X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 30 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 582
  1. #101
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Er is nog niet eens bekend OF er een nieuwe attractie zal komen en sommigen zitten al te kwijlen... Bobbejaanland hield enkel een (fake) enquête bij enkele bezoekers en liet nog na van hun abonnees (hun trouwste klanten) een mail te sturen hierover.
    Ik denk dat we blij zullen mogen zijn als er een nieuwe glijbaan op hun speeltuintje komt.

    Het is nog altijd Bobbejaanland he: het meest verloederde park van Europa dat enkel nog marginalen aantrekt.

  2. #102

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Er is nog niet eens bekend OF er een nieuwe attractie zal komen en sommigen zitten al te kwijlen... Bobbejaanland hield enkel een (fake) enquête bij enkele bezoekers en liet nog na van hun abonnees (hun trouwste klanten) een mail te sturen hierover.
    Ik denk dat we blij zullen mogen zijn als er een nieuwe glijbaan op hun speeltuintje komt.

    Het is nog altijd Bobbejaanland he: het meest verloederde park van Europa dat enkel nog marginalen aantrekt.
    Het merendeel van de forumers zal dit jaar minimum 1x in Bobbejaanland geweest zijn. Ik ken er verschillende van en ik vind geen enkel van hen marginaal...

    Akkoord dat je met goedkope prijzen een ander soort publiek aantrekt, maar dat het park alleen marginalen aantrekt vind ik nu toch wel overdreven. Vergelijk het met fast food in het genre mcDonalds, meer marginalen dan een 'gewoon' restaurant, maar stiekem vind iedereen het wel eens (of zoals ik: vaak ) lekker.

    Je standpunt mag je gerust hebben, maar het moet natuurlijk wel inhoud hebben en een beetje onderbouwd zijn.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #103

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Bobbejaanland hield enkel een (fake) enquête bij enkele bezoekers en liet nog na van hun abonnees (hun trouwste klanten) een mail te sturen hierover.
    Intussen kan nu wel iedereen deze invullen hoor. Op Facebook kan je er gewoon naartoe.

    Los daarvan, Gerstlauer of Mack zou me echt niet uitmaken. Een verzuurde relatie kan ook opnieuw opgebouwd worden hé. Intussen heb je een andere directeur aan het hoofd van het park, wat meteen een 'propere lei' kan betekenen.

  4. #104

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Het is nog altijd Bobbejaanland he: het meest verloederde park van Europa dat enkel nog marginalen aantrekt.
    Straffe taal:
    - Je kent alle parken in Europa?
    - Je kent elke bezoeker van Bobbejaanland?

    Ondanks deze straffe uitspraken die nergens toe bijdragen heb je inderdaad wel een punt:

    - Een voorspelbare enquête waar hun doelpubliek (Ik denk dan vooral een jonge tieners en kinderen) echt wel het gevoel bij hebben dat ze inspraak hebben (Als leerkracht sta ik dagelijks tussen dit publiek, geloof me, ze denken echt dat hun stem hier invloed heeft en kozen allen voor de looping optie ;-) )

    - Er staat inderdaad nergens geschreven dat ze een nieuwe attractie gaan bouwen voor 2018

    - Als de enquête toch effectief hun beslissing zou beïnvloeden moeten we ten vroegst over een jaar of 4 deze attractie verwachten. (Opdracht uitschrijven, bedrijven hun voorstel laten presenteren, keuzes maken, vergunningen aanvragen, het financiële plaatje rond krijgen en dan de bouw zelf nog een nog tientallen andere tussenstappen voor de opening... )

    Dus ja, volgend seizoen zal een nieuwe glijbaan misschien wel eens kunnen... maar ik verwacht dat BJL in de komende jaren werk gaat maken van een grote nieuwe attractie... Over een jaar of 4 weten wie gelijk heeft :-p

  5. #105

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Er is nog niet eens bekend OF er een nieuwe attractie zal komen en sommigen zitten al te kwijlen... Bobbejaanland hield enkel een (fake) enquête bij enkele bezoekers en liet nog na van hun abonnees (hun trouwste klanten) een mail te sturen hierover.
    Ik denk dat we blij zullen mogen zijn als er een nieuwe glijbaan op hun speeltuintje komt.

    Het is nog altijd Bobbejaanland he: het meest verloederde park van Europa dat enkel nog marginalen aantrekt.
    Proficiat dat je al meer dan 500 parken bezocht hebt, vind ik sterk van je. Zou je er misschien rekening mee willen houden dat je nu al voor de tweede maal 90% of misschien zelfs meer van de forumgebruikers beledigd, volgens mij is dat absoluut niet de bedoeling!

  6. #106

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Off-topic: Ik denk dat we ondertussen allemaal weten dat borisvdd zijn mening wel eens te ongenuanceerd en grofgebekt formuleert. Het is zinvol om hem dat één keer te zeggen, maar ik geloof niet in de meerwaarde van 5 zulke responsen.

  7. #107

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Damnit. Nu ben ik ook al marginaal ofwat. Ik deed nog zo men best. :'(
    Je vois la vie en des biscuits.

  8. #108
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Proficiat dat je al meer dan 500 parken bezocht hebt, vind ik sterk van je. Zou je er misschien rekening mee willen houden dat je nu al voor de tweede maal 90% of misschien zelfs meer van de forumgebruikers beledigd, volgens mij is dat absoluut niet de bedoeling!
    Alle 500 niet, maar parken als Liseberg, Bakken, Blackpool, Thorpe, Parque de Atracciones, Walygator,..., maar toch al 41. En is "nu beledig je 90% van van de forummers" is er ook een beetje over he. Hoop en al 30 mensen posten hier, dus alles een beetje in perspectief plaatsen.

    En kijk gewoon eens om je heen als je in Bobbejaanland bent... je waant je zowaar in het Blankenberge van de pretparken: vergane glorie die past bij het publiek dat er heen gaat. En dat het park jaarlijks door forummers bezocht wordt, is ook maar logisch: de fans blijven het fantastisch vinden en juichen en springen bij elke verfborstel die bovengehaald wordt, en anderen gaan erheen om nadien een uitgebreid tripreport te schrijven vol sarcasme à la "my final visit".

    Dat post onderbouwd moeten zijn, ok... maar ook de hoera-berichten moeten dan wat onderbouwd zijn, in plaats van persoonlijke aanvallen te lanceren op jullie favoriete Boris.

  9. #109

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Moderator post:

    Borisvdd moet en zal in het vervolg beter opletten met hoe hij dingen formuleert opdat hij anderen niet mogelijks tegen de schenen zou stampen. Hij is hiervoor ook (nogmaals) aangesproken en heeft een gepaste sanctie gekregen. Graag vragen we jullie daarom ook niet meer om op zijn bovenstaande posts te reageren gezien dit er nu niet meer toe doet. Bedankt, jullie moderators!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #110

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Bwaa, ik vind de launched coasters van Mack doorgaans toch beter dan die van Gerstlauer. Star Trek is een uitzondering, omdat die launch gewoon extreem zwak is. Ik zou daarentegen niet zeggen dat het een slechte baan is, hij is gewoon helemaal niet intens en je mag geen te hoge verwachtingen hebben.

    Laten we het erop houden dat Mack en Gerstlauer wel aan elkaar gewaagd zijn
    Ik vind Star Trek en Gold Rush ongeveer even goed. Akkoord dat de lanceringen van Mack misschien niet de sterkste zijn (alhoewel ik die van Blue Fire wel erg goed vind) en dat Gerstlauer achtbanen met krachtigere lanceringen bouwt. Echter staat of valt een achtbaan niet met haar lancering. En op het feitelijke achtbaangedeelte wint Mack het voor mij toch van Gerstlauer (gemiddeld gesproken). Zeker ook omdat Macks mij een langere levensduur lijken te hebben zonder aan comfort in te boeten. Daarom zou ik toch liefst een Mack zien komen naar Bobbejaanland.

  11. #111

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Graag zie ik indien zich een mirakel onttrekt een Mack launched komen, maar na alle positieve reacties op Gold Rush (ik heb deze helaas dit seizoen nog niet kunnen uittesten) zou ik Gerstlauer best nog even het voordeel van de twijfel willen geven om dat geval van een Typhoon goed te maken ...
    Laatst gewijzigd door yelle8; 13-12-17 om 20:21. Reden: Nu is het er af ;) Maar graag in het vervolg de richtlijnen volgen aub!

  12. #112

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Straffe taal:
    - Je kent alle parken in Europa?
    - Je kent elke bezoeker van Bobbejaanland?

    Ondanks deze straffe uitspraken die nergens toe bijdragen heb je inderdaad wel een punt:

    - Een voorspelbare enquête waar hun doelpubliek (Ik denk dan vooral een jonge tieners en kinderen) echt wel het gevoel bij hebben dat ze inspraak hebben (Als leerkracht sta ik dagelijks tussen dit publiek, geloof me, ze denken echt dat hun stem hier invloed heeft en kozen allen voor de looping optie ;-) )

    - Er staat inderdaad nergens geschreven dat ze een nieuwe attractie gaan bouwen voor 2018

    - Als de enquête toch effectief hun beslissing zou beïnvloeden moeten we ten vroegst over een jaar of 4 deze attractie verwachten. (Opdracht uitschrijven, bedrijven hun voorstel laten presenteren, keuzes maken, vergunningen aanvragen, het financiële plaatje rond krijgen en dan de bouw zelf nog een nog tientallen andere tussenstappen voor de opening... )

    Dus ja, volgend seizoen zal een nieuwe glijbaan misschien wel eens kunnen... maar ik verwacht dat BJL in de komende jaren werk gaat maken van een grote nieuwe attractie... Over een jaar of 4 weten wie gelijk heeft :-p
    Dat deze enquete niet als doel 2018 staat als een paal boven water. De investeringslijst 2018 heeft eventjes op parquesreunidos.com gestaan. en dat was erg duidelijk: géén nieuwe attractie. De grootste investering was een VR ombouw van dreamcatcher, tepees weg, station heropbouwen en wachtrijen aanpakken .

    https://www.parquesreunidos.com/wp-c...esentation.pdf

    Hier kan jeje uitleven op je fantasieën .

  13. #113

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Echter staat of valt een achtbaan niet met haar lancering. En op het feitelijke achtbaangedeelte wint Mack het voor mij toch van Gerstlauer (gemiddeld gesproken)

    Euh sorry maar in een lanceerachtbaan is de lancering toch een essentieel stuk van de baan zeg. Anders plaats je evengoed een coaster met kettinglift. Wat is dan de meerwaarde om voor een lanceerachtbaan te kiezen?! Als je voor een familie lanceerachtbaan wil gaan: akkoord. Maar banen zoals Blue Fire en Helix zijn en zien er niet uit als familieachtbanen. Als je die achtbanen ziet, zien die er als thrillseeker enorm interessant uit (tot je ze effectief doet dan in mijn ervaring). Ook voor een leek zien zulke banen er gewoon thrill uit.

    Dat de lay-outs van Mack wel goed ontworpen zijn, klopt wel. Maar vergeet niet dat Gerstlauer ook verrassend en origineel uit de hoek kan komen met lay-outs. Zie die hangtime inversie op Junker, geweldig element dat! Het enigste wat ze tegen lijken te hebben is een beetje hun soepelheid, al is het zeker niet zo erg als bij de oude Vekoma's. Ik vind Gerstlauer een onderschatte fabrikant, voor Bobbejaanland is Gerstlauer zeker een fantastische keuze in mijn ogen.

  14. #114

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Anders plaats je evengoed een coaster met kettinglift. Wat is dan de meerwaarde om voor een lanceerachtbaan te kiezen?! Als je voor een familie lanceerachtbaan wil gaan: akkoord. Maar banen zoals Blue Fire en Helix zijn en zien er niet uit als familieachtbanen. Als je die achtbanen ziet, zien die er als thrillseeker enorm interessant uit (tot je ze effectief doet dan in mijn ervaring). Ook voor een leek zien zulke banen er gewoon thrill uit.
    Ik denk dat wat Putoor bedoelt, is dat een zwakke(re) lancering nog niet betekent dat ook de rest van de coaster slecht is. Je kan lang klagen over de intensiteit van de lanceringen van Helix, maar die baan is bijna anderhalve kilometer lang en de lanceerstroken zijn maar een klein deel van de hele ritervaring. Als iemand de rest van de baan top vind, en dat zijn bij elkaar heel wat airtimeheuvels, inversies en nog heel wat meer - mag die persoon toch gerust spreken van een topbaan?

    Voorts word er volgens mij niet altijd voor een lancering gekozen omwille van de intensiteit van een lancering, soms ook uit noodzaak, het esthetische element of zelfs om de flow van de rit niet te doorbreken. Helix zou een heel stuk minder spectaculair zijn als je na afloop nog met een kettinglift een heuvel op getrokken werd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Dat de lay-outs van Mack wel goed ontworpen zijn, klopt wel. Maar vergeet niet dat Gerstlauer ook verrassend en origineel uit de hoek kan komen met lay-outs. Zie die hangtime inversie op Junker, geweldig element dat! Het enigste wat ze tegen lijken te hebben is een beetje hun soepelheid, al is het zeker niet zo erg als bij de oude Vekoma's. Ik vind Gerstlauer een onderschatte fabrikant, voor Bobbejaanland is Gerstlauer zeker een fantastische keuze in mijn ogen.
    Ik vind Gerstlauers nogal overroepen, zeker Karacho maar ook Junker. Ik heb me prima geamuseerd op die laatste, vooral vanwege de inversie die jij noemt: dat was voor mij dan eigenlijk ook meteen het enige element dat me echt bijbleef, de rest was voor mij typisch Gerstlauer: niet memorabel en bij momenten zelfs onaangenaam. Maar ook de launch van Junker is me niet echt bijgebleven als extreem goed, integendeel: ik krijg van Blue Fire een grotere kick... Karacho idem, de enige Gerstlauer Launches die ik verassend sterk vind zijn Anubis en Firechaser Express, de rest doet me echt niks.

    Voorts geloof ik ook niet dat de meeste oude Vekoma's onsoepel zijn: er zitten in veel van die banen knikken, maar echt op en neer daveren doen de treinen niet. Ik denk aan Speed Snake in Fort Fun, die vroeger bekend stond als een rammelbak, maar dankzij de nieuwe treinen echt botersoepel aanvoelt. Omdat de schouderbeugels wegvallen, krijg je gewoon geen klappen meer... Natuurlijk zijn er volgens mij nog wel Vekoma's die echt onsoepel zijn, zoals El Condor.

  15. #115

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Maar het draait allemaal rond de ritervaring, en dan mag je nog zo'n knappe lay-out tekenen... als je trein er door kruipt dankzij een zwakke launch ben je er niet veel mee. Maverick in Cedar Point wordt door velen als topper beschouwd. Heeft wel een stevige launch en ook een knappe lay-out, echter die beugels die erop stonden (toen in 2013) verpestte de hele ritervaring waardoor ik het zelf niet als een topper kan beschouwen.

  16. #116

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Maar het draait allemaal rond de ritervaring, en dan mag je nog zo'n knappe lay-out tekenen... als je trein er door kruipt dankzij een zwakke launch ben je er niet veel mee.
    Een zwakke launch betekend toch niet per se een zwakke snelheid doorheen heel de rit? daar ging het niet over, het ging over de kracht van de lancering, niet de topsnelheid dat die bereikt? Of zo vatte ik het toch op. Zie Red Force en Dodonpa, een gelijkaardige topsnelheid, de één bereikt het gewoon veel sneller dan de ander.

    In ieder geval had ik niet het gevoel dat de Mack Launched coasters die ik al deed te traag door hun elementen gingen, al kan dat ook net goed zijn.

  17. #117

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vooral bij BF heb ik niet alleen het gevoel dat de lancering te soft is maar dat de topsnelheid ook wat te laag is. Hij kruipt door zijn eerste twee elementen en ook daarna kun je moeilijk zeggen dat hij over zijn track raast. Op een kloon in Dubai had ik een betere ervaring, daar ervaarde ik de lancering krachtiger en de topsnelheid sneller waardoor dat wel een heel leuke ritervaring gaf. Volgens de stats op RCDB hebben beide banen echter dezelfde snelheid. Misschien klopt RCDB niet of hebben die Emiraten iets aangepast... op dit moment verkies ik altijd die kloon boven het origineel.

    Buiten Alpina Blitz (een kopie van Piraten) en Pulsar heb ik geen enkele Mack gedaan die me een out-of-control gevoel gaf nu ik erover nadenk. Dus ik hoop echt dat BJL niet voor een Mack gaat, want het lijkt me een uitgemaakte zaak dat als ze een nieuwe coaster krijgen, het een launch coaster zal zijn. Die geruchten gaan al enkele jaren rond.

  18. #118

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Naast de enquête van Bobbejaanland, heeft zusterpark Tusenfryd blijkbaar een gelijkaardige enquête waar uit exact dezelfde attractietypes kan gekozen worden. Bij Tusenfryd zijn de keuzes misschien zelfs nog vreemder. Waterattracties hebben ze echt wel genoeg. Ze hebben met Thors Hammer en Nightmare twee attracties met filmprojecties. De lanceerachtbaan hebben ze natuurlijk ook al. Rollercoasters zonder looping zijn er ook. Een vrijevaltoren lijkt me ook niks: ze hebben al een SpaceShot. De positie van interactieve shooter wordt ook al door Nightmare ingevuld. Enkel een simulator hebben ze niet echt.
    Ik stel me toch wat vragen bij het feit dat Bobbejaanland en Tusenfryd met dezelfde opties afkomen. Bij Bobbejaanland leek alles te hinten naar die lancering 'als een raket', maar wat is de bedoeling bij Tusenfryd dan? Deze enquête van Tusenfryd (misschien zijn er nog wel andere Parques Reunidos-parken met dezelfde enquête?) doet me toch nog meer vraagtekens zetten bij de bedoeling van die van Bobbejaanland...

  19. #119

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Een paar dagen geleden zag ik in een video van IMAscore het logo van Bobbejaanland voorbij flitsen. Het was hun jaaroverzicht van projecten waar zij in 2017 aan gewerkt hebben. Voor zover ik weet heeft Bobbejaanland geen soundtracks van IMAscore in het park(verbeter mij als ik fout ben). Misschien is het dus mogelijk dat we in 2018 muziek van IMAscore krijgen. Weten jullie hier iets meer over?


    Het logo flits heel kort voorbij op 1:55, als je het niet kunt zien kun je de snelheid van de video best op 0.25 zetten. Dan is het duidelijker zichtbaar.

  20. #120

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Een paar dagen geleden zag ik in een video van IMAscore het logo van Bobbejaanland voorbij flitsen. Het was hun jaaroverzicht van projecten waar zij in 2017 aan gewerkt hebben. Voor zover ik weet heeft Bobbejaanland geen soundtracks van IMAscore in het park(verbeter mij als ik fout ben). Misschien is het dus mogelijk dat we in 2018 muziek van IMAscore krijgen. Weten jullie hier iets meer over?


    Het logo flits heel kort voorbij op 1:55, als je het niet kunt zien kun je de snelheid van de video best op 0.25 zetten. Dan is het duidelijker zichtbaar.
    Het zou me niet verbazen dat het gaat om soundeffects voor een of ander spookhuis tijdens Halloween.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •