Ik zou wel eens willen weten hoeveel % van de jaarlijkse bezoekers aan BJL de volle inkomprijs betaalt. Ik schat < 5%. Suzy en Lotus = 1+1 gratis, online veilingsites, korting met abo's van concurrenten, terugkom-tickets à €9, kortingen op de eigen website o.a voor Halloween, leraren-korting, ...

En ja, een mini-abonnement à ticketprijs komt opnieuw wat goedkoop over. Het feit dat het park net in de drukkere zomer naar extra volk hengelt, kan je misschien als een lichte vorm van wanhoop beschouwen. Maar toch vind ik zo'n zomer-abonnement nog zo stom niet. Wie nu aan 50% binnenkomt, kan dan nog eens 50% betalen om één of enkele keren extra te komen binnen de twee maanden. Zo veel verschil met 'volgende dag gratis' is er dan niet. Van zo'n actie profiteerde ik in BJL en MPG in 2010 en in Mira in 2015.

Ik denk niet dat iemand met zo'n zomer-abonnement nu > 4 keer naar het park gaat in 2 maanden tijd. En indien wel, dan betekent dat serieuze extra inkomsten qua parking (indien niet aan de concurrerende overkant geparkeerd) en/of catering. Dan kan je al beter een Gold-abo kopen, of even wachten en half aug. een abo kopen voor het aflopend en volgend seizoen.

Wat ik me nog afvraag: gaan ze van dit wegeef-beleid volgend jaar afstappen na hun mega-investering? Het is toch beter dat je extra volk trekt met eindelijk een spraakmakende nieuwe attractie dan omwille van de 'goeiekoop'.

Dat 2019-topic is ook wegens gebrek aan info van het park een beetje stilgevallen. Het valt cijfermatig in het niet tegenover Walibi, Efteling en Toverland, maar ... ik herinner me een bedrag van € 15 mln. Vraag is of dat correct is en hoeveel naar (her-)theming van Typhoon en Sledge gaat. BJL zou zowaar voor even de duurste coaster van België kunnen hebben (prijskaartje Pulsar of Psyké, anyone?)! En bij Gerstlauer krijg je voor dat bedrag wel heel veel coaster. Op Europese bodem schat ik enkel Smiler, Kärnan en misschien Pégase duurder in.