X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1

    Throwback Time - Voor elk nostalgiemomentje!

    Het Walibi-nostalgie topic bracht mij aan het denken. Vroeger was het internet nog erg beperkt. Vele testvideo's en bouwfoto's bestonden toen reeds niet of nauwelijks en ze waren bijzonder moeilijk om achteraf terug te vinden (op de toen nog prehistorische versie van het internet of iemand die toevallig iets had opgenomen op één of andere video-recorder). Ik kan mij wel inbeelden dat het toen er allemaal wel een pak mysterieuzer aan toe ging, maar toch kan ik altijd eens genieten van een echt 'Throwback-momentje' wat ons destijds in de community zo ge-mindfucked had. Deze kunnen zowel positieve als negatieve herinneringen zijn hier op het forum. Een goed voorbeeld hiervan zijn de bekendmaking en bouw van Bluefire in Europa-Park, als de legendarische periode van Walibi Belgium in 2011 waarin de Rockgroepjes ten tonele kwamen onder het motto 'niemand staat te wachten op nieuwe attracties, de mensen willen een rebranding!'. Het internet is de laatste 15 jaar steeds belangrijker en belangrijker geworden en is momenteel een gigantisch databank aan bouwtopic's, nutteloze maar oh-zo-legendarische discussies etc.

    Dus, wat is nu het punt van dit topic? Gewoon wat heerlijk terugkijken naar alles wat het internet ons uit het verleden nog steeds te bieden heeft en je misschien zelfs doet denken: "Dat waren nog eens tijden om dat te kunnen volgen". Het mag dus gaan van bouwtopics, discussies, bekendmakingen of andere gebeurtenissen die menig fora deed daveren en bij jou nog steeds bijblijft. En nogmaals, dit mogen ook mindere ervaringen zijn, je krijgt vrij-spel (maar hou wel deftig uiteraard). Filmpjes/foto's en dergelijke van weleer zijn zeer zeker welkom, maakt het een pak interessanter!

    Een topicstarter is pas een échte topicstarter als hij dan ook start met de aftrapt! Ik neem ons mee naar 2008/2009, wanneer de Belgische fora (met toen nog kleinere websites/fora) volledig op zijn kop werden gebracht! Plopsa kondigde hun eerste 'looping-achtbaan' voor, en iedereen sprong onmiddellijk op de 'Hype-train' na de release van de eerste concept arts. Ik was toen nog een jonge tiener, maar man wat was dat gaaf om dat steeds elke dag op te volgen in de hoop op een nieuw filmpje of foto. Zeker dit filmpje wil ik jullie niet ontnemen, één van de eerste testritjes van de baan. Oh man, memories! Naar mijn mening nog steeds de beste investering van PdP to date!


  2. #2

    Re: Throwback Time - Voor elk nostalgiemomentje!

    Geweldig om te horen hoe iedereen hardop begint te lachen wanneer dat karretje gelanceerd wordt ... ze waren precies tevreden met wat ze zagen.

    Hoewel ik dit forum pas volg sinds eind 2014, heb ik destijds het topic over de rebranding van Walibi in 2011 ook doorgelezen. Sommige forumleden begonnen toen zelf namen voor nieuwe mascottes voor te stellen: Kwaak het varken, Poez de hond en mijn favoriet: Speedy de schildpad!

    Om zelf ook een bijdrage te leveren aan dit topic: dankzij onderstaand youtube-filmpje heb ik het bestaan van De Vijf Zintuigen ontdekt (een soort fanclub rond de Efteling en Europa-Park). De laatste drie of vier seconden van het filmpje vind ik het beste: de trein komt tot stilstand in de eindremmen en die man krijgt ineens de slappe lach ...

    Once you sit back, you never go back.

  3. #3

    Re: Throwback Time - Voor elk nostalgiemomentje!

    Ik neem jullie mee terug naar het jaar 2004 - 2005. In 2004 maakt Six Flags bekend dat het zijn Europese parken van de hand doet, wegens tegenvallende resultaten. De groep komt in handen van Palamon Capital Partners, een Britse investeringsmaatschappij die zijn eerste stapjes in de pretparkwereld zet. Op verschillende fora begint men meteen met speculeren en discussiëren, vooral over de toekomst van het park in Waver, dat volgens velen stiefmoederlijk behandeld werd door de grote bazen van Six Flags in Amerika. Niet alleen word er gefantaseerd over grote nieuwe achtbanen die wel eens onze kant zouden kunnen opkomen, het is vooral uitkijken naar de naam die Six Flags Belgium zou krijgen.

    Op 8 november 2004 nodigt het toenmalige Six Flags Belgium pers en genodigden uit in het Belgisch Stripcentrum in Brussel voor een persconferentie over de toekomst van het park én de onthulling van de nieuwe naam: Walibi Belgium!

















    Parkvoorstelling uit 2005:



    Bron: Mad House Guide

  4. #4

    Re: Throwback Time - Voor elk nostalgiemomentje!

    Wat mij altijd zal bijblijven hier was het Temple of Fear Topic. Wat is daar over gediscussieerd geweest. Specualties tot en met, zeker doen bleek dat het een waterattractie ging worden, ongezien was dat. Schitterende tijd, jammer dat hij er nooit gekomen is. Van alle belgische attractie is dit toch het concept waarvan iedereen het jammer vind dat het nooit gebouwd geweest is.

    Hier kan je er alles over lezen trouwens, voor alle die het project niet kende.

    https://www.bjlnostalgie.be/specials...temple-of-fear
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •