Alvast enorm veel respect voor je eerlijke reactie! Over het transportprobleem kan ik je misschien wel helpen. Ik heb dit namelijk toen ik mijn rijbewijs nog niet had ook gebruikt 😋 De eerste keer dat ik naar dit park wou had ik ook de overtuiging van mijn familieleden nodig. Deze gingen niet al te graag 'ver' voor pretparken. Maar citytrips daarintegen deden ze wel graag. Dus toen ze planden om een citytrip te doen in Keulen heb ik ze kunnen overtuigen, om Phanasialand de volgende dag er bij te nemen. Dus eerst overnachten in Keulen en dan de volgende dag met het openbaar vervoer naar Phantasialand wat heel gemakkelijk is vanuit daar.
Nu kun je natuurlijk ook de Thalys nemen vanuit Brussel deze rijd namelijk naar Keulen. Volgens mij is de vroegste die van 7:28 in Brussel centraal dan moet je wel natuurlijk nog met iemand kunnen regelen voor je naar daar te brengen. Goedkoop is de Thalys zeker en vast ook niet! Maar vanaf je in Keulen bent is het totaal geen probleem meer! Ik hoop dat je het eerste kunt doen want door die ene trip. Heb ik jaren geleden de coaster enthousiast in hun wakker kunnen maken. En hebben we recent trips naar Europa Park, en zelfs in Amerika parken kunnen bezoeken!
Of vraag een van de medeforumleden om samen met jou naar Phantasialand te gaan? Ik ben er zeker van dat er wel mensen zullen zijn dat dit willen doen!

Over het invalidenbeleid heb ik zelf wel half begrip aan hun kant. Het is niet echt gemakkelijk om met de hoeveelheid trappen en dergelijke dat ze daar hebben alles 'perfect' toegankelijk te maken. Het is zeker en vast geen gemakkelijk terein. Maar dat is ook geen volwaardig excuus natuurlijk.

Ik hoop dat ik toch iets of wat kunnen helpen heb. En ik hoop dat jij ooit dat pracht van een park zal kunnen bezoeken in de nabije toekomst! En het zou extreem belachelijk geweest zijn mocht iemand je uitgelachen hebben voor niet met de auto te willen rijden. Met al die verhalen van op de baan de dag van vandaag heb ik hier het volste begrip voor! Ik ken ook meer als genoeg mensen die net als jou het openbaar vervoer voor alles gebruiken.