Zeer jammere zaak dit, en zelf wil ik het binnenkort ook nog eens bekijken.

Het is inderdaad wel zo dat het geen al te populaire attractie is, omdat het volgens mij gewoon een 'onbekend' iets is. Veel bezoekers die het park bezoeken zijn er al voor de middag gepasseerd, en dan is de attractie nog gesloten. Is de attractie dan toch open, dan loop je een heel lang stuk door de 'jungle' naar de 'ingang', waar je ook niet veel wijzer uit wordt. Vaak moet je hier dan nog een kwartier staan wachten, tot de poort open gaat en er een nieuwe groep naar binnen kan. Op die manier wordt er weer tijd verloren en haken bezoekers af.

In dat opzicht is het dan meer te verantwoorden dat de voorshows geschrapt zijn, en klinkt het inderdaad als een 'besparingsmaatregel', maar ik denk dat ze zo met minder personeel meer bezoekers kunnen bereiken: de attractie kan nu vroeger openen met één operator. De bezoekers staan zo ook niet te wachten van een lange jungle-rij voor een 'gesloten poort', maar lopen zo meteen de attractie binnen.

Ik hoop vooral dat je als bezoeker het verhaal toch nog kan begrijpen, en dat ze niet gewoon de voorshows gedwongraded hebben naar een wachtrij waar je doorheen loopt, maar dat er nog schermen worden toegevoegd om het verhaal duidelijker te maken. Mijn laatste (en voorlopig enige) bezoek aan MPG is intussen ook al even geleden, maar daar werden ook vooral schermen gebruikt i.p.v. acteurs, toch?

En laat ze ook maar snel Dreamcatcher VR in orde krijgen!