Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Natuurlijk moet je de echte reden niet geven indien je massa paniek wilt vermijden. Maar iets meer communicatie in de trend van "wegens uitzonderlijke problemen kunnen we voorlopig niet opendoen. Nieuws volgt zo meteen."
Eh ... jouw voorstel is eigenlijk een voorbeeld van iets zeggen (woorden) maar tegelijk ook niets zeggen (informatie). Al weet ik ook niet goed hoe je dan wel communiceert om paniek te vermijden. 'Gewoon' wat personeel tussen de massa plaatsen zou misschien al wat gerustheid creëren. Al zouden die mensen 100en keren moeten zeggen "Wij weten ook niet waarom." Met digitale borden die reclame maakten voor een abo en vrolijke muziek uit de speakers, leek het alsof het park de massa niet zag. Dat vond ik echt absurd/wereldvreemd.

Ik snap de frustratie van de massa. Wij schoven 75 min. onwetend aan, sommigen minstens even lang en na misschien een autorit van > 2 uur. Dan wil je eigenlijk eerst en vooral een toilet en wat beweging. Wie naar voor drong, mocht onder begeleiding naar het toilet. Ik schat dat 20 mensen op > 2000 daar gebruik heeft van gemaakt.

Die ophokplicht voor de rugzakken-partytent was behalve vanwege een potentiële bomber bovendien reëel gevaarlijk qua verkeer: op de parking, op het fietspad, zelfs op de drukke steenweg. Daar zag ik in hel de massa niemand van het personeel. En het ophokken voor de poorten tussen 10:45 en 11:00 leek me ook geen voorbeeld van safety first. Als ik het goed heb, openen die poorten naar voren en het volk stond tot tegen die poorten. Hier hadden personeelsleden een veilige perimeter moeten inleggen voor het geval de poorten alsnog zouden opengaan. Ik heb het Heizeldrama live op tv gezien, destijds.

Door onze positie dicht bij de poorten, konden wij wel de info om 11:00 begrijpen, maar de massa ver achter ons niet. Een geluk voor ons: zo waren we één van de eersten om het park te verlaten. Al heb ik onderweg naar m'n auto wel nog enkele kinderwagen-gezinnen - o.a. Duitse - geïnformeerd. En bij het uitrijden ontstond natuurlijk een niet te vermijden chaos, maar het enige personeelslid dat ik toen op de parking zag, was vrijkaarten aan het uitdelen. Ook nog geen politie gespot, toen.

Of het een flauwe plezante, een dief of een ontploffer was weet ik niet. Mijn idee tijdens het wachten was: geen algemene stroompanne (dat hadden we vorige maand in zusterpark Tusenfryd al meegemaakt, zij het voor 1,5 uur in de namiddag) omdat de infoborden en de speakers wel werkten. Een verdacht persoon / object leek me ook niet van toepassing, want ik zag niks van politie. Eigenlijk dacht ik aan lokale schade t.g.v. beginnende werken aan de nieuwe coaster. Conclusie: ik kan me dus ook grondig vergissen.

BTW: de compensatie-tickets vermelden bovenaan in 't groot 'Ticket / Seizoen 2018' en onderaan, kleiner: 'geldig van .../04/2018 t..m. .../11/2019". Ik ga ze dus echt wel sparen voor volgend jaar, hopelijk verwijzen ze dan niet naar het verwarrend bovenschrift.