Wij waren ook op 27/10 aanwezig tijdens de Nocturne. Over het algemeen ben ik wel tevreden, maar er waren wel een paar punten die beter konden.


Ik zal eerst beginnen met de positieve punten:

+ Bij de horeca verliep alles vlot, heb bijna nergens echt lange rijen gezien voor het eten. Het personeel werkte goed door.

+ De scaremazes die ik gedaan heb zagen er goed uit (Childhood Fears en Bazaar Bizarre). Childhood Fears was er goed, kort maar krachtig. Bazaar Bizarre was dit jaar ook weer erg goed. Naar mijn gevoel zaten er meer acteurs in dan vorig jaar, maar dat kan natuurlijk maar een momentopname geweest zijn.

+ Er hing een toffe, griezelige sfeer over heel het park. Vooral 'Plaza De Los Muertos' vond ik zeer sfeervol met de Dj er aan het draaien was.



Uiteraard zijn en ook dingen die in mijn ogen verbeterd kunnen worden:

- De capaciteit van de spookhuizen is rampzalig. Bij Childhood Fears hebben we in totaal ongeveer 1.5 uur gewacht. Om 18 uur stonden we aan de ingang met het gedacht dat we over een half uur zouden kunnen doorlopen. Er stond op dat moment niet zo heel erg veel volk voor ons. Maar het was uiteindelijk iets voor 7 toen de ingang open ging en om 19:50 kwamen we eruit. Om de 5 minuten werd een groep van 10-15 personen doorgelaten. Dat wilt dus zeggen een capaciteit van ongeveer 150 mensen per uur. Niet enkel hier liep de rij enorm traag, ook bij sonar schoof de rij voor geen meter op. Daar zijn we uiteindelijk uit de rij gegaan, op dat moment stond de rij tot buiten de ingang.

- De ingangen van de mazes werden veel te vroeg afgesloten. Toen we uit Childhood Fears kwamen wilden we graag naar Welp gaan, maar helaas was de rij daar al afgesloten. Het was toen nog geen 8 uur. Best wel vervelend dat dit ook nergens stond aangegeven, dan hadden we daar rekening mee kunnen houden. Toen zijn we maar doorgelopen naar Sonar om te gaan kijken of daar nog leven was, maar nee. Daar was ook alles al dicht. Onze laatste hoop was nu nog Bazaar Bizarre. Die was gelukkig nog wel open. Ik had medelijden met de medewerkers die aan de ingangen stonden die de mensen moesten wegsturen. De meeste mensen waren hier absoluut niet tevreden mee, wat ik best kan begrijpen, met als gevolg dat de medewerkers alle klachten mochten opvangen.

- Attracties te vroeg dicht in verhouding met het park. Alle attracties waren praktisch gezien al dicht om 8 uur net als de spookhuizen. Dat vind ik echt wel veel te vroeg. Het park is al maar tot 9 uur geopend (wat ik al vrij vroeg vindt voor een nocture in een pretpark) en dan is er om 8 uur al niks meer te beleven? Dat kan echt wel beter.



Ik heb me zeker wel goed geamuseerd maar het is toch jammer dat Bobbejaanland steeds hun attracties veel vroeger sluit. Aangezien ik een abonnement heb erger ik me er niet zo aan, maar voor mensen die een normaal ticket betalen zijn dit soort zaken best wel pijnlijk. Over het algemeen een leuke dag gehad maar hopelijk doen ze iets met de feedback die ze allemaal krijgen.