X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 23 van de 30 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Resultaten 441 tot 460 van de 582
  1. #441

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Bobbejaanland heeft op hun YouTube kanaal een video geüpload. In de video is ook een stukje te zien over de Vr op de Dreamcatcher.


    Weet iemand trouwens of de VR op de Dreamcatcher al geopend is? Ze zijn al van in het begin van het seizoen er reclame voor aan het maken, maar ik heb nog geen VR gezien.

  2. #442

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    En het toch maar als nieuw verkopen eigenlijk, die VR-brol. Je moet maar durven zeker? (T'is niet eens nieuw relatief gezien, aangezien ze MM al hadden daar...)
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #443

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik vraag me wel af waarom ze opeens met zo'n striktere richtlijnen komen, halverwege het seizoen...
    Waar staat er dat ze nu pas met die richtlijn komen? Het is Looopings die dit heeft ontdekt en vervolgens bekendgemaakt he, mogelijks was dit al (minstens) het hele seizoen dat die weegschalen er waren.

  4. #444

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Waar staat er dat ze nu pas met die richtlijn komen? Het is Looopings die dit heeft ontdekt en vervolgens bekendgemaakt he, mogelijks was dit al (minstens) het hele seizoen dat die weegschalen er waren.
    Ik heb ergens gelezen (vind de bron niet meteen terug) dat een recent ongeval door een te zwaar geladen bootje in een Spaans park van PR aan de oorzaak lag van de sterkere opvoering van deze veiligheidsmaatregel in de PR parken.

  5. #445

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Het zou me ook niet verwonderen moest een incident hier aan de basis van liggen. Wel opmerkelijk dat hier zo'n drama rond gemaakt wordt, terwijl dit vorig jaar al werd ingevoerd bij DD in BWP. Oké, daar is het wel subtiel met de 'weegplaat' en het lichtje, maar ik hoop dat ze in BBJ ook een soortgelijk systeem zullen voorzien.

    Ik kan me niet voorstellen dat ze hier zelf voor gekozen hebben, maar dat dit echt door PR opgedrongen werd. Ook in de andere parken van de groep zal dit binnenkort er komen.

    Wat het zomerabonnement betreft, zie ik hier ook niet echt problemen in. Zoals eerder aangegeven, gaan mensen hierdoor niet opeens elke dag van de zomer naar BBJ gaan. Bij mijn bezoeken aan BWP en WB dit jaar kreeg ik ook een bon mee om een tweede bezoekje te brengen aan 50 % korting. In PHL worden al jaren gratis tickets meegegeven voor een tweede bezoek later op het jaar. En in de Lago zwembaden kan je in de zomer ook een zomerpas kopen die een hele maand onbeperkt geldig is.

    Ergens is het misschien appels met peren vergelijken, maar ik vind het een mooie oplossing om nog eens in de zomer terug te keren (in plaats van meteen de volgende dag terug te moeten gaan) en het zal voor sommige bezoekers echt wel een meerwaarde zijn om nog eens op een vrij moment terug te keren in de zomer.

  6. #446

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Alle voorshows bij The Forbidden caves zijn geschrapt.

    "We geloven dat we hiermee tegemoetkomen aan de wens van de bezoeker. De ervaren medewerkers bij The Forbidden Caves hebben een plan opgesteld om de attractie beter af te stemmen op de behoefte van de gasten. Bezoekers vonden dat ze te lang moesten wachten voor een verhaal waarin ze maar matig geïnteresseerd waren. Het verhaal zelf wordt pas op het einde gebracht, vlak voor het instappen in de jeep", laat commercieel directrice Peggy Verelst weten.

    Het kan inderdaad wel zijn dat een deel van de bezoekers de voorshows oninteressant vonden, maar volgens mij is dit eerder gewoon puur een besparing met een zeer flauw en goedkoop excuus?!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  7. #447

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Tja, wie gaat er nog in? Pure geldbesparing dus.

  8. #448

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    *lol* Een zoveelste excuus ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  9. #449

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Tja, ze moeten het geld voor die weegschalen ergens halen...

    Nee, dit is geen goede evolutie. Een van de weinig attracties waar ze volop inzetten op beleving gaan ze downgraden. Hoe kan dit park binnen 5 jaar nog optornen tegen Walibi, Toverland, Phantasialand en Efteling? Beleving is voor parken de toekomst, en wat doet BJL? Juist, schrappen...

  10. #450

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Dat ze te lang moesten wachten voor het verhaal is toch gewoon onzin? Het lijkt me dat de voorshows een deel van de wachtrij uitmaken, je moet even lang voor de attractie wachten, voorshows of niet. Of werd er telkens maar één groep in de voorshows+attractie toegelaten? Dat is gewoon slechte operations.

    Ik kan me best voorstellen dat veel bezoekers de voorshows te langdradig vonden. Dat Bobbejaanland niet het park is waar mensen naartoe gaan voor een totaalervaring, hebben ze gewoon zelf gezocht. De Schoepens evengoed, maar toen was de pretparkwereld nog helemaal anders. Inderdaad een jammere evolutie, maar je ziet het wel vaker dat bij een ride met veel extra snufjes een flink deel ervan na enkele jaren niet meer in werking is... Erg sneu voor degenen die de volledige ervaring eens willen meemaken.

  11. #451

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Lijkt mij ook een louter financiële kwestie. Het is ook lastiger om werknemers daarvoor op te leiden en er stteds beschikbaar te hebben. Scheelt hen dus een paar zorgen.

    Een park dat zichzelf respecteert, zou door de kritieken op de voorshow proberen een nieuwe show of beleving in elkaar te steken, i.p.v. hem overboord te gooien. Jammer!

  12. #452

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik had vandaag mijn laatste examen (en kan dus vanaf nu terug meer tijd op het forum spenderen, hoezeej!) en ben daarna doorgereden naar Bobbejaanland, waar ik nog niet eerder geweest was dit seizoen.

    Dat de voorshows bij de Forbidden Caves geschrapt zijn, is mij misschien wel het meest bijgebleven van de hele dag, en neen, dat is niet positief. Waar je vroeger na de wachtrij rechtdoor ging naar de lift (of zelfs nog een ruimte voor de lift), sla je nu rechtsaf en kom je meteen uit in de gang tussen de laatste voorshow (met de sprekende steen) en de echte simulator. Vlak voor je instapt en terwijl de mensen zich opstellen in twaalf rijen, wordt er nog een stuk van het verhaal verteld. Dit komt ongeveer overeen met wat men vroeger zei in de tweede voorshow, waar dan ook de steen begon te praten. De schermen worden gebruikt en spelen in op de nieuwe voorshow, de leuke instructievideo van vroeger is dus ook weg. De lift en de ruimte met de sprekende steen worden dus volledig overgeslagen, wat ik heel jammer vind. Naar mijn idee was het thema en het verhaal net het sterkste van heel die attractie, in tegenstelling tot de simulator zelf...

    Andere zaken die mij opvielen:

    + Opvallend vriendelijk personeel
    + Vernieuwingen bij Dreamcatcher zien er erg goed uit
    + Het park lag er in het algemeen best goed bij

    - Heel veel attracties dicht (Reuzenrad, Monorail, King Kong, Bootvaart, nog wat kinderzaken, ...)
    - Sledgehammer draait maar eens per kwartier
    - Bijna alle horeca was heel de dag dicht
    - Attracties sluiten veel te vroeg! Zelfs als er op de schermen stond dat ze open waren tot 17u, waren ze om 16u30 al gesloten (Typhoon, Sledgehammer, Naga Bay)

    +/- Nog steeds geen VR bij Dreamcatcher
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  13. #453

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Waar je vroeger na de wachtrij rechtdoor ging naar de lift (of zelfs nog een ruimte voor de lift), sla je nu rechtsaf en kom je meteen uit in de gang tussen de laatste voorshow (met de sprekende steen) en de echte simulator. [...] De lift en de ruimte met de sprekende steen worden dus volledig overgeslagen, wat ik heel jammer vind.
    Wow, dat is wel heel ingrijpend! Heel wat geld wat nu al gaat verkommeren?!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #454

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Het is jammer voor mensen die de volledige ervaring nog niet hebben gehad. De klagers zijn dan waarschijnlijk mensen die meermaals op een jaar in het park komen en die kritiek krijg je eigenlijk bij alle attracties met een voorshow. Van de laatste nieuwe Efteling-attracties heb ik die commentaar ook al vaker gezien.

    En ja, je kan zeggen dat het deel van de wachtrij is, maar feit is wel dat TFC toch relatief vaak zonder wachtrij staat. En waar je zonder voorshows direct zou kunnen instappen, moet je dan *weer* naar die shows luisteren en "verspil" je dus tijd.

    Daarnaast gebeurt het ook vaak dat de attractie niet open is (verbeter mij als dit niet waar is, maar bij mijn laatste twee bezoeken heb ik hem toch sporadisch dicht gezien). Als de voorshows schrappen betekent dat hij nu wel altijd open blijft, dan ben ik al bij al tevreden met de maatregel.

    Bovendien vond ik persoonlijk het niveau van die acteurs vrij ondermaats. Dus dan heb ik liever dat ze hun geld ergens anders in steken. Of dit echt veel bespaart durf ik trouwens nog te betwijfelen: die acteur was meteen ook de operator, en er moet toch sowieso een operator voor de lift zijn bijvoorbeeld?

    ---

    Bovenstaande had ik getypt voordat ik de reactie van Nathan las. De lift e.d. schrappen is wel echt triest. Men kan de mensen hier toch ook gewoon insteken zoals een madhouse-voorshow zonder dat er een acteur aan te pas komt? Ik hoop dat ze er nog mee bezig zijn en dit toch herbekijken...
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 24-06-18 om 14:17. Reden: niet Joran maar Nathan

  15. #455

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik had vandaag mijn laatste examen (en kan dus vanaf nu terug meer tijd op het forum spenderen, hoezeej!) en ben daarna doorgereden naar Bobbejaanland, waar ik nog niet eerder geweest was dit seizoen.

    Dat de voorshows bij de Forbidden Caves geschrapt zijn, is mij misschien wel het meest bijgebleven van de hele dag, en neen, dat is niet positief. Waar je vroeger na de wachtrij rechtdoor ging naar de lift (of zelfs nog een ruimte voor de lift), sla je nu rechtsaf en kom je meteen uit in de gang tussen de laatste voorshow (met de sprekende steen) en de echte simulator. Vlak voor je instapt en terwijl de mensen zich opstellen in twaalf rijen, wordt er nog een stuk van het verhaal verteld. Dit komt ongeveer overeen met wat men vroeger zei in de tweede voorshow, waar dan ook de steen begon te praten. De schermen worden gebruikt en spelen in op de nieuwe voorshow, de leuke instructievideo van vroeger is dus ook weg. De lift en de ruimte met de sprekende steen worden dus volledig overgeslagen, wat ik heel jammer vind. Naar mijn idee was het thema en het verhaal net het sterkste van heel die attractie, in tegenstelling tot de simulator zelf...

    Andere zaken die mij opvielen:

    + Opvallend vriendelijk personeel
    + Vernieuwingen bij Dreamcatcher zien er erg goed uit
    + Het park lag er in het algemeen best goed bij

    - Heel veel attracties dicht (Reuzenrad, Monorail, King Kong, Bootvaart, nog wat kinderzaken, ...)
    - Sledgehammer draait maar eens per kwartier
    - Bijna alle horeca was heel de dag dicht
    - Attracties sluiten veel te vroeg! Zelfs als er op de schermen stond dat ze open waren tot 17u, waren ze om 16u30 al gesloten (Typhoon, Sledgehammer, Naga Bay)

    +/- Nog steeds geen VR bij Dreamcatcher
    Ook ik had gisteren dagje verlof genomen en naar Bobbejaanland gegaan.
    Alle +- punten komen overeen.
    Was er vroeger dan wel zo'n voorshow gelijk in Moviepark (Forbidden Caves)?
    Hebben deze pas gedaan en vonden deze in Duitsland veel beter uitgewerkt. Maar ook hier zat er meer verhaal in & verschillende voorshows.

    Moet wel zeggen dat het zalig kalm was! Langste aanschuiven was 2 minuten voor Sledgehammer. Zoals jij al zei komt dit omdat dit maar om het kwartier draait. De rest van alle attracties was in en uit.

    Bobbejaanland is eigenlijk enkel nog zeer goed te doen als er zo weinig volk is. Een uur aanschuiven voor bijvoorbeeld Dreamcatcher of El Rio is absurd. Dat is het echt niet waard! Wel eens leuk om er niet voor moeten aanschuiven. Het volledige park 3x kunnen doen.

    Had nog nooit een VR rit gedaan (Revolution) maar is eigenlijk echt een meerwaarde. Al was de 2de rit iets minder aangezien het beeld minder soepel liep dan de eerste rit.
    Verder ook de laatste rit van Revolution meegemaakt... Nuja alles was donker. Geen enkel licht dat nog brandde gedurende de hele rit. Zou blijkbaar altijd zo zijn vertelde ze.

    Maar inderdaad personeel was zeer vriendelijk!

    Bobbejaanland, zeer leuk om te doen als er amper volk is zodat je niet moet aanschuiven. Voor in het weekend of drukke dagen... Nee dank u!

  16. #456

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik liet FC bij m'n laatste 10 bezoeken steeds links liggen, wegens
    - lage herhalingswaarde
    - zeer beperkt tijdslot (soms pas vanaf de middag of later open)
    - obscurofobe zoon

    De wachtrij downgraden en de manier waarop P.V. dit als een volleerde Kleef verkoopt: wat een lef! Natuurlijk is het een besparende maatregel. Beweren dat het op vraag is van bezoekers ... Kom nou.

    Opvallend: BJL sleutelt aan z'n recentste nieuwigheden:. FC en Dizz. Bewijs van foute investeringen destijds? En net die zone zijn ze recent thematisch aan het opwaarderen. Als het park zo radeloos doorgaat, suggereer ik graag een nieuwe naam voor het park 'Desperado City.'

    Genoeg azijn, volgend seizoen (al verwacht ik wel minstens een half seizoen vertraging, vraag me niet waarom) opent hier mogelijk Belgiës duurste coaster. Hopelijk is de theming en beleving meteen 'boenk erop' en moeten ze binnen enkele jaren niet opnieuw gaan sleutelen.

  17. #457

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Alle voorshows bij The Forbidden caves zijn geschrapt.

    "We geloven dat we hiermee tegemoetkomen aan de wens van de bezoeker. De ervaren medewerkers bij The Forbidden Caves hebben een plan opgesteld om de attractie beter af te stemmen op de behoefte van de gasten. Bezoekers vonden dat ze te lang moesten wachten voor een verhaal waarin ze maar matig geïnteresseerd waren. Het verhaal zelf wordt pas op het einde gebracht, vlak voor het instappen in de jeep", laat commercieel directrice Peggy Verelst weten.

    Het kan inderdaad wel zijn dat een deel van de bezoekers de voorshows oninteressant vonden, maar volgens mij is dit eerder gewoon puur een besparing met een zeer flauw en goedkoop excuus?!
    Onbegrijpelijk dit.

    Wat zijn ze daar aan doen met het park... Ze zetten daar een mooi ding neer kwa afwerking en dan na een paar jaar zeggen ze van ja we gaan die voorshows niet meer doen??? Ik vond het wel leuk zoeen total beleving in die lift. De acteurs vond ik nog redelijk grappig... wat blijft er nu nog over van die attractie? Het beleving is weg en dat was juist de sterke kant van TFC...

    Ik hoop dat ik er van het jaar nog geraak om zelf te gaan kijken.

  18. #458

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Zeer jammere zaak dit, en zelf wil ik het binnenkort ook nog eens bekijken.

    Het is inderdaad wel zo dat het geen al te populaire attractie is, omdat het volgens mij gewoon een 'onbekend' iets is. Veel bezoekers die het park bezoeken zijn er al voor de middag gepasseerd, en dan is de attractie nog gesloten. Is de attractie dan toch open, dan loop je een heel lang stuk door de 'jungle' naar de 'ingang', waar je ook niet veel wijzer uit wordt. Vaak moet je hier dan nog een kwartier staan wachten, tot de poort open gaat en er een nieuwe groep naar binnen kan. Op die manier wordt er weer tijd verloren en haken bezoekers af.

    In dat opzicht is het dan meer te verantwoorden dat de voorshows geschrapt zijn, en klinkt het inderdaad als een 'besparingsmaatregel', maar ik denk dat ze zo met minder personeel meer bezoekers kunnen bereiken: de attractie kan nu vroeger openen met één operator. De bezoekers staan zo ook niet te wachten van een lange jungle-rij voor een 'gesloten poort', maar lopen zo meteen de attractie binnen.

    Ik hoop vooral dat je als bezoeker het verhaal toch nog kan begrijpen, en dat ze niet gewoon de voorshows gedwongraded hebben naar een wachtrij waar je doorheen loopt, maar dat er nog schermen worden toegevoegd om het verhaal duidelijker te maken. Mijn laatste (en voorlopig enige) bezoek aan MPG is intussen ook al even geleden, maar daar werden ook vooral schermen gebruikt i.p.v. acteurs, toch?

    En laat ze ook maar snel Dreamcatcher VR in orde krijgen!

  19. #459

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    ah ja logisch hé; die tweede operator die ze normaal nodig hebben in de voorshow, moet binnenkort brillen gaan aanpakken en uitdelen op de Dreamcatcher. Dat hebben ze toch weeral slim opgelost, en buiten een paar freaks op één of ander forum is er niemand die het merkt. Of wacht eens, wat lees ik nu weer bij de beoordelingen op facebook...

  20. #460

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik snap niet waarom iedereen zit te klagen over het schrappen van de voorshows bij Forbidden Caves. Ze hielden toch enkel de rijen op, waardoor je al gauw drie kwartier tot een uur moest aanschuiven terwijl er nauwelijks volk was (er werd om het kwartier een groep binnengelaten of zo)... en dat nog in het saaiste deel van de hele wachtrij, de 'jungle'. Hopelijk gaan de rijen bij FC nu wat vlotter vooruit.

    Als ze nu eens die domme VR zouden kunnen schrappen bij Revo (sorry, frye)...
    Laatst gewijzigd door Dinosaurus; 22-06-18 om 23:11.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •