X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [Halloween TR] The Villians III - Mondo Verde

    Zoals beloofd hierbij het vervolg. Ik denk dat ik dus als enigste geweest ben dit jaar? Helaas zal het ook bij deze ene keer blijven. Ik had er op voorhand al veel goeds over gehoord en ook leuke TR's gelezen op o.a. TPF, dus waren mijn verwachtingen hooggespannen. Misschien te hoog?

    Op vlak van teasen waren ze in elk geval goed gestart. Op Facebook verscheen regelmatig wel iets nieuws en ook tot op de laatste momenten werden er nog nieuwigheden afgekondigd. Ik had ook al gehoord dat het er best druk kon zijn, en dus maakten we dat we er om 19u00 - als de poorten openden - aanwezig waren. Het event duurde tot 2u 's nachts, en wetende dat het 2,5 uur rijden is, hoopte ik wel alles gedaan te kunnen hebben en toch wat vroeger terug te keren. Hoera voor mij, uurverandering waardoor ik toch 1 uur slaap kon winnen.

    Maar goed, enkele dagen voor het event begon werd het volgende plan gelanceerd:



    Ik telde 12 scarezones / haunted houses / area's waar iets kon gebeuren en dat leek me veel. Om 19u00 schoven we aan naar de parking van Mondo Verde en om 19u10 stonden we geparkeerd. Eenmaal uit de auto was de aanwezige sfeer op de parking best ok. Het park zag er donker uit en je zag meteen de contouren van een achtbaan. Maat die mee was: 'oh, kunnen we ook een achtbaan doen?'. Ik dacht het niet en verder zagen we wat zoeklichten in de lucht, hoorden we het geluid van kettingzagen en vooral veel getier en gegil. Dit zat goed!

    De wachtrij naar de ingang was best lang, maar plots hoorden we iemand roepen dat mensen met een ticket van Social Deal of VakantieVeilingen een aparte kassa hadden. Ik had mijn tickets gescoord via VV, dus konden we direct een paar honderd man voorbijsteken. Zo waren we snel binnen.

    Aan de ingang had je meteen het eerste spookhuis The Asylum. De wachtrij was ons echter wat te lang en we besloten door te lopen. Buiten stond er namelijk nog heel wat volk te wachten dus liepen we verder door naar achteren, in de hoop dat we zo de grote meute wat voor te kunnen blijven. Zo passeerden we wat attracties zoals de achtbaan - die gesloten bleef omdat het de hele avond miezerde - botsauto's en een speeltuin met wat scare actors die er bij stonden en bleven kijken. Ze leken eerder te schuilen voor de miezerregen en leken me weinig geïnteresseerd. Dit was blijkbaar de Evil Fairground - 1/12.

    We liepen verder door en kwamen wat killerclowns tegen waarbij een vrouwelijke Ronald McDonald de voorbijgangers een happy meal probeerde aan te smeren, maar niemand wou deze aannemen. Ze gaf niet snel op. Ronaldine McDonald, je hebt mij toch even doen lachen

    Uiteindelijk kwamen we terecht aan een zwarte tent waar een vuurspuwster voorbijgangers even liet schrikken door het vuur heel dicht langs je te spuwen, maar alles bleef veilig. Voor ik het besefte waren we aan The Fun Tent - 2/12. Helaas was buiten de vuurspuwster niets te zien...

    Zo kwamen we aan bij de log flume van het park. Het was er zeer kalm - er waren volgens mij 2 mensen in de bootjes. We besloten deze te doen omdat het toch al miezerde en omdat er toch geen volk was. We konden meteen instappen en ons voorbeeld werd gevolgd, want na ons was er al wat meer volk aan het aanschuiven. De rit zelf was niet bijzonder, best lang en saai - maar ik vind log flumes snel saai. Geen theming, 3 liften en 2 echte drops, waarbij de laatste en hoogste meteen ook de natste was. Er leek geen eind te komen aan de splash.



    Na onze natte rit besloten we wat te drogen in het andere spookhuis, The Haunted. Achteraan in het park was het echt donker en leek er niets meer te zijn, dus keerden we terug naar de Evil Fairground om zo af te slaan naar een weg met wat scares op het pad. Al snel kwamen we aan bij een gebouwtje met een redelijke wachtrij. Desondanks schoof deze goed op en al snel waren we binnen bij The Haunted - 3/12. Binnenstappen gebeurde via een klein poortje en dat leek ons alvast veelbelovend. Helaas... van binnen is het een soort kerkgebouw met heel veel werfhekkens en -doeken. Boven je hangt een gigantische spiegelbol en onderweg staan er wat scare actors opgesteld. Letterlijk: opgesteld. Ik denk dat er zo'n 20 aanwezig waren, waarvan er 3 effectief bewogen hebben toen we passeerden. Samenhang in het verhaal zag ik niet, en enthousiasme nog veel minder.
    Toegegeven: hier ben ik 1 keer geschrokken. In het begin hangt een lange spiegel en ik schrok toen ik erin keek. Neen, niet van mijn eigen spiegelbeeld (hoewel mijn kapsel op dat moment op niets trok) maar vooral van de 2 scare actors die in de tent achter me stonden. Alles volledig in het zwart.

    Terug buiten hadden we een gevoel van: meh. Direct volgende dan maar: MEET IT - 4/12. De nieuwe remake van Stephen King's It is populair, en Pennywise had ik al gezien in Nightmares (Coaster Aalst) en Camping Corpse (Bellewaerde), dus logisch dat MEET IT ook rond deze clown draaide. De wachtrij was best lang en we schoven aan voor een buitenspookhuis. In de wachtrij herkende je meteen de iconische rode ballonnen. Na zo'n kwartiertje aanschuiven mochten we binnen, maar helaas met een hele groep. Ik was gelukkig de laatste, wat wel iets leuks kon betekenen? Het eerste prieeltje had wat rode ballonnen hangen, maar verder niets. Het tweede moesten we doorlopen en daar was er een jongetje in gele regenjas die de eerste bezoekers deed schrikken met 'Boe!'. Leuk, maar als je met zo'n 10 mensen voor je loopt... Bij ons was dit dus al lang gedaan. De lelijkste Pennywise fluisterde mij echter toe: 'You're scared... I saw you in your dreams... You won't sleep tonight, I'll promise!'. Bedankt voor de interactie, maar niet overtuigend genoeg. Tweede clown onderweg was eerder een standbeeld en keek gewoon hoe we voorbijliepen. De derde riep dan luid 'Nou mensen, ik ben hier niet om jullie te doen schrikken, maar om ervoor te zorgen dat jullie veilig de uitgang bereiken. Let goed op waar je stapt , want het is hier glad!'.
    Meteen had hij het bij het rechte eind: onze grootste schrik die ons te wachten stond de hele avond: zouden we vallen?

    Terug buiten vervolgden we onze weg naar de volgende zones, maar met reeds een derde gedaan te hebben was ons enthousiasme aan het wegebben. We kwamen terecht in de volgende zone Witches - 5/12. Op een lange brug kwam je wat scare actors tegen die vooral gillende meisjes verder achterna zaten, maar verder weinig speciaals. We kwamen terecht aan een tent waar een leuke heks bezig was met een duivels brouwsel... glühwein. Helaas voor ons, ze had net alle giftige drank uitgedeeld en dus gingen we moeten wachten tot ze een nieuwe voorraad had. We liepen dus verder door...



    Zo kwamen we terecht bij de Cornmaze, maar het was de uitgang. We moesten de hele omloop volgen en hoorden binnen wel wat kettingzagen. Na de omloop zagen we de wachtrij voor de ingang en deze was gigantisch. We besloten deze even over te slaan en werden meteen erna tegengehouden door een soldaat van Hills have Eyes - 6/12. Ontkomen ging niet - wat ons weer wat hoop gaf - en dus mochten we na enige tijd binnen. Deze outdoor maze was de best aangeklede en leek aardig te starten, met wat actievere acteurs en één die me deed schrikken toen hij met een metalen staaf naast me op een auto ging kloppen. Wat weirdo's mee op pad, maar deze leek toch wel ergens op te gelijken.



    De uitgang kwam uit aan de uitgang van MEET IT, dus besloten we terug te lopen naar de ingang van het park om zo de andere kant van het park te verkennen.

    Terug aan de ingang zagen we dat de wachtrij bij The Asylum niet veel korter geworden was. We zaten echter al over de helft van de scares dus schoven we hier aan. Wat clowns en scare actors aan de ingang zorgden voor wat entertainment met passanten, maar dit was eerder grappig dan eng. Toch was het voor één vrouw te veel, want die kon niet snel genoeg buiten zijn. De clown bleef haar nog even nazwaaien, terwijl zij steeds banger en sneller wegliep. Geen idee waarom, maar goed...

    Maar goed, we schoven aan voor The Asylum - 7/12. The Asylum was het tweede indoor spookhuis. Mondo Verde is namelijk bekendst van de wereldtuinen, waarbij The Asylum onderdak vond in een plantenkas voor een jungletuin met wat tropische vogels. Eenmaal binnen was het vooral een lange tocht door de jungle met onderweg wat zusters en priesters die wat vreemd dansten of lachten. Onderweg had je wat attributen, maar ook weinig aanwezig. Opnieuw geen al te groot succes dus... tot we naar boven toe liepen. Mijn maat hield een lachwedstrijdje met een patiënte waar geen einde aan leek te komen en ik werd bovenaan de trap opgewacht door een andere patiënte die me wou knuffelen. Ik heb haar dan ook maar een knuffel gegeven tot ze opeens begon te brullen/lachen in mijn oor. We liepen verder door en hier had je nog wat scare actors zitten die al dan niet vastgeketend zaten. Net toen de sfeer goed begon te worden, waren we al terug aan de uitgang. Of waren we intussen al aangekomen bij de volgende scare zone Walking Villains - 8/12?







    Terug buiten vonden we al snel de weg richting Blade, waar 2 volgende ervaringen ons zouden opwachten: Blade vs Underworld en Blade Tunnel. Geen idee welke wat was, en zelfs de medewerkers wisten dit met moeite. Ik vermoed dat de Blade Tunnel de outdoor maze was en Blade vs Underworld de scarezone.

    We schoven aan voor de outdoor maze Blade Tunnel - 9/12 waar we verwelkomd werden door Blade himself. Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk en gaf ons opnieuw wat hoop. We were ready to die! Dus stapten we de 'tunnel' binnen die bestond uit een aantal overdekte prieeltjes waar men zwarte doeken had gehangen. Luide zware elektronische muziek galmde door de speakers en onderweg kwam je wat vampieren? tegen die aan het dansen waren in hun eigen wereldje. Enkel op het einde was er ene die over de wand sprong en ons even deed schrikken.

    Terug buiten volgden we het pad naar beneden waar we uitkwamen op een horecapleintje. We hadden intussen al een serieuze dorst gekregen en besloten iets te drinken. Een halve liter bier kostte er 3,50 euro, wat best aanvaardbaar was. Aan het pleintje was ook iets van theming voorzien.



    Daarnaast vonden we ook de ingang van Once Upon A Time - 10/12 die gebaseerd was op de gelijknamige Amerikaanse serie. Zelf heb ik het verhaal nooit gevolgd, maar de maat die mee was wel. We schoven aan en de wachtrij schoof opnieuw goed op. Eenmaal binnen maak je een tocht door een donker bos met hier en daar wat attributen die je herkent uit de sprookjes. Tijdens onze tocht op het eiland ontmoetten we enkele heksen waarbij ene uit het niets tevoorschijn kwam. De enige die ons ook daadwerkelijk even deed schrikken. Plots zagen we een grot waar een zwarte engel ons tegenhield en zei dat kinderen bij haar mochten blijven en enkel volwassenen verder mochten stappen. Toen dachten we dat het echt zou beginnen... helaas, opnieuw bereikten we het einde van deze walkthrough.



    We hadden er nog 2 op de teller staan, die we nog even wouden bezoeken. Via een TR op TPF had ik positieve zaken gelezen over The Maze die er vorig jaar was. Dit jaar heette deze The Cornmaze - 11/12. Hier hadden we via de omloop ook al langs gepasseerd en hoorden we wat gegil en kettingzagen, dus hoopten we dat deze echt zou scoren. Niets was minder waar. We werden naar binnengeleid en al snel botsten we op de groep(en) voor ons. De scare actors die zich verstopten deden bijgevolg niets. Enkel op een kale plek zat er iemand op de grond die in slow motion naar mijn been greep. Mijn reactie - luidop - was dan ook: Doe het anders nog trager, waarna ik mijn voet wegzette. Terug buiten hebben we geen kettingzagen gehoord en waren we opnieuw teleurgesteld.

    Als afsluiter gingen we nog op zoek naar Blade vs Underworld - 12/12 welke we vonden in een soort parade op een pad. Geen idee of dit het moest voorstellen, maar buiten zo'n 10 acteurs die traag hun weg baanden en een tweetal die soms even de weg van voorbijgangers versperden stelde dit niets voor.

    Uiteindelijk kwamen we terug uit op het pleintje met het horecapunt waar we nog een drankje bestelden en even nadachten of we nu alles gedaan hadden. We dachten het wel en hadden er eigenlijk genoeg van. We zochten dan maar we de weg naar de uitgang en hiervoor hadden we de omloop rond The Corn Maze terug nodig. Toen we er wilden passeren hield dezelfde man die ons naar binnen liet - met halve liter bier in onze hand! - ons ditmaal tegen omdat we hier geen drank mochten drinken. WTF?! We zochten dan maar een andere weg richting uitgang door het zeer donkere park en vonden zo ook de enige toiletten die geopend waren tijdens deze avond.

    Als je wou kon je hier nog op de foto met een aantal scare actors, maar dit hebben we niet gedaan. Ik heb dan maar enkele willekeurige mensen mee op de foto genomen terwijl mijn maat naar de wc was.



    Je ziet zo ook welk niveau de kostuums en grime hadden die avond. Rond 22u30 verlieten we het park nadat we alles gezien hadden. De parking was al goed leeg geworden, dus blijkbaar waren we niet de enigsten die al naar huis gingen. Onderweg wel nog wat mensen gespot die de ingang zochten, en even twijfelden we hen of we hen moesten waarschuwen.

    De grootste horror was echter op de terugweg. We zijn om 22u30 vertrokken in Mondo Verde, we waren om 2u30 in Brugge! Ruim 1,5 uur file hadden we net voor Ranst, waar de E313 en E314 samenkwamen. En zo hadden we alle horror overleefd...

    Conclusie:

    + Thank God dat ik maar 3 euro per ticket betaalde via VakantieVeilingen, want 20 euro per ticket was het me echt niet waard geweest!
    + De paar scare actors die iets van enthousiasme toonden steekten af tegen de rest!
    + Horecaprijzen waren aanvaardbaar
    + Wachtrijen schoven goed op

    - Het park was me veel te donker en de signalisatie was te onduidelijk. Iets meer verlichting en signalisatie was welkom geweest.
    - Het personeel was niet altijd even vriendelijk en wist zelf met moeite wat waar te vinden was. Meermaals hebben we de weg gevraagd en konden ze ons niet verder helpen.
    - 1 of 2 wc-blokken die geopend waren op een gebied van 20+ ha?!
    - Geen enkele haunted house / scare zone / area wist te overtuigen
    - Het enthousiasme bij 90 - 95 % van de scare actors was zeer ver te zoeken
    - De haunted houses waren best amateuristisch gebouwd

    Eindoordeel: één keer en nooit meer. Ik hoorde heel wat teleurgestelde reacties rond om rond en omdat ik mij zo ergerde kon ik het op een gegeven moment niet meer laten dan luidop de scare actors tips te geven hoe ze zich beter in hun rol konden inleven. Dat Mondo Verde hiervoor een externe 'professionele 'firma nodig heeft is een grote schande! Echte amateurs leveren beter werk af zoals ik reeds ervaren heb in Nightmares (Aalst), Daementia (Zonnebeke) of Institution of Horror XXL (Knokke).

    Had ik nu een slechte editie? Ben ik te veel gewend of te verwend? Ligt het niveau in Nederland zoveel lager? Voor zij die het volgend jaar wensen te bezoeken, koop aub je tickets via VakantieVeiligen of Social Deal zodat je een koopje doet, want de normale prijs is het verre van waard!

  2. #2

    Re: [Halloween TR] The Villians III - Mondo Verde

    Tsja.. ik woon er eigenlijk vlak bij (15-20 minuten rijden) en ben er nooit geweest. Het park zelf weet echt niet te overtuigen, dus verwacht ik dat van hun Halloween ook niet.

    één van je pluspunten zorgt overigens meteen ook voor het belangrijkste minpunt: De wachtrijen schieten goed op omdat er té veel volk naar binnen gaat, waardoor de scares van geen kant meer werken. (een probleem dat je helaas bij steeds meer en meer parken ziet )

    Bij het lezen van je TR krijg ik een beetje Deja Vu aan movie park dit jaar, waar ook véél te grote groepen naar binnen gingen. Nu ben ik niet iemand die snel schrikt en ben daar welgeteld één keer geschrokken. Dat heb jij in Mondo Verde alvast een stuk beter gedaan, maar dat hoeft niet aan het niveau te liggen.

    Je noemt als minpunt dat het park veel te donker is. Smaken verschillen, maar dat zou ik zelf juist als pluspunt zien. Het beste halloween event dat ik tot dusver gedaan heb was ook volledig donker op enkele vuurtjes na. Dit gaf juist de perfecte griezelige sfeer. Met belichting kun je iets mooi uitlichten, maar het geeft ook altijd een onderbewust gevoel dat het nep is. Dat is echter geen excuus voor de slechte bewegwijzering. Voor het TR te lezen probeerde ik wijs te worden uit de plattegrond aan het begin van je post en faalde daar ontzettend hard in (ondanks dat ik het park ken). Dat het personeel dat ook niet goed weet kan ik nog wel enigszins begrijpen. Ze worden op hun post gezet en werken er doorgaans enkel op die halloween avonden en komen buiten dat ook nooit in het park. Niet dat dit iets goeds is, maar ik begrijp het wel.

  3. #3

    Re: [Halloween TR] The Villians III - Mondo Verde

    Sommige stukken van Bellewaerde zijn ook vaak erg donker. Voordat Dawson Duel er was was dat pad ook een van de donkerdere stukken, en ook het pad bij de ingang van Bengal Rapid River (dat nu ook niet meer donker is omdat die attractie nu ook met Halloween open is). Ik vond dat zeker niet erg, het zorgt ervoor dat je een beetje scherper staat en als je dan door een acteur wordt 'aangevallen' lijkt me dat wel kans op schrikken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Voor het TR te lezen probeerde ik wijs te worden uit de plattegrond aan het begin van je post en faalde daar ontzettend hard in (ondanks dat ik het park ken).
    Ik ken het park niet en de plattegrond heb ik 5 seconden naar gekeken en dan verder gescrolld, ik was hem al beu. Dat kan inderdaad beter.

    Jammer van de ongemotiveerde acteurs dan. Als ik je foto's zie lijkt het me toch dat het park veel moeite in dit evenement heeft gestoken, en 12 dingen op je lijst is ook al niet slecht... Of is men meer gegaan voor kwantiteit dan kwaliteit?

  4. #4

    Re: [Halloween TR] The Villians III - Mondo Verde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Tsja.. ik woon er eigenlijk vlak bij (15-20 minuten rijden) en ben er nooit geweest. Het park zelf weet echt niet te overtuigen, dus verwacht ik dat van hun Halloween ook niet.

    één van je pluspunten zorgt overigens meteen ook voor het belangrijkste minpunt: De wachtrijen schieten goed op omdat er té veel volk naar binnen gaat, waardoor de scares van geen kant meer werken. (een probleem dat je helaas bij steeds meer en meer parken ziet )

    Bij het lezen van je TR krijg ik een beetje Deja Vu aan movie park dit jaar, waar ook véél te grote groepen naar binnen gingen. Nu ben ik niet iemand die snel schrikt en ben daar welgeteld één keer geschrokken. Dat heb jij in Mondo Verde alvast een stuk beter gedaan, maar dat hoeft niet aan het niveau te liggen.

    Je noemt als minpunt dat het park veel te donker is. Smaken verschillen, maar dat zou ik zelf juist als pluspunt zien. Het beste halloween event dat ik tot dusver gedaan heb was ook volledig donker op enkele vuurtjes na. Dit gaf juist de perfecte griezelige sfeer. Met belichting kun je iets mooi uitlichten, maar het geeft ook altijd een onderbewust gevoel dat het nep is. Dat is echter geen excuus voor de slechte bewegwijzering. Voor het TR te lezen probeerde ik wijs te worden uit de plattegrond aan het begin van je post en faalde daar ontzettend hard in (ondanks dat ik het park ken). Dat het personeel dat ook niet goed weet kan ik nog wel enigszins begrijpen. Ze worden op hun post gezet en werken er doorgaans enkel op die halloween avonden en komen buiten dat ook nooit in het park. Niet dat dit iets goeds is, maar ik begrijp het wel.
    Thanks voor je feedback! Ik weet niet wat ik van Mondo Verde moet denken... op zich zijn het wereldtuinen, maar er zijn ook een vijftal attracties en wat dieren.

    Het plan dat we meekregen aan de ingang en dat ophing in het park was inderdaad quasi onduidelijk, en ook voor mij niet zo duidelijk.

    Qua drukte was dit inderdaad wel zo. Totnutoe zijn mijn andere events beter geweest van drukte: telkens in kleine groepjes zodat het onze eigen ervaring was.

    De duisternis draagt inderdaad bij tot de sfeer, maar op sommige plekken was het te donker en stoorde het wel. Vooral omdat je zo niets kon vinden. Het aanwezige personeel wist gewoon hun werkpost zijn en dat was het.

    Wat was je favoriete halloween event dan wel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Sommige stukken van Bellewaerde zijn ook vaak erg donker. Voordat Dawson Duel er was was dat pad ook een van de donkerdere stukken, en ook het pad bij de ingang van Bengal Rapid River (dat nu ook niet meer donker is omdat die attractie nu ook met Halloween open is). Ik vond dat zeker niet erg, het zorgt ervoor dat je een beetje scherper staat en als je dan door een acteur wordt 'aangevallen' lijkt me dat wel kans op schrikken.

    Ik ken het park niet en de plattegrond heb ik 5 seconden naar gekeken en dan verder gescrolld, ik was hem al beu. Dat kan inderdaad beter.

    Jammer van de ongemotiveerde acteurs dan. Als ik je foto's zie lijkt het me toch dat het park veel moeite in dit evenement heeft gestoken, en 12 dingen op je lijst is ook al niet slecht... Of is men meer gegaan voor kwantiteit dan kwaliteit?
    Ook bedankt voor je feedback. Ik had mijn plattegrond ook telkens nodig om terug te reconstrueren - niet zo bij Bellewaerde - en zo vond ik ook alle 12 dingen terug.

    En ik denk dat men inderdaad meer ging voor kwantiteit ipv kwaliteit. Van een externe firma verwacht ik net dat beetje meer, zoals bij Draco in BBJ.

    In Bellewaerde zijn er idd minder donkere stukken, maar daar heb ik minder op gelet.

  5. #5

    Re: [Halloween TR] The Villians III - Mondo Verde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten

    Wat was je favoriete halloween event dan wel?
    X-Treme Scream Park - UK. Wel nog maar één keer gedaan, maar in dat jaar had het ook de prijs gewonnen voor beste halloween event in het VK.

    Volgend jaar plan ik het nog eens te bezoeken in combi met een aantal andere halloween events en natuurlijk wat bekende pretparken.

  6. #6

    Re: [Halloween TR] The Villians III - Mondo Verde

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    X-Treme Scream Park - UK. Wel nog maar één keer gedaan, maar in dat jaar had het ook de prijs gewonnen voor beste halloween event in het VK.

    Volgend jaar plan ik het nog eens te bezoeken in combi met een aantal andere halloween events en natuurlijk wat bekende pretparken.
    Hier heb ik inderdaad over gelezen in een eerdere Brakesection en ook al de website bezocht. Ziet er inderdaad best nice uit. Misschien ooit ook eens bezoeken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •