X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

  1. #101

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik begrijp niet goed hoe het klantvriendelijk kan zijn mensen te ontmoedigen een attractie te doen, al dan niet zonder betalende fastpass. Zeker om mensen die betalen voor een fastpass tevreden te houden is liegen over wachttijden toch gewoon misbruik maken van de goedgelovigheid van de bezoekers?
    Daar ben ik het zeker mee eens. Wat de Efteling doet kan ik begrijpen, maar de praktijk van Six Flags/Universal waarbij de verkoop van de voorkruipkaarten wordt gestimuleerd vind ik wel een brug te ver. Het is verre van klantvriendelijk, maar de klanttevredenheid leidt er volgens mij niet onder. Waarschijnlijk de reden waarom ze zich dit permiteren.

    Ik doelde eerder op je stelling dat wat de Efteling doet een 'toppark' onwaardig is. Want naar mijn ervaring zijn het met name de 'topparken' die het meest met geafficheerde wachttijden goochelen. Uiteraard mag je het nog steeds onwaardig vinden, maar het is wel een constante bij de topparken naar mijn gevoel.
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 27-06-18 om 08:19.

  2. #102

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Pffff,
    Een pretpark heeft zoals elke zelfstandige zaak een sluitingsuur, verwachten dat een wachtrij openblijft tot dat sluitingsuur getuigd al van weinig inzicht. Het park en de attracties hebben een sluitingsuur, punt! En het personeel verdient ook zijn rust zonder dat jullie die moeten gaan beoordelen.
    Dat is wat kort door de bocht. In de laatste reacties heb ik net vooral zien passeren dat mensen er begrip voor hebben dat een attractie vroeger sluit. De voorwaarde om zo'n zaken te respecteren is heldere communicatie van het park. Als je een goed overzicht hebt van welke attractie wanneer sluit maakt niemand daar een probleem van en zeker niet als de wachttijden overeen komen met het vervroegde sluitingsuur. De problemen beginnen wanneer het schijnbaar willekeurig en onaangekondigd gebeurt.

    Op zich is zelfs de verwachting dat een park zijn wachtrijen open houdt tot het sluitingsuur niet zo schandalig. Als jij last minute een supermarkt insjeest ga je er ook niet mee kunnen lachen dat de helft van de rayons al onbereikbaar is omdat men daar de gangen is beginnen dweilen zodat het personeel dit niet meer na sluitingstijd moet doen.

    Als je als operator plots een half uur of meer moet overwerken is dat jammer, maar dat is ook een beetje deel van de job. Als die overuren in Nederland effectief onbetaald zijn is dat vooral een aanfluiting van de rechten van de werknemer in dat land: daar kan de bezoeker op zich weinig aan doen. In België telt die tijd gewoon mee als werkuren. In plopsaland sparen ze die overuren bijvoorbeeld op om ook nog hetzelfde maandloon uitbetaald te krijgen wanneer het park maar drie dagen per week open is. Ik neem aan dat dat ze bij andere parken gelijkaardig werken.

  3. #103

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Op zich is zelfs de verwachting dat een park zijn wachtrijen open houdt tot het sluitingsuur niet zo schandalig. Als jij last minute een supermarkt insjeest ga je er ook niet mee kunnen lachen dat de helft van de rayons al onbereikbaar is omdat men daar de gangen is beginnen dweilen zodat het personeel dit niet meer na sluitingstijd moet doen.
    Meh. Je zou ervan versteld staan als een winkel tot 19u open is hoeveel mensen om 18:58 nog naar binnen gaan en dan verwachten dat ze dan alle tijd van de wereld kunnen nemen om te winkelen. Sluitingsuur is niet het uur waarop je ten laatste binnen mag komen. Als een winkel om 19u sluit zorg je dat je er bijvoorbeeld ten laatste om 18u30 bent als je wat respect hebt. Helaas is dit in onze maatschappij ver te zoeken. Van mij zouden supermarkten gerust om 18u30 de schuifdeuren mogen instellen dat ze alleen nog van binnenuit opengaan om om 19u effectief te kunnen sluiten hoor. Hetzelfde principe als een wachtrij vroeger sluiten dus. Zodanig dat ze meteen kunnen beginnen kuisen en whatever er nog moet gebeuren, om dan op een deftig uur thuis te zijn.

    Bij restaurants heb ik dit soms al gezien dat men dit doet een uur voor sluiting. Zo heeft iedereen die binnen is ruim de tijd om op het gemak zijn maaltijd te nuttigen en kunnen ze in de keuken al beginnen opruimen ipv een kwartier voor sluitingstijd nog een maaltijd te moeten beginnen maken.

    Dat gezegd zijnde Het is dan wel nogal 'krachtig' verwoord van dusk, maar ik volg wel zijn mening.

  4. #104

    Re: [Efteling] 2018

    In en winkel of restaurant betaal je niet voor je binnen komt, punt. Heel die vergelijking is volledig scheef in mijn ogen. Het is inderdaad een deel van de job.

  5. #105

    Re: [Efteling] 2018

    Ik werk zelf in een outdoorspullen-winkel en daar is sluitingstijd ook het tijdstip waarop de deuren toe gaan. Dat wil dus zeggen, iemand die 1 minuut voor tijd binnen komt kan nog beginnen met winkelen, alleen zal die snel merken dat we gaan sluiten doordat die de enige klant is. Wat wel een groot verschil is, een klant in een winkel heeft nog niets betaald, terwijl je in een pretpark wel al betaald hebt. Een bezoeker verwacht dus waar voor zijn geld en dus ook toegang tot de attracties tot sluitingsuur, in een winkel niet, daar kan die op elk ander moment terugkomen. Enkel indien hij/zij geen tijd heeft, maar die klanten weten meestal wat ze nodig hebben en staan snel terug buiten.

    Is dat aangenaam als werknemer? Nee. Is dat begrijpelijk dat mensen dat soms doen? Ja. Ben je klantvriendelijk en wacht je tot de klant buiten is? Ja, want elke bezoeker verdient het om evenwaardig geholpen te worden. Krijg je betaald (evt. overuren)? Duh, anders overtreedt de werkgever de wet. Wist je dit als werknemer op voorhand dat dit kon gebeuren? Hopelijk wel, maar normaal gezien wel.

    Ik heb minder respect voor parken die hun wachtrijen sneller sluiten/later openen om personeelskosten te sparen, terwijl ze wel met jouw geld aan de haal gaan. Parken die hun wachttijd verhogen ifv drukte en/of mensen ontraden om in de wachtrij te gaan staan begrijp ik wel en heb ik ook begrip voor. Maar ze verbieden niet om te gaan aanschuiven. Kleine nuance, maar gigantisch verschil in beleving/klantvriendelijkheid
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 27-06-18 om 13:29.

  6. #106

    Re: [Efteling] 2018

    Als ik merk dat parken de aangegeven wachttijden kunstmatig verhogen voel ik mij evengoed belazerd. Alleen als je weet dat de aangegeven wachttijd niet klopt omdat je zelf een inschatting kan maken van de wachttijd is het in je eigen voordeel.

    Als een wachttijd aangegeven staat ga ik er vanuit dat deze bij benadering juist is, een soort eerlijkheid die je verwacht. Anders haal je die borden beter weg. Mensen gaan attracties skippen als de wachttijd die aangegeven is te hoog is naar hun goesting. En hoe gaan die mensen naar huis? Met het gevoel dat het er - onterecht - (te) druk was.

  7. #107

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Als ik merk dat parken de aangegeven wachttijden kunstmatig verhogen voel ik mij evengoed belazerd. Alleen als je weet dat de aangegeven wachttijd niet klopt omdat je zelf een inschatting kan maken van de wachttijd is het in je eigen voordeel.

    Als een wachttijd aangegeven staat ga ik er vanuit dat deze bij benadering juist is, een soort eerlijkheid die je verwacht. Anders haal je die borden beter weg. Mensen gaan attracties skippen als de wachttijd die aangegeven is te hoog is naar hun goesting. En hoe gaan die mensen naar huis? Met het gevoel dat het er - onterecht - (te) druk was.
    Natuurlijk hoop je op een zo correct mogelijke wachttijd, maar in geval van een andere (hogere) wachttijd begrijp ik de parken wel nog. Zo kan je effectief de bezoekers beter spreiden in je park, maar ook 's avonds laat je de keuze tot aanschuiven door de wachtrij open te houden. De bezoeker kan in beide gevallen zelf kiezen wat hem/haar het beste uitkomt.
    Is dat klantvriendelijk? Ja en neen, want je misleidt de bezoekers, maar je kan zo een betere spreiding doen zodat overal de wachttijden lager zijn. En 's avonds verplicht je niemand naar huis te gaan, maar je zorgt er ook wel voor dat iedereen tevreden naar huis gaat. Want bezoekers die opteren om niet meer aan te schuiven wegens te lange wachttijd, die gaan niet wakker liggen dat ze die ene attractie niet gedaan hebben, anders hadden ze wel aangeschoven.

  8. #108

    Re: [Efteling] 2018

    De vergelijking met een winkel vind ik nergens op slaan. Je moet tenslotte ook niet uren wachten om een product te nemen en je bent er geen uren binnen.. als een winkel 10 min voor sluiting de deuren dichtdoet, who cares? De meeste zijn al open vanaf 8u en tot 19u/20u. En als je om 19.59u nog snel een winkel binnen wilt dan zal je aankoop wel niet zo belangrijk en levensbedreigend zijn en kan deze wsl wachten tot morgen.

    In de Efteling betaal je en moet je uren wachten. Dan is het openhouden van de wachtrij tot 18u wel het minste dat je mag doen.
    Laatst gewijzigd door slimmerik; 27-06-18 om 13:57.

  9. #109

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    De vergelijking met een winkel vind ik nergens op slaan. Je moet tenslotte ook niet uren wachten om een product te nemen en je bent er geen uren binnen.. als een winkel 10 min voor sluiting de deuren dichtdoet, who cares? De meeste zijn al open vanaf 8u en tot 19u/20u. En als je om 19.59u nog snel een winkel binnen wilt dan zal je aankoop wel niet zo belangrijk en levensbedreigend zijn en kan deze wsl wachten tot morgen.

    In de Efteling betaal je en moet je uren wachten. Dan is het openhouden van de wachtrij tot 18u wel het minste dat je mag doen.
    Willen we wedden? Ik ben zelf manager in een Doe-het-zelf zaak en wees er maar zeker van dat net die klanten die op het laatste moment binnenkomen nog het meeste nodig hebben. Binnenkomen met de smoes van 'k moet enkel dit of dat hebben, en dan nog even de verfmengmachine ervoor opnieuw moeten starten. En de vergelijking is echt niet zover gezocht hoor, operators moeten ook nog hun attractie kuisen en soms zelfs testen voor die word stilgelegd.
    Laatst gewijzigd door dusk; 28-06-18 om 23:24.

  10. #110

    Re: [Efteling] 2018

    Wat die laatste wachttijden betreft : ik herhaal het nogmaals : is er nog iemand mee bezig op dat moment? ; een park gaan verwijten dat ze leugens verkondigen zonder enig onderzoek of het wel degelijk zo is en hoe alles in zijn werk gaat.....nah. Janken en zeveren kan iedereen.

  11. #111

    Re: [Efteling] 2018

    Amai, er is nogal wat afgeweken van het onderwerp. Dit lijkt me eerder voer voor een ander topic of een poll?

    Ik wou nog even toevoegen dat je komend weekend mag rekening houden dat de Efteling de wachtrijen vroeger sluit (oud systeem), omdat ze 's avonds met een privé-evenement zitten.

  12. #112

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Het is dan wel nogal 'krachtig' verwoord van dusk, maar ik volg wel zijn mening.
    Ik volg ook de mening van Dusk. In mijn vorige post kan je mijn argumenten hiervoor terugvinden. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn mening nogal beïnvloed is door persoonlijke ervaringen. Momenteel heb ik een vaste job waarin alles al een jaar of vier vlot verloopt. Maar als werknemer met arbeidshandicap heb ik in het verleden enkele dingen meegemaakt die we zonder al te veel overdrijving als horror kunnen omschrijven

    Sindsdien vind ik het belangrijk dat werkgevers, waaronder dus ook pretparkdirecties, hun personeel correct behandelen. Zelfs als dat af en toe een klein beetje in het nadeel van de klant is. Ik voel me als bezoeker beter bij het idee dat een park een beetje 'foefelt' om de operators op een redelijk uur naar huis te laten gaan en zou me minder goed voelen bij het idee dat die mensen 's avonds nog een hele tijd onverwachts moeten doorwerken. Het zijn operators, geen slaven.

    (Tussen haakjes: hoewel de meningen nogal sterk verschillen, wordt deze discussie tot mijn opluchting gevoerd zonder persoonlijke aanvallen maar een apart topic is misschien een goed idee.)
    Once you sit back, you never go back.

  13. #113

    Re: [Efteling] 2018

    je kan dat toch perfect ondervangen door de werktijd van het personeel anders in te delen dan de openingsuren van het park/attractie ?
    Attracties open tot 18h, werkshift loopt bvb af om 18.30h. Klanten worden goed bediend, en werknemer moet niet automatisch overuren maken....

  14. #114

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    je kan dat toch perfect ondervangen door de werktijd van het personeel anders in te delen dan de openingsuren van het park/attractie ?
    Attracties open tot 18h, werkshift loopt bvb af om 18.30h. Klanten worden goed bediend, en werknemer moet niet automatisch overuren maken....
    Dat kan inderdaad, maar dan kan je evengoed gaan aanhalen dat het park zijn openingsuren maar moet gaan aanpassen. En wees gerust dat het personeel echt niet 'gepland' staat tot het sluitingsuur maar tot minimum een uur na sluiting. Als we dan gaan schuiven moeten die mensen sowieso toch langer blijven om hun ander werk nog rond te krijgen. Vergeet ook niet dat het park (telt trouwens ook in retail) vanaf 18h zijn personeel meer moet gaan betalen, dit is ook in ons Belgenland zo.

    Ikzelf vind het doodnormaal dat wachtrijen sluiten een kwartier/20minuten of zelfs meer naargelang de lengte van de bestaande wachtrij. Al begrijp ik ook de mening dat als je een dagje uit gaat, je dan liever het onderste uit de kan haalt van het bezoek. Naar mijn mening en gevoel moeten we een beetje afstappen van 'ik wil' naar de term 'begrip opbrengen'.

    Bij deze ook mijn excuses om off topic te gaan, maar ik vond het naargelang de reacties nodig zelf eens te reageren (en ja, ik kan soms krachtig uit de hoek komen).

  15. #115

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Dat kan inderdaad, maar dan kan je evengoed gaan aanhalen dat het park zijn openingsuren maar moet gaan aanpassen. En wees gerust dat het personeel echt niet 'gepland' staat tot het sluitingsuur maar tot minimum een uur na sluiting. Als we dan gaan schuiven moeten die mensen sowieso toch langer blijven om hun ander werk nog rond te krijgen. Vergeet ook niet dat het park (telt trouwens ook in retail) vanaf 18h zijn personeel meer moet gaan betalen, dit is ook in ons Belgenland zo..
    In ons Belgenland weet ik dat in de parken met een sluitingsperiode, de overuren niet meer worden uitbetaald maar dat men een vast schema heeft. De overuren worden dan ingezet op de dagen dat het personeelslid niet moet werken en dan uitbetaald, zodat er minder gestempeld moet worden.

  16. #116

    Re: [Efteling] 2018

    Er staat nu een Magische Kijker aan de Gondolettavijveroever. Als je daar doorheen kijkt, zie je draken vliegen.





    Bouwupdate 04 van La Place: Het gebouw staat en de eerste details worden zichtbaar.

    Laatst gewijzigd door jeroen_twee; 30-06-18 om 22:36.

  17. #117

    Re: [Efteling] 2018

    Naast het nieuwe sprookje dat volgend jaar opent, mogen we ook dit najaar nog een nieuwe bewoner in het Sprookjesbos verwelkomen: Kniesoor, de Babbelboom!



    De nieuwe bewoner kan je dit najaar vinden tussen het sprookje van het Meisje met de Zwavelstokjes en De Nieuwe Kleren van de Keizer. Kniesoor kan soms een beetje mopperig zijn, maar bedoelt het altijd goed. Bovendien let hij op de allerkleinste details. Een nieuwe haardos? Of een vlekje op je jas? Kniesoor ziet het. Ondanks zijn hoge leeftijd ontgaat hem niets.

    Wil jij dat deze babbelende boom je aanspreekt tijdens je wandeling door het Sprookjesbos? Download dan de officiële Efteling-app en zet het vinkje ‘Persoonlijke diensten en belevingen tijdens je bezoek’ aan bij communicatie-voorkeuren.

    Bron

  18. #118

    Re: [Efteling] 2018

    Kniezende kniesoor blijkt ook een jokkebrok te zijn, zo wordt duidelijk op 1:24


  19. #119

    Re: [Efteling] 2018

    Afgelopen woensdag voor het eerst in > 365 dagen nog eens geëftelingd. Zonnig en dus iets drukker dan op een doordeweekse dag te verwachten is.

    Python was niet te reserveren (ik zie nergens een resevatieknop op de app, ter plaatse en met 4G en 'mijn locatie' op actief). En de schermen van de 2 ticket-boots waren wel opgelicht maar gaven geen krimp. En geen operator in de buurt. Dus was het 'gewoon' aanschuiven via de ingangspoorten waar je normaal je reservatie moet tonen.

    Kort na de middag: 2 treinen in bedrijf op deze vernieuwde slang en ... verplicht aangewezen plaatsen in het station. Krijg nou tieten! Niet dat ik Python als een coaster-type ervaar waar je voor- dan wel achteraan een totaal andere beleving hebt, maar ik zit wel graag vooraan in een wagentje met m'n 8-jarige ernaast. Nu moesten we dus verplicht midden in de trein en op de achterste tweezit van een wagentje. Later op de avond: maar één trein, waardoor het wachten in een kalmer park langer duurde en ... vrije keuze in het station.

    Bij JeDD waar het nooit > 10 min. wachten was, waren er gelukkig geen plaatsaanwijzende operatoren. zijn ze daarvan afgestapt of doen ze dat nog bij mer drukte?

    BTW Python2.0 vond ik minder schudden, vooral in de laatste (360°) bocht. Jammer dat het kale statio en dito wachtrij geen upgrade hebben gekregen.

  20. #120

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Bij JeDD waar het nooit > 10 min. wachten was, waren er gelukkig geen plaatsaanwijzende operatoren. zijn ze daarvan afgestapt of doen ze dat nog bij mer drukte?
    Voor zover ik weet doen ze het hier enkel bij drukte.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •