Ik word er niet echt enthousiast van. De omvorming van Dizz naar Naga Bay vond ik persoonlijk een overbodige zet en ook niet sterk uitgevoerd: een nieuwe (vrij vlakke) muurbekleding van het stationsgebouw en een ingangspoort en dat was het zowat. De beleving van de attractie wordt er nauwelijks tot niet door beïnvloed.

Bij Big Bang zie ik niet in hoe deze thematisatie een meerwaarde betekent voor de attractie, die de investering rechtvaardigt. De attractie ziet er nu prima uit (een likje verf voor de glijgoten mag natuurlijk altijd) en ik denk niet dat veel mensen het storend vonden dat er geen thema was. Maar goed, er komt dus een nieuwe boog boven de ingang, het dak wordt vernieuwd en aan de uitgang komt een soort houten constructie. Wordt de attractie hier nu echt beter van? Als je dit soort attracties echt wil themen, pak dan ineens groots uit zoals met de vulkaan bij Dino Splash in Plopsa Coo. Daar heb je een échte blikvanger en geeft de theming ook een meerwaarde aan de attractie door als een tunnel dienst te doen. Ik denk niet dat veel mensen zich nog de nieuwe theming van Big Bang zullen herinneren na hun bezoek aan Bobbejaanland volgend jaar; de vulkaan van Plopsa Coo lijkt mij een blijvendere indruk na te laten. Daarom lijkt mij de hertheming van Big Bang dus een verkeerde investering. Ik kan er op zich niet tegen zijn, want een beetje aankleding is altijd wel leuk, maar het geld had van mij toch wat anders geïnvesteerd mogen worden.

Over Dreamcatcher: de concepttekening is zeker niet verkeerd, maar ik vrees voor de uitwerking als ik naar Naga Bay kijk. De toevoeging van VR vind ik een erg domme zet.