X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 29 van de 30 EersteEerste ... 1927282930 LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 580 van de 582
  1. #561

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Zou dit het eerste geschreven bewijs zijn van iemand die dankzij Bobbejaanland lekker heeft gegeten ?
    Haha, Eigenlijk vind ik het eten in BJL niet zo slecht in tegenstelling tot BWP en Plopsa(duur).

  2. #562

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Pretparken.be was afgelopen zaterdag uitgenodigd voor de officiële persopening van het nieuwe spookhuis Welp. We hebben een verslag geschreven dat je nu kan lezen. Tevens hebben we een beetje gefilmd en met de beelden een leuke trailer gemaakt.



    Wij waren alvast enthousiast over WELP . Benieuwd naar wat zij die BJL ook nog bezoeken ervan vinden. Je mag je ervaringen hier altijd posten

  3. #563

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Iemand die show in Desperado City al gezien?

  4. #564

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ziet er alvast heel knap uit! Ik wil het artikel pas na morgenavond lezen, wanneer ik het zelf ga ontdekken. Mijn verwachtingen zijn in elk geval zeer hooggespannen. Ook de show in Desperado City wil ik dan zeker eens gaan zien!

  5. #565

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik was er gisteren, een overrompeling was het zeker niet, en ik zal beginnen met de positieve punten:

    - horeca was goed, nergens wachten en alles was open.
    - dizz draaide met 5 karren en daardoor een korte wachttijd
    - welp en childhood of fears waren best goed

    Tot daar het positieve

    - park open tot 21u, attracties tot 20u. Om 21.20u konden we wegrijden op een bijna lege parking. Tja wat moet je als je vanaf 20u nergens meer in kunt..

    - om 10u naar revolution, deze zou al open moeten zijn... en waren er terug uit om 10.30u. Toen we er stonden moesten eerst alle brillen nog getest worden door het personeel zelf. Toen we vroegen waarom we niet konden instappen werden we keihard genegeerd.

    - bij sonar werd om 14.05u de poort opengedaan maar wel de verkeerde. Toen we 10 minuten later er bijna in konden werden de bezoekers op het juiste pad binnengelaten (nl. Het treinspoor) maar wij stonden nog op het andere pad, gevolg: geduw, getrek en gescheld... ik ben de rij uitgegaan en heb er dan maar de
    Operations manager bijgehaald. Hallucinante toestanden.

    - capaciteit spookhuizen is een drama, 1 uur voor welp (en dat is dus nog kort), 2 uur voor sonar ( horen zeggen van anderen)

    - childhood of fears opent normaal om 18.30u, helaas... pas om 18.55u zijn ze eraan begonnen. Kort na ons werd de wachtrij alweer dichtgegaan. Wachttijd: 1u45min. Een nieuw persoonlijk record voor mij! Er worden 15 man per keer binnengelaten en er wordt gewacht tot die 15 man kinderland terug uit zijn. Geen idee waarom? Hier kan je veel meer man en veel meer groepjes doorsturen. Belachelijk!

    - bij de santa fe kon je ook een 'blood burger' krijgen. Maar het personeel wist dat niet, we hebben ze er dan maar zelf op gewezen dat ze het hadden
    Laatst gewijzigd door slimmerik; 28-10-18 om 10:03.

  6. #566

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Eventjes tussendoor: Vrienden van ons zijn met hun nogal actief zoontje van 8 jaar 3 weken geleden naar BJL geweest en hadden een leuke dag. Ze zijn vorige week naar DLP geweest (enkel het eerste park) en de reactie van hun zoontje: "BJL was veel leuker, in DLP is bijna alles voor baby's... "

    Even erbij vermelden dat in DLP de Indiana Jones en Phantom Manor dicht waren...

  7. #567

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Eventjes tussendoor: Vrienden van ons zijn met hun nogal actief zoontje van 8 jaar 3 weken geleden naar BJL geweest en hadden een leuke dag. Ze zijn vorige week naar DLP geweest (enkel het eerste park) en de reactie van hun zoontje: "BJL was veel leuker, in DLP is bijna alles voor baby's... "

    Even erbij vermelden dat in DLP de Indiana Jones en Phantom Manor dicht waren...
    Dus ? Snap de toegevoegde waarde niet eigenlijk. Meningen zijn relatief, ook van kinderen natuurlijk . Plus, de Studios is nogal gekend om zijn 'steviger' karakter. Tot daartoe dus...

    Oei ze hebben het in lichtaart precies nog steeds niet op orde, nochtans zag hun opzet er wel de moeite uit.

  8. #568

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Dus ? Snap de toegevoegde waarde niet eigenlijk. Meningen zijn relatief, ook van kinderen natuurlijk . Plus, de Studios is nogal gekend om zijn 'steviger' karakter. Tot daartoe dus...

    Oei ze hebben het in lichtaart precies nog steeds niet op orde, nochtans zag hun opzet er wel de moeite uit.
    Lol, Inderdaad, meningen zijn relatief..

    Ik vind het gewoon vreemd dat als je de jeugd vraagt, welk pretpark ze verkiezen, ze redelijk vaak dat parkje in Lichtaart verkiezen .. Dus ... ondanks alle gebreken die hier op gelijst staan, hebben ze het blijkbaar WEL in orde. Ze slagen erin hun doelpubliek een leuke dag te bezorgen.

    Dus ik snap de toegevoegde waarde van jouw reply eigenlijk niet, door een duidelijk mening van iemand van het doelpubliek zomaar weg te lachen en op basis van een andere mening te concluderen dat ze het nog steeds niet in orde hebben. De mening van dat kind past natuurlijk niet in de kraam van het anti BJL front hier op het forum.

    Dus kom ik terug op jouw mening met een kleine aanpassing:
    Inderdaad, meningen zijn relatief.. ook die van volwassen pretparkfreaks natuurlijk :-)

    PS: Mijn eigen mening: BJL zou zoveel veel sjeiker kunnen zijn mits een beter beleid en een paar kleine inspanningen ... maar ook dat is maar een mening. En ohja: DLP en de studio's vind ik verouderd, veel te duur, slechte horeca, onvriendelijk personeel en op de ene of andere manier als ik er kom is de Indianna Jones altijd gesloten .. de 2 slechtste parken van de top 10 van beste bezochte parken van Europa! Maar deze mening hoort misschien thuis in een andere topic ;-)

  9. #569

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    Ik was er gisteren, een overrompeling was het zeker niet, en ik zal beginnen met de positieve punten:

    - horeca was goed, nergens wachten en alles was open.
    - dizz draaide met 5 karren en daardoor een korte wachttijd
    - welp en childhood of fears waren best goed

    Tot daar het positieve

    - park open tot 21u, attracties tot 20u. Om 21.20u konden we wegrijden op een bijna lege parking. Tja wat moet je als je vanaf 20u nergens meer in kunt..

    - om 10u naar revolution, deze zou al open moeten zijn... en waren er terug uit om 10.30u. Toen we er stonden moesten eerst alle brillen nog getest worden door het personeel zelf. Toen we vroegen waarom we niet konden instappen werden we keihard genegeerd.

    - bij sonar werd om 14.05u de poort opengedaan maar wel de verkeerde. Toen we 10 minuten later er bijna in konden werden de bezoekers op het juiste pad binnengelaten (nl. Het treinspoor) maar wij stonden nog op het andere pad, gevolg: geduw, getrek en gescheld... ik ben de rij uitgegaan en heb er dan maar de
    Operations manager bijgehaald. Hallucinante toestanden.

    - capaciteit spookhuizen is een drama, 1 uur voor welp (en dat is dus nog kort), 2 uur voor sonar ( horen zeggen van anderen)

    - childhood of fears opent normaal om 18.30u, helaas... pas om 18.55u zijn ze eraan begonnen. Kort na ons werd de wachtrij alweer dichtgegaan. Wachttijd: 1u45min. Een nieuw persoonlijk record voor mij! Er worden 15 man per keer binnengelaten en er wordt gewacht tot die 15 man kinderland terug uit zijn. Geen idee waarom? Hier kan je veel meer man en veel meer groepjes doorsturen. Belachelijk!

    - bij de santa fe kon je ook een 'blood burger' krijgen. Maar het personeel wist dat niet, we hebben ze er dan maar zelf op gewezen dat ze het hadden
    Ik heb ook enkele bedenkingen bij de organisatie maar het ergste gisteren was het volgende:

    Er moeten zeker meer shows van professor Piquart komen want dit kleine zaaltje kon de overrompeling niet aan. We hebben de show niet kunnen zien omdat we er telkens nét niet in konden (we hebben bij elke show ons richting Cowboy dorp begeven 25 min. - 30 min. voor aanvang van de show en nog steeds te laat). Dat is niet normaal meer IMHO. Hierdoor waren veel volwassenen kwaad en kinderen verdrietig. Een medewerker stond er met een tellertje maar kon niet met zekerheid zeggen of we allemaal binnen konden maar het was ongeveer een capaciteit van 140 personen dat binnen mocht, wist hij me te vertellen. Sorry hoor, maar sluit dan de rij af en zet een bord dat de show vol is of zet er permanent een medewerker.

    Ik heb meteen iemand van het personeel vriendelijk aangesproken over wat ik net zei, of ik dat als feedback kon doorgeven. Die jongen (jobstudent die er nog jonger uitziet dan mij, haha) kon die verantwoordelijkheid voor het organiseren (lees als: wegsturen van mensen omdat de rij te vol was) niet aan en wist tevens niet hoe die moest reageren op mijn feedback. Ik had ermee te doen.

    Ik ben blij met de richting dat Bobbejaanland uitgaat, maar ze laten een paar steken vallen die zeer simpel op te lossen zijn.

    Stuur jullie feedback naar Bobbejaanland, dat doe ik ook. Hopelijk doen ze er iets mee.
    ------------------------------------------
    Verder was gisteren de wachttijd bij Welp en Sonar weer 1u30min. Van de andere mazes heb ik geen idee wat de wachttijden waren, maar aan de rijen te zien, was het minstens 60 minuten.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 29-10-18 om 00:32.

  10. #570

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Lol, Inderdaad, meningen zijn relatief..

    Ik vind het gewoon vreemd dat als je de jeugd vraagt, welk pretpark ze verkiezen, ze redelijk vaak dat parkje in Lichtaart verkiezen .. Dus ... ondanks alle gebreken die hier op gelijst staan, hebben ze het blijkbaar WEL in orde. Ze slagen erin hun doelpubliek een leuke dag te bezorgen.

    Dus ik snap de toegevoegde waarde van jouw reply eigenlijk niet, door een duidelijk mening van iemand van het doelpubliek zomaar weg te lachen en op basis van een andere mening te concluderen dat ze het nog steeds niet in orde hebben. De mening van dat kind past natuurlijk niet in de kraam van het anti BJL front hier op het forum.

    Dus kom ik terug op jouw mening met een kleine aanpassing:
    Inderdaad, meningen zijn relatief.. ook die van volwassen pretparkfreaks natuurlijk :-)

    PS: Mijn eigen mening: BJL zou zoveel veel sjeiker kunnen zijn mits een beter beleid en een paar kleine inspanningen ... maar ook dat is maar een mening. En ohja: DLP en de studio's vind ik verouderd, veel te duur, slechte horeca, onvriendelijk personeel en op de ene of andere manier als ik er kom is de Indianna Jones altijd gesloten .. de 2 slechtste parken van de top 10 van beste bezochte parken van Europa! Maar deze mening hoort misschien thuis in een andere topic ;-)
    Was geen persoonlijke aanval hoor . Alvast excuses als dat zo mogen blijken. Ook ben ik niet echt een bjl-basher of anti-bjl in any way, ik kijk eerder met een neutrale blik naar het park. Een haat-liefde verhouding om het zo cru te zeggen eigenlijk. Als kind was ik er dol op, als volwassene ben ik er minder aan gehecht. Niet dat het boeit, maar als kind zie je de details/gebreken niet die een park heeft. Kanttekening: ik vond als jonge tiener walibi in de jaren 2005 geweldig, maar dat was eigenlijk een van de meest beschaamtelijke periodes van het park. DLP net andersom: als kind had ik er geen feeling mee, nu net hoe meer hoe liever. Heeft allemaal te maken met het perspectief waarmee naar je het park kijkt uiteraard.

    Het jammere bij het park is dat ze wel proberen, maar net vast zitten aan structurele problemen wat investeren niet ten goede komt. Ook het feit dat ze al enkele jaren hun bezoekersaantallen niet willen vrijgeven, attracties nog steeds laat openen en vroeg sluiten plus praktisch overal rondstooien met kortingtickets voor een appel en een ei... In mijn ogen komt dat dan eerlijk gezegd niet al te best over helaas en hebben ze het niet allemaal in orde. Ik insinueer daar helemaal niet mee dat hierdoor niemand een toffe dag kan hebben in bjl hoor, totaal niet, maar het park heeft het gewoon duidelijk moeilijk en dat probleem wordt vaker duidelijk dan omgekeerd. Dat is geen mening gevormd onder invloed van een andere persoon, maar een kijk op een park dat ik als kleine bedagger heb zien groeien en vallen in een snel ratio...

    Laatste keer dat ik er was is geloof ik twee jaartjes geleden. Heb zeker een toffe dag gehad, maar het park was toen doods op een mooie zomerdag en er waren wel vaker momenten dat ik gefronst had bij verschillende veranderingen en dergelijke dan anders. Net als bij pld heb ik niet de drive om terug te keren, een beetje een gegeven bij alle Belgische parken (met uitzondering van WB).

    Ik mag gewoon hopen dat hun nieuwe achtbaan de vruchten afwerpt! Btw: hoe zit het nu eigenlijk met hun VR bij dreamcather?

  11. #571

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Klopt het dat het vuurwerk niet tijdens elke nocturne te bewonderen valt?
    Ik lees hier boven dat ze alles sluiten om 20u, maar als ze geen vuurwerk organiseren dan druip je inderdaad toch gewoon af uit verveling.

    Ik wou Bobbejaanland nog eens bezoeken, de tweede november, maar bij het zien van de wachtrijen voor de spookhuizen lijkt het me toch niet zo'n goed idee om te gaan.
    Of iemand een krachtig aanvalsplan om alle doolhoven efficiënt te kunnen doen?

  12. #572

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Klopt het dat het vuurwerk niet tijdens elke nocturne te bewonderen valt?
    Ik lees hier boven dat ze alles sluiten om 20u, maar als ze geen vuurwerk organiseren dan druip je inderdaad toch gewoon af uit verveling.

    Ik wou Bobbejaanland nog eens bezoeken, de tweede november, maar bij het zien van de wachtrijen voor de spookhuizen lijkt het me toch niet zo'n goed idee om te gaan.
    Of iemand een krachtig aanvalsplan om alle doolhoven efficiënt te kunnen doen?
    Van zodra het eerste open gaat meteen aanschuiven of zelfs iets vroeger klaar staan. De show moet je heel vroeg klaar staan, een half uur te voren is hij al volzet. Over het vuurwerk heb ik niets opgevangen, dacht dat dit elke nocturne was

  13. #573

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Klopt het dat het vuurwerk niet tijdens elke nocturne te bewonderen valt?
    Ik lees hier boven dat ze alles sluiten om 20u, maar als ze geen vuurwerk organiseren dan druip je inderdaad toch gewoon af uit verveling.

    Ik wou Bobbejaanland nog eens bezoeken, de tweede november, maar bij het zien van de wachtrijen voor de spookhuizen lijkt het me toch niet zo'n goed idee om te gaan.
    Of iemand een krachtig aanvalsplan om alle doolhoven efficiënt te kunnen doen?
    Een half uur voor Welp en Childhood Fears open gaan voor de ingang al wachten, bij CF werd de wachtrij al om half 8 afgesloten.

  14. #574

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Van zodra het eerste open gaat meteen aanschuiven of zelfs iets vroeger klaar staan. De show moet je heel vroeg klaar staan, een half uur te voren is hij al volzet. Over het vuurwerk heb ik niets opgevangen, dacht dat dit elke nocturne was

    Er is enkel vuurwerk tijdens de nocturnes op 27/10, 31/10 en 3/11

  15. #575

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Wij waren ook op 27/10 aanwezig tijdens de Nocturne. Over het algemeen ben ik wel tevreden, maar er waren wel een paar punten die beter konden.


    Ik zal eerst beginnen met de positieve punten:

    + Bij de horeca verliep alles vlot, heb bijna nergens echt lange rijen gezien voor het eten. Het personeel werkte goed door.

    + De scaremazes die ik gedaan heb zagen er goed uit (Childhood Fears en Bazaar Bizarre). Childhood Fears was er goed, kort maar krachtig. Bazaar Bizarre was dit jaar ook weer erg goed. Naar mijn gevoel zaten er meer acteurs in dan vorig jaar, maar dat kan natuurlijk maar een momentopname geweest zijn.

    + Er hing een toffe, griezelige sfeer over heel het park. Vooral 'Plaza De Los Muertos' vond ik zeer sfeervol met de Dj er aan het draaien was.



    Uiteraard zijn en ook dingen die in mijn ogen verbeterd kunnen worden:

    - De capaciteit van de spookhuizen is rampzalig. Bij Childhood Fears hebben we in totaal ongeveer 1.5 uur gewacht. Om 18 uur stonden we aan de ingang met het gedacht dat we over een half uur zouden kunnen doorlopen. Er stond op dat moment niet zo heel erg veel volk voor ons. Maar het was uiteindelijk iets voor 7 toen de ingang open ging en om 19:50 kwamen we eruit. Om de 5 minuten werd een groep van 10-15 personen doorgelaten. Dat wilt dus zeggen een capaciteit van ongeveer 150 mensen per uur. Niet enkel hier liep de rij enorm traag, ook bij sonar schoof de rij voor geen meter op. Daar zijn we uiteindelijk uit de rij gegaan, op dat moment stond de rij tot buiten de ingang.

    - De ingangen van de mazes werden veel te vroeg afgesloten. Toen we uit Childhood Fears kwamen wilden we graag naar Welp gaan, maar helaas was de rij daar al afgesloten. Het was toen nog geen 8 uur. Best wel vervelend dat dit ook nergens stond aangegeven, dan hadden we daar rekening mee kunnen houden. Toen zijn we maar doorgelopen naar Sonar om te gaan kijken of daar nog leven was, maar nee. Daar was ook alles al dicht. Onze laatste hoop was nu nog Bazaar Bizarre. Die was gelukkig nog wel open. Ik had medelijden met de medewerkers die aan de ingangen stonden die de mensen moesten wegsturen. De meeste mensen waren hier absoluut niet tevreden mee, wat ik best kan begrijpen, met als gevolg dat de medewerkers alle klachten mochten opvangen.

    - Attracties te vroeg dicht in verhouding met het park. Alle attracties waren praktisch gezien al dicht om 8 uur net als de spookhuizen. Dat vind ik echt wel veel te vroeg. Het park is al maar tot 9 uur geopend (wat ik al vrij vroeg vindt voor een nocture in een pretpark) en dan is er om 8 uur al niks meer te beleven? Dat kan echt wel beter.



    Ik heb me zeker wel goed geamuseerd maar het is toch jammer dat Bobbejaanland steeds hun attracties veel vroeger sluit. Aangezien ik een abonnement heb erger ik me er niet zo aan, maar voor mensen die een normaal ticket betalen zijn dit soort zaken best wel pijnlijk. Over het algemeen een leuke dag gehad maar hopelijk doen ze iets met de feedback die ze allemaal krijgen.

  16. #576

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    volgens mij zijn die vroegere sluitingsuren een compensatie voor de buren naar aanleiding van extra nocturnes. Het wordt wel een beetje opgevangen door entertainment in de vorm van een dj in Adventure valley en uiteraard het vuurwerk om 20.45.

  17. #577

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    volgens mij zijn die vroegere sluitingsuren een compensatie voor de buren naar aanleiding van extra nocturnes. Het wordt wel een beetje opgevangen door entertainment in de vorm van een dj in Adventure valley en uiteraard het vuurwerk om 20.45.
    Alles een uur vroeger sluiten voor de buren maar wel vuurwerk afsteken? neeih, dat klinkt niet geloofwaardig vind ik, gewoon simpele bezuinigingen van personeel en elektriciteit, dat is het volgens mij.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #578

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Alles een uur vroeger sluiten voor de buren maar wel vuurwerk afsteken? neeih, dat klinkt niet geloofwaardig vind ik, gewoon simpele bezuinigingen van personeel en elektriciteit, dat is het volgens mij.
    Een deel van dat personeel moet de wachtrij nog leegwerken, opkuisen, wordt naar parking gestuurd om de vertrekkende bezoekers te begeleiden enzoverder, denk niet dat het enkel dat is.

  19. #579

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik ben afgelopen zondag geweest. We waren er rond 10u15 en aan de ingang zag je al duidelijk dat Halloween gevierd werd. De communicatie op de schermen boven de ingang is duidelijk en net na de controle kan je het papieren programma meenemen. Als je verder leest, weet dat je het op eigen risico doet... *spoiler alert*

    Eenmaal binnen besloten we meteen naar achteren in het park te lopen, om te starten met Dreamcatcher. Al bij de ingang werd aangekondigd dat deze in de voormiddag gewoon reed, en pas vanaf 14u met VR zou rijden. De achtbaan zou normaal om 10u30 openen, maar dit was toch iets later. Er was een technische storing - ik vermoed met de koude - waardoor de achtbaan niet het station binnen reed. Na zo'n 5 minuten was die verholpen en konden we ons eerste ritje van de dag maken.

    Daarna volgden Speedy Bob en El Rio, waar de wachttijd goed meeviel en er echt werd doorgewerkt. Opvallend, bij El Rio werd je echt per groepje erin gestuurd, dus ook eenzaten kregen een bootje exclusief voor hen. El Rio vond ik dit jaar wel leuk aangekleed, met de nodige humor. Jammer dat ze dit niet bij meer attracties doen.

    We zetten onze weg verder en kwamen zo bij MM/Revo, waar de rij echt lang was. Deze lieten we dan maar voor wat het was. Naga Bay was een redelijke rij, maar opnieuw schoof deze goed door.

    Typhoon was ook weer enorm, en zodus heb ik dit jaar voor het eerst geen enkele keer Typhoon gedaan (!). Aangezien we honger kregen, en het niet zo warm was, liepen we door naar Bobby's Kitchen. Het eten was er lekker en er werd echt doorgewerkt. Ik had niet het gevoel dat er maaltijd per maaltijd werd klaargemaakt (zoals vroeger vaak het geval was), waardoor we snel aan tafel konden zitten.

    Tijdens het eten namen we even de tijd om onze Halloweenplanning te maken voor de rest van de dag. Alle spookhuizen - m.u.v. Childhood Fears - openen om 14u. We liepen richting Welp en zagen al wat mensen aanschuiven, maar aangezien het nog geen 13u30 was, deden we eerst nog een ritje op het reuzenrad (zonder wachtrij). Dan was het net 13u30 geweest en schoven we ook op de brug aan voor de nieuwste telg: Welp!

    Iets voor 14u werd de eigenlijke wachtrij opengezet en konden we echt aanschuiven. Aangezien we er al mooi op tijd waren, hebben we denk ik zo'n 15 minuten moeten aanschuiven. Ongeveer elke 5 minuten wordt een nieuwe groep van zo'n 16 personen (?) doorgelaten. Een sirene gaat af en je wordt militairgewijs opgedragen om te lopen naar de truck. 2 acteurs geven een korte preshow terwijl je plaatsneemt. Dan vertrekt de truck in sneltempo naar het bos, achteraan in het park in de Arena. In de truck heb je een rij links en rechts. De rij links is groep 1, de rij rechts groep 2. Groep 1 mag als eerste uitstappen, enkele minuten later mag ook groep 2 uitstappen. Je bent meteen binnen in het bos en mag in de tent even wachten. Hier volgt een tweede preshow, waarbij gezegd wordt dat er rare dingen gebeurd zijn in het bos en je op zoek moet gaan naar de andere mensen van de groep. Wij zijn de enige overlevenden, dus alles hangt van ons af. Hierna start de tocht door het zeer mooi aangeklede bos, met enkele leuke scènes. De scares zaten hier goed, omdat je soms niet ziet of het een pop is of een acteur. Ik ben zelf toch wel een paar goed verschoten, ook al verwachtte ik het soms. Halfweg moet je opeens door een bus lopen, en loop je zo door nog enkele andere voertuigen. Hier is het soms wat klimmen en kruipen (leuk!). Opeens loop je vast, en zit je vast. Als je groepje voltallig is, gaat opeens de deur achter je dicht. Het hele gevaarte beweegt en gaat plots aan de andere kant weer open. Hier zit je in de schuilplaats van de psychopaat uit de film, die je opwacht met zijn wapens. Je kan nog net op tijd ontsnappen en staat terug buiten, aan de andere kant van het park.
    Mijn verwachtingen van Welp waren zeer hoog... en werden ook geheel ingelost! Mooie aankleding, goede scares, enkele verrassingen onderweg en het totaalplaatje klopt. Enkel de slotscène had van mij nog iets langer mogen duren, en iets enger zijn, maar al bij al echt een topper! Pik hem zeker mee als je het park bezoekt, maar ik raad je aan om voor opening al op de brug aan te schuiven.

    Met het eerste spookhuis op de teller liepen we door naar de volgende... Sonar. Onderweg passeerden we nog langs The Bug Escape, welke we besloten nog eerst mee te doen. Vorig jaar stond hier nog een operator en een wachtrij, dit jaar was deze eigenlijk al van 10u open en zonder operator. Volgens mij is er niets veranderd met vorige jaren, maar op het einde liepen de groepjes wel op elkaar. We gingen dus niet meer puzzelen en liepen met een vorig groepje mee naar buiten.

    Goed, Sonar dus. De wachtrij is dit jaar verlegd en begint tegenover de wachtrij van Oki-Doki. Je schuift aan in een wachtrij die rond Indiana River loopt tot aan de ingang van vorig jaar. Grootste voordeel (net als bij Welp) is dat je de echte wachtrij niet echt ziet. Aangezien de wachtrij dit jaar veranderd was, hoopte ik ook dat Sonar binnenin veranderd was. Vorig jaar kon die mij namelijk niet echt overtuigen... Maar goed, na enkele bochten zagen we eindelijk het einde van de wachtrij, en konden wa zo'n uur te hebben aangeschoven, naar binnen. Wel vreemd dat de wachtrij soms echt vlot opschuift, en met momenten echt blijft staan. Ook is deze op sommige plaatsen smal, en op andere plaatsen weer breed. Op momenten dat het dan stil bleef staan, merkte je wel dat sommige mensen er genoeg van hadden en terug naar buiten liepen. Oja, en de tunnel loop je dus niet door. Maar goed, na ongeveer een uur konden we - samen met een klein groepje achter ons, zodat we met 7 waren - wachten voor de deur. De futuristische militair sprong opeens naar buiten - en ja, toen was ik even verschoten - en riep ons naar binnen. Daarna mochten we door het huis lopen, maar aan het traject was niets gewijzigd. Kort later stonden we weer buiten... Zelf was ik opnieuw teleurgesteld. 2 zaken vielen me op: mijn schoenen waren proper (vorig jaar waren ze vuil van binnen te lopen) en er waren opmerkelijk minder acteurs. Wil je tijd sparen? Sla deze gerust over!

    Intussen was het iets voor 16u, dus ging de derde voorstelling van Professor Pickart beginnen. We liepen dus snel naar Desperado City, waar er een lange wachtrij stond. De jongen die telde meldde ons dat we net te laat waren, maar toch nog mochten de gok wagen om misschien toch net wel binnen gelaten te worden. We namen het risico, net als een man voor ons. Om 16u werden de wachtenden binnen gelaten en werd er - net voor de man voor ons - halt gehouden. De zaal zat vol, en die jongen raadde ons aan om vanaf 17u aan te schuiven voor de show van 18u. De capaciteit in de zaal was iets meer dan 140 personen, dus liep het snel vol.

    Wij besloten dan maar om naar de andere kant van het park te lopen, naar The Doll Factory. Deze blijf ik toch nog steeds leuk vinden, ook dit jaar was dat niet anders. Hier schoof de wachtrij ook goed op, en hebben we zo'n half uurtje aangeschoven. Binnen was er ook niet veel veranderd, maar waren er volgens mij meer acteurs dan vorig jaar die ook zeer goed in hun rol zaten. Ook leuk hier is dat er acteurs door de wachtrij lopen om het wachten aangenamer te maken. Hier werden we trouwens met 4 personen naar binnen gelaten, en zijn we ook niet op groepjes voor ons gestoten. Gezien de korte wachtrij en de leuke details opnieuw een aanrader.

    Van hieruit liepen we terug naar de andere kant van het park, langs de nieuwe scare zone Toxic Waters. De scare zone zelf was mooi aangekleed, maar ik merkte maar 2 acteurs op die liever poseerden voor de foto dan mensen de stuipen op het lijf te jagen.

    Terug in het mooi aangeklede Ghost Town, waar de acteurs wél de mensen de stuipen op het lijf joegen, kozen we voor Bazaar Bizarre. Maar toen we hoorden dat iemand voor ons in de rij nog maar een klein stukje opgeschoven was en er al zo'n half uur stond te wachten, draaiden we ons toch om. We wilden namelijk op tijd zijn voor Childhood Fears, dus Bazaar Bizarre moest maar wachten...

    Ik koos dan maar voor Nightmare Motel, welke ik dit jaar voor de eerste keer deed. Mijn maat sloeg die over, omdat hij hem al van buiten kende van vorige jaren. Ik mocht van de nieuwe receptionist met een best grote groep voor me mee naar binnen, waardoor ik nog geen 5 minuten heb moeten wachten. Toegegeven, ik vond die nieuwe receptionist echt héél goed in zijn rol zitten! Maar wat me wel opviel, was dat niet iedereen die naar binnen ging over een ticket beschikte... Nightmare Motel zelf was niet veel anders, maar ook hier zaten er meer acteurs in dan ik me kon herinneren en waren er ook meer momenten dat ze je lieten schrikken. Leuke opvuller, maar kan je perfect ook eens op een andere keer doen.

    Intussen was het al 18u geworden, en liepen we naar Childhood Fears, dé verrassing van vorig jaar. De wachtrij was gewijzigd tegenover vorig jaar, waardoor je nu op de helling aanschoof, in plaats van voor Kinderland. En wat nog meer opviel, die schoof al goed door voor 18u30. Ja, Childhood Fears was al open rond 18u. Ik vermoed dat het winteruur er voor iets tussen zat, waardoor het buiten al goed donker was en ze daarom vroeger openden. Na een half uurtje doorschuiven mochten we ook naar binnen, in een groep van zo'n 12 personen. Binnen werden we verwelkomd door een meisje aan haar bed. Ze keek iedereen even diep in de ogen aan, en liep dan voor ons naar beneden. Op de carrousel zag ik dit jaar geen acteurs, maar de grote baby liep ons wel weer tegemoet. Er waren enkele kleine wijzigingen, waarbij er enkele nieuwe scènes zijn toegevoegd. Andere zijn dan weer wat verminderd, maar het geheel vond ik opnieuw zeer geslaagd. Ik heb er in elk geval opnieuw van genoten, en kan alleen maar benadrukken dat je best met een nocturne naar Bobbejaanland gaat om deze mee te kunnen pikken.

    Toen we buitenkwamen bij Childhood Fears, moesten we een keuze maken: aanschuiven voor Bazaar Bizarre en Professor Pickart missen, of aanschuiven voor Professor Pickart en hopen dat we dan nog konden aanschuiven voor Bazaar Bizarre. We kozen voor het laatste. De laatste show van Professor Pickart vond plaats om 19u30, en wij besloten al om rond 19u aan te schuiven. Al snel groeide de rij achter ons en merkten we opnieuw op dat niet iedereen meer naar binnen zou kunnen. Gelukkig voor ons lukte dit wel en konden we snel goede plaatsen kiezen. De show zelf vond ik verrassend leuk! Je kiest zelf in welke mate je meedoet - er wordt niet gewerkt met Chinese vrijwilligers zoals bij Aaron Crow - en ook als passieve kijker biedt de show heel wat opmerkelijks. Ik ben blij dat we de show meegepikt hebben, want ook de vind ik zeker een aanrader!

    Om 20u03 was de show gedaan - hij duurt ongeveer 25 minuten stond buiten geafficheerd - en liepen we dus snel naar de wachtrij van Bazaar Bizarre. Helaas, die was al gesloten. Ik vroeg de security of het echt te laat was en ze zei van wel. Stom, want de wachtrij die er stond was niet zo lang en we hadden perfect kunnen aansluiten met de laatste...

    We liepen dan maar door Ghost Town naar de Plaza De Los Muertos voor de Party of The Dead. Hier opnieuw een mooi themafeestje, met goeie muziek van Thierry Von Der Warth. Op het podium gaven de Calaveras het beste van zichzelf, en ook tussen het publiek kwamen de scare actors uit de scare zones zich verzamelen om nog even mee te dansen en te poseren voor leuke foto's. Helaas voor ons was er die avond geen vuurwerk. Dit wisten we ook al dankzij het papieren programma en stond ook vermeld op de website.

    Een beetje voor 21u liepen we dan naar de uitgang, om de drukte wat voor te zijn, maar we merkten dat het al heel wat kalmer in het park was. Iets na 21u waren we weg, terug naar huis.

    Zoals je kon lezen hebben we een leuke dag gehad in 't plezantste land. Maar er zijn natuurlijk ook weer wat punten die ik toch als minder positief ervaarde. Ondanks dat iedereen zijn uiterste best deed, vond ik toch dat sommige wachtrijen - zeker van de spookhuizen - toch wel te lang waren. Er was best veel volk aanwezig, maar ik denk dat er toch wel weer heel wat gratis bezoekers tussen zaten ook. Ik heb dan liever iets minder volk in het park, maar dan wel betalende bezoekers. Waar je binnen kon eten, bvb. in de Hall 2000, zat het dan vol met picknickers, die zo quasi alle plaatsen bezet hielden voor de mensen die hun eten kochten.

    Alle wachtrijen al sluiten om 20u vind ik toch ook wel weer zeer vroeg. Oké, enkele kinderattracties vooraan kon je nog doen tot 20u30, maar alle spookhuizen en grote attracties sloten de wachtrijen om 20u stipt. Bij Bazaar Bizarre hadden ze toch wel iets langer kunnen doen, want ik ben er zeker van dat we voor 21u buiten geweest zouden zijn.

    De Party of the Dead is een leuke afsluiter, maar het is ook het enige wat je nog kan doen na 20u. En als er dan geen vuurwerk is, blijf je in die koude toch ook niet tot 21u. Zeker niet als sommige horecapunten dan ook al snel de deuren sluiten rond 20u30... Voor die ocharme 5 nocturnes tot 21u mochten ze toch wel een afsluiter voorzien. Eventueel een lasershow i.p.v. vuurwerk als dat minder problemen bij de buren veroorzaakt...

    Ergens vind ik het ook wel vreemd dat hun quotering van de spookhuizen, shows en scare zones tot 5 skulls gaat, maar dat ze maar max. 4 skulls geven. Ik ben het ook niet altijd even eens met de quotering. Wat mij betreft mogen ze Welp of The Doll Factory er gerust 5 geven. Ook Childhood Fears mag er gerust 4 krijgen.

    En tenslotte Professor Pickart... Zeker en vast een meerwaarde die show. Zeker en vast ook iets dat je niet in de Arena zet, want de intiemere setting draagt er zeker bij, maar de capaciteit in Desperado City was wel zeer beperkt. Ondanks de 5 shows op een dag tijdens de nocturne + de intermezzo's die hij gaf doorheen de dag in Ghost Town (want ja, ook tussen de shows door liep hij rond in Ghost Town), was het toch telkens vroeg aanschuiven om zeker te zijn van een plaats. Enkele jaren geleden hadden ze dit opgelost met ticketjes die je kon afhalen bij de info. Je koos dan een uur voor de show en kon dan gewoon aanmelden. Mensen die dit niet deden, konden dan nog plaats nemen als er nog plaatsen over waren. Dit had hier ook zeker gewerkt! Ofwel uitwijken naar een andere locatie? Die van het 4D-theater vooraan? Hier wordt toch niets meer mee gedaan.

    Zo, hierbij ook weer mijn ervaringen van een dag Halloween in Bobbejaanland. We hebben ons weer goed geamuseerd, met Welp als de verrassing waarop ik hoopte. Childhood Fears was ook weer dik in orde en zeker een meerwaarde! Met Professor Pickart hebben ze dan weer een topshow in huis. Persoonlijk vind ik hier het meest complete programma van België, maar zijn er toch wel nog wat verbeterpunten ook. Ik hoop dat ze volgende jaren nog beter evolueren.

  20. #580

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Gisteren (31/10) de halloweensfeer gaan opsnuiven in het park, het was weer een leuke ervaring. Rond 11u kwamen we aan, het was (zoals te verwachten) druk in het park. Eerst Typhoon en Sledgehammer gedaan, wat me opviel bij SH is dat je na de normale wachtrij in 2 blokken opgesplitst wordt en waarin je op een hoopje op je beurt wachtte, dit ging echt niet vooruit! Telkens moeste 2 medewerkers 4 poortjes open en dicht doen en moest iedereen proppen om in de attractie te gaan. Rond 13u15 gingen we richten Welp (met hoge verwachtingen). Al een geluk dat we er vroeg bij waren, want er stond al een hele groep mensen. Rond 13u45 ging de wachtrij open en na 5 min. stond deze al helemaal vol, gelukkig moesten we maar 15 min wachten. Het spookhuis zelf was een zeer leuke ervaring! Echt heel mooi gemaakt en in elkaar gestoken! Qua engheid was deze ondermaats, en zo heel lang was deze ook niet (zeker niet heel de arena). Na de Welp-ervaring heb ik eindelijk de vernieuwde Dreamcatcher gedaan met VR, ik moet zeggen dat dit echt een goede vr-coaster is! En de wachtrij ging heel vlot (helemaal vol en ongeveer 35 min gewacht), nog nooit meegemaakt bij de DC! Het personeel was aan een goed tempo aan het werken, echt goed. Na het eten hebben we nog redelijk veel attracties kunnen doen, de sfeer was goed. Toxic Waters vond ik niet goed genoeg uitgewerkt, volgens mij doordat hier niet echt een 'plein' aanwezig is. De wachtrij van Revolution was (zoals altijd) een lange geschiedenis, hier vind ik de vr echt niet goed passen, de wachtrij alleen al (1,5u wachten)... Ik had geen bril op omdat deze baan dat niet nodig heeft. Eindelijk is de Klokfilm terug! Jammer nog altijd geen bones on the beach... de film heeft nu een ander formaat (kleiner dan het scherm), maar dat is eigenlijk niet erg. Over het algemeen ging de horeca wat vlotter dan een normale drukke dag en er was voldoende aanwezig. Attracties sluiten ten laatste om 20u, snap ik want de wachtrijen stonden dan soms nog vol. Het vuurwerk was mooi maar niet vernieuwend. Na het vuurwerk was er een stormloop naar de uitgang en aangekomen aan de parking was het 1 en al chaos, alle wegen stonden muurvast (zelfs de sluipwegen). Al een geluk dat we met de fiets waren
    Ohja, de Okidoki was zelfs open tot kwart voor 8, normaal gezien sluit deze al vroeg omwille van geluidshinder voor de buren, goede zaak.
    Halloween in Bobbejaanland vind ik ieder jaar goed, ook dit jaar heeft het mij kunnen bekoren!
    Laatst gewijzigd door Yorben; 01-11-18 om 21:58.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •