X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

  1. #61

    Re: [Efteling] 2018

    Ook zijn er veranderingen in Symbolica:


    Een nieuwe zwevende taart (op dag 2 al kapot...)




    Bij het Botanicum zijn nieuwe scheuren, nieuwe luchtbellen en een nieuw lichteffect te zien:


  2. #62

    Re: [Efteling] 2018

    Ligt het aan mij? Ik zie die taart helemaal niet zweven .
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  3. #63

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Ligt het aan mij? Ik zie die taart helemaal niet zweven .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen_twee Bekijk Berichten
    (op dag 2 al kapot...)
    In dit filmpje van Eftelwesley kun je hem wel nog zien zweven:



  4. #64

    Re: [Efteling] 2018

    Jammer van de Fabelvis dat hij niet meer naar beneden komt, maar op zich wel goed opgelost.
    Het is toch wel opvallend dat ze blijven (proberen) om nieuwe dingen te introduceren voor deze attractie.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  5. #65

    Re: [Efteling] 2018

    De nieuwe effecten bij de Fabelvis vind ik meer realistisch dan het vroeger was, dus zeker en vast een geslaagde toevoeging! Hopelijk krijgen ze de Fabelvis zelf ook snel terug in orde.

    De zwevende taart vind ik dan wat minder geslaagd... Vooral omdat het het enige zwevende is. Indien ze nog meer effecten toevoegen aan het eten, zal dit beter uitpakken.

  6. #66

    Re: [Efteling] 2018

    Ik denk niet dat ze meer effecten moeten toevoegen aan het eten. Je krijgt nauwelijks tijd om deze (overig zeer fraaie) hoek van de kamer te bewonderen, volgens mij zelfs té weinig tijd; nog meer effecten zouden volgens mij aan de meeste bezoekers voorbij gaan. Het zou me niets verbazen mochten er nu al een heleboel mensen zijn die die kikker niet zien of de zwevende taart (als hij daadwerkelijk werkt) niet opmerken.

    Ik vermoed dat de Efteling snel werk gaat maken van de Fabelvis, maar ik vrees ergens ook wel een beetje dat dit defect zéér lang gaat kunnen aanhouden... De bewegingen van de reus in Fata Morgana hebben ook decenia lang niet goed gewerkt zonder dat het park er iets aan deed. Jammer, want toen de fabelvisscene volledig werkte vond ik het één van de allersterkste darkridescenes die ik ooit gezien heb.

  7. #67

    Re: [Efteling] 2018

    Voor zij die ze in hun aanbevelingen op YouTube nog niet zijn tegen gekomen. De virtuele droomvlucht in beeld gebracht door Omroep Brabant en NU.nl. Top initiatief! Wat mij betreft een perfect voorbeeld hoe VR wel te gebruiken in een pretpark.

    https://www.youtube.com/watch?v=QcdP1Rg1vlQ
    https://www.youtube.com/watch?v=FBDKCo-4tOY
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  8. #68

    Re: [Efteling] 2018

    Twee fotootjes van de wachtrij van Python2.0.





    Bron: https://twitter.com/teamlooopings

    Ik vind de wijzigingen zeker een verbetering, maar het blijft toch nog een kale-kermis-wachtrij. Dit staat voor mij haaks op de wachtrijen en stations van quasi alle andere grote attracties in het park (Bob en JeDD kunnen ook beter).

    Met die rechthoekige supports is misschien niet zo veel aan te vangen en platen-decoratie à la Ghost Chasers in MPG zou misschien wat goedkoop overkomen. Bovendien ben je dan het natuur-effect kwijt in die toch wel aangenaam groene omgeving. Maar de dikkere ronde supports van beide loopings smeken toch gewoon om een slangenvel-motief. Daar heb ik geen nieuwe beelden van, ik vermoed dus dat het daar 'bij het oude' gebleven is.

    Ik heb er voorts het raden naar of het interieur van het station (eindelijk) van decoratie werd voorzien. Die onride-beelden van ergens in de jaren '80 die boven de poortjes worden vertoond, zijn wel voor één keer een leuke gimmick, maar beantwoorden m.i. toch niet meer aan de Efteling-standaards anno 2018.

  9. #69

    Re: [Efteling] 2018

    Als je het er echt kermisachtig wil laten uitzien, kan je inderdaad een motiefje aan de supports plakken ... Nee ik vind de baan prima zo qua looks. In mijn ogen moet niet elke ride een overkill aan details hebben.

  10. #70

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik vind de wijzigingen zeker een verbetering, maar het blijft toch nog een kale-kermis-wachtrij. Dit staat voor mij haaks op de wachtrijen en stations van quasi alle andere grote attracties in het park
    De efteling heeft anders wel een traditie wat betreft veestallen en voornamelijk op zigzags-gebaseerde wachtrijen. Villa Volta, Droomvlucht, Carnaval Festival, Piraña, Droomvlucht, Vogel Rok, Gondoletta... Zelfs Fatamorgana is niet bijster origineel of immersive. Ook de jongste telgen in de familie (Symbolica, Joris en Baron) zijn vrij summier in hun aankleding en variatie.

    De hele opzet van de vernieuwingsoperatie was om trouw te blijven aan het origineel. Anders hadden ze het evengoed kunnen vervangen door een blitse hedendaagse themacoaster. Zeker omdat de achtbaan zelf kaal gebleven is, zou het gewoonweg bizar zijn om de wachtrij dan opeens wel (uitvoerig) te gaan thematiseren.

  11. #71

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    De efteling heeft anders wel een traditie wat betreft veestallen en voornamelijk op zigzags-gebaseerde wachtrijen. Villa Volta, Droomvlucht, Carnaval Festival, Piraña, Droomvlucht, Vogel Rok, Gondoletta... Zelfs Fatamorgana is niet bijster origineel of immersive. Ook de jongste telgen in de familie (Symbolica, Joris en Baron) zijn vrij summier in hun aankleding en variatie.

    De hele opzet van de vernieuwingsoperatie was om trouw te blijven aan het origineel. Anders hadden ze het evengoed kunnen vervangen door een blitse hedendaagse themacoaster. Zeker omdat de achtbaan zelf kaal gebleven is, zou het gewoonweg bizar zijn om de wachtrij dan opeens wel (uitvoerig) te gaan thematiseren.
    Een ingeklede wachtrij, station en een bijpassende sound doet naar mijn mening geen inbreuk op de nostalgische waarde van de Python. Ik zie dit toch als een gemiste kans. Het klopt wel dat Efteling veel minder sterk in wachtrijen is dan we soms in eerste instantie denken.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  12. #72

    Re: [Efteling] 2018

    Eens. Daarnaast is het zeker niet ongebruikelijk om een Wachtrij + Station te themen en vervolgens de baan zelf niet meer. Dus ze hadden prima wat aan dat gedeelte kunnen doen. Ze hebben de wachtrij van Vogel Rok en Droomvlucht ook een upgrade gegeven om beter in het thema te passen, dus waarom zou het hier opeens niet kunnen?

  13. #73

    Re: [Efteling] 2018

    Daar zeg je het zelf: Droomvlucht en vogel rok hebben een wachtrij die bij het thema past. Python heeft geen thema, en dat er achteraf opplakken voelt zelden tot nooit geslaagd aan.

    En neen, 'pythons' zie ik niet als het thema van de baan, enkel een naam die ze erop geplakt hebben zoals bij weerwolf en vampire.

  14. #74

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Daar zeg je het zelf: Droomvlucht en vogel rok hebben een wachtrij die bij het thema past. Python heeft geen thema, en dat er achteraf opplakken voelt zelden tot nooit geslaagd aan.

    En neen, 'pythons' zie ik niet als het thema van de baan, enkel een naam die ze erop geplakt hebben zoals bij weerwolf en vampire.
    Maar past Python dan wel nog in het Efteling-park van de 21ste eeuw? Ergens hoopte ik dat Efteling zelf doorhad hoe anders Python is tov andere attracties in het park en dat ze de baan dan ook gingen liquideren ipv renoveren. Maar nu zit je met een volledig vernieuwde maar nog altijd themaloze baan in een park dat zwaar inzet op thema en beleving. Bizarre zet, niet?

  15. #75

    Re: [Efteling] 2018

    Het grote grasveld meteen achter Python en naast Station Oost (rechts op de eerste wachtrij-foto) is - denk ik - vrij te betreden voor elke parkbezoeker. Zijn er ooit plannen geweest om daar iets te zetten of heeft daar al een evenement plaats gehad?

    Niet dat de Efteling elk groen plekje moet volbouwen natuurlijk, maar het is wel een enorme lap waar maar zelden iemand komt. Bij iets neerpoten denk ik b.v. ook aan extra beplanting of decoratie voor de stoomtrein-rit of een speeltuin voor kinderen die niet mee mogen op de ruige attracties.

    Ik meen dat dit stuk niet tot het uitbreidingsgebied behoort, maar ik kan me vergissen. Heel duidelijk is onderstaand kaartje voor mij niet:


  16. #76

    Re: [Efteling] 2018

    Vroeger stond er in de winter een tent met activiteiten, de enige plannen die ze hadden voor dat veld dat me meteen te binnen schieten is Python plus. Ik verwacht niet dat dit bij strookrijk word gevoegd en dus een picknickweide zal blijven op korte termijn.

  17. #77

    Re: [Efteling] 2018

    Dat veld is vrij te betreden, en is gebruikt voor allerlei evenementen (zomeravonden en de Santarun bijvoorbeeld) en de Winter Efteling.


    De Sprookjesboomshow heeft nieuwe dierenpoppen. Deze lijken meer op de poppen uit de televisieserie.




    Nieuwe verlichting in de Koningszaal van Symbolica. Ze zijn nog niet in werking.


  18. #78

    Re: [Efteling] 2018

    Blijkbaar was er tot nu toe alleen een "groene zone" wat betreft lengte-eisen bij Symbolica, en heeft men nu een begeleider vereist voor kinderen tot 1.20 meter. Op het eerste zicht dacht ik, "ok". Maar het geniale aan dit idee is dat alleen mensen in de groene zone van de single riders-rij gebruik kunnen maken. Ik vind dit wel echt een slim trucje om het misbruik van die SRL tegen te gaan.

  19. #79

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen_twee Bekijk Berichten
    Nieuwe verlichting in de Koningszaal van Symbolica. Ze zijn nog niet in werking.

    deze vind ik verschrikkelijk lelijk. Past totaal niet in een koningszaal. Doet voor mij echt heel veel afbreuk aan de attractie. Lijkt er zo amateuristisch bijgehangen. Nergens voor nodig ook. Geen geslaagde toevoeging, ik hoop dat ze 't weer weghalen

  20. #80

    Re: [Efteling] 2018

    Interessant berichtje op Looopings. Het is een feit dat JEDD een ontoereikende capaciteit heeft wanneer er maar met één trein per baan wordt gereden. Een extra trein toevoegen zou inderdaad een slimme en relatief goedkope methode zijn om dat te vermijden d.m.v. roterend onderhoud. Een snuggere commenter merkt op dat dat treintje dan aan beide kanten van de trein anderskleurige decoraties kan krijgen en zodoende vanuit elk opstapperron er "juist" uitziet. Ideaal zou het natuurlijk zijn als ze 2 treinen extra aankopen, maar de gesuggereerde optie van slechts één extra trein lijkt me meer kostenefficiënt met eenzelfde effectiviteit. Hopelijk maken ze er werk van!

    https://www.looopings.nl/weblog/1019...-de-Draak.html

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •