Resultaten 1 tot 4 van de 4

[Valkenier] 2018: Nieuws en geruchten

Afgelopen zomer heb ik gewerkt bij de Valkenier en toen waren er al enekele geruchten over het verdwijnen van de Dancing Queen (die ooit nog van Bellewaerde is overgenomen), omdat ze zeer storing gevoelig is en niet meer echt in de beste staat. Volgens enkele contacten die ik daar nog heb zou er op die locatie gegraven worden om botsbootjes in te plaatsen.
    Ook de (nostalgische) raket (die overigens een erg grqppige bediening heeft) zou op het sloop lijstje staan. Hiervoor in de plaats zou er dan iets van Heege komen te staan.

Re: [Valkenier] 2018: Nieuws en geruchten

Tsja.. het park heeft blijkbaar heege ontdekt.

Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de bediening van die raket overigens

Die raket heeft geen standaardprogramma en ook geen operatorshokje. De operator heeft een ietwat comfortabele stoel achterin. Als hij de deuren heeft gesloten moet hij een dvd instarten en dan heeft hij 2 hendeltjes. 1 voor boven en beneden, en een voor links en rechts. Als je die attractie aangeleerd krijgt wordt je uitgelegd dan krijg je ook te horen op hoeveel seconden van het einde je weer terug naar beneden moet. De ketting van de attractie ging het afgelopen seizoen regelmatig kapot dus daarom zal hij waarschijnlijk verdwijnen.

Ik herinner me van mijn eerste bezoek aan het park in 2012 dat de operator toen inderdaad vanachter zat, met zijn schoenen op de leuning van de rij voor hem te relaxen. Ik vond het toen al een gek zicht dat die zelfs meeging, bedankt voor de toelichting!

Jammer dat deze twee attracties verdwijnen wel. Zo'n raket vind ik heerlijk fout en van de Dancing Queen heb ik zelfs nog mooie herinneringen van toen hij nog in Bellewaerde stond. Het is toch ook een zeldzame attractie, ik kan me niet meteen een ander exemplaar voor de geest halen, toch zeker niet kortbij...
    Mit Liebe Gemacht!

Forum Rechten