Cowboy Town tijdens Halloween i.v.m. vorig jaar.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •