X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 20 van de 30 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Resultaten 381 tot 400 van de 582
  1. #381

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Tgoch. Sowieso, hoe neutraal ik ook probeer te blijven, Bobbejaanland blijft in mijn ogen een rampzalig slecht park. Op geen enkel gebied kan ik een goed woord kwijt over dat park.

    Komt erbij dat ik vandaag nog gehoord heb van een ingewijde dat het park recent een serieuze audit gekregen heeft, maar blijkbaar zou Parques Reunidos gezegd hebben dat het daar voorlopig meer dan goed loopt, ik bedoel, EXCUSEER? Om dan nog maar te zwijgen over de andere, weerzinwekkende dingen die ik van binnenuit te horen gekregen heb. Ik ken de regel van A & B zeggen, maar uit respect voor die persoon ga ik niet verder op die info in. Ik wil gewoon zeggen dat het park zich dus op elk gebied in de nesten weet te werken, al zo vierkant draait als het maar kan en daar niet veel verbetering in lijkt te komen.

    Ik hoop dat ze hun Infinity voor volgend jaar wat degelijk uitwerken, máár al was de theming van goud, het gaat de wansmakelijke toestanden daar nog steeds niet goedpraten, al was hij 100 meter hoog en botersoepel ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  2. #382
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Besluit van de discussie:
    - normale bezoekers klagen steen en been over de openingsuren van het park én de attracties.
    - enkele fans vinden Bobbejaanland fantastisch en willen er geen kwaad woord over horen, en vergelijken het desnoods met PizzaHut.

  3. #383

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    enkele fans vinden Bobbejaanland fantastisch en willen er geen kwaad woord over horen, en vergelijken het desnoods met PizzaHut.
    Dat moet ik toch even rechtzetten. Ik ben absoluut geen fan van Bobbejaanland: voor mij staat het park voornamelijk vol afgeleefde en middelmatige attracties met vooral de laatste tien jaar ook nog eens een bedenkelijke ideeën over afwerking en thematische samenhang.

    Maar beperkte openingstijden kan je wanneer ze vooraf zijn aangekondigd geen slechte klantvriendelijkheid noemen. Het is een slecht product. Maar dat geeft je geen reden om het park aan te vallen op vlak van klantvriendelijkheid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    enkel als het park druk is. Anders sluiten ze alles vroeger
    oeps, verkeerd gelezen. Maar blijkbaar wordt ook dat op voorhand aangekondigd:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stvl Bekijk Berichten
    Door de week sluiten sommige attracties inderdaad een kwartier of half uur vroeger, maar dat geven ze mooi aan boven de ingang alvorens je het park binnenkomt.

  4. #384

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    dat is allemaal wel waar, maar voor bvb een gezin dat de verplaatsing heeft gemaakt en geld uitgeeft voor een leuke dag is dit inderdaad niet klantvriendelijk. NU goed, vorig jaar had men nog slechtere gewoontes door bvb typhoon twee uur open te doen, en dan twee uur Sledgehammer en vice versa. Als je dan een slechte planning maakt, kan beide attracties niet doen....

  5. #385

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Volgens mij is het steeds perfect mogelijk om alle attracties in Bobbejaanland te doen tussen 10u en 17u, hoor? Zelfs op drukke dagen.
    Op de attracties voor kleinere kinderen zijn de wachttijden meestal heel beperkt. Voor de thrill-fans zou je al een wachtrij van een uur moeten hebben op Typhoon, Sledgehammer, MountMara/Revolution, Naga Bay, El Rio en Dreamcatcher.
    ik vind het heel fijn dat PHL of EP open zijn tot 21u, maar voor een kleiner pretpark is dat helemaal niet nodig en dus nutteloos duur.

    ik denk dat er heel weinig mensen op een seizoen zijn die BJL buiten stappen met het idee dat ze niet alle attracties hebben kunnen doen die ze wilden doen wegens tijdsgebrek. (er zullen er natuurlijk wel bij zijn die geen uur willen aanschuiven voor MM of Dreamcatcher, maar die doen dan gewoon 3x de Typhoon of Sledgehammer in de plaats)

    En laat ons ook niet vergeten dat de toegansprijzen in BJL ongeveer 50% bedragen dan bv Efteling, EP of PHL. Voor die prijs verwacht ik eerlijk gezegd geen laatavondopening.
    Laatst gewijzigd door wimvg; 22-05-18 om 13:14.

  6. #386

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Wat een heftige discussie ook weeral. Dat het park zijn attracties om 17u sluit, is hun zaak. Iedereen beschikt vandaag de dag over internet en kan zich zo perfect informeren. Ook buiten aan de ingang van het park staan de openingsuren van het park én attracties aangeduid. Ik ga dus ook niet akkoord met het feit dat dit belachelijk is. Kan het beter? Zeker en vast! In weekends en vakanties zou dit wat mij betreft ook standaard tot 18u mogen zijn.

    Maar vergeet niet dat Bobbejaanland meer openingsdagen telt dan bvb. Walibi Belgium. Dus in mijn ogen kansen genoeg om het park te bezoeken. Zelf heb ik nog maar 2 keer het gevoel gehad dat ik niet alles heb kunnen doen: Hemelvaart paar jaar geleden (feestdag + goed weer + opening Mount Mara) en Halloween (dag zelf + nocturne + te laat toegekomen in het park).

    In tegenstelling tot sommige anderen hier, heb ik wel het gevoel dat het park op de goede weg zit. Yves Peeters is niet de grote showman die Roland Kleve was, maar houdt zich eerder op de achtergrond, maar volgens mij heeft hij wel een duidelijke visie voor het park. Waar ze al aan de slag geweest zijn in het park, straalt het park toch weer. Daarnaast zetten ze ook geweldige shows neer en bieden ze met Halloween een meer dan geslaagd evenement neer, waarin ze voor mij zelfs Walibi Belgium vorig jaar serieus overtroffen.

  7. #387

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik heb eens een bezoek gehad waarbij we echt met moeite vijf attracties gedaan hebben omdat het zó druk was, dus het kan. Als het park dan al sluit om 17u (en dat was toen nog met sluitingstijd park = sluitingstijd attractie, niet wachtrij) en er staan bij de grote dingen rijen van een uur, dan heb je toch écht wel een korte openingstijd. (dan begonnen ze dus al om 15u30 wachtrijen te sluiten). Dus zeggen dat het vreemd is om niet rond te geraken, gohja, het is mogelijk als het druk is.

    Maar ik ga er wel mee akkoord dat je geen recht hebt om te klagen als je maar om 12u aankomt. Wij waren er die dag ook maar rond 11u geloof ik en de conclusie is dan: het is druk, we hebben niet veel kunnen doen, maar als we er om 10u geweest waren hadden we wel meer gedaan. Dan is het ook maar een beetje absurd om te klagen dat ze geen uur langer opendoen als je ook gewoon een uur eerder had kunnen komen.

    (PS. @wimvg, Bobbejaanland kost aan de kassa 34 euro en Efteling 38. )

  8. #388

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Wat mij het meeste stoort in deze discussie is de afwezigheid van het later openen/vroeger sluiten van wachtrijen. Dat het park korte openingsuren heeft weet je inderdaad op voorhand, maar dat ze deze dan nog eens korter maken door de wachtrijen vroeger dan de aangegeven tijd (park sluit om 17u) te sluiten zodat de attracties ook sluiten om 17u vind ik teveel van het goede. Ook het later openen van attracties zou, bij zo’n korte openingsuren, eigenlijk geen standaardprocedure mogen zijn.
    Voor de prijs die je betaalt mag je toch echt verwachten dat je tot 1 min voor sluitingstijd een attractie kan binnenstappen vind ik.

  9. #389

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Voor de prijs die je betaalt mag je toch echt verwachten dat je tot 1 min voor sluitingstijd een attractie kan binnenstappen vind ik.
    Efteling - ik vermijd even het lidwoord voor je - sloot vorig jaar een uur voor het park-einde de wachtrij van Symbolica, zie http://board.pretparken.be/showthrea...ing-20-09-2017.

    De laatste parkminuut nog nog "een attractie binnenstappen" is toch niet helemaal hetzelfde als 'bij een wachtrij aansluiten'. Natuurlijk is het chic als parken dat laatste toelaten, ik herinner me in dat verband o.a. Liseberg. Maar het is geen standaard-procedure, ook niet in A-parken, zo blijkt.

    Bottomline is dat BJL te weinig volk trekt op niet drukke dagen. Ja, die zin klinkt debiel, maar ik doel op de afgelopen zondagen buiten de lange weekends of de Rode-Kruis-dagen en op het grootste deel van de paasvakantie. Bovendien betaalt de gemiddelde bezoeker er niet eens € 20 (Suzywafels, online veilingen e.a.). Het park bezuinigt daarom meer dan de concurrentie op personeelskosten. Ik wed dat ze komend weekend Banana Battle niet voor 12:00 openen, ook al leent het weer zich er wel toe. Opeens extra personeel optrommelen of langer laten werken, zal contractueel niet zo simpel zijn voor parken zonder vette spaarpot.

  10. #390

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Efteling - ik vermijd even het lidwoord voor je - sloot vorig jaar een uur voor het park-einde de wachtrij van Symbolica, zie http://board.pretparken.be/showthrea...ing-20-09-2017.

    De laatste parkminuut nog nog "een attractie binnenstappen" is toch niet helemaal hetzelfde als 'bij een wachtrij aansluiten'. Natuurlijk is het chic als parken dat laatste toelaten, ik herinner me in dat verband o.a. Liseberg. Maar het is geen standaard-procedure, ook niet in A-parken, zo blijkt.

    Bottomline is dat BJL te weinig volk trekt op niet drukke dagen. Ja, die zin klinkt debiel, maar ik doel op de afgelopen zondagen buiten de lange weekends of de Rode-Kruis-dagen en op het grootste deel van de paasvakantie. Bovendien betaalt de gemiddelde bezoeker er niet eens € 20 (Suzywafels, online veilingen e.a.). Het park bezuinigt daarom meer dan de concurrentie op personeelskosten. Ik wed dat ze komend weekend Banana Battle niet voor 12:00 openen, ook al leent het weer zich er wel toe. Opeens extra personeel optrommelen of langer laten werken, zal contractueel niet zo simpel zijn voor parken zonder vette spaarpot.
    Maar door zo te werken ga je geen extra bezoekers halen en zit je in een spiraal waar je niet uit ontsnapt. Klantvriendelijk zijn werkt nog altijd het beste. Mij niet gelaten dat ze maar 7u op een dag open zijn, maar dan moet je als klant ook wel het gevoel hebben dat ze open zijn en niet vooral op het einde van de dag het idee geven van: 'We gaan sluiten, bol het aub af.'
    Het is niet omdat andere parken het doen (bedankt voor de juiste naam te gebruiken ), dat BJL het ook moet doen, want dan kunnen ze net andersom te werk gaan en hun wachtrijen wel open houden tot het (vroege) sluitingsuur.
    Dat de gemiddelde bezoeker geen 20€ betaalt voor het park hebben ze zelf in de hand. Door kortingen en extreem goedkope abonnementen zorg je er alleen voor dat de personeelskost stijgt, maar de inkomsten een pak minder.

    Hét grote probleem voor BJL is volgens mij het attractie-aanbod. Dat is een allegaartje van 'net-niet' attracties, op een enkele uitzondering na. Zolang ze dat niet aanpakken zal BJL altijd een schim blijven van wat het park ooit was. En ik vrees dat de nieuwe attractie spijtig genoeg niet zal kunnen opboksen tegen andere (nieuwe) attracties in de andere Belgische parken.

  11. #391

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Hét grote probleem voor BJL is volgens mij het attractie-aanbod.
    Waarbij in het nieuw-in-bobbejaanland-segment de afgelopen 14 jaar niets verscheen dat dat oplost én het park daarbovenop een identiteitscrisis kreeg, waardoor het park de omslag maakte van pretpark naar themapark, wat ook niet van een leien dakje liep/loopt.

  12. #392

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Hun beleid is misschien niet altijd het juiste. Maar heb het gevoel dat we te vaak de hoge concurrentie vergeten. In het Schoepen tijdperk was er nog geen spraken van Plopsa en met uitbreiding Toverland en Phantasialand waar ook meer en meer (oost-)Belgen de weg naar vinden.
    Dan is het automatisch ook veel moeilijker om volk naar je park te lokken.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  13. #393

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Hun beleid is misschien niet altijd het juiste. Maar heb het gevoel dat we te vaak de hoge concurrentie vergeten. In het Schoepen tijdperk was er nog geen spraken van Plopsa en met uitbreiding Toverland en Phantasialand waar ook meer en meer (oost-)Belgen de weg naar vinden.
    Dan is het automatisch ook veel moeilijker om volk naar je park te lokken.
    Juist in die tijd was de concurrentie er nog niet echt...maar dat weerhield Bobbejaan niet om prototypes neer te planten, attracties te zetten die niemand anders had, en zijn moerasland om te vormen naar een deftig pretpark. Veel is er niet meer van over.

  14. #394

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Juist in die tijd was de concurrentie er nog niet echt...maar dat weerhield Bobbejaan niet om prototypes neer te planten, attracties te zetten die niemand anders had, en zijn moerasland om te vormen naar een deftig pretpark. Veel is er niet meer van over.
    Het is misschien ook wel makkelijker om prototypes neer te zetten wanneer er weinig concurrentie is . Ik kan het Schoepen-tijdperk zeer waarderen. Dat neemt echter niet weg dat het park van die tijd overgewaardeerd wordt en het park van vandaag ondergewaardeerd.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  15. #395

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vandaag Tsjevendag in BJL.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 26-05-18 om 20:52. Reden: irrelevant gezaag (niet alleen van de polletiekers maar ook van mij) in het licht van de schaduw over Rust

  16. #396

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    vandaag een halve dag in BBJ, het was er erg rustig. Toch waren er weer lamlendige operations in de Mount Mara en de Dreamcatcher; deze laatste overigens nog steeds zonder Vr en we zijn al juni.... Andere attracties gingen gelukkig een stuk vlotter.
    Er hangt toch een beetje een sfeer van "laat het allemaal zijn gangetje maar gaan, het steekt zo nauw niet..." En kraampjes om iets te eten, ijsje of wat dan ook waren bijna allemaal gesloten. Ik ben nieuwsgierig hoe het daar in juli en augustus gaat lopen.

  17. #397

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Ik ben nieuwsgierig hoe het daar in juli en augustus gaat lopen.
    Misschien komt Cédéjenvé dan opnieuw langs, met 10.000 laaikende Indiërs ...

  18. #398

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    ai, in Indië eten ze maar weinig voedsel gebaseerd op aardappelen, en vandaag was er buiten dat niet veel te krijgen....

  19. #399

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Toch vreemd dat veel mensen die hier kritiek leveren op het park, dit uit eigen, recente ervaring doen. (Wat ook wel goed is, want dan heb je het niet van horen zeggen, dus waarschijnlijk wel terechte kritiek)

    Omdat ik het geen fantastisch park vindt, ben ik er ook al een jaar of 5 niet meer geweest.

    Een park dat ik niet goed vind, ga ik gewoon lange tijd niet naar toe... maar blijkbaar anderen hier wel? Tijd en geld te veel of anderen redenen?

  20. #400

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    neen hoor, abo aan een kleine 40 EUR in sept waarmee je vanaf dan ook naar slagharen en moviepark kan tot het eind van volgend seizoen....Meer moet je er niet achter zoeken :-). En ja, dan kan je eens een halve dag naar BBJ gaan hé.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •