X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    Post Beoordeel een park: Plopsaland De Panne

    Plopsaland De Panne 2017

    Prijs/kwaliteit: 6,5
    Onderhoud: 8,5
    Capaciteit: 2
    Personeel: 2
    Hygiëne: 9
    Aanbod: 8
    Horeca: 3
    Thematisatie: 6,5
    Parking: 4
    Faciliteiten/voorzieningen: 8,5
    Retail: 5
    Shows/entertainment: 3,5
    Wachtrijen: 1
    Veiligheid: 10
    Groen: 6

    Beoordeling: 2,8/5

    Plopsaland is een relatief fijn park die voor zijn doelgroep voldoende aanbod heeft.

    Helaas kent het park ook zware minpunten, met als koplopers capaciteit, horeca en wachtrijen. De attracties hebben over het algemeen een zeer lage capaciteit, wat voor een park met als doelgroep kinderen een zeer groot hekel punt is. Dit in combinatie met zeer ongezellige, sfeerloze, saaie wachtrijen maakt aanschuiven in Plopsaland een zeer onaangename opgave, zowel voor kinderen als volwassenen.

    Ook de horeca in het park is wansmakelijk duur en veelal van magere kwaliteit. De prijzen zijn exuberant hoog, zo hoog dat het een beetje een uitbuitend gevoel geeft. Ook de variatie in horeca is niet bijzonder uitgebreid. Ook de relatief zeer duren retail is enorm opdringerig. Een souvenirshop in de uitgang van een achtbaan is nog te begrijpen, maar Plopsa laat ook zeer simpele attractie uitgangen uitmonden in een souvenir winkel, wat een soort van push verkoop geeft.

    Ook het (onderbemande en veel te jonge) personeel geeft een zeer afstandelijke indruk. Bij vele attracties of horeca punten wordt zeer traag of onlogisch gewerkt.

    Opvallend is dat Plopsa het groenaanleg in het park probeert een niveau hoger te tillen.

    Eindconclusie : Plopsaland De Panne is best een fijne dagattractie, maar heeft best veel kritieke werkpunten.
    Helaas kent het park ook zware minpunten, met als koplopers capaciteit, horeca en wachtrijen. De attracties hebben over het algemeen een zeer lage capaciteit, wat voor een park met als doelgroep kinderen een no-go is.

  2. #2

    Re: Beoordeel een park: Plopsaland De Panne

    Bwa, op sommige vlakken ben ik toch niet helemaal akkoord. Wachtrijen als die van Heidi en Anubis zijn toch best leuk aangekleed? En voor elke attractie een heel aangeklede wachtrij maken hoeft voor mij ook niet en lijkt me zelfs niet mogelijk. Je merkt vooral in de (ver)nieuw(d)e zones dat men hier aan blijft sleutelen en die aanpassingen kan ik best smaken.

    De kwaliteit van horeca vind ik best ok, en veel van het eten is hetzelfde eten wat je ook in andere parken krijgt. De vol-au-vent en balletjes in tomatensaus zijn dezelfde in PDP en BSP. Meer variatie mag altijd, maar ik vind het aanbod in PDP al best gevarieerd en voor elke portemonee wel iets. Wat zou je dan graag nog meer willen zien? Vergeet niet dat ze zich vooral naar kinderen richten en die kiezen sowieso liever 'hamburger-friet' dan 'wokschotel met verse groenten'.

    Dat sommige attracties eindigen in een shop is iets waar meerdere parken zich schuldig aan maken. Moet dit daarom altijd een achtbaan zijn? Voor mij niet, een goede darkride kan dit ook. De Prinsessia-shop past dan perfect bij het kasteel en richt zich daar ook toe. Opnieuw, er is genoeg variatie in hun aanbod van souvenirs dat ik dit wel passen vindt bij de themazones. De kostprijzen, tjah, zullen altijd aan de dure kant zijn.

    Wat betreft het personeel, doorgaans heb ik hier niet te klagen over gehad. Jong zijn ze zeker, maar buiten BWP ken ik geen enkel ander park waar zoveel vaste oudere werknemers werken.

    P.S. Leuke manier van beoordelen, maar bij een volgende beoordeling misschien opletten wat je schrijft en herhaalt. Veel zinnen zijn in deze beoordeling herhaling - soms letterlijk - van wat je schrijft.

  3. #3

    Re: Beoordeel een park: Plopsaland De Panne

    Het enige waar ik me echt aan stoor bij PDP zijn de prijzen van het drinken.. € 2,79 voor een blikje cola of een mini flesje water is gewoon te veel. Drinken inkopen op de autosnelweg richting PDP is nog goedkoper en zelfs daar rekenen ze vaak goed door op drinken. In PDP komt er dan nog € 0,10 statiegeld bij ook. Op zich vind ik het statiegeld principe geen probleem, maar voor zo'n prijzen verwacht ik toch wel een 0,5l flesje te krijgen.

    Enkele weken geleden nog eens in Walibi geweest en daar betaalde je +- € 2,75 voor een flesje cola en € 2,50 voor een flesje water. Dat zijn acceptabelere prijzen naar mijn mening.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •