Het grootste nadeel aan VR vind ik de beleving en de sfeer in het park. Je kijkt naar een attractie (in dit geval een heel zichtbare achtbaan) en dat schept een bepaalde sfeer en verwachting. En als je deze attractie dan doet dan heb je (meestal) een vrij grote en abrupte sfeerbreuk, waarbij de verwachtingen ook serieus bijgesteld worden, al dan niet positief. En dat heb je nog eens als je de attractie verlaat. Wat dus wilt zeggen dat je sfeer geen continuïteit heeft, en dat de sfeeruitstraling van dat gebied ook minder sterk ervaren wordt. En laat net dat laatste iets zijn waar BJL een tekort aan heeft, dan stel ik me toch ook vragen bij deze zet.

Bij Revolution/MM begrijp ik de VR meer, de baan zit toch verscholen en met VR past ze beter bij het themagebied. Spijtig natuurlijk dat deze baan een cultstatus heeft en dat er dus ontzettend veel bezoekers zijn die graag de non-VR versie doen, want anders zou de sfeer van dat gebied nog beter zijn, als iedereen MM gedaan heeft en niet de helft.

Sowieso is dat nadeel van de sfeer door VR niet eigen aan BJL, maar gaat BJL wel meer moeite hebben om die sfeer in het park te krijgen, omdat ze net met een park zetten dat niet echt een rode draad heeft. Hopelijk kunnen ze het tegendeel bewijzen, maar ik vrees ervoor, dat is mijn inziens niet op 1 seizoen opgelost...