X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 8 van de 30 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 582
  1. #141

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorben Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk nu met Mount Mara? Ik dacht dat het contract met Samsung maar voor een beperkte periode was en nu ze toch met de dreamcatcher in zee gaan met VR denk ik dat Mount Mara zal verdwijnen? Of zit ik nu totaal verkeerd te beredeneren...?
    Eerlijk gezegd hoop ik stiekem dat ze de Revolution terug naar zijn oude staat brengen, maar daar heb ik weinig vertrouwen in aangezien dat ze een hele extra wachtrij hebben aangelegd voor Mount Mara. Ik denk dus dat Mount Mara gewoon zal blijven en dat Dreamcatcher ook voorzien gaat worden van VR-brillen. Over dat contract heb ik geen enkel idee, sorry .

  2. #142

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Facebook bericht deze ochtend:


  3. #143

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Facebook bericht deze ochtend:

    'De Vliegerkes van Bobbejaanland' Toen die wel nog een parksymbool was.

  4. #144

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Nu ook een concept-art van de 'nieuwe' Dreamcatcher. Ik ben onder de indruk in die zin dat ik de verandering niet van die grootte had voorzien!

    Thema zone/achtbaan: Wild West, adelaren (en dromenvangers)
    Thema VR: Waan jezelf een moedige adelaar die de grootste stormen trotseert in mysterieuze landschappen!

    Laatst gewijzigd door yelle8; 24-01-18 om 17:24.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #145

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Hmmm ... Eerst zien hoor, op zih een mooi concept, maar ik ben toch benieuwd naar hoe het effectief gaat uitgevoerd worden ...

  6. #146

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik vind het er ook best knap uitzien!

  7. #147

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Dat Bobbejaanland me ook op de positieve manier kan verrassen, is bij deze nog eens bevestigd. Het ziet er echt goed uit!
    Hopelijk wordt het even goed uitgevoerd als op de tekeningen, zetten ze eindelijk poortjes in het station, pakken ze de wachtrij aan, laten ze mensen zelf kiezen of ze de achtbaan met of zonder VR-bril willen doen, laten ze de achtbaan altijd met twee treinen rijden en zetten ze er genoeg personeel bij zodat de capaciteit niet te hard naar de zak is. We kunnen alleen maar hopen...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  8. #148

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Als je de funky kleuren in de lucht wegdenkt geloof ik niet dat de vernieuwing veel meer om het lijf gaat hebben als de switch van 'Dizz' naar Naga Bay. De kleuren van de baan blijven hetzelfde, de wachtrij verliest zijn tenten en er komt wat andere deco voor in de plaats. Wat ze er mee gaan doen sluit wat mij betreft ook minder goed aan bij de sfeervolle aztekige decoratie op het pleintje bij Aztec express. Qua stijl vind ik het wel een beetje aansluiten op die oplapwerken aan de bootjesglijbaan.

    Mijn buikgevoel zegt me dat dit een losse flodder wordt die achteraf bekeken eerder negatief dan positief zal uitpakken.

  9. #149

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Bwa, ik heb er wel vertrouwen in en zoals Nathan zegt, hebben ze mij ook op een positieve manier verrast. Ik hoop (maar geloof het wel) dat ze geleerd hebben van de pijnpunten bij MM, waardoor ze hier vlotter kunnen werken. Ze zullen ook minder capaciteit verliezen, want iedereen zal hier een bril (kunnen) krijgen.

    Ook qua ontwerp ziet het eruit alsof het mooi aansluit op de glijbaan. Alleen jammer dat Kinderland niet mee gewijzigd zal worden. De Aztec Express lijkt me wel ook nog wat kleine wijzigingen te krijgen, zodat het geheel een mooi vernieuwd themadeel zal worden.

    Wat ik me wel afvraag... Vorige jaren werd alles pas heel last minute aangekondigd, maar dit jaar toch relatief vroeg. Willen ze transparanter worden dit jaar? Of krijgen we nog een grote verrassing te wachten voor het nieuwe seizoen aanbreekt?

  10. #150

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Heeft iem. al weet welke coasters in Tusenfryd en Bonbon VR krijgen? Ik heb me al anderhalve maand de pløris gesurfd!

  11. #151

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    De concept-art heeft wel iets. Al doet die filter ook veel. Zoals andere al melden zal de baan gewoon dezelfde kleur behouden. Maar die Naga Bay make-over kon me ook wel bekoren, dus zie ik dit wel zitten. Leuk dat er de laatste jaren geïnvesteerd wordt in onderhoud. Al missen natuurlijk die nieuwe grote toevoeging...
    Over de VR toevoeging blijf ik wel sceptisch. Andere parken laten zien dat dat qua capaciteit echt wel nadelig is. En Bobbejaanland kennende zullen we die pas tegen de (na)middag kunnen bezoeken.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  12. #152

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Hahahahahaha. Komaan zeg.

    Walibi komt de komende jaren af met een paar nieuwe achtbanen en een hoop flatrides. Wat doet Bobbejaanland, bestaande attracties opwaarderen en vervolgens als 'nieuw' verkopen. Hoe kan je dat nu als team bedenken daar. Ik snap het echt niet meer.

    Sorry dat ik vergelijk, maar het is nu eenmaal wel de realiteit. Vraag me oprecht af hoe lang ze dit nog gaan volhouden.
    Je vois la vie en des biscuits.

  13. #153

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Dat ze nood hebben aan nieuwe dingen, ga ik zeker niet tegenspreken. Maar ze verkopen niets als nieuw, ik zag nergens in hun aankondiging Nieuwe achtbaan met VR of nieuwe glijbaan....

    Wat ik wel positief vind is dat ze in een periode dat ze niks nieuw krijgen investeren in een opwaardering, iets waar heel dit forum ook al jaren over roept.

  14. #154

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Dat ze nood hebben aan nieuwe dingen, ga ik zeker niet tegenspreken. Maar ze verkopen niets als nieuw, ik zag nergens in hun aankondiging Nieuwe achtbaan met VR of nieuwe glijbaan....

    Wat ik wel positief vind is dat ze in een periode dat ze niks nieuw krijgen investeren in een opwaardering, iets waar heel dit forum ook al jaren over roept.
    En daar sluit ik me bij aan. Veel mensen lopen maar te roepen dat Bobbejaanland dit niet mag aankondigen als nieuwe attracties, maar dat doen ze ook helemaal nergens. Ze spreken telkens over een vernieuwing. Akkoord dat Bobbejaanland nood heeft aan nieuwe attracties, maar er moet daar heel wat opknapwerk gebeuren ook.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #155

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik vind het gewoon niet oké hoe ze daar redeneren?

    + toegegeven, echt promoten als 'nieuw' in de letterlijke zin doen ze niet. Maar zoals bij Mount Mara, doen ze mijn insziens ook niet echt veel moeite om het als een toevoeging (extraatje, whatever) te beschrijven. (https://www.bobbejaanland.be/blog-ni...ng-met-samsung - 2 zinnetjes gaan over het feit dat het de Revolution is.)

    Ik vind dat dit 'goedkope' (nuja goedkoop) zoethoudertjes zijn om toch maar 'innoverend' en 'investerend' over te komen naar de buitenwereld? (Los van het al dan niet nieuwe karakter van de attractie.)

    Voor ik hier verzuurd of als hater overkom (als dat nog niet te laat is), ik ben blij met de retheming van de glijbaan en het station van dreamcatcher en van naga bay etc. Ben gewoon erg teleurgesteld dat ze dit telkens veel te groots opblazen voor wat het is (en dat dit wrss het enige nieuwe gaat zijn voor komende seizoen, face it).

    Had ik liever dat ze niks deden? Nou, ik had liever dat ze dreamcatcher wat meer thematiseerden (station en rond de baan, wachtrij) en dat zonder VR. Naga Bay vond ik een mooie aanzet, maar daar is niet alles uitgehaald wat er kon uitgehaald worden. Maar alsjeblieft, stop met die VR...
    Je vois la vie en des biscuits.

  16. #156

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Het grootste nadeel aan VR vind ik de beleving en de sfeer in het park. Je kijkt naar een attractie (in dit geval een heel zichtbare achtbaan) en dat schept een bepaalde sfeer en verwachting. En als je deze attractie dan doet dan heb je (meestal) een vrij grote en abrupte sfeerbreuk, waarbij de verwachtingen ook serieus bijgesteld worden, al dan niet positief. En dat heb je nog eens als je de attractie verlaat. Wat dus wilt zeggen dat je sfeer geen continuïteit heeft, en dat de sfeeruitstraling van dat gebied ook minder sterk ervaren wordt. En laat net dat laatste iets zijn waar BJL een tekort aan heeft, dan stel ik me toch ook vragen bij deze zet.

    Bij Revolution/MM begrijp ik de VR meer, de baan zit toch verscholen en met VR past ze beter bij het themagebied. Spijtig natuurlijk dat deze baan een cultstatus heeft en dat er dus ontzettend veel bezoekers zijn die graag de non-VR versie doen, want anders zou de sfeer van dat gebied nog beter zijn, als iedereen MM gedaan heeft en niet de helft.

    Sowieso is dat nadeel van de sfeer door VR niet eigen aan BJL, maar gaat BJL wel meer moeite hebben om die sfeer in het park te krijgen, omdat ze net met een park zetten dat niet echt een rode draad heeft. Hopelijk kunnen ze het tegendeel bewijzen, maar ik vrees ervoor, dat is mijn inziens niet op 1 seizoen opgelost...

  17. #157

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Bij Revolution/MM begrijp ik de VR meer, de baan zit toch verscholen en met VR past ze beter bij het themagebied. Spijtig natuurlijk dat deze baan een cultstatus heeft en dat er dus ontzettend veel bezoekers zijn die graag de non-VR versie doen, want anders zou de sfeer van dat gebied nog beter zijn, als iedereen MM gedaan heeft en niet de helft.
    Alsof het de schuld is van de 'cultfanaten' dat die baan niet in het junglethema past. Met wat VR-brillen los je het themaprobleem niet op, de wachtrij en het station zien er uit als een vervallen hangar. Zelfs het nieuwe wachtrijgedeelte past niet bij het junglethema met al dat blauw licht, maar ziet er wel 'nice' uit moet ik toegeven.

    En om eerlijk te zijn is de VR ook gewoon niet goed. Dan kun je nog beter de gewone doen, ook al zijn de effecten zo verouderd. Povere PS1-graphics, er wordt nauwelijks gebruik gemaakt van de mogelijkheid om 360° in het rond te kijken, en de rijen puilen uit doordat het personeel het nauwelijks aankan om twee attracties tegelijkertijd te bedienen en het een eeuwigheid duurt vooraleer de trein kan vertrekken omdat ze de brillen moeten uitdelen. MM is een organisatorische ramp en ik zou het dan ook niet betreuren dat dit zou verdwijnen. Die 1 miljoen hadden ze beter gestoken in een serieuze renovatie van de ride. Het in ere herstellen van de originele projecties, nieuwe lichtshow, nieuw concept, rook- en misteffecten, nieuwe speakers, nieuwe wachtrij met technologsiche snufjes om u te zeggen en misschien zelfs een retracking op sommige plaatsen. Nu zal hetgeen ik opgesomd heb waarschijnlijk meer dan 1 miljoen kosten, maar dan zou de attractie toch weer heel wat jaartjes meekunnen en zijn de cultfanaten ook blij.

    En wat Dreamcatcher betreft: toch grappig hoe iedereen al zit te juichen terwijl ze enkel nog maar wat concept art hebben gezien. De vraag is natuurlijk hoe het er in het echt zal uitzien. Ik vrees dat het niet meer zal zijn dan de ombouw van Dizz naar Naga Bay. Een nieuw stationsgebouw en that's it, al ben ik blij dat die lelijke tipi's zullen verdwijnen. Hopelijk pakken ze de vuilzakkentunnel ook aan. Maar om dit nu echt "wauw" te vinden? Nah. BJL heeft véél meer nodig dan dit.

    Don't get me wrong, BJL is een leuk park en ik kan me er zeker en vast vermaken, maar ik denk toch echt dat ze daar aan grote nieuwigheden mogen beginnen denken, zeker als je ziet hoe de andere parken aan het uitbreiden zijn. Hetgeen ze de laatste 10-12 jaar hebben gezet, zijn attracties met een beperkte houdbaarheidsdatum. De 3D-cinema en Desperado City zijn al verdwenen, Banana Battle en King Kong zijn bijzonder onpopulair (bij BB is het zelfs zo erg dat hij maar tegen de middag opent en dan nog de helft van de boten leeg uitvaren), en bij Dizz/Naga Bay en de Caves puilen de rijen enkel uit door een gebrek aan capaciteit.

    We moeten rekening houden dat de meeste grote attracties die in BJL staan al 20 tot 30 jaar oud zijn. Revolution, El Paso en Indiana River leunen tegen de dertig aan en Dreamcatcher zit er zelfs al over. Zelfs Typhoon en Sledge Hammer, de laatste grote attracties die het park IMO heeft gezet, zijn ondertussen al bijna 15 jaar oud. Ja, voorlopig kan het park nog op deze 'ouwe meuk' teren, maar de vraag is hoelang nog. Er zal toch wel eens een moment komen waar ze óf die 'ouwe meuk' zullen moeten vervangen door nieuwe grote attracties (zoals Phantasialand), óf ze de 'ouwe meuk' zodanig zullen moeten updaten dat ze nog enkele jaartjes meekan (zoals de Amerikaanse Disney-parken of de Efteling), óf een combinatie van beide (hetgeen ik persoonlijk zou voor kiezen).

    Maar goed, dat is maar mijn persoonlijke opinie.
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 25-01-18 om 20:38.

  18. #158

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik vind dat elk geld dat nog in Dreamcatcher word gestoken gewoon weggegooid geld.

    Met uitzondering van de afbraakkosten van die tipi's.

  19. #159
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Tenten weg en een nieuwe wand aan het station. HOERA!
    En dit waarschijnlijk als grote nieuwigheid verkopen...

    Natuurlijk moet je een VR-bril opzetten zodat je de versleten en vuile baan niet ziet. Lekker handig.

  20. #160

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik word er niet echt enthousiast van. De omvorming van Dizz naar Naga Bay vond ik persoonlijk een overbodige zet en ook niet sterk uitgevoerd: een nieuwe (vrij vlakke) muurbekleding van het stationsgebouw en een ingangspoort en dat was het zowat. De beleving van de attractie wordt er nauwelijks tot niet door beïnvloed.

    Bij Big Bang zie ik niet in hoe deze thematisatie een meerwaarde betekent voor de attractie, die de investering rechtvaardigt. De attractie ziet er nu prima uit (een likje verf voor de glijgoten mag natuurlijk altijd) en ik denk niet dat veel mensen het storend vonden dat er geen thema was. Maar goed, er komt dus een nieuwe boog boven de ingang, het dak wordt vernieuwd en aan de uitgang komt een soort houten constructie. Wordt de attractie hier nu echt beter van? Als je dit soort attracties echt wil themen, pak dan ineens groots uit zoals met de vulkaan bij Dino Splash in Plopsa Coo. Daar heb je een échte blikvanger en geeft de theming ook een meerwaarde aan de attractie door als een tunnel dienst te doen. Ik denk niet dat veel mensen zich nog de nieuwe theming van Big Bang zullen herinneren na hun bezoek aan Bobbejaanland volgend jaar; de vulkaan van Plopsa Coo lijkt mij een blijvendere indruk na te laten. Daarom lijkt mij de hertheming van Big Bang dus een verkeerde investering. Ik kan er op zich niet tegen zijn, want een beetje aankleding is altijd wel leuk, maar het geld had van mij toch wat anders geïnvesteerd mogen worden.

    Over Dreamcatcher: de concepttekening is zeker niet verkeerd, maar ik vrees voor de uitwerking als ik naar Naga Bay kijk. De toevoeging van VR vind ik een erg domme zet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •