X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1

    Welke Europese parken wil jij redden?

    Éentje is geentje, jamais deux sans trois: wereldoorlog 3 breekt uit. De traditie wil dat die dingen zich op Europese bodem afspelen. Als doorwinterde fan staat het veilig stellen van het Europese pretparkpatrimonium op de eerste plaats in je agenda.

    Maar...

    Je kan slechts 3 Europese parken beschermen ter bewaring voor het nageslacht. Omdat tijd geld is en je niet overal te gelijk kan zijn heeft de volgorde waarin je de parken beschermd echter zijn weerslag...
    1. Het eerste park kan je volledig houden zoals het nu is inclusief uitbreidingsmogelijkheden.
    2. Het tweede kan je behouden, maar er mag nooit meer een attractie bijkomen/weggaan.
    3. Het laatste park kan je redden, maar komt onder beheer van Parque Desunidos* én krijgt bijgevolg sukkelmanagement zonder of -nog erger- met verkeerde visie.



    Ik weet dat het geen volbloed poll is, maar het vraagt wel om een gelijkaardige soort beargumenteerde antwoorden die je vooral in dit subforum aantreft. Voor mij is dat afdoende om de vraag als een wolf in schaapsvacht tussen de polls te smokkelen. Moge de moderatorgoden mij deze misstap vergeven...

    *Gelegenheidsomdoping van een voormalige Spaanse pretparkgroep.

  2. #2

    Re: Welke Europese parken wil jij redden?

    1: Phantasialand, heeft de beste combo qua aanbod. Zowel voor thrillseekers, waterseekers, credithunters, showpeople en kindjes. Het park mist eigenlijk alleen nog een woodie en een degelijke darkride.
    2: Bobbejaanland, situatie is eigenlijk al meer dan 10 jaar van toepassing. En het zou jammer zijn moest ik geen pretpark meer in de buurt hebben.
    3: Disneyland Paris, het zou jammer zijn moest ik nooit in mijn leven een Disneypark hebben bezocht.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  3. #3

    Re: Welke Europese parken wil jij redden?

    1: Europa-Park. Het park is continu bezig met zoeken waar het beter kan, en heeft nog massa's uitbreidingsmogelijkheden. Phantasialand vind ik een beetje een rare keuze voor deze optie zoals Talocan zou doen, want met die hebben geen uitbreidingsmogelijkheden .
    2: Pleasure Beach Blackpool. Het park is voor mij perfect zoals het nu is en kan je nu al terecht een pretpark-museum noemen. Een garantie dat dit moois voor eeuwig meegaat is een geruststelling. Ik heb voor deze optie ook Phantasialand, Grona Lund en Liseberg overwogen maar Blackpool heeft gewoonweg van alles meer. + Ze hebben Valhalla.
    3: Ik overweeg hier een park te kiezen dat nu al een sukkelmanagement heeft, PortAventura of misschien de Efteling. Dan misschien toch maar Phantasialand, want als er één ding is wat PR niet aandurft zijn het uitdagingen en een attractie weghalen en of bouwen in dit park is een grote uitdaging. Met wat geluk verkeerd het park in zo ongeveer dezelfe toestand als Blackpool (eeuwige stagnatie), met dan wel goedkopere abonnementen en ongetwijfeld een slechtere capaciteit, maar daar valt mee te leven.

    Heerlijke denkpuzzel wel!

  4. #4

    Re: Welke Europese parken wil jij redden?

    1. Europa-Park: Dit park heeft nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden, is het grootste attractiepark van Europa, heeft heel wat theming over de verschillende Europese landen (ons erfgoed!) en een mooi horeca- en shopaanbod. Laat hen zeker nog maar verder gaan en verder uitbreiden.

    2. Tivoli Gardens: Het oerpretpark bij uitstek welke omwille van de leeftijd en nostalgische waarde ook zeker moet blijven bestaan. Dat er geen wijzigingen meer mogen gebeuren vind ik op zich niet erg, want het park heeft al heel wat nostalgie!

    3. Walibi Belgium: Ik wil graag nog iets in de buurt hebben, en als de oorlog na 2023 uitbreekt hebben we de hele metamorfose net achter de rug. Nieuwe uitbreidingen hoeven dan niet meteen en op vlak van Halloween scoort PR wel goed, dus daarmee voor mij de perfecte combinatie.

  5. #5

    Re: Welke Europese parken wil jij redden?

    1. Port Aventura: het is één van mijn favoriete parken en zou ik absoluut niet willen zien verdwijnen. Fantastisch uitgewerkte themazones die hun thema tot leven laten komen en de rides die er goed zijn ingewerkt. Ze hebben nu al een mooie catalogus aan attracties maar kunnen meer en beter natuurlijk, bovendien lijken ze nog wel genoeg plaats te hebben om uit te breiden.

    2. Phantasialand: natuurlijk ook een Europees toppark, op alle vlakken het beste zelfs in mijn ogen. Het aanbod van PHL is al vrij compleet, ze hebben veel en ik kan me niet meteen bedenken wat ze daar missen. Bovendien is hun oppervlakte beperkt en kunnen ze niet echt uitbreiden buiten op hun huidige oppervlakte zelf. Het zou jammer zijn geen nieuwe geniale zones/rides te zien komen maar PHL is al geweldig zoals het is en daarom liever PHL behouden zoals het is en PA nog laten uitbreiden.

    3. Plopsaland De Panne: lijkt een rare keuze, er zijn veel betere parken in Europa. Maar het is puur persoonlijk. Ik ben als kind vaak naar de Meli geweest, heb er als jobstudent en seizoensmedewerker gewerkt en ik kom er als abonneehouder nog heel vaak. Het park voelt altijd als een beetje thuiskomen. Daarom zou ik het park echt niet willen zien verdwijnen, zelfs al is het onder kutbeleid.

  6. #6

    Re: Welke Europese parken wil jij redden?

    1: phantasialand. De situatie staat zelfs nieuwe ruimte voor het park toe.
    2: Disneyland Anaheim. De "verbeteringen" aan California Adventure vind ik maar niets, dus dat mag stoppen.
    3: Europa Park. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben wat voor effect dat gaat hebben

  7. #7

    Re: Welke Europese parken wil jij redden?

    Ik heb er even over moeten nadenken;

    1: Bobbejaanland. Het was vroeger een van die Europese parken die het voortouw namen. Unieke attracties, en een leuke sfeer. Ik zie dat graag terugkomen.

    2: Phantasialand. Ik dacht er aan om ze op 1 te zetten omdat ik graag wou weten wat het zou geven als ze daar wèl ruimte hadden en een groter budget zouden hebben. Omdat ik dat hèt park acht dat in staat is om gelijkwaardige attracties neer te zetten als Disney of Universal in de toekomst. Maar het is juist dat ruimtegebrek dat Phantasialand er mede heeft toe gedwongen om creatief te zijn, en te worden tot wat het nu is, vernieuwend te zijn en te blijven. Daarom dus op 2.

    3: Disney. Eens een keer met de voetjes serieus op de grond komen kan geen kwaad daar. Het is daar kunnen maar niet willen, dus veel verschil gaat het niet geven. Ik twijfelde trouwens met de Efteling. Daar is het eerder willen maar niet kunnen. Niet dat het slecht is wat daar de laatste 10 jaar is neergezet, verre van zelfs, maar het haalt bijlange niet het niveau wat een park met de status en geschiedenis als De Efteling zou moeten halen. Te veel nèt niet.

  8. #8

    Re: Welke Europese parken wil jij redden?

    1) Phantasialand: Gezien alle ruimte er rond is plat gegooid, dan is er veel ruimte voor nieuwe uitbreiding! Er zijn nog voldoende thema's waar ze kunnen uit kiezen en zo kunnen ze tot een echt resort uitgroeien voor meerdere dagen. Dank u zeer!

    2) Disneyland Parijs: Bon, het staat al vrij lang stil daar (vooral Disneyland Park) dus als het in de eeuwigheid blijft, dan is er dus niet veel verschil Blijft het mooiste uitgewerkte park van Europa qua thema. Dus al is het maar voor de wandeling af en toe, en shows kunnen ze elk jaar nog vernieuwen

    3) Europa-Park: Het park moet gewoon blijven en draait al vrij goed, dus het zal al even duren eer al dat goeie zo wordt afgebroken.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  9. #9

    Re: Welke Europese parken wil jij redden?

    1) Walibi: Aangezien dan net de uitbreidingen achter de rug zijn er nog maar 3 parken in Europa bestaan zal men hier nog verder aan blijven werken en investeren. Het is niet te ver en zal terug naar zijn oude glorie gaan van beste pretpark van Europa
    2) Phantasialand: Wederom niet te ver en nu al een redelijke compleet plaatje dat nog lang kan mee gaan
    3) De moeilijkste... Welk park wil je langzaam in verval zien geraken ... Disneyland: Gewoon omdat ik het park de korte pijn niet gun. Ik zou het heerlijk vinden om dat park langzaam te zien weg kwijnen. Mickey mouse met afgebladerde oren en space mountain mission 14 (nadat 3 t/m 13 al compleet mislukt waren... ) :-p

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •