Ik had vandaag mijn laatste examen (en kan dus vanaf nu terug meer tijd op het forum spenderen, hoezeej!) en ben daarna doorgereden naar Bobbejaanland, waar ik nog niet eerder geweest was dit seizoen.

Dat de voorshows bij de Forbidden Caves geschrapt zijn, is mij misschien wel het meest bijgebleven van de hele dag, en neen, dat is niet positief. Waar je vroeger na de wachtrij rechtdoor ging naar de lift (of zelfs nog een ruimte voor de lift), sla je nu rechtsaf en kom je meteen uit in de gang tussen de laatste voorshow (met de sprekende steen) en de echte simulator. Vlak voor je instapt en terwijl de mensen zich opstellen in twaalf rijen, wordt er nog een stuk van het verhaal verteld. Dit komt ongeveer overeen met wat men vroeger zei in de tweede voorshow, waar dan ook de steen begon te praten. De schermen worden gebruikt en spelen in op de nieuwe voorshow, de leuke instructievideo van vroeger is dus ook weg. De lift en de ruimte met de sprekende steen worden dus volledig overgeslagen, wat ik heel jammer vind. Naar mijn idee was het thema en het verhaal net het sterkste van heel die attractie, in tegenstelling tot de simulator zelf...

Andere zaken die mij opvielen:

+ Opvallend vriendelijk personeel
+ Vernieuwingen bij Dreamcatcher zien er erg goed uit
+ Het park lag er in het algemeen best goed bij

- Heel veel attracties dicht (Reuzenrad, Monorail, King Kong, Bootvaart, nog wat kinderzaken, ...)
- Sledgehammer draait maar eens per kwartier
- Bijna alle horeca was heel de dag dicht
- Attracties sluiten veel te vroeg! Zelfs als er op de schermen stond dat ze open waren tot 17u, waren ze om 16u30 al gesloten (Typhoon, Sledgehammer, Naga Bay)

+/- Nog steeds geen VR bij Dreamcatcher