X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

  1. #21

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    De bedenking komt misschien al wat laat. Maar zou dat erop wijzen dat het probleem van de oude Python vooral in de supports zat en niet zozeer op de track delen zelf? Alle kolommen zijn blijven staan en de vernieuwing begint op het moment dat ook de ronde supports startte(n).
    Een probleem zou ik het niet echt noemen. Een baan die zo lang dienst heeft gedaan is best goed ontworpen. De laatste jaren moest de baan zelfs een heel jaar rond open zijn. De slijtage gebeurd dan ook veel sneller. Een stalen achtbaan die deze leeftijd bereikt is zeer degelijk te noemen!

  2. #22

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    De bedenking komt misschien al wat laat. Maar zou dat erop wijzen dat het probleem van de oude Python vooral in de supports zat en niet zozeer op de track delen zelf? Alle kolommen zijn blijven staan en de vernieuwing begint op het moment dat ook de ronde supports startte(n).
    Het stuk dat wordt vervangen is natuurlijk ook het stuk waar de G-krachten flink hun werk kunnen op uitoefenen. Logisch dat dat deel dan ook (dringender) aan vervanging toe is.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #23

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Het stuk dat wordt vervangen is natuurlijk ook het stuk waar de G-krachten flink hun werk kunnen op uitoefenen. Logisch dat dat deel dan ook (dringender) aan vervanging toe is.
    Juist daarom vind ik het eigenlijk raar dat het onderste deel van de first drop is blijven staan. Net daar worden de krachten van de drop opgevangen, dus je zou verwachten dat dit deel toch ook wel aardig te leiden heeft gehad.

    Het valt inderdaad wel heel erg op dat de delen met de "ouderwetse" constructie blijven staan en de delen met de "normale" supports worden vervangen.

  4. #24

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Juist daarom vind ik het eigenlijk raar dat het onderste deel van de first drop is blijven staan. Net daar worden de krachten van de drop opgevangen, dus je zou verwachten dat dit deel toch ook wel aardig te leiden heeft gehad.
    Wel, helemaal mee eens! Dat stukje begrijp ik ook helemaal voor geen meter. Je zou denken dat ze vlak na de bocht bovenaan opnieuw zouden beginnen, of toch net voor het dal.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #25

    Re: [Efteling] 2018

    Met die nieuwe een oude tracks zou je wel wat temming kunnen brengen je woord opgeslokt door de pitton. Voor een verhaal kijk naar het Egyptische verhaal vaan de dag een nacht vooral het vijfde uur van de nacht is een gevecht met een hongerige slang die je wilt opeten. Het licht er nu toch slecht bij kom op Efteling je kan het. Maak een verhaaltje.

  6. #26

    Re: [Efteling] 2018

    Ik vind niet dat de Python een matig uitgewerkt verhaal nodig heeft voor de Python. Neemt niet weg dat een iets meer stijlvolle wachtrij en station wel mooi meegenomen zouden zijn.

  7. #27
    borisvdd
    Guest

    Re: [Efteling] 2018

    Hopelijk zit die knik in de helix op het einde er niet meer in. Dat alleen al zou de baan stukken beter maken.

  8. #28

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Hopelijk zit die knik in de helix op het einde er niet meer in. Dat alleen al zou de baan stukken beter maken.
    Alle knikken zijn eruit gehaald zegt de Efteling. Bijzonder dat je de helix aanhaalt, daar had ik nooit een probleem mee. Het was vooral het begin van de bocht na de loopings en de overgang naar de kurkentrekkers die 'vreselijk' waren.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #29

    Re: [Efteling] 2018

    Vandaag in de Efteling geweest. Gisteren zijn er nieuwe baandelen en supports toegeleverd voor de Python en is men richting de eerste kurkentrekker gegaan. Ik heb me door een Eftelingfan vandaag laten vertellen dat vandaag de eerste kurkentrekker gepland stond maar daar is totaal geen werk van gemaakt. Er zouden nl. problemen zijn.
    Men was vandaag druk bezig aan de eerste looping. Koorden waren opgespannen aan baandelen en supports en men was aan alle bouten bezig met hoogtewerkers. Onder de overgang van oude track naar nieuwe, het gat dat maar niet opgevuld wordt, ligt nu ook het verbindingsstuk. Blijkbaar zou het stuk niet passen en zijn ze aan het proberen de looping wat te verschuiven/forceren om hem toch te laten passen.
    Op het einde van de dag waren ze er nog steeds mee bezig en waren er geen nieuwe trackdelen geplaatst. Hopelijk lopen ze geen vertraging hiermee of gaan ze de baan niet forceren!
    Let op: ik heb het me maar laten vertellen en is dus een gerucht, maar het leek er effectief wel op dat er iets mis was met de eerste looping aangezien ze hier ineens terug constant mee bezig waren.

    Foto's en filmpje:













    Foto's en video: © Yelle Kleykens - Pretparken.be
    Laatst gewijzigd door yelle8; 09-02-18 om 23:26.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  10. #30

    Re: [Efteling] 2018

    Ik was er donderdag. Toen waren ze wel met de baandelen bezig.



  11. #31

    Re: [Efteling] 2018

    Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het ze lukt om hem zonder problemen in elkaar te zetten. Stel dat hier ook weer zo'n fiasco optreedt zou dit toch een facepalm-moment van formaat zijn, eerlijk, dat park dat nooit eens iets speciaals probeert en daardoor ook in het verleden nog nooit problemen heeft gehad... aheum... Even een korte zijsprong en ik zweer het, dit is niet gezeverd: ik was op weekend van vrijdag tot zondag en ik was vrijdagavond nog aan mijn neef aan het vertellen over het DVH-gedoe en dat ze nu Python aan het vervangen zijn, volgens een niet geheel standaard procedure. Dat alles vertelde ik een klein beetje op spottende wijze, en na mijn vertelling deed ik dit forumtopic open om hem wat bouwfoto's te laten zien en toen las ik Yelle's post. Je kan je zijn (en mijn) reactie wel voorstellen, denk ik.

    Goed, terug ontopic - ik was net het nieuwe bouwfilmpje van Eftelwesley aan het bekijken van de voortgang van vandaag en ik zag dit: (edit, technische forumvraag: ik slaag er weer niet in de video vanaf 50 seconden te laten beginnen met de manier waarop dit forum de video's embedt, is er een manier waarop dit kan of is dit gewoon niet mogelijk?)



    Ik schrok me dood, niks gebeurd maar dat had slechter kunnen aflopen als je 't mij vraagt! Of overdrijf ik?

    Nog een hoopje dingen (sorry, maar elke video die ik bekijk levert meer vragen op ):
    - Het hele remsysteem wordt blijkbaar ook vervangen. Wat is dan eigenlijk de reden dat dat stuk baan is blijven staan?
    - Zou de speciale supportstructuur onder de first drop de reden zijn dat de baan pas onderin het dal van de first drop overgaat op de nieuwe (= de plaats waar volgens mij de meeste krachten worden opgebouwd, vreemd?)
    - De baan is een beetje vloeiender gemaakt dan de vorige, maar de aanpassingen zijn wel iets groter dan ik dacht. Zo gaat de bocht na de loopings bijvoorbeeld een stuk wijder dan de vorige (te zien aan de supports die vroeger recht waren en nu schuin, maar wel op dezelfde fundering staan). Ik word toch meer en meer fan van deze hele operatie, het zal gewoon een betere achtbaan zijn achteraf. Efteling had in mijn ogen van in het begin in hun communicatie beter gezegd dat de baan volledig geoptimaliseerd zou worden ipv alleen te benadrukken dat het ritverloop niet veranderde vind ik, maargoed. Ik vind het positief, maar ik hoop dat er nu niet te veel mensen teleurgesteld gaan zijn dat hij toch wel wat veranderd is.
    - Als je nu naar de twee loopings kijkt zijn ze zeer duidelijk verschillend. Ik weet dat die van de vorige baan ook niet identiek waren, de tweee stond altijd al lager dan de eerste, maar er is iets dat het nu veel opvallender maakt vind ik, maar wat? Is de tweede nu ronder dan de eerste? Of zijn al die foto's gewoon uit een perspectief genomen van waaruit de oude baan nooit gefotografeerd is geweest?
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 13-02-18 om 00:24.

  12. #32

    Re: [Efteling] 2018

    Ik heb er geen flauw benul van waar je het over hebt. Video volledig bekeken, niets vreemds gezien. Kun je aangeven wat er gebeurd? of waar in de video?

    Waarom bepaalde delen track zijn blijven staan is voor ons eigenlijk ook een raadsel. De remsectie vangt normaal toch de kracht op om de trein tot stilstand te brengen, dus je zou wel verwachten dat daar de nodige slijtage aan is. Hetzelfde voor het laaste stuk van de first drop (het deel dat van drop naar recht gaat). Dat de aparte supportstructuur hiermee samen hangt, heb ik ook al gespeculeerd (zie eerder in dit topic). De nieuwe track lijkt me aanzienlijk zwaarder, wellicht dat de oude supports dat niet kunnen dragen? Maar dan nog: Voor de hele baan zijn ook de supports vervangen, dus waarom zou je dat rondom de first drop niet ook doen?

    Dat de track is aangepast viel me ook op. Ook de ingang naar de kurketrekker ziet er vloeiender uit. Stel je zou door de kurketrekkers heen kijken, zou je vroeger een circel zien. Nu lijkt het meer ee omgekeerde U te zijn.

    Of de loops echt anders zijn durf ik niet te zeggen. Zelf heb ik het idee dat ze enkel wat verder uit elkaar staan.

  13. #33

    Re: [Efteling] 2018

    Rickie gaf in zijn post al aan dat het ergens rond de vijftigste seconde van het filmpje gebeurt, dus daar heb ik speciaal opgelet. En er is inderdaad een arbeider die ei zo na een stuk kurketrekker tegen zijn hoofd krijgt je ziet duidelijk dat hij zich moet bukken om niet geraakt te worden! Lijkt me inderdaad nogal gevaarlijk, ik vermoed dat zo'n stalen baandeel best heel veel weegt.

    Verder stelt Rickie interessante vragen, vind ik. Zelf loop ik trouwens ook al een hele tijd met een vraag rond: Riskeert de Efteling niet dat ze over XXX aantal jaar eigenlijk net hetzelfde probleem met de Python zullen krijgen als nu het geval was? Dat wil zeggen, de baan zelf is in goede staat maar de lifthill en first drop zijn rotversleten? Kunnen we opnieuw de helft slopen en vervangen, maar dan de andere helft deze keer

    Ik hoop ook echt heel erg dat ze hem zonder al te grote problemen in elkaar zullen krijgen, want de Python is een jeugdherinnering van mij.
    Once you sit back, you never go back.

  14. #34

    Re: [Efteling] 2018

    @coasterfrenzy Ja sorry, waarschijnlijk heb je het deel tussen haakjes niet gelezen omdat ik er "technische forumvraag" voor had getypt, maar ik bedoelde dus het shot vanaf 50 seconden in de video. Ik had het duidelijker moeten vermelden maar de bedoeling was de video vanaf daar te laten beginnen, wat maar niet wou lukken. De arbeider die met hoogtewerker omhoog gaat staat met zijn rug naar het baandeel dat naar hem toekomt, en wordt er bijna door van zijn hoogtewerker geduwd, maar heeft nog net genoeg ruimte links van de reeds gemonteerde baan om zich er onderuit te wurmen... Hij wordt effectief geraakt hoor @Azmidiske, en zo'n zwaar stalen onderdeel staat volgens mij niet meteen stil als dat in beweging is dus volgens mij heeft die man geluk gehad...

    Om op de rest te antwoorden, ik dacht dat het stuk van de remmen tot de lift bleef staan omdat er dan alleen "echte baan" gemaakt moest worden door CSM, en dat men dan niet aan de ketting moest prutsen of de mechaniek van de remmen. Op voorhand was ook nooit aangekondigd dat de first drop ook ging blijven staan dacht ik, dus toen leek het me nog logisch. Maar nu vervangen ze dus toch de remmen en bij de afbraak is ook het eerste dat ze gedaan hebben de ketting eruithalen. Nu begrijp ik inderdaad ook helemaal niet meer waarom er uberhaupt een stuk is blijven staan. Kan best dat de lift nog goed is want daar zit niet veel kracht op behalve het gewicht van de trein, maar de first drop en inderdaad de remmen... Bovendien zal het veel moeilijker zijn om deze delen later nog te vervangen omdat de nieuwe baan er nu voor staat dus ze kunnen daar niet meer zo makkelijk met kranen bij. Tenzij ze dan de lift ook volledig platgooien maar dat zie ik ze nog niet meteen doen.

    Dat de loopings verder uit elkaar staan denk ik niet, gezien de funderingen nog dezelfde zijn en die palen staan mooi symmetrisch.
    Ik vond deze afbeelding van de oude loopings vanuit ongeveer dat standpunt: https://www.pinterest.com/pin/571957221400515836/ ik weet niet wat er anders aan is maar deze zien er toch veel gelijkaardiger uit, of ligt het aan mij?
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 13-02-18 om 21:47.

  15. #35

    Re: [Efteling] 2018

    Hebben ze nu een te kort baanstuk gemaakt of was die verbinding altijd al op deze manier gepland?

    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  16. #36

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Hebben ze nu een te kort baanstuk gemaakt of was die verbinding altijd al op deze manier gepland?
    Het was zeker niet te kort, ze hebben dat passtuk zéér ruim gemaakt, maar ze hebben het stuk toen het er al een paar weken lag bijgezaagd tot "de juiste lengte". Ook hebben ze toen de oude baan ook nog een meter of zo ingekort. Geen idee of het de bedoeling was dat het nu dan op deze manier te doen. Misschien hebben ze het zo 'opgelost' omdat ze het anders niet soepel aan elkaar konden krijgen?

    Met zo'n schijf ertussen is het wellicht ook handiger om te lassen, dat je niet de baanstukken rechtstreeks aan elkaar hoeft te lassen, zo'n schijf heeft ook een groter contactoppervlak dus het zal wel de bedoeling zijn.
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 09-03-18 om 19:31.

  17. #37

    Re: [Efteling] 2018

    Vandaag werden de oude en nieuwe Python-baandelen aan elkaar vast gelast! tevens zullen er Python-aandenkens verkocht worden in de Efteling-winkels, in beperkte oplage!

    ► Meer info en foto's: http://www.pretparken.be/NL/article/...lkaar%20gelast!



    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #38

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Het was zeker niet te kort, ze hebben dat passtuk zéér ruim gemaakt, maar ze hebben het stuk toen het er al een paar weken lag bijgezaagd tot "de juiste lengte". Ook hebben ze toen de oude baan ook nog een meter of zo ingekort. Geen idee of het de bedoeling was dat het nu dan op deze manier te doen. Misschien hebben ze het zo 'opgelost' omdat ze het anders niet soepel aan elkaar konden krijgen?

    Met zo'n schijf ertussen is het wellicht ook handiger om te lassen, dat je niet de baanstukken rechtstreeks aan elkaar hoeft te lassen, zo'n schijf heeft ook een groter contactoppervlak dus het zal wel de bedoeling zijn.
    Bij de sluiting van een baan komt het zelden tot nooit voor dat het exact past. Dat kan makkelijk enkele centimeters schelen. Daar zijn uiteraard ook oplossingen voor, zoals deze.

  19. #39

    Re: [Efteling] 2018

    En die werkt ook weer!

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #40

    Re: [Efteling] 2018

    Vandaag werd er geschilderd en werden planten geplant.
    Nog even, en hij kan weer open!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •